Käsipainolla soutaessa onko kuinka paljon merkitystä onko kroppa etunojassa eli penkki vinossa vai vaakatasossa?
Osaisiko kukaan vastata tähän? Itsekin miettinyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käsipainolla soutaessa onko kuinka paljon merkitystä onko kroppa etunojassa eli penkki vinossa vai vaakatasossa?
Miksi MAVE on poissa!?!?!?? :D
Näkemättä sun soutuja on vaikea sanoa mikä niitä kipuja aiheuttaa mutta ton tiedon perusteella sarjapainot, jotka ovat 75% vedon sarjapainoista voivat olla liian kova pala koko posterior chainille hallittavaksi. Omalla kohdalla sellaiset painot, joita olen oikeasti pystynyt hyvin hallitsemaan kulmasoudussa ovat aina pyörineet noin 50% tuntumassa MAVEn painoista.
Suosittelen että tsekkaat tekniikan kerralla kuntoon aivan alusta alkaen, valitset sopivan matalan lähtöpainon ja alat rakentaa pikkuhiljaa jonkinlaista järkevää progressiota keskittyen kohtuullisen suuriin kokonaismääriin toistojen kanssa, että saat varmasti hierottua viat pois tekniikastasi. Tietty voit jättää kulmasoudun tangolla kokonaan pois vähäksi aikaa ja keskittyä vaikka kp versioon, komppaa nimittäin JP-P:ta ihan täysin sen eduista.
Kokemuksesta voin sanoa että selkää kannattaa joka tapauksessa aina kuunnella, eikä välttämättä ehdoin tahdoin pitää kiinni tietystä liikkeestä, painosta tai suoritustavasta jos sellaista kipuilua, jonka syytä ei osaa itse paikallistaa eikä korjata, esiintyy. itsellä viimeisin välilevynpullistuma varoitteli olemassaolostaan ensimmäisenä erilaisissa souduissa ja muissa vastaavissa staattista pitoa vaativissa liikkeissä, enkä kuunnellut ja sain maksaa seurauksista aika kalliisti.
Ajattelinkin siirtyä kp. versioon ,mave on poissa koska ei vain yksinkertaisesti huvita tehdä kun se syö miestä :D
Ajattelinkin siirtyä kp. versioon ,mave on poissa koska ei vain yksinkertaisesti huvita tehdä kun se syö miestä :D
Hyviä liikkeitä kaikki,mutta jos ei pidä niistä niin ei niistä pakkopullaa kannata tehdä. Jostakin muistan lukeneeni että monet ammattilaisbodarit eivät pidä mavea treeniohjelmassaan ja ovat korvanneet sen erillaisilla souduilla ja taljoilla ,kuten minä olen tehnyt.
Pakkiksen hc-bodareille tuntuu nämä kolme liikettä:penkki,mave ja kyykky olevan pyhä kolminaisuus jonka ympärille he rakentavat heidän treeniohjelman. Hyviä liikkeitä kaikki,mutta jos ei pidä niistä niin ei niistä pakkopullaa kannata tehdä. Jostakin muistan lukeneeni että monet ammattilaisbodarit eivät pidä mavea treeniohjelmassaan ja ovat korvanneet sen erillaisilla souduilla ja taljoilla ,kuten minä olen tehnyt.
Jostakin muistan lukeneeni että monet ammattilaisbodarit eivät pidä mavea treeniohjelmassaan
No siis eikö siihen liite joku uskomus, että se leventää sun lantiota (joka olisi huono bodarille) ? Tämmöstä olen itsekki kuullut, mutta en ole mitään lähdettä koskaan saanut. Serge Nubret ei ainaskaan tästä syystä tehnyt (http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=972997 - löytyy tästä langasta, olen sieltä sen lukenut, mutta en pysty etsimään langasta kun en ole jäsen foorumissa).
Kuinka leveä ote kulmasoudussa tulisi olla? Ja miten saisi parhaiten eliminoitua rasitusta pois käsistä, koska tämän takia en saa kunnon tuntumaa selkään?
Kuinka leveä ote kulmasoudussa tulisi olla? Ja miten saisi parhaiten eliminoitua rasitusta pois käsistä, koska tämän takia en saa kunnon tuntumaa selkään?