Kummalliset ajatuskatkot

Aloin kerran perunoita keittämään, ei muuta kuin perunat kattilaan ja levy päälle. Vähän ajan päästä kattila alkaa savuamaan, katselen siinä että ei toi kyllä ole normaalia vesihöyryä, pieni vilkaisu kattilaan ja siinä vaiheessa muistin että sinne pitää laittaa sitä vettäkin jos aikoo keittää pottuja. Tuli loppujen lopuksi hienoja pottuja, sellainen musta läiskä jokaisessa.:D

Yhtenä aamuna opiskeluaikoina heräsin normaalisti pienen aamuvitutuksen kanssa kun piti lähteä kouluun. Normaalit aamutoimet sitten ja pyörällä kouluun. Matkalla ajattelin että onpa hiljainen aamu, sitä sen kummemmin ihmettelemättä. Kun kurvasin koulun pihaan, reaktio oli kutakuinkin tälläinen: :eek: :david: :curs: :wall: :lol2: !! Koulun kello näytti tasan 6:00. Olin herännyt joskus neljän aikaan ja en siinä sitten vitutuksen lomassa huomannut tarkistaa kellonaikaa. Normaalilla rutiinilla vaan kouluun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:lol2: :lol2: teikäläinen on päässyt ihan kouluun asti! :lol2: :lol2:
itellä samoja oireita, mutta huomannu kuitenkin jonku 30min päästä. hajottaa se silti kun on jo ninku heränny eikä saa uudestaan unta.

Pahimmat ajatuskatkot itsellä tulee krapulassa. Sekoan puheessa ja en välttämättä edes heti tajua mitä tuli sanottua. Viime kesänä oltiin menossa kavereiden kanssa uimaan ja itsellä taisi olla jostain syytä pinna kireällä darrassa. Heitin sitten fiksuna poikana uimisesta, että "se hermottaa rauhoja", vaikka tarkoitin rauhoittaa hermoja. :david:

Ihana huomata, että meitä on monta! Minä mietin säännöllisesti, kuinka päin numero 3 kirjoitetaan (siis kumpaanko suuntaan se "avautuu").

Yhtenä yönä heräsin enkä keksinyt missä olen (omassa sängyssä olin), heräilin vähitellen ja makuuhuoneen olemus alkoi hahmottua, mutta melkein herätin miehenkin kun en keksinyt mille makuuhuoneen oven takana (eli kotona!!!) näyttää.

Tapanani on nykyisin myös tarkastaa, onko pyöräilykypärä varmasti päässä. Sanojen unohtaminen on ihan normaalia. Alaovelle asti olen joskus päässyt aamulla ennen kuin olen huomannut, että silmälasit (miinusta 3 ja 3,5) unohtuivat kotiin.

Parasta hoitoa siihen, että asiat hoituvat varmasti (erityisesti aamuisin) on tehdä ne aina, joka ikinen aamu, samassa järjestyksessä. :)

Entäs se ajatus, kun yhtenä päivänä huomasin, että hammastahna on lopussa, eli ostoksille pitäisi mennä (hammastahnaa ei VOI ostaa ruokakaupasta). Siinä sitten viikon vaivaa ajatus, että keskustaan oli jotain asiaa. Keksin sitten toisenkin asian, minkä vuoksi painelin keskustan kauppaan ja tietysti unohdin sen hammastahnan.

Mulla ei onneksi ole autoa, joten kovin kauaksi väärään suuntaan en yleensä ehdi...

Edit: humalahöyryisiä juttuja olisi varmaan aikas paljon, mutta syksyllä lähdin baarijonosta automaatille. Jonotin aikani ja automaatilla totesin unohtaneeni tunnusluvun. Muistin numerot, mutta en niiden järjestystä. Yritin myöhemmin uudestaan, mutta muisti palautui vasta keskiviikkona (baari-iltana lauantai). Kaverilla oli onneksi pankkikortti. :)

Pari viikkoa sitten eräällä yliopiston jatko-opiskelijoiden kurssilla eräs opiskelija kirjoitti taululle "pefletti", kun siinä piti lukea "pamfletti". Ei onneksi ollut ihan sataa todistajaa.

Minäkään en lukeudu aamuihmisiin. Eräänä kauniina aamuna kiirehdin töihin ja päätin ottaa metron, joka on joutuisampi. Vaan lähdinpä sitten väärään suuntaan. Havahduin siihen, kun jonkin ajan päästä tajusin, ettei keskustaan päin mentäessä pitäisi pystyä katselemaan taivaalla liiteleviä pilviä.

Usein yritän maksaa ostokseni S-etukortilla, mikä herättää myyjissä hämmennystä jos ja kun kyseessä ei ole S-ryhmän kauppa. Mitä nyt vain pankkikorttini on samanvärinen.

Uimahallissa nakuilusta tuli mieleen, että tykkään käydä Yrjönkadun uimahallissa, joka on vanha kylpylähenkinen halli, jossa polskitaan alasti (paikkaa tuntemattomille tarkennukseksi, että miesten ja naisten vuorot ovat erikseen). Suihkussa ja saunassa on ihan normaalia hiimailla alasti hallissa kuin hallissa, mutta joka ikinen kerta kun astun altaan puolelle, niin hetkeksi iskee paniikki että olenko unohtanut jotain oleellista, ennen kuin hoksaan että näin se meneekin.

Soitin juuri saikku asiaani työpaikalle. Näppäilemällä kahteen kertaan väärän osaston numeron( saman osaston siis) ja selostin KAHTEEN kertaan väärälle osastolle olevani kipeenä. Siellä sitten joku ystävällinen mieshoituri totesi, että ehkäpä minä yhdistän suoraan sun osastolle.

Voi vittu kun hävetti.:nolo:

Kaukosäädin eksyy jääkaappiin usein mainoskatkolla. Jos kirjoittaa jotain ja juttelee jonkun kanssa tai ajattelee jotain muuta syntyy usein mielenkiintoisia sanoja (Keuhkoputki-ikkuna...)

Mitähän vielä.. Unohtuu, mitä oli tekemässä/sanomassa.

Judit sanoi:
Usein yritän maksaa ostokseni S-etukortilla, mikä herättää myyjissä hämmennystä jos ja kun kyseessä ei ole S-ryhmän kauppa. Mitä nyt vain pankkikorttini on samanvärinen.
Tästä tuli mieleen: yritän itse usein maksaa bussimatkan salikortilla ja päinvastoin. On käynyt sama moka monen monituista kertaa. Sitten ihmettelen siinä pöllämystyneenä kun laitteet huutavat ja välkyttävät punaista.

Judit sanoi:

Olen ollut todistamassa tapahtumaa, kun paikallisella grillillä(mallia mehmet) on maksettu ostokset S-etukortilla :D Kaverin selityskyky riitti baari-illan jälkeen vakuuttamaan myyjän, että kortilla todellakin pystyy maksamaan samaan tyyliin kuin visakortilla(myyjä naputteli tuon kortin numeron koneeseen :) ) 'Koe' toistettiin kahteen kertaan perättäin.:lol2:

Jos tosiaan vaikka ajaessa räplää puhelinta, puhuu siihen tai räplää stereoita pidemmän aikaa. Huomaa yhtäkkiä ajavansa täysin outoa tietä ja todettua että mitenkäs tänne on jouduttu. En muista maisemia ollenkaan, eikä ole mitään mielikuvaa siitä mitä ajaessa on sattunut jne...

PikkuT sanoi:
Kun on sama pää kesät talvet niin sattuuhan noita.
Pari kertaa oon ajatuksissani / väsyneenä tehnyt välipalaa sillä seurauksella, että leipäpussi on löytänyt tiensä pakastimeen / jääkaappiin, kinkut ja juustot puolestaan leipäkoriin.

Ainakin yhden kerran olen kiireisenä etsinyt kiroillen kotiavaimia, etsintä tuotti tulosta - ne olivat kädessäni... :nolo:

Täällä samaa ongelmaa. Kaukosäädin löytyi jääkaaapista.

:jahas:

Viime vuosituhannen puolella asuessani vielä vanhempieni luona kävelin valvotun yön jälkeen aamulla kylppäriin. Vessanpönttö ja pyykkikori, joita kumpaakin oli tarkoitus käyttää, sijaitsivat vierekkäin. Riisuin sukkani ja heitin ne vessanpönttöön. Pyykkikorin kantta avatessa sytytti ja tajusin jonkin olevan pielessä, enkä onneksi ehtinyt tyhjentää rakkoani puolillaan olevaan koriin.

Edit: Kännykkää, lompakkoa ja avaimia tulee usein etsittyä taskuista niiden ollessa jo kädessä. Ostokset olen useamman kerran maksanut muistamatta kuitenkaan ottaa niitä sen jälkeen mukaani. Monasti on myös tullut käveltyä harhaan ajatuksissaan. Kovin tuttulta kuulostaa. :)

-Paristi laittanu naamarasvaa hammasharjaan.
-Suihkussa laittanu naamanpesuainetta hiuksiin.
-Usein kirjoittaessa kynällä kirjoitan sanan 2. kirjaimen ennen ensimmäistä.
-Eilen menin kouluun hakemaan todistusta. Olin 30min etuajassa toteamassa että sieltä ei saa ruokaa hiihtolomalla.
-En tiedä onko nyt niin tähän liittyvä mutta salilla ku kaveri tekee jotain liikettä niin alan kesken sarjan laskemaan (mielessäni) toistoja. Sarjan jälkeen ihmettelen et miks kaveri teki 15 vaikka oikeesti tehnyt 10. (kaverilla 2. toisto menossa niin alotan "kuus, seittemän...")

Kerroin tyttöystävälle http://ircquotes.net/?44275 .
Oli 2 sek. hiljaa ja sano "paahtoleipä".

Mulla on usein noita katkoja. Millon käyn nakkaamassa jonkun kädessä olevan tavaran vessanpönttöön tai vien sen jääkaappiin (esim. puhelin) tai ilmenee se nyt millon mitenkin, mutta mä oonkin saanu muutaman iskun liikaa :D

Pääasia, että ei oo tylsää :D

Putkahti mieleen eräs tapaus.

Kävin suihkussa, kuivaudun, ja tunnin päästä katon kelloa: "Perkele, noin paljon, pitää käydä suihkussa!" .

Siinä vaiheessa, kun olin kylpyammeessa munasillaan suihku kourassa välähti, että perkele, justiinsa kävin suihkussa.. Oli hitusen :david: olo.

Tai sitten kyseessä on liioiteltu hygienian tarve :lol2:

Aika useasti tulee sellaista mitä pitää treenikaverille heittää, odottaa vaan sitä että se saa sarjan tehtyä ja sit ku pitäis sanoa niin se on unohtunutkin... :D Siksi välillä katselen tyhjällä katseella salin seiniä..

Tänään muistin pukkarissa ku olin lähössä, että varaa solkkuaika. siitä sitten kävelin tiskille, niin tottakai se oli jo unohtunu. alko varmaan vastaanoton nätti-tyttö ihmetellä miks toi selittelee taas ummet ja lammet. kyllähän se lopuksi muistui miksi siinä oli.

Paljon unohtuu jotain asioita mitä pitää sanoa.. ne iskee sitten aina parin tunnin päästä.

Pesen aika usein hiukset kahteen kertaan. Shampoot kädessä tulee deja vu, justiinhan mä ne pesin.

Mä paistoin kerran aamulla ison satsin kanaa, jotta illalla et tarvitsisi enää töiden jälkeen alkaa paistamaan. Laitoin kanat sitten tupperware-astiaan ja kuinkas ollakaan töistä tullessani en löytänyt tota astiaa. Pitkällisen etsinnän jälkeen se löytyi isosta vaatekaapista,en uskaltanut enää syödä kun oli koko päivän ollu siellä lämmössä. Viimeaikoina oon jäätänyt ja ollut hajamielinen mitä kummallisimmissa tilanteissa. Jyväskylässä ajelin kahtena peräkkäisenä viikonloppuna autolla niin,että aina vihreäillä valoilla pysähdyin risteykseen ja punaisilla ajoin suoraan risteyksen yli. Toi sattu siis melkein joka risteyksessä. "kappas,punainen nuolivalo. saan mennä...) ja sitten on auto tulossa kylkeen :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom