Kuka nostaa vähiten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wade89
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.
JFG sanoi:
Olisipa hauska tietää paljonko keskimäärin suomalaiset 30-40 vuotiaat (vahvimmillaan ikänsä puolesta) mieshenkilöt nostavat vaikka penkistä tai kyykkäävät?

Oisiko penkki keskimäärin 55-60kg?

Oon parille kaverilleni vähän tehnyt saliohjelmaa. Kyseessä n. 28-vuotiaita jannuja, ihan normaalikuntoisia tosin melko hoikkia miehiä. Nyt taitaa sarjapainot (2kk treenillä) olla siinä 8-12x50kg luokkaa. Aika harva jätkä nostaa treenaamatta esim. 80kg penkistä.

Mitäs sitten sanotte tästä:

Vuonna -92: olin 17v./60-65kg lukiolainen, niin penkistä meni 1,5v. treenien jälkeen 85kg (pesisvoimaa ja muutakin, ei mitään erityistä voimapainotusta).

Vuonna -05: olen 29,5v. - treenivuosia takana noin 10 josta kovempaa treeniä ehkä 7v. Tällä hetkellä takana 1,5vuoden melko säännöllinen treeniputki. Painoa 86kg ja penkistä meneekin jo suurinpiirtein 95kg (en ole koettanut vuosiin). Loisteliasta kehitystä! Kaikissa muissa treeniliikkeissä sen sijaan on kyllä tullut noin 75%-100% lisää näinä vuosina. Ja väitän, että treenini on ollut suhteellisen kohdallaan jo vuosia...

Niin, vuonna 92 penkkityyli ei ollut ehkä aivan yhtä puhdas kuin nyt, mutta mitään pomputtelua/persus ilmassa nostelua ei kuitenkaan harrastettu!

oisko JMP75 välityksissä jotain heikkoa??? tuli mieleen sellanen ku ite olin joskus pienenä salilla kattelemassa ja yks vuotta vanhempi kaveri teki neljälläkympillä sarjaa..siihen tuli sitten yks sillon arviolta nelikymppinen häiskä ja kävi nostamassa pari kertaa täristen ne painot. tämä häiskä sitte lähti pois ja kylmänviileästi heitti että "hakekaa pojat kaikki rauta mitä salilta löytyy ja lastatkaa tankoon niin minä käyn sen nostamassa" että semmonen sankari taas :jahas:

JMP75 sanoi:
Mitäs sitten sanotte tästä:

Vuonna -92: olin 17v./60-65kg lukiolainen, niin penkistä meni 1,5v. treenien jälkeen 85kg (pesisvoimaa ja muutakin, ei mitään erityistä voimapainotusta).

Vuonna -05: olen 29,5v. - treenivuosia takana noin 10 josta kovempaa treeniä ehkä 7v. Tällä hetkellä takana 1,5vuoden melko säännöllinen treeniputki. Painoa 86kg ja penkistä meneekin jo suurinpiirtein 95kg (en ole koettanut vuosiin). Loisteliasta kehitystä! Kaikissa muissa treeniliikkeissä sen sijaan on kyllä tullut noin 75%-100% lisää näinä vuosina. Ja väitän, että treenini on ollut suhteellisen kohdallaan jo vuosia...

Niin, vuonna 92 penkkityyli ei ollut ehkä aivan yhtä puhdas kuin nyt, mutta mitään pomputtelua/persus ilmassa nostelua ei kuitenkaan harrastettu!
Hmm ootko muuttanu sitä penkkiohjelmaas vuosien varrella? Mulla jumiutu joskus penkki lähemmäs puoleks vuodeks 80 kiloon ennen ku pääsi taas ylöspäin. (Älysin muutella liikkeitä ja sarjapituuksia ym vasta sitten)
Miten pitkiä sarjoja penkissä sitte teet ja montako sarjaa?

Taisin lukee jostain että tavallinen miespuolinen treenaaaja pitäs pystyä 120kg penkkiin jossain vaiheessa että sen jälkeen alkas vasta geenit enemmälti rajoittamaan.

Mies847 sanoi:
Hmm ootko muuttanu sitä penkkiohjelmaas vuosien varrella? Mulla jumiutu joskus penkki lähemmäs puoleks vuodeks 80 kiloon ennen ku pääsi taas ylöspäin. (Älysin muutella liikkeitä ja sarjapituuksia ym vasta sitten)
Miten pitkiä sarjoja penkissä sitte teet ja montako sarjaa?

Taisin lukee jostain että tavallinen miespuolinen treenaaaja pitäs pystyä 120kg penkkiin jossain vaiheessa että sen jälkeen alkas vasta geenit enemmälti rajoittamaan.

Olenhan toki muutellut ohjelmaa! Viime vuonna kokeilin ensimmäistä kertaa aika puhdasoppista voimaohjelmaakin (tosin en kovin pitkää aikaa). Tein siis 5x5 treenejä progressiivisesti melko alhaisella intensiteetillä. Tämä toikin aika hyvin tulosta (2003 tauon jälkeen olin kuitenkin about 80kg penkkikunnossa). Myös kolmosia ja lyhempääkin sarjaa on tullut vedettyä pyramidissa eli hermotustakin vähän koetettu hakea...Yleensä perustreenissä vetelen nykyään penkkiä 3-4 sarjaa x 5-8 toistoa kapeana pyramidina + jotain vinopenaa apuliikkeenä. Silloin tällöin pidempää sarjaa pumppimeiningillä. Yleisestikin treenini vaihtelee frekvenssin ja jaon suhteen jatkuvasti.

Itse asiassa uskon kuitenkin, että pystynkin nostamaan penkkitulokseni jonnekin 110-120kg:n haarukkaan. Huvittaa vain, miten huonosti se on todella vuosien varrella kehittynyt. Nykyään harmittaa joskus, kun näkee todella laihojen jamppojen penkkaavan samoja lukemia mun kanssa (ja kyllä - tiedän, että lihasmassa ja voima eivät ole synonyymeja). Tällöin mun pitääkin aina muistella, että kyllähän mä itsekin pystyin lähes samaan vuonna 92! Mikähän silloin oli sitten homman nimi. Olin kyllä aika nopeassa kunnossa tuolloin pesiksen peluun myötä, liekö se vaikuttanut?

Välityksistä: mulla on aika lyhyet kädet...Joten siis pikemminkin aika hyvät välitykset penkkaamiseen

JFG sanoi:
Oisiko penkki keskimäärin 55-60kg?

Jos ei ole penkistä ennen nostellut, niin tuo voi olla totuuden mukainen, mutta jos on penaa jo jonkun verran kokeillut, niin kyllä sitten paljon enemmän menee.

JMP75 sanoi:
Olenhan toki muutellut ohjelmaa! Viime vuonna kokeilin ensimmäistä kertaa aika puhdasoppista voimaohjelmaakin (tosin en kovin pitkää aikaa). Tein siis 5x5 treenejä progressiivisesti melko alhaisella intensiteetillä. Tämä toikin aika hyvin tulosta (2003 tauon jälkeen olin kuitenkin about 80kg penkkikunnossa). Myös kolmosia ja lyhempääkin sarjaa on tullut vedettyä pyramidissa eli hermotustakin vähän koetettu hakea...Yleensä perustreenissä vetelen nykyään penkkiä 3-4 sarjaa x 5-8 toistoa kapeana pyramidina + jotain vinopenaa apuliikkeenä. Silloin tällöin pidempää sarjaa pumppimeiningillä. Yleisestikin treenini vaihtelee frekvenssin ja jaon suhteen jatkuvasti.

Itse asiassa uskon kuitenkin, että pystynkin nostamaan penkkitulokseni jonnekin 110-120kg:n haarukkaan. Huvittaa vain, miten huonosti se on todella vuosien varrella kehittynyt. Nykyään harmittaa joskus, kun näkee todella laihojen jamppojen penkkaavan samoja lukemia mun kanssa (ja kyllä - tiedän, että lihasmassa ja voima eivät ole synonyymeja). Tällöin mun pitääkin aina muistella, että kyllähän mä itsekin pystyin lähes samaan vuonna 92! Mikähän silloin oli sitten homman nimi. Olin kyllä aika nopeassa kunnossa tuolloin pesiksen peluun myötä, liekö se vaikuttanut?

Välityksistä: mulla on aika lyhyet kädet...Joten siis pikemminkin aika hyvät välitykset penkkaamiseen

Sulla voi olla niinki että sitä penkkiä tulee tehtyä liikaa tai sitten joku siihen vaikuttava lihasryhmä ei ehdi palautua (esim ojentajat tai rinta). Itellä oon ainaki huomannu sen että penkkiin riittää viikossa se 2-4 sarjaa kehittymiseen (tietysti rinnalle voi muuta tehä sen 2-4 sarjaa viikossa lisäksi) kun aiemmin tein sitä enemmän niin ei tulokset noussu ollenkaan. Kannattaa kokeilla esim sitä 2x6 systeemiä tai yhtä hyvin jos sulla ei toimi noin lyhyet sarjat niin tee pidempiä kunhan muistat painoissa nousujohteisuuden. Oteleveyttä kannattaa kans vaihdella eri sarjoissa. Kokeilemalla sen löytää mikä itsellä parhaiten toimii, tosin mikään ei sitten toimi loputtomiin. ;) Sekä pakkiksen penkkispelialistit varmasti osaa antaa lisää neuvoja että saat sen tuloksen nousemaan.

Edit: Jos asut eteläsuomessa niin kannattais miettiä sitäkin että kävisit pakkiksen treenikoulussa jos sellasta taas tulee, koska käytännön opastus on aina se paras vaihtoehto. Nimimerkillä opin vetämään penkissä lavat yhteen vasta puolisen vuotta sitten :nolo:

penkki 2x70
mave 2x160
kyykky 5x120

noin vuoden treenannut kunnolla. toi penkkitulos ei vaan meinaa parantua mulla mitenkään.

JMP75 sanoi:

Vuonna -05: olen 29,5v. - treenivuosia takana noin 10 josta kovempaa treeniä ehkä 7v. Tällä hetkellä takana 1,5vuoden melko säännöllinen treeniputki. Painoa 86kg ja penkistä meneekin jo suurinpiirtein 95kg (en ole koettanut vuosiin).

Hitto tässä on melkein pilkulleen mun tuloskehitys! Ikäkin täsmää :)

Viimeksi kun tein penkkiä, niin 2x6 meni 70kg:lla. Mutta ei kyllä muutkaan tulokset ole kovin kehuttavia, mavea 'tykitän' 95kg:lla sarjaa, ym. Mä syytän tuloksista kyllä geenejä.

Vaan kyllä tässä joku nyt mättää, jos on 10v treenannut ja penkki 95kg. Miten syöntipuoli? monijakosella vedät?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
mä pukkasin penkistä 17 vuotiaana noin ~55kg ! Maasta nostin sillon ~100kg! Kyykystä ei ole hajuakaan...

Tällä hetkellä epäsäännöllistä treeniä ~1,5v takana ja nyt penkki on about 75kg....

Saatan olla pakkiksen heikoin:

Ikää 18v. ja painoa 65 kg.

Penkki: arviolta tällä hetkellä 55 kg.
Kyykky: 60 kg:lla tein 3x10 ennen kun sairastuin, oisko maksimi lähemmäs 80?
Maastaveto: nivelet käsivarsissa ei oikein tykkää, rannetuet oikein kireellä tein 50kgx3x10 ennen kun sairastuin.

Salilla oon käyny nyt sellaset 1,5 vuotta, tosin melko huonolla ruokavaliolla ehkä puolet ajasta. Kipeenä oon myös usein ja kerran meni olkapäät paskaks, ehkä lähemmäs 4 kuukautta on ollu taukoo näinä vuosina.

mgh sanoi:
Saatan olla pakkiksen heikoin:

Ikää 18v. ja painoa 65 kg.

Penkki: arviolta tällä hetkellä 55 kg.
Kyykky: 60 kg:lla tein 3x10 ennen kun sairastuin, oisko maksimi lähemmäs 80?

veikaan, että enemmän, ehkä 90-100. eti "laskuri" sanalla, jos haluat suuntaa tietää. Kokeileen, en kyykky-ykköstä rupeis..

Enpä usko, että noilla laskureilla saa aina ihan oikeita painoja selville. Jos teen esim. penkissä painolla x kg vaikka 8 toistoa, saattaa olla että painolla x+10 kiloa menee ehkä pari toistoa tai ei sitäkään. Eli varmaan vaikuttaa, miten on treenannut.

Jos suhteutetaan Tiedzin tulokset hänen painoonsa ja pituuteensa, niin eivät ne niin huonot ole. Varmasti on olemassa 110 kg paksuja poikia, jotka eivät penkkaa 40 kg...

Mitään Tiedzin nykyisistä tuloksista tietämättä heitän tällaisen:

Harvempi mies 8-10 kertaistaa aloitusmaksiminsa punttailu-uransa aikana. Tiedzille tämä on mahdollista. :thumbs: :worship:

mun tulokset ei oikein ole balansissa
pena 80kg mave siin 100kg kyykky 100 pintaan
onko kellään ehdotuksia millä saisin tulokset balanssiin??

PS... painoa on 72kg mielestäni paino voima suhde ei ole kunnossa vai??

35 sain kuukaus sitte nyt ollu kuukauden tauko sali kerrat laskettavissa yhden käden sormilla. nyt saattais hyvän päivän mennä vähän yli toi 35 mut norm päivän jäis rinnalle... eli penkki 35kg jalkaprässistä 200kg sillee et en vetäny sitä vipuu alas... ja ikä on 13v 2.5kk päästä 14,

nii ja siellä salilla missä käyn nii on yks tyyppi joka nostaa aina 40kg mut se valikoi niist painoist ne pizzalautaset vaik ois lähempän pienemmän kokoset mut saman painoset..haluu vaa prassailla.

edit: oon koulussa aina liikka tunneil koulun salil (eli ei oo ollu tota kuukauden taukoo) nii olin siellä ja sinne tuli sit yks tyyppi ja kysyin paljo nostat nii se sano et joku 55-65 nii sanoin et varmaa nosta toi 30kg sit ja se jäi rinnalle. (ei siinä mitää jää se mullaki joskus mut en sentää prassaile yli tuplaten oikeita tuloksia isommilla) no se sano sit "kyl mä tol taljal sain 60kg alas" sehä onki sama asia :rolleyes:

Aloittaessani olin 178/85kg läski lihapulla :D
Ensimmäinen ohjelma oli HST tyyppinen ja ihan hyvin se pelitti.

Penkissä 8*32kg ilman varmistajaa
4 viikon pituisen voimajakson jälkeen (3 kertaa viikossa 2*5) aloin tekemään taas pitempää sarjaa: 8*39,5kg :hyper:
Kyykyssä painot oli jossakin 60kg:ssa... Ainoa ongelma oli saada nuo romut niskaan kun ei ollut kyykkytelinettä.

Maastavetoa en kovin suurilla painoilla tehnyt koska pelkäsin että lattia menee paskaksi :david:

tätisi sanoi:
nii ja siellä salilla missä käyn nii on yks tyyppi joka nostaa aina 40kg mut se valikoi niist painoist ne pizzalautaset vaik ois lähempän pienemmän kokoset mut saman painoset..haluu vaa prassailla.

Mikäli ne toiset painot on rautaa ja toiset on muovipinnoitteiset niin en yhtään ihmettele, jotenkin ne rautaiset vaan on niin ikäviä sormien välissä.

mutta itse aiheeseen 2x50 vai 60 irtosi joskus ysillä 45kg riisitikkuna ja pituutta oli lähemmäs 180. se oli siihen aikaa luokan toiseksi kovin tulos :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom