Kumpi on kovempi liike: kyykky vai maastaveto?

Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
1 660
Kumpi on rankempi/rasittavampi/traumaattisempi tms. liike ajatellen lihaksistoa/kroppaa/hermostoa noin niinkuin kokonaisvaltaisesti?

Kumman jälkeen tunnet enemmän tehneesi todella jotain, kumman jälkeen kestää kauemmin palautua? Jos teet esim. viiden toiston sarjan (syvä)kyykkyä äärimmäiseen loppuun / epäonnistumiseen saakka vs. teet viiden toiston sarjan maastavetoa äärimmäiseen loppuun / epäonnistumiseen saakka?

Voiko asiasta esittää mielipiteitä vai onko se maastaveto se ns. rankin liike?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni voi esittää mielipiteitä:kippis1:

Kyllä itsellä kamalemmalle tuntuu vedon jälkeen,mutta kyykystä olen ENEMMÄN puhki.
 
Äähh... Kyykky on mulle henkisesti rasittavampi ainakin nyt. Uudelleen loukkaantumisen pelko jäytää, ja kyykyssä tekniikka on herkempi falskaamaan (oma mielipide). Kyykkääminen vaatii ihan toisen luokan keskittymisen ainakin minulta.

Veto taas on fyysisesti ehdottomasti kokonaisvaltaisin liike, saa hyvän kokovartalojumin aikaan. Mutta päälle se on leppoisampi, kun tietää, että jos se irtoaa maasta niin tulee myös ylös asti, ja alashan tulee aina :D
 
Re: Re: Kumpi on kovempi liike: kyykky vai maastaveto?

Originally posted by Olbe
Mielestäni voi esittää mielipiteitä:kippis1:

Kyllä itsellä kamalemmalle tuntuu vedon jälkeen,mutta kyykystä olen ENEMMÄN puhki.

Tässä piillee totuuden siemen?:

Maastavedon jälkeen tuntuu KAMALAMMALTA, mutta kyykyn jälkeen on enemmän PUHKI!

:)
 
Kyykky. Paitsi jos tekee sen niinkuin suurin osa eli jättää sarjat ja itse liikkeen vajaaksi.
 
Kyllä mä kipeämpänä ja pitempään olen ollut mvedon jälkeen, mutta siinä onkin ollut huomattavasti suuremmat raudat kuin kyykyssä.
Nyt en tosin ole pitkään aikaan mv:a tehnyt kun alaselkä kiukuttelee ja kapealla vedettäessä se ottaa mulla just ikävästi siinä lähdössä :(

Mutta I'll be back. Mv on upea liike ja halut on kovat palata sen pariin.
 
Kovia liikkeitä molemmat!! Kunnon jumin saa molemmissa,varsinkin kun meikäläisen kyykyt alkaa lopussa oleen enemmän "hyvää huomenta" kuin kyykky!

Olen PMlatsin kanssa samaa mieltä kyykyn olevan "henkisesti" rankempi. Maastavetoenkkaa voi kokeilla yksinäänkin.Kyykyssä en taas yksinään lähtis rekkoja kokeilemaan.

Eikös joku täällä sanonutkin -" Maastaveto on helppoa,muistat vaan pitää tangosta kiinni ja nousta seisomaan!"
 
Maastaveto tegee gutaa...aaah..
Kyykky on todellakin henkisesti raskaampaa esim. teen kyykkyä vaikka 130kg vitosta ,mutta vaikka jaksaisin pari vielä lisää niin pää sanoo et eiköhän olis aika lopetella..siksipä en oikein tykkää enää tehdä 6 pidempää sarjaa..
 
Kyllä kyykky on rankempi liike.. Jo senkin takia, että jos vedossa ei viimeinen tule ylös, niin senkun rysäyttää painot maan vetovoiman vietäväksi.. jos näin tekee kyykyssä, niin huonosti käy. Eli kyykyssä tarvitaan jo turvallisuus-syistä enemmän "henkistä" kanttia... tosimiehethän ei varmistajia tarvitse :kippis1:
 
Originally posted by Danger
tosimiehethän ei varmistajia tarvitse :kippis1:

Kuuluisat viimeset sanat :lol2: Kyykky ainakin tällä hetkellä kun tuo maastaveto hakee vielä muotoaan. Tosin tuo turvallisuus seikkakin nostaa kyykyn mulla kärkeen...
 
Kyllä se on kyykky...kun tekee kunnon kyykkyjä...eikä mitään "neitiniiauksia" mutta valitettavan paljon sitä tyyliäkin tulee nähtyä lol1:

Ja kyllä on naurussa pitelemistä kun nuoret kundit niiailee ja puhkuu pää punasena :lol2:
 
No, jos ottaa nuo voimanostajat ja kuuntelee niitä, niin yleinen suositus tuntuu olevan treenimäärissä seuraava:
PP/JK/MV 3/2/1. Tuostapa voi päätellä,että kyllä se kyygerö mavea verottavampi on.
 
Originally posted by baarikello
No, jos ottaa nuo voimanostajat ja kuuntelee niitä, niin yleinen suositus tuntuu olevan treenimäärissä seuraava:
PP/JK/MV 3/2/1. Tuostapa voi päätellä,että kyllä se kyygerö mavea verottavampi on.

No tuon logiikan mukaan sitten penkki on kumpaakin kovempi...? vai? :confused:
 
Kyykky on PARAS JA PAHIN!

On PALJON helpompaa lähteä vetämään maastavetoa +200kg kuin ottaa sama romu niskaan ja lähteä kyykkäämään!!!
Noi "niiaukset" on aivan eri liike kuin kuningas jalkakyykky, yleensä egoilijoitten ja nuorten poikien suosima liike...
Tietenkin eri asia jos tehdään ns. puolikyykkyä mutta sillon täytyy olla romua aivan törkeesti tangossa.
Joka kerta kun tiedän että parin päivän päästä olis tarkoitus lähteä kyykkäämään on perhosia vatsassa, koska tiedän jo etukäteen kuolevani,SILLÄ ON AIKA YLITTÄÄ ITSENSÄ JA KYYKÄTÄ.
 
Originally posted by baarikello
No, jos ottaa nuo voimanostajat ja kuuntelee niitä, niin yleinen suositus tuntuu olevan treenimäärissä seuraava:
PP/JK/MV 3/2/1. Tuostapa voi päätellä,että kyllä se kyygerö mavea verottavampi on.

Eiköhän se mene toisinpäin...Itse reenaan tällä hetkellä penkkiä kolme kertaa viikossa ja kyykkyä ja vetoa kerran. Oon kokeillu tuota kaksi kertaa viikossa kyykkäämistä mutta ei mulla ainakaan paikat kestä..pitäis kai ottaa decaa niin se voitelis vähän paikkoja:lol1: alkas kyykky luistaaan...
 
Ehdottomasti maastaveto, kunnolla tehtynä. Kyykyn jälkeen ei välttämättä tarvitse jäädä lepäämään, vaan maastavedon jälkeen kyllä istahtaa mieluusti paikalleen vaikka viideksi minuutiksi ja vain ihmettelee kuinka paljon sitä hikoilee.
 
Originally posted by Kilppa
No tuon logiikan mukaan sitten penkki on kumpaakin kovempi...? vai? :confused:
Jes, hieman pätkii tuolla yläpäässä. Kunhan nykimiseltä tokenee, niin voi korjata tuota omaa määrien tulkintaa sen verran, että mave on todellakin kyykkyä rankempi. No nih!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom