Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
Doggoned sanoi:
...totuus kuitenkin on, ainakin osittain, että toisinaan "aikuiset" liioittelevat nuorten ja lasten asioita

Joskus varmasti näin tapahtuukin, mutta minulla on vähän sellainen kutina, että tässä nimenomaisessa asiassa saattaapi homma kääntyä helpostikin täysin päälaelleen. Tarkoitan sitä, että vanhemmat, kouluterkkarit ja aikuiset ylipäätäänkin ovat niin tyytyväisiä siitä, että nuori ei ryyppää ja riehu pitkin kyliä eikä edes mäkkärisapuskaa ahmi, vaan käyttää vapaa-aikansa salillakäymiseen ja syö terveellisesti, että heiltä saattaa jäädä huomaamatta se, että tällä ko. nuorella alkaa homma lähteä pikkuhiljaa käsistä ja kääntyä terveellisestä häiriintyneen ajattelun puolelle.

EDIT: Jakobilla oli myös hyvä pointti siitä, että ne prioriteetit tosiaankin useimmissa tapauksissa elämän myötä muuttuvat, joko vapaaehtoisesti tai pakon edessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ha joku veti taas NGV kortin hihasta nii määki tuun spänkkäämään. Oon jo n+1 kertaa offtopiccina sanonu, että tuossa SUN BULKKAUS- JA DIETTAUSSYKSILTYKSESSA EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ!! Syöt vaan kotiruokaa järkevästi ja karkkia kohtuudella. Reenaat fiilistellen ja kun perusvoimat on hankittu siinä 17-18 vuoden iässä ja lihaakin on varmasti kertynyt aivan perusasioilla se 85kg kohtuurasvoilla (mitä ei nyt kannata miettiä, kunhan mahdut housuihis), nii sitte kerkeet hifistellä ja vetää nuita ruokavalios optimointeja. Noin kapeakatseinen suhtautuminen punttiharrastukseen on vaarallista. Jos puuhaat Oulussa niin voin sanoa sen sulle päin naamaa ;) Muutenkin näät 3 vuoden päästä lapsuusiän ohittaneena asioita vähän eri valossa (tosin riippuu aika paljon koulutushaarasta, suosittelen lukiota)

EDIT:
Tarkoitan sitä, että vanhemmat, kouluterkkarit ja aikuiset ylipäätäänkin ovat niin tyytyväisiä siitä, että nuori ei ryyppää ja riehu pitkin kyliä eikä edes mäkkärisapuskaa ahmi, vaan käyttää vapaa-aikansa salillakäymiseen ja syö terveellisesti, että heiltä saattaa jäädä huomaamatta se, että tällä ko. nuorella alkaa homma lähteä pikkuhiljaa käsistä ja kääntyä terveellisestä häiriintyneen ajattelun puolelle.

Ei varmasti. Näin "nuorena" oon sen itsekkin huomannu. Alussa kuuli aivan älytöntä kommenttiä kun veti naama irveessä soijaroteiinia :D Porukat ois ollu luultavasti levollisempaa sakkia jos oisin ollu perusteini ja tuhlannu ne rahat mäkkäriin ja kaljaan, koska se on varsin normaalia käyttäytymistä.

Joo, kasvavassa iässä ei munkaan mielestä kannata mennä älyttömyyksiin dieettien kanssa... kokeillaan "rauhallista" lähestymistapaa: syö yhtenä päivänä loodallinen vihreitä kuulia normaalisyömisen lisäksi ja mene salille seuraavan päivän aamuna. Vertaile tuloksia tavis-aamuun.

Yllätyin ittekkin. Siittä huomasin että aivan liian vähän hiilareita tulee syötyä. Ja paino ei valitettavasti ole noussut - jaksaa vaan jotenkin paremmin.

Gillyanne sanoi:
Ettehän te nuoret miehet tätä tietenkään usko, vaan pidätte pelkkänä wanahan harpun höpinänä, mutta sanonpa silti: Syömishäiriö on pirun ikävä elämänkumppani, josta eron ottaminen on TODELLA vaikeaa. Sitäpaitsi sillä on taipumus hiipiä ja soluttautua elämään pikkuhiljaa, ja monella se on alkanut hyvinkin samanlaisesta asenteesta/käyttäytymisestä, kuin mitä paljonpuhuttu NGV tällä hetkellä harjoittaa.

Juuri näin!! Itse on vaikea huomata, milloin menee liiallisuuksiin, koska syömishäiriöt esimerkiksi alkavat pikkuhiljaa... Ja olen todellakin sitä mieltä, että ortoreksiasta voi tulla vakava ja vaarallinen sairaus.

Toivottavasti NGV, ja te muutkin, luette nämä tämän ketjun viestit läpi ajatuksen kanssa, vaikka itsekin kyllä tiedän, että parhaiten oppii kantapään kautta, eli itse kokemalla.

Yritetään kuitenkin tässä asiassa kuunnella kokemuksesta viisastuneita.

luumu sanoi:
Eli kysymys on kai perimmiltään: kummassa tulee enemmän läskiä, jos ruokailu on muuten sama kuukausitasolla:
- 7000kcal herkkuja yhtenä ainoana päivänä kuukaudessa
- 7000kcal herkkuja jaoteltuna kuukauden pätkälle vaikka 10 päivälle

Jostain syystä vailla mitään perusteluja kallistuisin siihen suuntaan, että 7000kcal yhdessä päivässä ei tuo yhtä paljon läskiä. :david:

Onko tähän otettu kantaa tuolla offtopicin välissä? En mielestäni kovinkaan paljon vastauksia tähän nähnyt. Itseä kiinnostaisi myös mielipiteet. Tuskinpa mitään kovin absoluuttista totuutta tähän löytyy, mutta kun omat ajatukset ovat sen verran hataralla pohjalla, olisi kiva nähdä muiden ajatuksia.

Itse olen jo pidempään pohtinut kyseistä hommaa, lähinnä pienemmällä aikavälillä kuin tuo kuukausi (7000kcal yhtenä päivänä) tai esim. kymmenenä päivänä sama kcal määrä. Olen pohtinut lähinnä mässäilystä jaettuna 2-3 päivän ajan jaksolle. Sanotaan nyt vaikka 3000kcal ylimääräistä (normaalikaloreihin). Eli miten rasvan kertymisen tai yleisen hyödyn kanssa käy, jos tuo 3k kcal otetaan yhtenä päivänä tai 2-3 jaksolle ripotellen? Mitä mieltä olette?

Omat pohdintani olen perustanut lähinnä dieetille/ylläpidolle, mutta miksei "bulkkimielipiteetkin" kiinnostaisi.

Doggoned sanoi:
Hömm.. höm.. tajusinko nyt oikein, että tässä puhutaan dieetistä? Kyllä onnistunut dieetti VAATII kaloreiden laskemisen ja niiden syynäämisen. Ei tässä millään mummojen lihanpolttodieetillä olla perkele:curs:

Ja jos olin väärässä niin vähän lempeämpi hymiö ja anteeksipyyntö:love:

Mutta jos en...:curs:

EDIT: itse threadin aiheeseen, itse en herkuttele koskaan. Ei tee mieli herkutella, kun on muutenkin jo täysi olo:D

En puhunut dietistä vaan yleisesti. Liittyen siis siihen kun NGV sanoi muistaakseni että kun kaksi viikkoa oli ollut ilman vaakaa niin alkoi lihomaan kuulemma. Ja kun hän katsoo ilmeisen tarkkaan kaloreitaan ja haluaa heti kuluttaa ne (esim. kammoksuu mannapuuroa)-...Niin, siis selitin vaan että kyllä lihasta voi hankkia ilman läskiä. Ja jos kerran viikos syö vaik aamupalaks mannapuuron niin läskiä tuskin tulee. Niin. Ja kun tuo yks taas sanoi että unohda kalorit. Niin ei niitä kaloreita pidä aivan kokonaan unohtaa, vaikket olisikaan dietillä ja varsinkin jos pelkäät lihaksen sijasta kertyvän läskiä. Ööö...mä vaan oon niin totaalisurkee selittää. Anteeksi mahdolliset väärinymmärykset(tästäkin tekstistä:D?) Selitetään uudestaan jos joku ei ymmärrä:love:

Moni haukkuu mun suunnitelmia bulkki ja dietti syklitämisestä?:confused:
Ja kuulemma kaikki sanovat, että syö reippaasti vain kotiruokaa? :confused:
Eihän kotiruuassa ole edes proteiinia!? Ja jos lihasta haluut niin bodysafka on parhainta tuohon..
Kuten jo tuhat kertaa olen sanonut, nyt olen ollut bulkilla tuolta lokakuusta ja olen bulkilla huhtikuulle asti, eikö riitä!?!! :confused:
Jonka jälkeen aloittain noin 7-10 viikon dietin jotta saisin pack-in näkymään ja se jälkeen varmaan aloittain taas bulkaamaan varmaan 2 kuukautta bulkkia kuukausi diettiä, tai bulkaan sieltä heinäkuun alusta Fitness Expoon asti jolloin aloitan dietin, tai voisihan sitä bulkata marraskuulle asti.

Niin ja tömmöinen kysymys, minulle heräsi, jos kerran elän pelkästään body-safkalla tekeekö se minusta sairaan!? :eek:
Jos tekee niin eikö meistä jokainen joka noudattaa ja syö bodysafkaa ole sairaita? :rolleyes:
Siis anareksia on sairaus, mutta jos haluaa syödä terveellisesti ja laskea kalorit ja makroravinteet suht tarkasti, niin onko se sairaus? Ok, olen sitten hullu tai jokin sairas ihminen, mutta miksi nyt tarvitsee haukkua minut niin sairaaksi, kun vain kiltisti käytän ruokavaakaa ja noudatan Boby-ruokavaliota? Noh elämä on, brutaalista, varmaan tämän topicin ansiosta olen varmaan pakkiksen sairain ihminen. .:D
Tosin tähän voisi sanoa, sairailla teoilla todella sairaisiin tuloksiin! :whip:

Doggoned sanoi:
EDIT: ja NGV:n minäkin listaan jo "vakavaksi tapaukseksi". Ei tosiaankaan hänen ikäisensä tarvitse tuollaista ruokavaliorunkoa, jossa on dieettausta ja bulkkausta jaksottain jne. Siitä voi olla vakavia seurauksia tulevaisuudessa.
Jaa mitä vakavia sairauksia? Ainut sairaus jota saan tästä on varmaan kehittyminen ja eikä siinä sivussa tule edes, niin hirveesti läskiäkään, kun laskee kalorit tarkkaan ja ne kalorit jotka olen plussalla, eli noin 300 tai 400, niin ne menee lihaksen korjaamiseen eikä läskiksi. Doggoned, et vaan tiedä tunnetta, kun olet ollut 70% elämästäsi käsittämättömän LIHAVA ja vihdoin olisit päässyt suurimasta läskistä pois ja haluaisit kasvattaa massa, niin et varmaan söisi +1000 kaloria päivässä.

Ja pakkislaiset lukekaapas tämä teksti toiselta foorumilta, ainenkin siellä ymmärretään minua, hitusen paremmin..

eräs dude sanoi:
Minä en ole saanut NGV:stä noin hämärää kuvaa kuin jotkut tähän ketjuun kirjoittaneet. Onhan tuo kaurahiutalejuttu täysin turhaa ja hyödytöntä hifistelyä. Mutta kaveri ei ole kuitenkaan täysin samassa asemassa kuin kynäniskana punttaamisen aloittelevat, joille pätee tuo syö-syö-ja-syö-metodi. Ylipainosta kärsineiden henkilöiden kannattaa olla todellakin hiukan tarkempia syömisensä kanssa kuin kynisgeenisten. Kun sitä läskiä on kerran ollut niin tulee se helposti takaisin. Toki sen voi aina dietata pois mutta mitä mieltä on tällaisen henkilön syödä reiluja pluskaloreita jos suurin osa kertyy vyötärölle? Vähemmälläkin se lihasmassa kasvaa.

Kaverihan vaikuttaa aidosti innostuneelta harrastuksesta eikä vaikuta mitenkään kärsivän elämäntapavalinnoistaan, päinvastoin. Eikä se kalorien kyttääminen niin raskasta ja stressaavaa ole jos sen osaa hoitaa lunkisti ja NGV vaikuttaa olevan siihen jo hyvinkin rutinoitunut. Kyllä elämässä muutakin on kuin syöminen.
Ainut järkevä ihminen on tuon sanonut joka ymmärtää, toivottavasti tekin ymmärtäisitte samoin kun tuo viisas kaveri..;)

NGV sanoi:
Tosin tähän voisi sanoa, sairailla teoilla todella sairaisiin tuloksiin! :whip:

Tässähän tämä ny seisoo. Tuntuu vaan, että et nää metsää puilta.

Ei mitään, mun puolesta jatka siten miten parhaimmaksi näät.

Munkaan mielestä sun ikänen & painonen jätkä ei hifistele, vaan syö ruokaa ja reenaa. Kiristellään ja hifistellään sitten joskus myöhemmin -_o

Se, miten näet "epäterveelliset" ruoka-aineet ja miten rankaiset itteäs jonkun mannapuuron nauttimisen jälkeen on jotain aivan vitun sairasta. Susta on monet huolissaan >_<)p

Ite tarkkailen vain, että saan suunnilleen tarpeeksi proteiinia päivässä suhteutettuna painokiloihini (tietysti nautin yöprodet, palkkarit treenin jälkeen + mahdolliset täydennykset prodea ruokavalioon ;) ). Muuten syön kuin "tavan pulliaiset" eli en stressaa. Huolehdin vain, että saan tarpeeksi ravintoa, mitä (toivon mukaan vielä pituutta-) kasvava kroppa tarvitsee.

En myöskään riskeeraa vielä mahdollista pituuskasvua liian raskailla kyykky sarjoilla ja en tee MAVEakaan. Dieetistä puhumattakaan. Haluaisin kasvaa vielä pari senttiä :D Dieetata ehdin sitten vanhempana, jos siltä tuntuu.

Ei nyt millään pahalla, mutta sulla taitaa olla NGV suuria vaikeuksia ton luetun ymmärtämisen kanssa... :rolleyes: tai sitten et vain haluaa ymmärtää. Mut ihan miten vaan, jokainen tavallaan. Kyllä se elämä vielä opettaa suakin. :piis:

Måpå sanoi:
(tosin riippuu aika paljon koulutushaarasta, suosittelen lukiota)
Hmm, lukioon oon menossa heti kun saan tämän peruskoulun käytyä läpi. Luulisi, nyt että 8,45 keskiarvolla pääsisi johonkin lukioon. :rolleyes:

Jakob sanoi:
Kiitos. Mulle se on vaan tavallista tehdä näin ja kehityn tässä pikku hiljaa. En mä hiffisteli nyt liikaa, kun esim. en käytä palkarinakaan, kun jotain valmiiksi sekotettuja palkkareita esim. AfterMax, Recover+ ja joskus Phase3..:kuola:

NGV:tä voisi neuvoa eräs nimeltä mainitsematon Richard75, joka muistaakseni joskus kirjoitteli vetäneensä nuoruutensa samalla tyylillä kuin NGV. Ja NGV, luehan toi Doggonedin juttu tarkemmin, ei sairauksia vaan seurauksia :)

NGV, kun olet nuori ja fiksu kaveri niin koita poimia sulle osoitetuista teksteistä kokeneiden hyvät neuvot. Siellä on vähän asiatontakin seassa, mutta jätä ne omaan arvoonsa, vaikka se nuorena voikin olla vaikeampaa. Tsemppiä.

:offtopic: Maailma on mennyt monimutkaiseksi. Ennen olit maanviljelijän poika ja maanviljelijäksi piti sinunkin tuleman. Nykyisin kaikkea on mahdoton määrä ja kaikesta kaukaakin on loputtomasti tietoa. Oman paikan löytäminen on varsinkin nuorille vaikeaa. On aika luonnollista, että tämä tilanne saa aikaan melko rajuja samaistumisia johonkin tiettyyn ryhmään/ihanteeseen (esim. bodarius) ja mikä onkaan itselle rauhoittavampaa kuin se, että kokee kuuluvansa joukkoon mahdollisimman puhdasoppisesti. Tällä pyrin selittämään ilmiötä, jossa pyritään täydelliseen urheiluun ja ravintoon.

Olari sanoi:
NGV:tä voisi neuvoa eräs nimeltä mainitsematon Richard75, joka muistaakseni joskus kirjoitteli vetäneensä nuoruutensa samalla tyylillä kuin NGV. Ja NGV, luehan toi Doggonedin juttu tarkemmin, ei sairauksia vaan seurauksia :)
Ei kato se olikin seuraus eikä sairaus..:rolleyes:
Pitääköhän olla vähän maltillisempi ensikerralla lukiessani näitä posteja..:rolleyes:

Kyllähän sitä paremmin kehittyy, kun ei hifistele liikaa kaloreilla. Pieni läskin kertyminen kertoo, että ollaan tarpeeksi saatu ravinteita. Ja stressi taas huonontaa varmasti kehitystä. Turhan tarkka hifistely bulkilla on IMO turhaa ja hidastaa vain kehitystä. Ja mistä sinä tiedät paljonko kulutat tarkkaan päivässä?

Ja porukka oli vain susta NGV huolissaan. Ortorexia on se sairaus, eli sairaalloinen terveellisesti syönti. Saatat siihen sairastua, tai oireita sulla oli jo aimmin ollut, eli noi kuntopyöräjutut herkkujen jälkeen.

Näin aineenvaihduntavikaisena, voin sanoa, ettei parilla jäätelöllä, suklaapatukalla tai jogurtilla ole mitään väliä viikossa, vaan kokonaisuudella. Mua ainkin harmittaa kun turhalla hifistelyllä aluksi pilasin kehitystäni.

NGV sanoi:
Niin ja tömmöinen kysymys, minulle heräsi, jos kerran elän pelkästään body-safkalla tekeekö se minusta sairaan!? :eek:
Jos tekee niin eikö meistä jokainen joka noudattaa ja syö bodysafkaa ole sairaita? :rolleyes:

Mun mielestä on hienoa, että syöt terveellisesti ja treenaat. Sen sijaan se ei ole yhtään hienoa, että tunnet valtavaa syyllisyyttä syömistäsi herkuista, vaikkei ne ole edes sieltä pahimmasta päästä! Silloin harvoin kun herkuttelee (vaikka sillä mannapuurolla), pitäisi pystyä nauttimaan maukkaasta ruuasta hyvällä omallatunnolla, eikä lähteä vetämään kolmen tunnin aerobisia sen jälkeen...

Jotain olet kyllä käsittänyt väärin, kun kuvittelet, että vähänkin nopeampi hiilari menee suoraan läskiksi. Mä itse syön aika vähähiilarisesti, mutta en silti osaa pelätä jotain mannapuuroa aamiaisella. Aamulla varsinkaan se ei ole niin tarkkaa, vaikka söisikin nopeampaa hiilaria. Se on ok, jos et halua ottaa hiilareita nopeammista lähteistä, mutta koita ymmärtää, ettei nopea hiilari kohtuudella nautittuna lihota! Varsinkaan treenaavaa, kasvuiässä olevaa nuortamiestä ;) Voit vallan hyvin syödä kerran viikossa mannapuuroa (tai vaikka joka päivä :rolleyes: ), kehityksesi tai lihomisesi ei ole siitä kiinni.

VelttoV sanoi:
Kyllähän sitä paremmin kehittyy, kun ei hifistele liikaa kaloreilla. Pieni läskin kertyminen kertoo, että ollaan tarpeeksi saatu ravinteita. Ja stressi taas huonontaa varmasti kehitystä. Turhan tarkka hifistely bulkilla on IMO turhaa ja hidastaa vain kehitystä. Ja mistä sinä tiedät paljonko kulutat tarkkaan päivässä?

Jep, energiansaantikin on arvaus (toki nyt suhteellisen hyvin paikkansa pitävä), energiankulutusta ei sitäkään tarkasti pysty tietämään. Eli, jos pyritään syömään 300 kcal yli kulutuksen, niin voi hyvinkin olla, että ollaan +-0-tilanteessa.

Sami81 sanoi:
Sanotaan nyt vaikka 3000kcal ylimääräistä (normaalikaloreihin). Eli miten rasvan kertymisen tai yleisen hyödyn kanssa käy, jos tuo 3k kcal otetaan yhtenä päivänä tai 2-3 jaksolle ripotellen? Mitä mieltä olette?

En minä ainakaan keksi miksi nuo eroaisivat toisistaan. Varastoihin se ylimäärä menee. Kuinka paljon siitä sitten on loppupeleissä tosiaan "ylimääräistä" riippuu myös geeneistä.

Fiona sanoi:
Mun mielestä on hienoa, että syöt terveellisesti ja treenaat. Sen sijaan se ei ole yhtään hienoa, että tunnet valtavaa syyllisyyttä syömistäsi herkuista, vaikkei ne ole edes sieltä pahimmasta päästä! Silloin harvoin kun herkuttelee (vaikka sillä mannapuurolla), pitäisi pystyä nauttimaan maukkaasta ruuasta hyvällä omallatunnolla, eikä lähteä vetämään kolmen tunnin aerobisia sen jälkeen...

Jotain olet kyllä käsittänyt väärin, kun kuvittelet, että vähänkin nopeampi hiilari menee suoraan läskiksi.
Mä itse syön aika vähähiilarisesti, mutta en silti osaa pelätä jotain mannapuuroa aamiaisella. Aamulla varsinkaan se ei ole niin tarkkaa, vaikka söisikin nopeampaa hiilaria. Se on ok, jos et halua ottaa hiilareita nopeammista lähteistä, mutta koita ymmärtää, ettei nopea hiilari kohtuudella nautittuna lihota! Varsinkaan treenaavaa, kasvuiässä olevaa nuortamiestä ;) Voit vallan hyvin syödä kerran viikossa mannapuuroa (tai vaikka joka päivä :rolleyes: ), kehityksesi tai lihomisesi ei ole siitä kiinni.
Jos käsittäisin noin eli vähänkin nopeampi hiilari muuttuu läskiksi, niin miksi käytäisin palkkarissa maltoa?:confused:
Ai jaa tää koko homma on siis ollut siitä, että en osaa syödä herkkuja hyvällä omatunnolla? Jaa, no kyllä mä niitä proteiinipatukoita ihan suhteellisen hyvällä omatunnolla syön ja treenitkin luistaa paremmin kun vetää vähän patukkaa.:D
Niin ja eihän se kehitys ole siitä kiinni minkälaista hiilaria laittaa suuhun jos nyt vähän ottaisi vaikka sitä mannapuuroa, mulla on vain omalaatuinen omatunto. Tunsin pahaa omatuntoa, kun jäin salilla velkaa sinne kahvilaan 20centtiä proteiini patukasta, että oli ihan pakko maksaa heti kun seuraavan kerran pääsin salille.. :rolleyes:

VelttoV sanoi:
Ja porukka oli vain susta NGV huolissaan. Ortorexia on se sairaus, eli sairaalloinen terveellisesti syönti. Saatat siihen sairastua, tai oireita sulla oli jo aimmin ollut, eli noi kuntopyöräjutut herkkujen jälkeen.
Olihan se vähän yliammuttua silloin, mutta nyt on asia laita ihan eri, en edes dietilläkään tekisi aerobista 100min enempää. .:rolleyes:

Ja tähän päätteeksi haluan sanoa tämän. Eli IMO ei ole väliä lasketaanko ne kalorit vaa'alla vai ei vaan jos bulkilla ollaan, niin katsotaan, että kaloreita tulee tarpeeksi ja hyvistä lähteistä ja proteiinia paljon. Kaikki syövät omalla tavallaan, mutta kunhan syövät oikein ja IMO ei kerran viikossa herkuttelu ketään tapa, paitsi mua..:evil:

Jakob sanoi:
Tässähän tämä ny seisoo. Tuntuu vaan, että et nää metsää puilta.

Niinpä, mitäpä tähän oikein muutakaan voi sanoa. Itse itseäni quotaten:

"Syömishäiriö on pirun ikävä elämänkumppani, josta eron ottaminen on TODELLA vaikeaa. Sitäpaitsi sillä on taipumus hiipiä ja soluttautua elämään pikkuhiljaa, ja monella se on alkanut hyvinkin samanlaisesta asenteesta/käyttäytymisestä, kuin mitä paljonpuhuttu NGV tällä hetkellä harjoittaa." Edelleen, ei ole kyse yksittäisestä teosta/tekemättä jättämisestä, vaan kokonaisvaltaisesta asenteesta ja överiksi menevästä tarkkuudesta ja ankaruudesta. Ja myös siitä, että tosiaankin kylvät näitä asenteitasi totuuksina täällä Pakkiksella, myös aloittelijoiden keskuudessa.

Toivottavasti et, NGV, koskaan joudu siihen tilanteeseen, jossa huomaat toivovasi, että olisit silloin joskus silloin näitä varoituksia uskonut.

Over and out.

Feikkiedit: Kyllä siinä kotiruoassakin on proteiinia ihan yhtä lailla kuin ns. bodyruoassakin (mikä se ratkaiseva ero näiden välillä edes on?). Me söimme tänään valkosipuliperunapaistosta ja uunilohta, oli hyvää ja herkullista, ja paljon sekä proteiinia että hyvää rasvaa. :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom