- Ikä
- 49
JFG sanoi:Olisipa hauska tietää paljonko keskimäärin suomalaiset 30-40 vuotiaat (vahvimmillaan ikänsä puolesta) mieshenkilöt nostavat vaikka penkistä tai kyykkäävät?
Oisiko penkki keskimäärin 55-60kg?
Oon parille kaverilleni vähän tehnyt saliohjelmaa. Kyseessä n. 28-vuotiaita jannuja, ihan normaalikuntoisia tosin melko hoikkia miehiä. Nyt taitaa sarjapainot (2kk treenillä) olla siinä 8-12x50kg luokkaa. Aika harva jätkä nostaa treenaamatta esim. 80kg penkistä.
Mitäs sitten sanotte tästä:
Vuonna -92: olin 17v./60-65kg lukiolainen, niin penkistä meni 1,5v. treenien jälkeen 85kg (pesisvoimaa ja muutakin, ei mitään erityistä voimapainotusta).
Vuonna -05: olen 29,5v. - treenivuosia takana noin 10 josta kovempaa treeniä ehkä 7v. Tällä hetkellä takana 1,5vuoden melko säännöllinen treeniputki. Painoa 86kg ja penkistä meneekin jo suurinpiirtein 95kg (en ole koettanut vuosiin). Loisteliasta kehitystä! Kaikissa muissa treeniliikkeissä sen sijaan on kyllä tullut noin 75%-100% lisää näinä vuosina. Ja väitän, että treenini on ollut suhteellisen kohdallaan jo vuosia...
Niin, vuonna 92 penkkityyli ei ollut ehkä aivan yhtä puhdas kuin nyt, mutta mitään pomputtelua/persus ilmassa nostelua ei kuitenkaan harrastettu!