Kulmasoudusta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iceman
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
48
Olen aina luullut tekeväni kulmasoudun tangolla oikealla tekniikalla, ja OIKEILLA lihaksilla.
Kiitos kuitenkin pätevän trainerin, sain kahdella sarjalla (ja huomattavasti pienemmillä painoilla) selkääni sellaisen pumpin, jota en ole kertaakaan saanut treenihistoriani aikana.
Suosittelen tosiaan porukalle, että tsekkaatte onko tekniikka ihan kohdallaan tässä varsin loistavassa massaliikkeessä.

Yleisimmät virheet:

- Oteleveys liian suuri. (paras on vyötärönlevyinen ote)
- Tanko lähtee nopeasti ylös, mutta tulee yhtä nopeasti alas.
(räjähtävä liike ylös, mutta pidä tankoa n. sekunti ylhäällä, ja
ja laske hitaasti, ja anna hartioiden "pyörähtää eteen")
- Liike tehdään TAKAOLKAPÄILLÄ eikä leveillä SELKÄLIHAKSILLA
(vedä tanko koko ajan reisiä pitkin, ei ilmassa. Ja anna selkä-
lihasten hoitaa kaikki työ, kyse on todellakin selkäliikkeestä,
yllätys, yllätys)
- Kulma on liian suuri, rasittaa alaselkää tai liian pieni, vahvistaa
hauiksia (oikea kulma ei tarvi olla kovin suuri, tärkein on, että
reidet pysyvät oikeassa asennossa, polvet koukussa, ja tanko
liukuu reisiä pitkin)

Okei, vähän hankala kuvata, mutta se mitä minä luulin aikaisemmin oikeaksi kulmasouduksi, on ollu pikemminkin joku takaolkapääsoutu. Eli kannattaa varmistaa tekniikka, niin säästää sarjoissa ja painoissa, ja selkä on todellakin ihmeissään!

Originally posted by Iceman

yllätys, yllätys)

Minä olen aina vetänyt "reisiä pitkin" ja yrittänyt vilkuilla, tekevätkö muut samoin. En ole ollut varma, olenko tehnyt liikkeen oikein, kun tuntuu, että muilla on paljon suurempi kulma ja ne vetävät tangon melkein rintaan kiinni :rolleyes:
No, tämä huojensi minua huomattavasti. Pitää vielä tsekata tuo oteleveys ja nopeus :D

Iceman sanoi:
- Tanko lähtee nopeasti ylös, mutta tulee yhtä nopeasti alas.
(räjähtävä liike ylös, mutta pidä tankoa n. sekunti ylhäällä, ja
ja laske hitaasti, ja anna hartioiden "pyörähtää eteen")
- Liike tehdään TAKAOLKAPÄILLÄ eikä leveillä SELKÄLIHAKSILLA
yllätys, yllätys)
- Kulma on liian suuri, rasittaa alaselkää tai liian pieni, vahvistaa
hauiksia (oikea kulma ei tarvi olla kovin suuri, tärkein on, että
reidet pysyvät oikeassa asennossa, polvet koukussa, ja tanko
liukuu reisiä pitkin)

-Mitä meinaat että anna hartioiden "pyörähtää eteen"?

-Niin reisiä pitkin mahaanko???

-Millainen kulma pitäis noin suurinpiirteen olla?

KäveleväRuumis sanoi:
Tätä liikettäkö tässä tarkoitetaan?

Jep... Mutta ei nuita painoja välttämättä tarvi lattialle asti laskea.

Pentele sanoi:
Jep... Mutta ei nuita painoja välttämättä tarvi lattialle asti laskea.

Joo ei tartte, mulla ei tulis ainakaan mieleenkään tehdä kulmasoutua noin kun toi kaveri tossa videopätkässä tekee...

Hullu inkkari sanoi:
eikö kulmasoutu olekaan käsipainolla yksi puoli kerrallaan tehtävä sahaamista vastaava liike? mikäs liike se sitten on?
Se on kulmasoutu käsipainoilla, tämä on tangolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
abine sanoi:
Tos , niin onko hyvä tyyli ja ohje???

Omaan silmään näyttää ihan esimerkilliseltä, mutta isommilla painoilla tehtäessä yläkropan pitäminen tuossa vaakasuorassa asennossa on käytännössä mahdotonta.

abine sanoi:
Tos , niin onko hyvä tyyli ja ohje???

Paremman tuntuman ainakin itse saan kapeammalla otteella. Leveämpi ote ottaa enemmän takaolkapäihin.

Itse teen liikkeen vastaotteella, jolloin tuntuma on moninkertainen myötäotteeseen verrattuna. Tasapuolisuuden takia kuitenkin välillä myötäotteellakin.

Pidättekö kämmenet poispäin vai itseenne päin? Ja minulla tuo liike ottaa perhanasti alaselkään. Liian iso kulmako? Mikä olisi sopiva kulma?

detox666 sanoi:
Pidättekö kämmenet poispäin vai itseenne päin? Ja minulla tuo liike ottaa perhanasti alaselkään. Liian iso kulmako? Mikä olisi sopiva kulma?

Mulla oli sama ongelma. Nostat vähäsen kulmaa ja koukistat jalkoja enemmän. Nuo auttoivat ainakin itsellä. Lisäksi ota ihan rento asento(yläkroppa voi elää sopivasti) ja tee kulmasoutu ennen maastavetoa.

Tuo abinen laittama ohje tai mikälie näyttäis omasta mielestä aika haasteelliselta. Itse kun teen aina maastavedon ennen kulmasoutua, en millään pystyisi olemaan ihan noin vaakasuorassa => alaselkä rasittuu aivan liikaa.

Joka tapauksessa kulmasoutu on yks parhaista massaliikkeistä selälle!

Alaselän kipeytyminen voi johtua esim. siitä että olet liian syvässä asennossa tai alaselkäsi pääsee pyöristymään tai alaselkäsi elää liikaa mukana.

Aloitusasennon ei tulisi olla liian syvä eikä polvien tule olla lukittuina. Aloitusasennossa olkapäiden tulisi mennä liikkeen suuntaisesti eteen samalla kun lavat aukenevat, käsien ei tarvitse mennä suoriksi mikäli lavat aukevat jo aiemmin. Loppuasennossa lavat viedään yhteen siten että olkapäät menevät taaksepäin ja rintakehä aukeaa. Liikettä ei kannata tehdä liian hitaasti. Muista supistaa selkälihaksia loppuasennossa.

Ei saatana, ei millään saa tos kulmasoudus tuntumaa selälle, aina hauikses tuntuu vaan, ei saatana :curs: , pian mä.... :evil:

No miltä sen pitäis tuntua seläs ku vaikuttaa oikeeseen paikkaan toi treeni?????

abine sanoi:
Ei saatana, ei millään saa tos kulmasoudus tuntumaa selälle, aina hauikses tuntuu vaan, ei saatana :curs: , pian mä.... :evil:

No miltä sen pitäis tuntua seläs ku vaikuttaa oikeeseen paikkaan toi treeni?????

Koitappas tehdä seuraavalla tavalla. Laita tangon toinen pää nurkkaan ja laitat toiseen päähän sopivan määrän painoa. Sitten v-kahva vaan tangon alle ja siitä tekemään kulmasoutua. Saan tälleen tuntumaan ihan eri tavalla kun tolla perinteisellä tankosoudulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom