Kuka nostaa vähiten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wade89
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.
JFG sanoi:
Hyviä tuloksia porukalla!

Jos millään malttaisitte, niin hierokaa tärkeimpien perusliikkeiden liikeradat kunnolla lihasmuistiin jo tuossa iässä. Eli Aivan pienillä painoilla kyykyn, etukyykyn, askelkyykyn, maven, hyvää huomenta, penkin jne. tekniikan vanhempien treenaajien avustuksilla kuntoon.

Itse opin vasta 6 vuoden treenauksen jälkeen takakyykyn kunnolla. Ja opettelen nyt 27 vuotiaana etukyykkyä. Ai ai, kun olisin 10 vuotta sitten hieronut nuo tekniikat kuntoon, niin olisi mukava lähteä tauonkin jälkeen taas salille!
Yhdyn 100% tähän. Tullut tehtyä juuri näin nyt viimeisen puolen vuoden kovista painoista pakkolevon ajan.

Kuukkeli sanoi:
Yhdyn 100% tähän. Tullut tehtyä juuri näin nyt viimeisen puolen vuoden kovista painoista pakkolevon ajan.

Muuten oletko kokeillut sellaista treeniä, jossa tehdään tosi pienillä painoilla mutta hyydyttävän paljon toistoja, sellaista 25-30 toistoa per sarja? Kyllä tuntuu, eikä paikat varmana hajoo liika suurista painoista johtuen, ja varmana menee lihasmuistiin...

12 vuotiaana meni penkistä 55 kg kun liikkatunnilla kokeiltiin :)

joskus 9-10 vuotiaana meni 35 kun ekaa kertaa penkkiä tein faijan työpaikalla

off-topic: Oon muuten niiiiin tyytyväinen etten hinkannut minimipainoilla kaikkia liikkeitä sillon kun 14 vuotiaana salilla käynnin "kunnolla" aloitin (oli pakkista jo hieman luettu, ohjelma löytyi ja tuli jopa jotain syötyäkin), olisi turhauttavaa olla nyt jossain 80 kilossa ja tehdä puolet pienemmillä painoilla :)

13 vuotiaana penkki 55kg. Tosin penkki omasta painosta ei olekaan kun noin 100%. Ainakaan vielä... Toivottavasti nousee.

edelleen off-topic: Onko kokoa tullut parissa vuodessa paljonkin ZeiZei? Entäs paino? sillä vaan kyselen kun olen vasta aloittelija...

Ekaa kertaa kun penkkiä kokeilin yläasteella niin 40kg ei noussut, elopainoa oli tuolloin ehkä reilut 50kg.
Ekat "kovat" mavesarjat oli 70kg:lla.

Animal1234 sanoi:
13 vuotiaana penkki 55kg. Tosin penkki omasta painosta ei olekaan kun noin 100%. Ainakaan vielä... Toivottavasti nousee.

edelleen off-topic: Onko kokoa tullut parissa vuodessa paljonkin ZeiZei? Entäs paino? sillä vaan kyselen kun olen vasta aloittelija...

n. 2,5 vuodessa (josta ei ole miinustettu esim. 2 kk:n täystaukoa + muita taukoja) tullut painoa about 31 kg (69 kg --> 100 kg) (mitat voi katsoa myös profiilista). Nyt kehitys ollut hieman hidasta kun ei ole hommaan paljoa panostettu (nukuttu 3-4 h per yö, syöty liian vähän) mutta nyt koitetaan alkaa panostaa enemmän, koska pakkohan tässä on taas alkaa kasvaa ja voimistua :)

Tuloksista sen verran, että penkistä menisi varmaan n. 130 kg (ei nostettu). Paras tulos jonka olen nostanut on 120 kg vähän ennen kuin täytin 16. Penkki on aina ollut hidas nousemaan, varsinkin kun olen leveentänyt otetta ja muutenkin koittanut saada rasitusta enemmän rintaan (rinta heikoin lihasryhmä). Nyt siirryin tekemään vinopenkkiä pääliikkeenä ja täytyy sanoa, että vaikka painot tippuivat hieman niin tällä pitäisi alkaa sen rinnankin vahvistua, ottaa niin pirun hyvin :)

Selälle ainoa liike jolla on jotain "vertausarvoa" on alatalja, jossa olen ottanut 140 kg x 12 ja yhdellä kädellä 85 kg x 12. Kulmasoutua on mennyt 100 kg x 12, mutta sitten pettivät näpit. Kun saan remmit niin alan tehdä kulmasoutua 1. liikeennä ja silloin saa varmaan isommalla painollakin tehtyä kun näpitkin kestää.

Jaloille ass-to-the-grass-hack-kyykky 140 kg x 11 (ei lasketa kelkkaa) jossa jäi vielä 1-2 toistoa varaa, mutta ei viittinyt puristaa täysiä kun ei ollut varmistajaa. Koitan varmaan tulevaisuudessa alkaa tehdä takakyykkyä kapealla jalka-asennolla, siinä on sitten taas helpompi verrata tuloksia.

Olkapäille 7-8 toiston sarjaa pystysoudussa 35 kg:n kässäreillä parhaimmillaan. Vipareja sivulle 20 kg:n kässäreillä ja eteen 25 kg:n kässäreillä.

tuli sitten tarinoitua vähän enemmänkin.. :D

ZeiZei sanoi:
n. 2,5 vuodessa (josta ei ole miinustettu esim. 2 kk:n täystaukoa + muita taukoja) tullut painoa about 31 kg (69 kg --> 100 kg) (mitat voi katsoa myös profiilista).

Oot kyl aika äijä ZeiZei, helvetin kovat tulokset noin nuoreksi, en malta oottaa mitä tuut nostamaan viiden vuoden kuluttua!

aloitin noin 4 kuukautta sitten ja nostin alussa hikisesti 40kg mutta nyt nostan 55kg...yli oman painoni

mxm sanoi:
Oot kyl aika äijä ZeiZei, helvetin kovat tulokset noin nuoreksi, en malta oottaa mitä tuut nostamaan viiden vuoden kuluttua!

5 vuodesta en oo ihan varma, mutta toivottavasti viimeistään vuonna 2008 päästäis sinne lavalle asti :)

edit: viimeistään sillon ja luultavasti myös aikasintaan :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
On ZeiZeillä kovat tulokset, ei voi muuta sanoa. Ei tartte mun kuin haaveilla tollasista romuista esim. alataljassa, ainakaan puhtaammalla tekniikalla. Eli hyvät on kyllä mahdollisuudet kasvaa ISOKSI noihin 2008 kisoihin mennessä. :worship:

ZeiZei sanoi:
nSelälle ainoa liike jolla on jotain "vertausarvoa" on alatalja, jossa olen ottanut 140 kg x 12 ja yhdellä kädellä 85 kg x 12.
tuon alataljan mää haluaisin nähdä, siis sen taljan, en tyyliä, sillä 85kg yhellä käellä' on jo niin kova tulos 16v:lle että jokin tuossa mättää. jos yhen käen alatalja on nuin kova niin olettaisin että kulmis tangollakin ois ollut jotain 200kg:n lähelle.

Kun aloitin 13.v painoa joku 45 kg ja pituutta 150cm,penkki 35 kg ja kyykky 10x30kg-->nyt 15,5v painoa 65kg, pituus 168cm,penkki 10x82kg kyykkyä kokeilin tyyliin kolmatta kertaa koskaan ja meni 13x75kg. Tulokset on nyt alkanu nousta ja lihas kasvaa ku on pistetty ruokavalio kuntoon. :thumbs:

neutraali sanoi:
tuon alataljan mää haluaisin nähdä, siis sen taljan, en tyyliä, sillä 85kg yhellä käellä' on jo niin kova tulos 16v:lle että jokin tuossa mättää. jos yhen käen alatalja on nuin kova niin olettaisin että kulmis tangollakin ois ollut jotain 200kg:n lähelle.

Alatalja on Davidin alatalja (pakan maximi 150 kg). Tuo vertauksesi kulmasoutuun on aika vitsi. Esimerkiksi Timo Vilponen on ottanut alataljaa yhdellä kädellä 160 kilolla, pitäisikö hänen kulmasoutunsa siis olla reilusti päälle 300 kiloa? :)

Yhdellä kädellä hän tuo on kevyempää kuin kahdella tottakai. Varsinkin kun alaselkään ei tule samanlaista painetta kuin kahdella kädellä tehtäessä.

Tulos on kyllä täysin todistettavissa, voin seuraavissa selkätreeneissäni tehdä suunnilleen samantuloksen (treenin menosta riippuen vähän enemmän tai vähemmän) ja SSS voi vaikka olla todistamassa tämän :)

Sähän otat Neutraali hyvää sarjaa keskitetyssä hauiskäännössä yli 40 kilon kässäreillä, kyllähän tolla pitäisi tangolla mennä jo ainakin 120 kilolla sarjaa ;)

Edit: tämä off-topicci ei sitten jatku pitkään

Totta on, että jos yhden käden alataljassa saa vaikka 70 kg:llä kympin, ei kahdella kädellä mene samaa toistomäärää tuplapainoilla, ei sitten millään. Ja en ymmärrä minäkään mikä yhtäläisyys tolla kulmasoutuun on?

ZeiZei sanoi:
Sähän otat Neutraali hyvää sarjaa keskitetyssä hauiskäännössä yli 40 kilon kässäreillä, kyllähän tolla pitäisi tangolla mennä jo ainakin 120 kilolla sarjaa ;)
en tee edes keskitettyä kääntöä. en tarkoittanut että se kulmis jotenkin tuplaantus alataljaan nähden, mutta eihän tuo siltikään oo missään suhteessa jos yhellä käellä vedellään 85kilolla(tosin tuosta taljasta en tiedä millainen se on edes, mutta ei niissä yleensä juuri eroja ole) ja sitten kulmis tangolla on 100kg, joo uskon tuloksen tuo talja vain kiinnosti.
Timba79 sanoi:
Ja en ymmärrä minäkään mikä yhtäläisyys tolla kulmasoutuun on?
no se ei ole yllätys, mieti tarkkaan niin ehkä ymmärrät

neutraali sanoi:
en tee edes keskitettyä kääntöä. en tarkoittanut että se kulmis jotenkin tuplaantus alataljaan nähden, mutta eihän tuo siltikään oo missään suhteessa jos yhellä käellä vedellään 85kilolla(tosin tuosta taljasta en tiedä millainen se on edes, mutta ei niissä yleensä juuri eroja ole) ja sitten kulmis tangolla on 100kg, joo uskon tuloksen tuo talja vain kiinnosti.

siis.... Kulmista en ole tehnyt sen isommalla painolla kun ei ole näpit kestänyt. En silti usko, että kovin lähelle 200 kiloa pääsisin, maximissaan tonne 115-120 kg:llä sarjaa ;)

pitää kattoa sitten kun ne remmit saan, että mitä nousee :)

neutraali sanoi:
no se ei ole yllätys, mieti tarkkaan niin ehkä ymmärrät

Milloin mä olen sun muroihisi kussut? Vai mistä tällainen vastaus nyt tuli? Totesin vain että ei mene nyt jakeluun, mutta ei siitä sitten sen enempää. Vittuakos se mua mihinkään liikuttaa mitkä suhteet näissä liikkeissä jollain henkilöllä/laitteella on.

ZeiZei sanoi:
n. 2,5 vuodessa (josta ei ole miinustettu esim. 2 kk:n täystaukoa + muita taukoja) tullut painoa about 31 kg (69 kg --> 100 kg) (mitat voi katsoa myös profiilista). Nyt kehitys ollut hieman hidasta kun ei ole hommaan paljoa panostettu (nukuttu 3-4 h per yö, syöty liian vähän) mutta nyt koitetaan alkaa panostaa enemmän, koska pakkohan tässä on taas alkaa kasvaa ja voimistua :)

Tuloksista sen verran, että penkistä menisi varmaan n. 130 kg (ei nostettu). Paras tulos jonka olen nostanut on 120 kg vähän ennen kuin täytin 16. Penkki on aina ollut hidas nousemaan, varsinkin kun olen leveentänyt otetta ja muutenkin koittanut saada rasitusta enemmän rintaan (rinta heikoin lihasryhmä). Nyt siirryin tekemään vinopenkkiä pääliikkeenä ja täytyy sanoa, että vaikka painot tippuivat hieman niin tällä pitäisi alkaa sen rinnankin vahvistua, ottaa niin pirun hyvin :)

Selälle ainoa liike jolla on jotain "vertausarvoa" on alatalja, jossa olen ottanut 140 kg x 12 ja yhdellä kädellä 85 kg x 12. Kulmasoutua on mennyt 100 kg x 12, mutta sitten pettivät näpit. Kun saan remmit niin alan tehdä kulmasoutua 1. liikeennä ja silloin saa varmaan isommalla painollakin tehtyä kun näpitkin kestää.

Jaloille ass-to-the-grass-hack-kyykky 140 kg x 11 (ei lasketa kelkkaa) jossa jäi vielä 1-2 toistoa varaa, mutta ei viittinyt puristaa täysiä kun ei ollut varmistajaa. Koitan varmaan tulevaisuudessa alkaa tehdä takakyykkyä kapealla jalka-asennolla, siinä on sitten taas helpompi verrata tuloksia.

Olkapäille 7-8 toiston sarjaa pystysoudussa 35 kg:n kässäreillä parhaimmillaan. Vipareja sivulle 20 kg:n kässäreillä ja eteen 25 kg:n kässäreillä.

tuli sitten tarinoitua vähän enemmänkin.. :D

Oot hyvä esimerkki siitä miten hyvällä panostuksella voi parissa vuodessa kehittyä paljon :rock: Oletkos sitten samaan aikaan kasvanu miten paljon pituutta ja onkos rasva% noussu?

Omista tuloksista joskus ensimmäistä kertaa penkkiä koettaessa:
11 vuotiaana jäi 30kg rinnalle, sitten kun alotin treenaamaan joskus yläasteen lopussa sain penkistä 62kg.

oon 16 ja penkistä nostan 77kg jalloilla en oo kokeillu mutta kyllä mä jalkakyykystä 60kg vedän.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom