Kuka nostaa vähiten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wade89
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.
:offtopic: Vasta tämänvuoden alussa tullut opeteltua syömään silleen kunnolla ja hyvin. Tulee otettua protskut ja palkkarit sun muut vitamiinit ja kreatiinit nykyään. Syöminen silloin alussa aika heikkoa ja ei tajunnut vielä kunnolla syömisen jalevon tarvetta. Hölmö aloittelija kun olin!

öh

Lähdöt:
penkki 1x50kg
kyykky 6x60kg
maastaveto -

treeniä takana 3kk

penkki 1x70kg
kyykky 12x90 tai 5x100 (syviä)
maastaveto 4x90 (ensimmäistä kertaa kokeilin pari viikkoa sitten, tekniikka on mitä sattuu ja isommalla ei uskalla kokeilla).

ikää 17 ja painoa 78-80kg

Ei kovinkaan kummoista kun lukee näitä 16v penkkimaksimi 100 kahdessa kuukaudessa -juttuja, :worship: heille.

15-vuotiaana tuli 32.5kg 8 kertaa ylös... kyykkyä vissiin 50kg*8

Eikös vilponen ottanu sen 1 käden soudun siinä kulmasoutu härvelissä (David)? Ettei vaan tämä zeizein alatalja olis myös se kulmasoutu härveli, koska itsekkin olen ottanut siinä 95kgx12. Ps. threadista on tullut zeizein alatalja thread

KrisuK sanoi:
Lähdöt:
penkki 1x50kg
kyykky 6x60kg
maastaveto -

treeniä takana 3kk

penkki 1x70kg
kyykky 12x90 tai 5x100 (syviä)
maastaveto 4x90 (ensimmäistä kertaa kokeilin pari viikkoa sitten, tekniikka on mitä sattuu ja isommalla ei uskalla kokeilla).

ikää 17 ja painoa 78-80kg

Ei kovinkaan kummoista kun lukee näitä 16v penkkimaksimi 100 kahdessa kuukaudessa -juttuja, :worship: heille.
Joo ne on kalajuttuja

Ja sitte asiaan, 15vuoden iässä: penkki : 65kg 4x
jalkaprässi: 225kg 10x

ps. kyykkyä ei o tullu kokeiltua joten laitoin prässin

Kuin minulle tehty threadi. Alataljaa tulee tehtyä nykyään 40-60 kilolla, smith-kyykkyä 60 kilolla sarjoja. Vipareita sivulle keskimäärin 10 kilon lekoilla. Treeniä 12 vuotta alla, paino 95 kiloa, syökää paskaa :D

joskus 15v tuli penkattua 75kg ja painoin itse silloin jotain 55...
nyt en oo kokeillu mut tota miken 2*6 vääntäny täl hetkel 50kg
ja painoa täl hetkel 76...

niin nyt olen 1kk käynyt salilla :D

Hirveit tuloksii junnareil.. itellähä ei ollu mitää jakoo tollasiin tuloksiin junnuna :)

37.5kg käsipainoilla olen 8toiston sarjoja ottanut vinopenkistä ja maastavetoa kun olen viimeksi ottanut taisin tehdä 140kg kasin sarjoja
kyykkyä ei ole tullut tehtyä lähiaikoina...
ikää löytyy huimat 16v.

-AnImAl- sanoi:
37.5kg käsipainoilla olen 8toiston sarjoja ottanut vinopenkistä ja maastavetoa kun olen viimeksi ottanut taisin tehdä 140kg kasin sarjoja
kyykkyä ei ole tullut tehtyä lähiaikoina...
ikää löytyy huimat 16v.

Mitenköhän tuo liittyy aiheeseen "kuka nostaa vähiten"?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse aloitin "vasta" 21v. punttaamisen ja painot nyt vajaa 1½ vuoden treenauksen jälkeen seuraavat: Pena 95 (kyllä se huntti kohta menee prkl!), Kyykky 3x10 / 95 ja kulmasoutu tangolla 90x10. Kehitystä on tullut viime kesästä alkaen, jolloin opin kunnolla treenaamaan, paljon, mutta silti useimmat minua nuoremmat nostavat minua aika paljon enemmän. Oikealla tavalla ja oikeilla painoilla opin treenaamaan kun lopetin "egoilun" sarjapainojen kanssa. Tekniikkakin parani huomattavasti tämän jälkeen.

JaniU sanoi:
Ei varmasti ole, mutta pakko kuitenkin kysyä, että eihän ne noi taljat varmasti ole sellaisia jänniä yhdistelmävehkeitä missä on ala ja ylätalja silleen samassa ja siinä välissä menee vaijeri niinkun kaksinpuolin, rullat ylä ja alapäässä jne... En ole kovin monella salilla käynyt niin en tiedä millasia niitä kaikkia on, mutta siis esim. ristikkäistaljoissa kai useimmiten on tollaset ja se systeemi tekee sen että se paino on about "puolet kevyempi" kuin mitä se kilomäärä kertos (se pakka liikkuu vain puolet siitä mitä liikutat jotain kahvaa, ja jos sitä vertaa tommoseen "oikeeseen" niin se aika hyvin vastaa myös puolta painosta...)
No tää oli turha, ei voi olla tommosesta kyse... mutta joskus täällä on joku juttu ollut semmonen että on varmasti ollut tosta kyse, joku "aloittelija" jossain tais joskus sanoa jostain lähemmäs 100kg jutusta hauiksia taljassa, niin sillon on varmaankin ollut tommonen kyseessä.

Ihan noin niinkuin aloittelijoille vaan jos joku ei ole huomioinut, tosin eikai kukaan niin hömpsä ole voinut olla :)
Mäkin teen kevyeen ojentajia ja hauiksia ristikkäistaljan koko pakalla, en nyt edes muista onko se joku 70-80kg, mutta jos sen saman pistää sellaseen "pelkkään" ylä tai alataljaan niin on aika hiljasta sarjojen kanssa ;)

Mä voisin kyllä osallistua tämmöseen "kuka nostaa vähiten" kisaan, pärjäisin varmasti tosi hyvin. 20kg kässäreillä vipareita... joo ei tarvii paljon uneksia...

Liekköhän joihinkin tuloksiin täällä vaikuttas tosiaan pikkasen tekotyylitkin ?

Niin se riippuu miten ne narut/vaijerit siinä laitteessa menee. Ristikkäistalja tyyppinen on kevyt ja oikein alatalja tai ylätalja ratkaisu on raskaampi. Tuossa ristikkäistalja systeemissä tuo 85kg yhdellä kädellä ei ole temppu eikä mikään, mutta normitaljassa se on jo raskaampaa rautaa :) Itse en tee alataljaa, mutta tuolla 85kg käyttäisin jo varmasti 2kättä! :)

Joskus 12-13 vuotiaana kaverin autotallissa 30 vai 35kg jäi penkissä rinnalle :hyper:

Päätä lyhyemmät kaveritkin sen silloin nostettua sai :wall:

Niin ja autotallin seinältä löysin tussilla piirretyn "ohjelman"

1. Penkki 3*8*48kg
2. Hauiskääntö 3*8*20kg
3. Jalkakyykky 3*10*58kg

Ohjelma oli vuodelta 1997 eli olin 16 vuotias :nolo:

Ysiluokalla sain nostettua (=runkautettua) 40kg pari kertaa. Painoa 65-70kg ja pituutta reilut 180cm. Aikaa tästä on aika tarkalleen 3 vuotta.

Oi niitä aikoja, silloin olin vielä vahva. :nostalgiahymiö:

Hohoo, välähtipä mieleen yksi joskus 8-9 luokalla tapahtunut juttu. Silloin itse harrastettiin penkkipelleilyä ja taisi se 80-90 kiloa tuolloin nousta. Yksi mies naapurista sitten parin kaljan jälkeen (ei kuitenkaan humalassa) rupesi jotain penkkituloksesta pullistelemaan, että kyllä se tollasille klopeille näyttää miten nostetaan jne. Mentiin kokeilemaan meidän porukoiden kellariin ja se ei 60 kg:ta ylös saanut vaikka miten rimpuili. Ja tässä oli kyseessä siis n. 40 vuotias ihan täystin terve, eikä mikään ihan surkea laiheliini. Eli ihan tavallinen suomalainen treenaamaton mieshenkilö.

Timba79 sanoi:
Hohoo, välähtipä mieleen yksi joskus 8-9 luokalla tapahtunut juttu. Silloin itse harrastettiin penkkipelleilyä ja taisi se 80-90 kiloa tuolloin nousta. Yksi mies naapurista sitten parin kaljan jälkeen (ei kuitenkaan humalassa) rupesi jotain penkkituloksesta pullistelemaan, että kyllä se tollasille klopeille näyttää miten nostetaan jne. Mentiin kokeilemaan meidän porukoiden kellariin ja se ei 60 kg:ta ylös saanut vaikka miten rimpuili. Ja tässä oli kyseessä siis n. 40 vuotias ihan täystin terve, eikä mikään ihan surkea laiheliini. Eli ihan tavallinen suomalainen treenaamaton mieshenkilö.

Haha! :)

Timba79 sanoi:

Nojoo minunkin luokallani on yks miehen kokonen 2m pitkä ja kohtuu lihava jätkä, joka puhu joskus, että "en tiä paljonko nostan, ku kaverilla loppu painot kesken mutta ainakin 7x 55kg". Joskus se oli uhonnut nostavansa 70kg. Noh menimme sitten liikuntatunnilla salille ja tää kokeili penkkiä -->50kg jäi rinnalle :)

Ei siinä mitään, jos ei uhois...

wade89 sanoi:
Ei siinä mitään, jos ei uhois...

Just näin! Tekniikka tossa minunkin esimerkissäni oli enemmän kuin vituillaan, mutta jos kerran uhoaa niin kannattaisi edes vähän tietää mitä nousee. Mutta on tosta hauskaa riittänyt monta kertaa silti.

EDIT: Ja vielä rautalangasta ettei kukaan vedä maapalloja sieraimiinsa. Eli tarkoitus ei todellakaan ole vähätellä kenekään treenipainoja tai tai aloituspainoja. Itsekin sitä on muutamasta kympistä lähdetty ylöspäin. Noille "pullistelijoille" vaan sietääkin nauraa.

Timba79 sanoi:
Ja tässä oli kyseessä siis n. 40 vuotias ihan täystin terve, eikä mikään ihan surkea laiheliini. Eli ihan tavallinen suomalainen treenaamaton mieshenkilö.

Olisipa hauska tietää paljonko keskimäärin suomalaiset 30-40 vuotiaat (vahvimmillaan ikänsä puolesta) mieshenkilöt nostavat vaikka penkistä tai kyykkäävät?

Oisiko penkki keskimäärin 55-60kg?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom