Kulmasoutu ongelmaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja patti
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miksi MAVE on poissa!?!?!?? :D

Näkemättä sun soutuja on vaikea sanoa mikä niitä kipuja aiheuttaa mutta ton tiedon perusteella sarjapainot, jotka ovat 75% vedon sarjapainoista voivat olla liian kova pala koko posterior chainille hallittavaksi. Omalla kohdalla sellaiset painot, joita olen oikeasti pystynyt hyvin hallitsemaan kulmasoudussa ovat aina pyörineet noin 50% tuntumassa MAVEn painoista.
Suosittelen että tsekkaat tekniikan kerralla kuntoon aivan alusta alkaen, valitset sopivan matalan lähtöpainon ja alat rakentaa pikkuhiljaa jonkinlaista järkevää progressiota keskittyen kohtuullisen suuriin kokonaismääriin toistojen kanssa, että saat varmasti hierottua viat pois tekniikastasi. Tietty voit jättää kulmasoudun tangolla kokonaan pois vähäksi aikaa ja keskittyä vaikka kp versioon, komppaa nimittäin JP-P:ta ihan täysin sen eduista.
Kokemuksesta voin sanoa että selkää kannattaa joka tapauksessa aina kuunnella, eikä välttämättä ehdoin tahdoin pitää kiinni tietystä liikkeestä, painosta tai suoritustavasta jos sellaista kipuilua, jonka syytä ei osaa itse paikallistaa eikä korjata, esiintyy. itsellä viimeisin välilevynpullistuma varoitteli olemassaolostaan ensimmäisenä erilaisissa souduissa ja muissa vastaavissa staattista pitoa vaativissa liikkeissä, enkä kuunnellut ja sain maksaa seurauksista aika kalliisti.

Ajattelinkin siirtyä kp. versioon ,mave on poissa koska ei vain yksinkertaisesti huvita tehdä kun se syö miestä :D

Ajattelinkin siirtyä kp. versioon ,mave on poissa koska ei vain yksinkertaisesti huvita tehdä kun se syö miestä :D

Joo, kannattaa lopettaa urheilu samantien. tai ainakin olla odottamatta about mitään tuloksia jos skippaat asiat mitkä "syö miestä" .

Jos et ikinä lähde pois mukavuusalueelta niin ei tuu yhtään mitään.

over and out

Vaikka tuolta jo tulikin kuittia aiheesta niin pakko vuodattaa itsekin. Mitä korkeammalla liike on "syö miestä" - asteikolla sitä tuloksellisempana sitä voi huoletta pitää. Jos ei vammat estä niin nyt se MAVE sassiin takaisin peliin, toivoa on vielä...
Toisaalta, jos et halua pelastaa sieluasi niin suosittelen korvaamaan kyykyt prässillä ja leuat taljalla - ellet jo niin tee - ja siirtymään suomi24:lle.

Toisaalta jos ei kiinnosta tehdä jotakin, niin miksi tehdä? Treenaamisen pitäisi olla hauskaa, ei sellaista pakkopullaa että aamulla jo miettii "voi vittu tänään pitäisi tehdä mavea". Toista se on pakkiksen hc-bodareilla kun elämässä ei ole muuta kuin kyykyt ja mave ja päivän kohokohta on kun vetää ehrmannia mehukeiton kanssa.

^Totta, ja vaikka suunnilleen tosissaan treenaisikin niin mistään yksittäisestä liikkeestä ei elämä ole kiinni, kunhan ei järjestelmällisesti suosi liian kevyitä ja kivoja liikkeitä raskaampien kustannuksella.

Jos alaselkä rasittuu kovasti kulmasoudussa voit myös kokeilla lantio-selkä kulman suoristamista jolloin liikkeen päärasitus siirtyy latsien alaosalle. Aloita vaikka 45 asteen lattia-selkäkulmasta ja kokeile helpottaako kipu ja saatko liikkeen tuntumaan haluamassasi paikassa. MDTV:n puolella oli pätkä jossa Yates neuvoi Greeneä tekemään kulmasoudun näin, se varmaan löytyy etsimällä.

Pakkiksen hc-bodareille tuntuu nämä kolme liikettä:penkki,mave ja kyykky olevan pyhä kolminaisuus jonka ympärille he rakentavat heidän treeniohjelman. Hyviä liikkeitä kaikki,mutta jos ei pidä niistä niin ei niistä pakkopullaa kannata tehdä. Jostakin muistan lukeneeni että monet ammattilaisbodarit eivät pidä mavea treeniohjelmassaan ja ovat korvanneet sen erillaisilla souduilla ja taljoilla ,kuten minä olen tehnyt.

Hyviä liikkeitä kaikki,mutta jos ei pidä niistä niin ei niistä pakkopullaa kannata tehdä. Jostakin muistan lukeneeni että monet ammattilaisbodarit eivät pidä mavea treeniohjelmassaan ja ovat korvanneet sen erillaisilla souduilla ja taljoilla ,kuten minä olen tehnyt.

Jep, erotuksena se, et 1. ne on ammattibodareita 2. ne on tod näk jauhanu sitä mavee vuosikymmenen verran rakentaen sitä pohjaa ennen kun jättäny sen pois.

Näin ollen 18v perttiperusjannu ei voi samoin "perustein" skipata sitä liikettä pois... Ja totta helvetissä se on pakkopullaa jos syystä tai toisesta ei viitsi edes opetella sitä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakkiksen hc-bodareille tuntuu nämä kolme liikettä:penkki,mave ja kyykky olevan pyhä kolminaisuus jonka ympärille he rakentavat heidän treeniohjelman. Hyviä liikkeitä kaikki,mutta jos ei pidä niistä niin ei niistä pakkopullaa kannata tehdä. Jostakin muistan lukeneeni että monet ammattilaisbodarit eivät pidä mavea treeniohjelmassaan ja ovat korvanneet sen erillaisilla souduilla ja taljoilla ,kuten minä olen tehnyt.

Ja varmasti kehitys on myös sen mukaista.

Jostakin muistan lukeneeni että monet ammattilaisbodarit eivät pidä mavea treeniohjelmassaan

Tuohan kuulosti vakuuttavalta. Monet ammattilaiset, kuten esimerkiksi...? En nyt sanoisi, että mave sinällään on täysin välttämätön noista kolmesta, mutta kyykky ja penkki kyllä ovat.

No siis eikö siihen liite joku uskomus, että se leventää sun lantiota (joka olisi huono bodarille) ? Tämmöstä olen itsekki kuullut, mutta en ole mitään lähdettä koskaan saanut. Serge Nubret ei ainaskaan tästä syystä tehnyt (http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=972997 - löytyy tästä langasta, olen sieltä sen lukenut, mutta en pysty etsimään langasta kun en ole jäsen foorumissa).

No siis eikö siihen liite joku uskomus, että se leventää sun lantiota (joka olisi huono bodarille) ? Tämmöstä olen itsekki kuullut, mutta en ole mitään lähdettä koskaan saanut. Serge Nubret ei ainaskaan tästä syystä tehnyt (http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=972997 - löytyy tästä langasta, olen sieltä sen lukenut, mutta en pysty etsimään langasta kun en ole jäsen foorumissa).

Ja myös Vince Gironda aikoinaan puhui samaa. Mitään todisteita tästä ei kyllä ole olemassa.

Jos maastaveto pakkaa niin paljon lihaa että lantio levähtää rumannäköiseksi niin pitäisi tehdä DNA-testi että onko kyseessä enää homo sapiens.

Kuinka leveä ote kulmasoudussa tulisi olla? Ja miten saisi parhaiten eliminoitua rasitusta pois käsistä, koska tämän takia en saa kunnon tuntumaa selkään?

Kuinka leveä ote kulmasoudussa tulisi olla? Ja miten saisi parhaiten eliminoitua rasitusta pois käsistä, koska tämän takia en saa kunnon tuntumaa selkään?

Käsipainoilla tekisin jos tangolla puutuu ekana kädet. Toki voit myös vastaotteella kokeilla, mikäli kyse on siis forkkujen pettämisestä. Oma ote on hiukan vyötäröä leveämpi.

Kai sulla on vetoremmit? Itse en pidä lähtökohtaisesti missään muussa vetoremmejä kuin kulmasoudussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom