Kumpi on kovempi liike: kyykky vai maastaveto?

Originally posted by baarikello
Jes, hieman pätkii tuolla yläpäässä. Kunhan nykimiseltä tokenee, niin voi korjata tuota omaa määrien tulkintaa sen verran, että mave on todellakin kyykkyä rankempi. No nih!

Ällös huoli! Kuten näkyy, me ollaan täällä kaikki auttamassa sua! ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Kyykky on PARAS JA PAHIN!

Originally posted by Demon
On PALJON helpompaa lähteä vetämään maastavetoa +200kg kuin ottaa sama romu niskaan ja lähteä kyykkäämään!!!
Noi "niiaukset" on aivan eri liike kuin kuningas jalkakyykky, yleensä egoilijoitten ja nuorten poikien suosima liike...
Tietenkin eri asia jos tehdään ns. puolikyykkyä mutta sillon täytyy olla romua aivan törkeesti tangossa.
Joka kerta kun tiedän että parin päivän päästä olis tarkoitus lähteä kyykkäämään on perhosia vatsassa, koska tiedän jo etukäteen kuolevani,SILLÄ ON AIKA YLITTÄÄ ITSENSÄ JA KYYKÄTÄ.

Siinä vei Demon jalat suustani! Kunnon syväkyykky loppuun asti tehtynä on minullekin paljon kovempi treeni kuin kova maastavetotreeni. Kukas se sanoikaan siitä maastavedosta: "eihän siinä tarvi muuta kuin tarttua tankoon ja nousta seisomaan"? :D
 
Kyykyn jälkeen olo on täysin sippi. Vedon perään teen vielä 1-3 selkäliikettä.(toki teho muissa liikkeissä laskee) Ja mulla kestää toipuminen kyykystä kauemmin kuin vedosta toipuminen..eli mitä tästä voimme päätellä? Kyykky pahempi.
 
Kyykyn jälkeen minä ainakin olen pitempään piipussa ja hengästynyt, ja joskus loppuu kesken sarjan yksinkertaisesti happi ja sitten kun saa romut takas telineeseen niin hirmu hengenhaukkominen. En tiedä mistä johtuu.
 
Re: Kyykky on PARAS JA PAHIN!

Originally posted by Demon
On PALJON helpompaa lähteä vetämään maastavetoa +200kg kuin ottaa sama romu niskaan ja lähteä kyykkäämään!!!
kyllä varmasti, onhan kyseessä eri liike. itselläni selkä on heikoin lenkki kummassakin liikkeessä, en tiedä vaan miksi vitussa näin on. veto on mulle se vahvempi, siitä kertoo jo vaatimattomat tuloksetkin, jk 110 ja mv 3x160. en kyllä osaa tehdä kumpaakaan aivan loppuun saakka, ainakaan kyykkyä. tai sit en usssssskalla
 
Kyykyssä voi ottaa turvallisemmin loppuun saakka, vedossa jos rupeaa repimään kaikin voimin katkeaa selkä.

Mutta samalla intensiteetillä tehdyt sarjat kyykky vs maastaveto ======> maastaveto on pahempi.
 
Maastaveto

Maastavetoa ei kannata ihan heti aloittaa, kun aloittaa salilla käynnin. Ainakaan isoilla painoilla. Selkä menee paskaksi aika nopeaan. :(
 
Eiköhän ole aika yksilöllistä riippuen omista heikkouksista. Eri ruumiinrakenne tekee myös eri noston helpommaksi. Itse nostan selkeästi enemmän maasta, muttei se tarkoita, että se olisi helpompi kuin kyykky kun vedetään maksimeja. Vedettyäni maksimiykkösen maasta olen kyllä selkeästi enemmän puhki kuin maksimikyykyn jälkeen.

Jos kyykkyni olisi parempi, voisi tilanne olla täysin päinvastainen, tai sitten ei... ;)
 
Mistähän saisi sen entisen treeni-innon takaisin. Silloin maastaveto treeni vedetiin todellakin loppuun. Sarjat aina niin loppuun asti, että ei voinut kuin kaatua paikalleen maahan ja huohottaa tuskissaan. Nykyään motivaatio on kohdallaan, mutta vastaaviin suorituksiin en ole enää pystynyt. No, kehitystä kuitenkin tulee, sehän on pääasia.
 
Kumpi on kovempi hedelmä appelsiini vai omena ?:)

Kyykky ainakin teknisempi.
 
Kyykky pääkopalle ja maastaNOSTO keholle.

Kyykyssä ei oikein voi jättää hommaa kesken kun painot eivät itsestään suostu siirtymään pois mutta eihän sillä voi saada kuin reidet kipeeksi ja vähän alaselkää jos oikein vetää linkkuveistä.

Maastanostossa taasen saa reisistä niskaan asti paskaksi ja siitä vielä alas käsiä.
 
Kyykyn jälkeen tekee kuolemaa. Hapenottokykyä syytän lähinnä. Kyykkytreenin jälkeisinä päivinä, ei viel heti seuraavana mut sitä seuraavana alkaa olla SAATANAN kipeet lihakset reisissä ja kävely hankalaa.

Maastavedosta oon taas saanu alaselän lihakset todella pitkäksi aikaa kipeiksi.

Kyykkytreenissä on tullu laatta, maastavedossa on käyny vaan lähellä.

Kyllä sanoisin silti että maastaveto tekee pahempaa jälkeä koko kehossa, koska rasittaa useampia lihasryhmiä.

Hitto on vaikeeta jäsentää ajatuksia, näköjään.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom