Kuka nostaa vähiten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wade89
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.
Mies847 sanoi:
Oot hyvä esimerkki siitä miten hyvällä panostuksella voi parissa vuodessa kehittyä paljon :rock: Oletkos sitten samaan aikaan kasvanu miten paljon pituutta ja onkos rasva% noussu?

Omista tuloksista joskus ensimmäistä kertaa penkkiä koettaessa:
11 vuotiaana jäi 30kg rinnalle, sitten kun alotin treenaamaan joskus yläasteen lopussa sain penkistä 62kg.

Pituutta on tullut about 2 senttiä lisää, rasva-% noususta on vaikea sanoa kun en sillon siihen silleen kiinnittänyt huomiota. Uskoisin, että rasvat oli sillon jotain 10-11 %. Tällä hetkellä suunnilleen arviolta 16-18 % (voin ilmottaa pian pihtirasvat kun haen pihdit takasin kaveriltani).

Panostuksesta sen verran, että koskaan en ole vielä riittävästi panostanut hommaan. Aina on tullut syötyä suht reilusti roskaruokaa ja varsinkin nukuttua liian vähän. Nyt ongelmana on ollut kasvanut proteiinien ja kalorien tarve.
Koitan nyt yleisesti muuttaa elämäntyyliäni. Koitan alkaa tekemään koulun eteen jotain, nukkumaan hyvin, syömään hyvin, käyttämään vähemmän aikaa koneella (:D) ja sen sijaan tehdä jotain joka kehittää.

neutraali sanoi:
en tee edes keskitettyä kääntöä. en tarkoittanut että se kulmis jotenkin tuplaantus alataljaan nähden, mutta eihän tuo siltikään oo missään suhteessa jos yhellä käellä vedellään 85kilolla(tosin tuosta taljasta en tiedä millainen se on edes, mutta ei niissä yleensä juuri eroja ole) ja sitten kulmis tangolla on 100kg, joo uskon tuloksen tuo talja vain kiinnosti.

no se ei ole yllätys, mieti tarkkaan niin ehkä ymmärrät

Niin tuolla keskitetyllä hauiskäännöllä tarkoitin esim. scotissa kässäreillä tehtyä kääntöä, jota muistaakseni teet suurilla painoilla (vähän alle 40 kg tai sitten vähän yli, en muista tarkasti)

ps. Koita lopettaa se provoaminen.

ZeiZei sanoi:
5 vuodesta en oo ihan varma, mutta toivottavasti viimeistään vuonna 2008 päästäis sinne lavalle asti :)

edit: viimeistään sillon ja luultavasti myös aikasintaan :D

Sillä oletuksella että toi lavalle pääsy oli todellinen tavoite, eikä vitsi:

Bodyfitnessiä vai olet jo nyt päättänyt tulevasta roinaamisestasi? :D

Muistelisin että alottaessa joskus 14 vuotiaana ei emänny kyl 30:tä enempää penkistä, pukkasin sit 15 vuotiaana jo jonku mittasia sarjoja 50:llä. 18 kesäsenä tais mennä 100 rikki, ja jos en tänä kesänä penkkaa 150:tä niin hirtän itteni munista :whip: .

maximillian sanoi:

hmm.. menen siis nuoriin kisaamaan jos menen, tuleeko sinne samat sarjat kuin bodyfitnessissä? Roinaamisestani en voi vielä mitään varmasti sanoa ja vaikka voisinkin, niin en tiedä kuinka vapaasti siitä tietoa levittelisin.

maximillian sanoi:

Tota menoa ZeiZeistä tulee ensimmäinen naturaali Mr.Olympia ;)
Noista ZeiZein uskomattomista viparitreenipainoista tuli mieleen, että tein tänään 8kg:lla kaks tiukkaa kymppiä. Penkistä sain tänään 2x6x80kg, etukyykystä 3x8x70kg ja mavesta on joskus mennyt 2x10x100kg. Näistä tuloksista tekee vielä huonomman se, että olen treenannut 4 vuotta. Tosin opin syömään vasta vuosi sitten ja nyt olen "viisaana" poikana ruvennut kesädietille-> tulokset laskee entisestään.

:offtopic: Mä en osaa kuvitella 100 kilosta 16 vuotiasta. ZeiZein täytyy olla ulkoavaruudesta.

Edit: Nyt menee ihan huti aiheesta, mutta onko jollain tuoreita kuvia junnujen raskaasta sarjasta? Kiinostais vaan tietää minkä tasosta porukkaa sielä on.

suortti sanoi:
Tota menoa ZeiZeistä tulee ensimmäinen naturaali Mr.Olympia ;)
Noista ZeiZein uskomattomista viparitreenipainoista tuli mieleen, että tein tänään 8kg:lla kaks tiukkaa kymppiä. Penkistä sain tänään 2x6x80kg, etukyykystä 3x8x70kg ja mavesta on joskus mennyt 2x10x100kg. Näistä tuloksista tekee vielä huonomman se, että olen treenannut 4 vuotta. Tosin opin syömään vasta vuosi sitten ja nyt olen "viisaana" poikana ruvennut kesädietille-> tulokset laskee entisestään.

:offtopic: Mä en osaa kuvitella 100 kilosta 16 vuotiasta. ZeiZein täytyy olla ulkoavaruudesta.

Edit: Nyt menee ihan huti aiheesta, mutta onko jollain tuoreita kuvia junnujen raskaasta sarjasta? Kiinostais vaan tietää minkä tasosta porukkaa sielä on.

Junnuissa oli viime vuonna 2 kisaajaa, joista toinen oli täysi vitsi (alle 70 kilosten kisaaja) ja toinen taas ikäänsä nähden ihan jees kunnossa (alle 80 kisaaja)

Olisi hienoa jos pakkikselta löytyisi kisaajia tuleville vuosille (luultavasti löytyykin).

Vipareista sen verran, että ei ole kyllä mitkään puhtaammat mahdolliset nuo toistot, varsinkaan jos oon tehnyt liikkeitä ennen sitä.

ZeiZei sanoi:
Vipareista sen verran, että ei ole kyllä mitkään puhtaammat mahdolliset nuo toistot, varsinkaan jos oon tehnyt liikkeitä ennen sitä.
Jep.. Itseäkin noi ihmetytti. Eipä sillä, että minulla olisi vaikea myöntää, että on lahjakkaitakin yksilöitä. :)

"Et kuulu enään tänne, mene takaisin kryptonille!" :D:D

13-vuotiaana sain penkistä 35kg erittäin epäpuhtaalla tyylillä, mutta perse pysyi kuitenkin penkissä. silloin oli pituutta n.175cm ja painoa 57kg.

Neutraali on kyllä oikeessa.. siis siinä et tossa taljassa on varmaan jotain vikaa : )
sillä mä en ota sarjaa ees kahella käellä tolla 85kg:lla alataljassa mutta kulmasoutua otan 8x130kg hiukan repien ja 10x100kg sarjoja voi sitten ottaa enemmän tuntumalla... oon siis itekkin ton ~100kg ja 16v

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
veijari sanoi:
Neutraali on kyllä oikeessa.. siis siinä et tossa taljassa on varmaan jotain vikaa : )
sillä mä en ota sarjaa ees kahella käellä tolla 85kg:lla alataljassa mutta kulmasoutua otan 8x130kg hiukan repien ja 10x100kg sarjoja voi sitten ottaa enemmän tuntumalla... oon siis itekkin ton ~100kg ja 16v

Ei, kyllä sussa on jotain vikaa :)

Mä olen tehnyt monissa alataljoissa eikä niissä erityisemmin eroja ole ollut (paitsi kraftverkin oli kevyempi kuin muut).

Minkä merkkisessä alataljassa et ota 85 kg:llä sarjaa, sillä moni kavereistani jotka eivät ole treenaanneet edes kovinkaan pitkään ottavat ihan yleisesti alataljoissa esim. 70-80 kilolla sarjaa. Kenties teidän salilla on joku special alatalja?

Kiva ero sulla on kyllä tuntumalla tekemisen ja "pienen" repimisen erona. Kenties sitten kun saan remmit, niin pystyn tekemään "hieman repien" sarjaa yli 130 kg:llä kulmasoudussa, tuo 100 x 12 kun on selän kannalta vielä suht kevyttä :)

Missäpäin muuten treenaat? Olisi mukava treenata muiden kovakuntosten, suunnilleen samaa ikää edustavien, kanssa.

no jotain erikoista tuossa yhen käen alataljassa silti on, tuon kans erinomainen vertailu kohde on yhden käden soutu kässärillä, tuntuu oudolta kun moni kavereistasi jotka eivät ole edes kauaa reenanneet tekevät samoilla painoilla, kun suhteelisen hyvin menestynyt vahva mies(sm6 takavuosina) meidän salilla teki aikoinaan suurin piirtein tuolla 85kilolla(ja ei todellakaan selkä ole hänen heikko lenkki), taljassa on joko radikaali ero(mitä niissä ei kyllä omien kokemusten mukaan yleensä ole) tai sitten käytetään todella paljon alaselkää tai jalkoja tai molempia apuna, mutta se siitä, en jaksa jauhaa:) hyvähän se vain on jos voimaa löytyy.

:offtopic: jatkuu.

Aika uskomaton tuo on meikäläisestäki, teen kulmasoutua pääliikkeenä yläselälle, sarjapainot korkeimmillaan siinä 110 ja 130 välillä. Omasta mielestä siis ainaki melkosen puhtaasti. Alataljassa teen sit kahdella kädellä sillä 70-90 kg:lla sarjaa. Yhdellä kädellä mulle riittää ihan hyvin 40 kiloaki, en sais yhdellä kädellä 80:tä liikkumaan ees villeimmisä unelmissani.

Toivottavasti teillä on siellä joku helevetin alieeni alatalja, eikä tää johdu siitä että olen vaan heikko :D

neutraali sanoi:
no jotain erikoista tuossa yhen käen alataljassa silti on, tuon kans erinomainen vertailu kohde on yhden käden soutu kässärillä, tuntuu oudolta kun moni kavereistasi jotka eivät ole edes kauaa reenanneet tekevät samoilla painoilla, kun suhteelisen hyvin menestynyt vahva mies(sm6 takavuosina) meidän salilla teki aikoinaan suurin piirtein tuolla 85kilolla(ja ei todellakaan selkä ole hänen heikko lenkki), taljassa on joko radikaali ero(mitä niissä ei kyllä omien kokemusten mukaan yleensä ole) tai sitten käytetään todella paljon alaselkää tai jalkoja tai molempia apuna, mutta se siitä, en jaksa jauhaa:) hyvähän se vain on jos voimaa löytyy.

Siis teki 85 kilolla kahdella kädellä? En nyt tiedä mitä tohon pitäisi sanoa. En ole tehnyt kuin 3:lla erilaisella alataljalla (Mayorsin Kraftwerk, Davidin ja sitten joku jota en muista) ja sarjapainoissa ei ollut eroja paitsi kraftwerkissä tuli ehkä +5 kg enemmän sarjoihin ja vähän jopa kevyemmin. Harmi jos tulokseni kuulostaa liian kovalta tai ei mene sun vertauksien sisälle :) Mutta joo, turha tästä on vääntää sen enempää vääntää.

Edit: Raskolnikov, minkä merkkinen alatalja?

Edit2: JaniU, ei hätää, ei ole kyse ristikkäistaljasta tosiaan ;)

Ei varmasti ole, mutta pakko kuitenkin kysyä, että eihän ne noi taljat varmasti ole sellaisia jänniä yhdistelmävehkeitä missä on ala ja ylätalja silleen samassa ja siinä välissä menee vaijeri niinkun kaksinpuolin, rullat ylä ja alapäässä jne... En ole kovin monella salilla käynyt niin en tiedä millasia niitä kaikkia on, mutta siis esim. ristikkäistaljoissa kai useimmiten on tollaset ja se systeemi tekee sen että se paino on about "puolet kevyempi" kuin mitä se kilomäärä kertos (se pakka liikkuu vain puolet siitä mitä liikutat jotain kahvaa, ja jos sitä vertaa tommoseen "oikeeseen" niin se aika hyvin vastaa myös puolta painosta...)
No tää oli turha, ei voi olla tommosesta kyse... mutta joskus täällä on joku juttu ollut semmonen että on varmasti ollut tosta kyse, joku "aloittelija" jossain tais joskus sanoa jostain lähemmäs 100kg jutusta hauiksia taljassa, niin sillon on varmaankin ollut tommonen kyseessä.

Ihan noin niinkuin aloittelijoille vaan jos joku ei ole huomioinut, tosin eikai kukaan niin hömpsä ole voinut olla :)
Mäkin teen kevyeen ojentajia ja hauiksia ristikkäistaljan koko pakalla, en nyt edes muista onko se joku 70-80kg, mutta jos sen saman pistää sellaseen "pelkkään" ylä tai alataljaan niin on aika hiljasta sarjojen kanssa ;)

Mä voisin kyllä osallistua tämmöseen "kuka nostaa vähiten" kisaan, pärjäisin varmasti tosi hyvin. 20kg kässäreillä vipareita... joo ei tarvii paljon uneksia...

Liekköhän joihinkin tuloksiin täällä vaikuttas tosiaan pikkasen tekotyylitkin ?

ZeiZei sanoi:
Siis teki 85 kilolla kahdella kädellä? .
yhdellä toki, niinkuin sinäkin ja mulle on ihan sama millä painoilla teet mutta kyllä se silti uskomattomalta kuulostaa että veivataan lähes samoilla painoilla vahvamiehen kanssa joka on ihan vitun iso ja omaa ihan saatanasti voimaa:D

neutraali sanoi:
yhdellä toki, niinkuin sinäkin ja mulle on ihan sama millä painoilla teet mutta kyllä se silti uskomattomalta kuulostaa että veivataan lähes samoilla painoilla vahvamiehen kanssa joka on ihan vitun iso ja omaa ihan saatanasti voimaa:D

mua ei kiinnosta oikeastaan yhtään miltä se kuulostaa :) kyllä mulle todistajat sarjoille löytyy :D

hmm, pystyisitkö jo vastaamaan, että minkäköhän merkkisessä alataljassa nämä tulokset on mahdettu tehdä?

Edit: katsotaan jos teen huomisessa treenissäni alataljaa ja saan SSS:n todistamaan sarjan ja sen jälkeen kommentoimaan tekotapaa ;)

Edit2: niiiiiiiiiiin siis Neutraali tuo kavereideni ottama 70-80 kg on siis kahdella kädellä (tarkoitus oli antaa vähän vertauskuvaa veijarin sarjaan).

Ei kai tuo nyt ole uutta että on erilaisia taljoja. Turha kai noista on väitellä. Itse olen tehnyt eri taljoilla joissa toisessa menee ~ puolet isommilla painoilla.

Fan, enny muista minkä merkkinen se oli. Eiks Neutraali käy Oulun Urheilutalolla välillä treenaan, jos näin, ni ehkä voi valaista mikä se alatalja on merkkiään siinä pohjeprässin vieressä.
Täytyy vissin tulla johtopäätökseen, että ZeiZei on jumala. ;)

No ekan kerran kokeilin penkkia 13v:na 40kg ei noussu, ei lahellakaan, et maksimi tais olla 30-35kg. Sen jalkeen treenailin ehka 4-6kk penkkia niin 70kg meni. Tassa kohtaa lopetin treenauksen ja se harmittaa..

Sitten 2004 vuoden alussa alotin uuestaan treenauksen. 65-68kg/195cm..
Penkki oli ehka 60-65kg. Tota vois kutsua pohjanoteeraukseks..
Sitten tuli treenailtua sellaset puol vuotta niin sain penkista 115kg. Omat mitat 82-84kg/195cm/16v. Jalkojen treenaamisesta en edelleenkaan tiennyt mitaan.. :(

Sitten tossa syksylla rupesin kyykkyja/mavea pikku hiljaa tekemaan sillon tallon ja pakkistakin rupesin lukemaan. Sitten tossa joulukuussa penkkasin 134kg, mave oli samaa luokkaa, kyykysta en tiia. Paino oli noussu ehka 91-93kg.
Sitten tammikuussa oli paino ehka 88-90kg, penkista meni 136kg, jonka jalkeen testasin 143kg, ja se jai loppuojennusta vajaaks. (Perse ei oo koskaan penkkia tehdessa noussu.)
Syksy/Talvi 2004 asti olin sitten treenannun koko kroppaa tasasesti.
Tossa ehka 1kk sit meni syvakyykkya 102kg x12-13 kevyesti, varmistaja jos ois ollu oisin ehka n. 15 pystyny tekemaan. Mavea meni 143kgx 5.
Sit jotain muita tuloksia (0-3kk vanhoja):
Ranskalainen kayratangolla 51kg x8/9
Hauiskaanto 51kg x8/9 (ihan ok tekniikal)
Penkki 102kg x10
Vinopenkki 93kg x7
Leukoja 25-30, 20kg lisapainol x10.
Pystypunnerrus kp 32kg x9
Olankohautus selantakaata smtihis n. 120kg x15

Paino oli korkeimmillaan joku 93, nyt oon diettaillu jo jonkin aikaa ja aamupaino on 88.8kg, rasvat on sellaset et vatsat nakyy ok. Nyt tietty miinuskaloreil tulokset vaan laskee/pystyy samas, mut kyl ma takas nousen :)
Jalkoihin ja selkaan oon nyt koittanu panostaa ja koitan tulevaisuudessakin koska ne on viel vahan jaljessa.. :(

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom