Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä mun mielestä hälytyskellojen pitää soida, jos kaveri on sitä mieltä että mannapuuro on suorastaan myrkkyä ja proteiinipatukka on herkuinta mitä syö. Piste. Se että omasta mielestään ei ole ongelmaa, ei välttämättä tarkoita sitä etteikö olisi.

Itsekin olen koko elämäni ollut lihava, ja vaikka olen aika hyvin saanut homman hallintaan, niin vieläkin joudun aika tarkkaan katsomaan mitä syön etten paisuisi liikaa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta että kokonaisuudet ratkaisevat, eivät pienet yksityiskohdat. Ja minä olen sentään jo kolmekymppinen, eli aineenvaihduntani on hidastunut merkittävästi sitten nuoruuteni. Juhla on juhlaa, ja arki on arkea. Arkena minäkin pyrin katsomaan etten syö huonolaatuista ruokaa, mutta kun/jos on juhlapäivä, en todellakaan välitä paskaakaan mitä syön tai juon. Juhla on kuitenkin poikkeus eikä sääntö, joten silloin voi hyvin mielin nauttia, eikä hifistellä. Lomaa se on pääkopallekin :D ..

Pakko munkin on myöntää, ettei mun tee kauheasti mieli karkkia tai muutakaan hyvää, koska pyrin välttämään nälkäisyyttä, jolloin omien kokemusten mukaan sorrun kaikkeen sellaiseen. Jos mun kuitenkin rehellisesti tekee mieli karkkia tai kebabbia, niin kyllä minä pirulauta sitä syön. (Kebabbini tosin syön aina riisillä tai pelkällä pitaleivällä, enkä edes tykkää majoneesista joten otan aina jogurttia tilalle :kuola: ...)

On kivaa että nuori mies on kiinnostunut terveydestään, ja on innostunut treenaamisesta. Niin kauan kuin ei ole kyse ongelmasta, voi sanoa että on parempi niin kuin että viettäisi aikansa kaljoitellen, karkkia mussutellen eikä liikkuisi.

Tämä ei ole hyökkäys sinua kohtaan NGV, ja itsehän tiedät parhaiten miten asiaan suhtaudut. Olet vaan posteissasi tuonut esille seikkoja, jotka ovat kokeneemmille tai ainakin vanhemmille yhteisön jäsenille herättäneet mielipiteitä. Itse katson asiaa siltä kantilta, että terveydestäsi ollaan huolissaan, ja jengi oikeasti haluaa vaan auttaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et kai sinä NGV niitä kaurahiutaleita hyvällä omatunnolla vetele?? katsos hiukan kuinka paljon niissä on hiilareita.

NGV sanoi:
HIMOITSEN HERKKUJA!!!?!?! Siis tuo oli viime vuoden tammikuun toinen päivä kun ängin sitä pizzaa turpaani!!!!
Mistä ihmeessä sait päähäsi, että edelleen himoitsen herkkuja, ainut herkku jota voin syödä bulkilla on proteiini patukka.

Sain sen päähäni, koska puhut aina miten RANKAISET itseäsi jos sorrut. Tämä pisti pikkaisen silmääni.
Ja kauanko olet harrastanut tätä salilla käyntiä? Ettei vain nuo sinun bulkki-dieettisylkisi olisi +-0 pohjalla eli läskiä lähtee, mutta lihasta ei oikein tule. Voin kyllä sanoa, että pystyisit helposti olemaan vaikka 2 vuotta suht maltillisella bulkilla ja saisit paremmin tuloksia.
Ja miten tuo pizza liittyi mihinkään? En syyttänyt sinua sen syönnistä enkä edes tiennyt sinun syövän pizzaa:rolleyes:

Toteanpa nyt tähän keskusteluun vaan sen verran, että kun 16-vuotias poikanensyklittelee ja on dietillä jatkuvasti, niin ei oo terveen toimintaa ja hallaa tuolla vaan tekee, kun tulevaisuutta ajatellaan, kuten jo useasti on mainittu. Ja Emppuli totesi omassa postissaan hyvin, että mitä sitä diettailemaan, kun ei ole lihaksiakaan vielä siellä rasvan alla, jos sitä rasvaa edes ylipäätään on enää mitä dietata.Keskityt vaan hankkimaan niitä lihaksia.

Syömishäiriö sanon minä, ajattelin jo niin kun ensimmäsiä kertoja luin ngv:n ruuan mittauksista vaa'alla.

Onneksi minun äitini opetti minulle kun olin pieni, ettei tyhmien kanssa kannata väitellä, ne kun ei lopeta, vaikka huomaavat olevansa väärässä...jos edes huomaavat.:whip:

Jaksamatta lukea näitä kaikki postauksia, sanon saman mantran minkä moni on varmaan jo sanonut.

NGV, dieettaamalla tuossa kunnossa 16 vuotiaana säännöllisin väliajoin aika todennäköisesti teet hallaa omalle normaalille kehitykselle ja kasvulle. Kasvuikäisten kuuluu olla jatkuvalla bulkilla :lol2:

J_mp sanoi:
Syömishäiriö sanon minä, ajattelin jo niin kun ensimmäsiä kertoja luin ngv:n ruuan mittauksista vaa'alla.

No voi elämä näitä "totuuksia" taas, jos sitä oikeasti meinaa oppia syömään edes sinneppäin, olisi todella syytä itse kunkin vähän sitä vaakaakin käyttää. Turha hifistely (jotan NGV:kin mielestäni harrastaa) on ainakin mulle aivan turhaa touhua ja monesti jopa rahan haaskaamista, mutta parempi sekin kun vetää joka viikonloppu perseet ja örveltää kaupungilla.

Siitä olen samaa mieltä, että nuoren kasvuikäisen olisi syytä olla maltillisella plussalla ja kasvattaa lihasta, kuin että olla jatkuvasti dieetillä. Eli tuo syklittely ei välttämättä ole kasvuikäiselle mikään optimijuttu, vaikka se toimiva tapa onkin kasvattaa pattia ilman älytöntä läskinmäärän nousua. No mulla onkin 10 vuotta enemmän ikää mitä NGV:llä, joten eipä tässä ihan samanlainen aineenvaihduntakaan enää ole ja pituuttaa en 100% varmuudella enää kasva. :D

Timba79 sanoi:
No voi elämä näitä "totuuksia" taas, jos sitä oikeasti meinaa oppia syömään edes sinneppäin, olisi todella syytä itse kunkin vähän sitä vaakaakin käyttää. Turha hifistely (jotan NGV:kin mielestäni harrastaa) on ainakin mulle aivan turhaa touhua ja monesti jopa rahan haaskaamista, mutta parempi sekin kun vetää joka viikonloppu perseet ja örveltää kaupungilla.

Siitä olen samaa mieltä, että nuoren kasvuikäisen olisi syytä olla maltillisella plussalla ja kasvattaa lihasta, kuin että olla jatkuvasti dieetillä. Eli tuo syklittely ei välttämättä ole kasvuikäiselle mikään optimijuttu, vaikka se toimiva tapa onkin kasvattaa pattia ilman älytöntä läskinmäärän nousua. No mulla onkin 10 vuotta enemmän ikää mitä NGV:llä, joten eipä tässä ihan samanlainen aineenvaihduntakaan enää ole ja pituuttaa en 100% varmuudella enää kasva. :D

Sorry, mutta on pakko:Joskus aiemmin jossain threadissa MINÄ kritisoin NGV:n syklittämistä, ja kas kummaa kukas saapui puolustelemaan NGV:TÄ?
Sinä???Ja nyt sitten olet sitä mieltä, että se ei olekkaan hyvästä...?????Muuttuuko kenties mielipiteesi aina porukan mukaan??
"Ei ole kasvuikäiselle mikään optimijuttu"? No shit????
Älä nyt suutu, vaikka olet mode yms, mutta oli pakko kuitata...ihmettelin sitä silloin, koska sinun lukemista posteista käy hyvin ilmi se, että tajuat näistä hommista jotain..sitten yhtä-äkkiä puolustelet kasvuiässä olevaa junnua "syklittämisessä"...
Mutta peace vaan......

hunter killer sanoi:
Sorry, mutta on pakko:Joskus aiemmin jossain threadissa MINÄ kritisoin NGV:n syklittämistä, ja kas kummaa kukas saapui puolustelemaan NGV:TÄ?
Sinä???Ja nyt sitten olet sitä mieltä, että se ei olekkaan hyvästä...?????Muuttuuko kenties mielipiteesi aina porukan mukaan??
"Ei ole kasvuikäiselle mikään optimijuttu"? No shit????
Älä nyt suutu, vaikka olet mode yms, mutta oli pakko kuitata...ihmettelin sitä silloin, koska sinun lukemista posteista käy hyvin ilmi se, että tajuat näistä hommista jotain..sitten yhtä-äkkiä puolustelet kasvuiässä olevaa junnua "syklittämisessä"...
Mutta peace vaan......

No jos sä oikeasti seuraat mun postauksia, niin ehkä huomaat että en todellakaan ole läheskään aina samaa mieltä mitä porukka ja vähintään yhtä usein olen. Eipä tällä postimäärällä paljon muutakaan voi. ;)

Olen tätä asiaa miettinyt paljon, mm. tän ketjun pohjalta ja jos tyyppi on kasvuiässä, niin saattaa olla järkevämpää olla pidempään kerrallaan maltillisesti plussalla. Eli EHKÄ tämä syklittäminen ei ole kasvuikäiselle paras mahdollinen tapa. En voi sanoa kuin ehkä, kun en varmasti tiedä onko esim. 4/2 sykleillä mentäessä oikeasti tolla dieettiosuudella mitään merkitystä pituuskasvuun. Epäilisin että sillä ei ole, kun kokonaisuudessaan pitkässä juoksussa ollaan plussalla, mutta kun en ole varma, niin en enää uskalla kovin nuorelle sitä varauksetta suositella.

Mutta yhtä vähän suosittelen sitä "bulkkaa vähintään kaksi vuotta ja palaa sitten dieettiin" asennetta. Kahdessa vuodessa saa jo iiiison määrän läskiä kerättyä siinä sivussa noin ikäänkuin huomaamatta ja on sitten saatanan kiva vetää 18-19 vuotiaana joku puolen vuoden dieetti kun rasvat on yhtäkkiä 20 prosentin pahemmalla puolella.

Eli ei tähänkään asiaan ole yhtä oikeaa totuutta, ei edes minulla, vaikka mode olenkin. ;)

EDIT: Ja jos luet tuon mun edellisen postauksen uudelleen, saatat huomata siellä sanan VÄLTTÄMÄTTÄ, eli en sanonut siinäkään että se olisi huono tapa toimia.

Hei NGV ja muut..
Treadia lueskeltuani oon kyllä samaa mieltä monien kanssa, että NGV:n ruoka/treeni=elämä touhu kuulostaa aika huolestuttavalle..

Toi ikä on juurikin omien rajojen kokeilua ja jos niitä rajoja ylittää likaa, seuraukset ei voi olla hyviä..
vaikka nyt tuntuukin,ettet tarvii elämääsi muuta sisältöä, niin aivan varmasti henkisen kasvun myötä rupeet kelailee muitakin juttuja... tai kun tulee vastoinkäymisiä ja esteitä esim. treenaamiselle niin mitäs sitten teet? voit vaikka loukkaantua..? tai jollekin läheiselles voi tapahtua jotain..
kun elämän langat ei aina oo ihan omissa käsissä:(

Jos NGV olet ruokailusi bulkilla suunnitellu siten, ettei ylimäärästä kerry, niin miksi sun pitäis ikinä dietata jos ei oo ylimäärästäkään...............?

Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin (fyysisen ja henkisen) kasvusi myötä ja ollaan huolestuttu etukäteen ihan turhaan...

Rae- sanoi:
Jos NGV olet ruokailusi bulkilla suunnitellu siten, ettei ylimäärästä kerry, niin miksi sun pitäis ikinä dietata jos ei oo ylimäärästäkään...............?
Totta kai siitä kertyy vähäsen läskiä. Eihän bulkilla voisi olla jos sitä läskiä ei muka tulisi. Mutta siihen voi vaikuttaa kuinka paljon sitä tulee.

Timba79 sanoi:
Olen tätä asiaa miettinyt paljon, mm. tän ketjun pohjalta ja jos tyyppi on kasvuiässä, niin saattaa olla järkevämpää olla pidempään kerrallaan maltillisesti plussalla. Eli EHKÄ tämä syklittäminen ei ole kasvuikäiselle paras mahdollinen tapa. En voi sanoa kuin ehkä, kun en varmasti tiedä onko esim. 4/2 sykleillä mentäessä oikeasti tolla dieettiosuudella mitään merkitystä pituuskasvuun. Epäilisin että sillä ei ole, kun kokonaisuudessaan pitkässä juoksussa ollaan plussalla, mutta kun en ole varma, niin en enää uskalla kovin nuorelle sitä varauksetta suositella.

Mutta yhtä vähän suosittelen sitä "bulkkaa vähintään kaksi vuotta ja palaa sitten dieettiin" asennetta. Kahdessa vuodessa saa jo iiiison määrän läskiä kerättyä siinä sivussa noin ikäänkuin huomaamatta ja on sitten saatanan kiva vetää 18-19 vuotiaana joku puolen vuoden dieetti kun rasvat on yhtäkkiä 20 prosentin pahemmalla puolella.

Eli ei tähänkään asiaan ole yhtä oikeaa totuutta, ei edes minulla, vaikka mode olenkin
Tuo syklitäminen on paras vaihtoehto, vaikka itse sitä en juuri tee tällä hetkellä, mutta se on pakko ottaa vuoden päästä käyttöön. Siis oma ideani on alun perin ollut bulkata tuolta marraskuulta tuonne huhtikuulle asti ja aloittaa noin 10-13 viikon dietti jotta pääsisin eroon noista viimeisistäkin merkeistä jotka osoittava, että olen joskus ollut ihrakasa.

Ja IMO ei ole mitään järkeä bulkata puoltavuotta enempää, paitsi ensimmäinen bulkki voi olla max sen 8 kuukautta. Sillä ei oo mukavaa olla 6 kuukautta sitten dietillä ja dietillähän ei tavallisella ihmisellä se lihas kasva. Ja onko sillä jotakin väliä jos käytän sitä hyvää vaakaa? Siis IMO SILLÄ EI OLE VÄLIÄ! Kunhan perusjutut on tallella, niin sillä ei ole väliä lasketaanko ne tarkasti vai näppi tuntuman mukaan.

PJR sanoi:
Et kai sinä NGV niitä kaurahiutaleita hyvällä omatunnolla vetele?? katsos hiukan kuinka paljon niissä on hiilareita.
Jaa entä sitten, hiilarilla ja hiilarilla on suurija eroja. Nuo hiilarit ovat hitaita ja niissä on jonkin verran kuitua jota kroppa tarvitsee, oletko tosissaan a) noin tyhmä, että et erota nopeata hiilaria hitaasta tai b) kiusaat tahallasi minua, itse veikkaan a:ta..

neiti sanoi:
Toteanpa nyt tähän keskusteluun vaan sen verran, että kun 16-vuotias poikanensyklittelee ja on dietillä jatkuvasti, niin ei oo terveen toimintaa ja hallaa tuolla vaan tekee, kun tulevaisuutta ajatellaan, kuten jo useasti on mainittu. Ja Emppuli totesi omassa postissaan hyvin, että mitä sitä diettailemaan, kun ei ole lihaksiakaan vielä siellä rasvan alla, jos sitä rasvaa edes ylipäätään on enää mitä dietata.Keskityt vaan hankkimaan niitä lihaksia.
Voi valon silmä.. Siis en minä nyt ole dietillä vaan bulkilla ja olen ollut tuolta marraskuulta asti ja aloitan dietin tuosa huhtikuun 24 päivä ja dietaan joko 3 heinäkuuhun tai 10 heinäkuuhun asti. Jos keskittyy pelkästään muutamaksi vuodeksi hankimaan lihasta, niin sen jälkeen pitää ottaa pitkä dietti ja voi olla jos joutuu dietata 6-8 kuukautta, että saa packin pois, niin voi vahingossa dietata lihasta, ja en usko, että kukaan täysijärkinen ihminen haluaa lihasta dietata?

Timba79 sanoi:

Mun mielestä tästä postista huokuu hyvin se ongelman ydin, mitä moni ei tunnu tässä hoksaavan. Mistä kukaan tietää tarkalleen omaa kulutustaan? Se kun vaihtelee päivästä toiseen ja siihen vaikuttavat niin monet seikat. Tämän vuoksi on hirmu vaikea sanoa, koska ollaan ns "plus-kaloreilla" ja koska "miinus-kaloreilla". Nuorella kasvuikäisellä kulutus on suurempaa kuin aikuisilla (ja varmasti myös vaihtelevampaakin pituuskasvun vuoksi). Jos nuori arvioi kulutustaan erilaisten kalorilaskureiden avulla ja puunnitsee syömänsä ruoat gramman tarkkuudella noudattaen orjallisesti tiettyä ruokasuunnitelmaa, mennään siinä kyllä melko suurella todennäköisyydellä metsään. Kyllä mun mielestä nuoren pitäisi kuunnella sitä nälkäänsä ja syödä sen mukaan. Kun aletaan liikaa mittaamaan ja laskemaan, lipsuu se omien havaintojen perusteella helposti häiriökäyttäytymisen puolelle.

Tämän vuoksi turhat bulkki/dietti-kuviot kannattaisi mun mielestä unohtaa kasvuiässä. Terveellinen ruokavalio ja säännöllinen ruokarytmihän nyt kuitenkin ovat hyväksi kaikille vauvasta vaariin, sitä en kiistä.

Timba79 tietää selvästi paljon kehonrakennuksesta/"body-elämäntavasta" :worship: ja vaikka tässä hänen tekstejään lainaankin, tarkoitus ei ole kuitenkaan tosiaankaan nostaa mitään sotakirvestä ketään vastaan. Kunhan vain kerroin oman mielipiteeni.

tipi sanoi:
Mun mielestä tästä postista huokuu hyvin se ongelman ydin, mitä moni ei tunnu tässä hoksaavan. Mistä kukaan tietää tarkalleen omaa kulutustaan? Se kun vaihtelee päivästä toiseen ja siihen vaikuttavat niin monet seikat. Tämän vuoksi on hirmu vaikea sanoa, koska ollaan ns "plus-kaloreilla" ja koska "miinus-kaloreilla". Nuorella kasvuikäisellä kulutus on suurempaa kuin aikuisilla (ja varmasti myös vaihtelevampaakin pituuskasvun vuoksi). Jos nuori arvioi kulutustaan erilaisten kalorilaskureiden avulla ja puunnitsee syömänsä ruoat gramman tarkkuudella noudattaen orjallisesti tiettyä ruokasuunnitelmaa, mennään siinä kyllä melko suurella todennäköisyydellä metsään. Kyllä mun mielestä nuoren pitäisi kuunnella sitä nälkäänsä ja syödä sen mukaan. Kun aletaan liikaa mittaamaan ja laskemaan, lipsuu se omien havaintojen perusteella helposti häiriökäyttäytymisen puolelle.

Tämän vuoksi turhat bulkki/dietti-kuviot kannattaisi mun mielestä unohtaa kasvuiässä. Terveellinen ruokavalio ja säännöllinen ruokarytmihän nyt kuitenkin ovat hyväksi kaikille vauvasta vaariin, sitä en kiistä.

Timba79 tietää selvästi paljon kehonrakennuksesta/"body-elämäntavasta" :worship: ja vaikka tässä hänen tekstejään lainaankin, tarkoitus ei ole kuitenkaan tosiaankaan nostaa mitään sotakirvestä ketään vastaan. Kunhan vain kerroin oman mielipiteeni.

No kyllähän sen tietää että plussalla ollaan jos paino kerta nousee tasaisesti kokoajan niinkuin ngv sanoi

tipi sanoi:
Nuorella kasvuikäisellä kulutus on suurempaa kuin aikuisilla (ja varmasti myös vaihtelevampaakin pituuskasvun vuoksi). Jos nuori arvioi kulutustaan erilaisten kalorilaskureiden avulla ja puunnitsee syömänsä ruoat gramman tarkkuudella noudattaen orjallisesti tiettyä ruokasuunnitelmaa, mennään siinä kyllä melko suurella todennäköisyydellä metsään.
Itse olen jo sen verran kehittynyt tässä kalorin kulutushommassa, että tiedän aika hyvin mitkä kalorit ovat minulle sopivat bulkille ja dietille. Itse en ole koskaan kokeillut moisia kalorilaskureita, vaan olen esim. syönyt 2000 kaloria ja katsonut nouseeko se paino jos ei, niin lisäilen kaloreita. Siis ei tuota omaa kulutusta voi netistä lukea, vaan jokaisen pitää itse kokeilla mitkä kalorit sopii juuri sinulle eikä pidä mennä sen toisen kaverin kaloreissa. Tämä laji on opettanut minua kuuntelemaan kroppaani ja näin ollen pystyn aika hyvin sanomaan paljonko kulututan kaloreita. .:rolleyes:

tipi sanoi:

No on tässä vuosien aikana yhtä ja toista oppinut, mutta koko ajan oppii lisää ja enemmän ja myös asiat muuttuu vuosien varrella. Eli ei kannata mun sanomisia minään ainoana totuutena ottaa. Tämä on just keskustelupalstan suola kun kyseenalaistetaan toisen sanomiset järkevästi ja väännetään aiheesta oikein kunnolla.

Ja mitä tulee noihin plussakaloreihin, niin olet aivan oikeassa, mutta tohon on oiva apu perus vaaka. Jos kehonpaino hiljakseen nousee, on PAKKO olla plussalla kun ei se paino tyhjästä tule. Eli aamupaino mittaukseen n. 2 kertaa viikossa ja lukemat ylös. Samalla vähän kattelee peilistä ettei ala sitä läskiä pukkaamaan isolla kädellä. Jos tulee paljon läskiä, on niitä plussakaloreita liikaa ja voi huoletta karsia vähän pois.

Mutta silti suosittelen sitä elintavikevaakaa ihan kaikille iästä riippumatta. En mä esim. itse punnitse tällä hetkellä kuin jonkun uuden jauhon jos joskus sellaiset ostan tai jonkun muun uuden tuotteen. Vähän aikaa punnitsemalla saa hyvä näppituntuman syömisistä ja niillä pärjää meikäläisen kaltainen Pertti Peruspotari erittäin hyvin.

Jaa entä sitten, hiilarilla ja hiilarilla on suurija eroja. Nuo hiilarit ovat hitaita ja niissä on jonkin verran kuitua jota kroppa tarvitsee, oletko tosissaan a) noin tyhmä, että et erota nopeata hiilaria hitaasta tai b) kiusaat tahallasi minua, itse veikkaan a:ta..

B) juu kiusaan koska olet ikääsi nähden lukenut paljon mutta et ole varsinaisesti oppinut mitään, minkä huomaa selkeästi kirjoituksistasi. Viisaan ja tyhmän ero on luetun ja opitun tiedon soveltamisesta OIKEIN.

PJR sanoi:

B) juu kiusaan koska olet ikääsi nähden lukenut paljon mutta et ole varsinaisesti oppinut mitään, minkä huomaa selkeästi kirjoituksistasi. Viisaan ja tyhmän ero on luetun ja opitun tiedon soveltamisesta OIKEIN.
En oppinut mitään, mitenkäs niin, tell me more my good old friend? Kyllä mä sovellan sitä ihan okein sillä kehitystä tulee pikku hiljaa ja IMO kehitys=opitun tiedon soveltamista...:rolleyes:

Timba79 sanoi:
Mutta silti suosittelen sitä elintavikevaakaa ihan kaikille iästä riippumatta. En mä esim. itse punnitse tällä hetkellä kuin jonkun uuden jauhon jos joskus sellaiset ostan tai jonkun muun uuden tuotteen. Vähän aikaa punnitsemalla saa hyvä näppituntuman syömisistä ja niillä pärjää meikäläisen kaltainen Pertti Peruspotari erittäin hyvin.
Aamen, jokainen won't to be bodari tarvitsee jossakin vaiheessa tuon vaa'an. Se on hyvä laite, mutta ei sitä tarvitse koko ajan käyttää, näppi tuntuma riittää, mutta mulle valitettavasti näppituntumalla syöminen menee päin...:itku:

NGV sanoi:
Itse olen jo sen verran kehittynyt tässä kalorin kulutushommassa, että tiedän aika hyvin mitkä kalorit ovat minulle sopivat bulkille ja dietille. Itse en ole koskaan kokeillut moisia kalorilaskureita, vaan olen esim. syönyt 2000 kaloria ja katsonut nouseeko se paino jos ei, niin lisäilen kaloreita. Siis ei tuota omaa kulutusta voi netistä lukea, vaan jokaisen pitää itse kokeilla mitkä kalorit sopii juuri sinulle eikä pidä mennä sen toisen kaverin kaloreissa. Tämä laji on opettanut minua kuuntelemaan kroppaani ja näin ollen pystyn aika hyvin sanomaan paljonko kulututan kaloreita. .:rolleyes:

NGV, jos huomasit, niin en maininnut missään kohtaa sun nickiä postissani. Mun mielestä tässä keskustelussa sut on nostettu liikaakin silmätikuksi. Oot sen verran fiksun oloinen kaveri, että uskon, että teikäläisellä on kyllä ihan hyvin hommat hallussa :thumbs:

Ja kiitos kaikille kun valistitte mua tosta miten plussalla oloa voi seurata. Itse kun olen tällanen rimppakinttuinen kestävyysurheilija, joka nyt kuitenkin tykkää myös käydä salilla, niin minä suurimmaksi osaksi pyrin vaan syömään aina kulutuksen mukaan. Jotenkin tuntuu, että itselle tollanen syömisillä pelailu olisi henkisesti aika rankkaa, mutta jos se on sitä minulle, niin eihän se ole sitä välttämättä muille.

Pääasiahan se on niin syömisten kuin kaikkien muidenkin tekemisten suhteen, että itsellä on hyvä olla eikä muutkaan lähiympäristössä (en tarkoita tätä nettiä :D ) kamalasti valita omasta käytöksestä :arvi:

Tarkoitin tuota hokemaasi mantraa.... En viitsi jatkaa aiheesta sen kummemmin, yllä on varmaan sanottu jo kaikki mahdollinen. Jokatapauksessa pääasia on se että olet hyvän harrastuksen parissa etkä kadulla viettämässä aikaasi kuten monet ikäisesi, muista kuitenkin että fanattisuus kaikessa, oli se uskonto, politiikka, harrastus etc aiheuttaa väistämättä ympäristössä negatiivisia reaktioita. Tärkeintä kuitenkin on se että itse nautit siitä mitä teet ja miten sen teet etkä tee sitä pakonomaisesti. Mikäli jaksat tuohon tahtiin niin varmasti saamme vielä kuulla sinusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom