Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
Jep Boss, tuo asia (eli: kumpi menee enemmän läskiksi ja onko ero merkittävä: mieletön herkkumäärä kerran kuussa vai sama herkkumäärä useana satsina kuussa) on edelleen mysteeri mulle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samoilla linjoilla muiden kanssa. Kun on nähnyt NGV:n livenä, ei voi muuta kun suositella paaaaaaljon ravintoa ja kovaa treeniä (maltillisesti ja viisaasti suoritettuna) Eikä mitään kiristelyjä.:) Lihasta pitää tahkota ennenku aletaan tirisemään! Oma veikkani on hyvä esimerkki miten junnu kehittyy, jätkä täyttää loppuvuodesta vasta 18 ja on ollut jo kaks vuotta karvan alle 100kg;) ja kova on syömään ja eteki treenaamaan :thumbs:terveisiä vaan Pavetille :haart:

NGV jos joskus tulet vielä Jyväskylään niin voisit jutella mun valmentajan kanssa, se on ihminen jolla on kokemusta ja viisautta näissä asioissa (kuten kaikilla tähän trediin vastanneillakin), mutta Jokke on kilpaillu pari vuosikymmentä ja tietää mistä puhuu :thumbs:

Tsemppiä treeneihin ja relaa vähän hyvä mies :love:

Leelucky sanoi:
Ne haasteet tuossa bodyelämässä tulee kyllä jostain muualta kuin siitä että kieltää itseltään kaikki nautinnot IMO. (...) Uskoisit meitä "vanhoja" jarruja. Se "kultainen keskitie"....... :kippis1:

Erinomaista tekstiä Leeluckylta, jotain vastaavaa yritin itsekin eilen pienessä mielessäni sommitella, mutten vain saanut sitä järkevään muotoon sanoiksi puettua. :thumbs:

Ikä ei merkitse kaikkea, mutta kyllä se kuitenkin kokemusta ja näkemystä moneen asiaan tuo, ja tämä on yksi niistä asioista, joissa IMO ihan oikeasti kannattaisi kuunnella kokeneempien juttuja, jottei tulisi itse langettua ihan niihin samoihin virheisiin.

Tää nyt on täysin :offtopic: mut anyways. Viime viikon lauantaina olin kaverin luona yötä ja ajattelin että nyt oon ansainnu mässypäivän. Söin muuten ihan normi bodysafkaa mut toinen lämmin ateria korvattiin kebulla ja illalla meni 200 grammaa karkkia (vau mikä mässy). Ja peijakas :urjo: tuohan sieltä tuli 2 aikaan yöllä ku karkit oli menny. Tuli niin paska olo että oli pakko mennä laatalle. Ennen söin karkkia kaksin käsin ja aina. Nyt en pysty ees 200 grammaan, jo nyt on planeetat vinossa.

Yhtä#Hauista sanoi:
Samoilla linjoilla muiden kanssa. Kun on nähnyt NGV:n livenä, ei voi muuta kun suositella paaaaaaljon ravintoa ja kovaa treeniä (maltillisesti ja viisaasti suoritettuna) Eikä mitään kiristelyjä.:) Lihasta pitää tahkota ennenku aletaan tirisemään!

NGV jos joskus tulet vielä Jyväskylään niin voisit jutella mun valmentajan kanssa, se on ihminen jolla on kokemusta ja viisautta näissä asioissa (kuten kaikilla tähän trediin vastanneillakin), mutta Jokke on kilpaillu pari vuosikymmentä ja tietää mistä puhuu :thumbs:

Vaikuttaa aika fiksulta tekstiltä:thumbs:

Itse seuraan sen verran ruokavaliota, että proteiinit pysyvät korkealla ja hiilarit matalalla. Kalorit pari sataa plussalla. En siis kovin tarkkaan, mutta ihan vitun sama. En ole menossa kisaamaan, joten jos siltä tuntuu, niin ostan suklaapatukan jos toisenkin. Tavoite muutenkin olla "iso" ja vahva, eikä mikään hoikka mallipoika.

hunter killer sanoi:
NGV?????
olisikohan järkevämpää murrosiässä käyttää kaikki omat hormoonituotannot kasvamiseen???Sen sijaan, että laihdutat, bulkkaat, laihdutat jne???

Olisinpa ite tajunnu tän puol vuotta aikaisemmin!!!

Tunnustan kuitenkin olevani vähintään yhtä paha hifistelijä kuin NGV.

Mielestäni monet ovat postanneet tähän threadiin täyttä asiaa... Kaikkihan nimittäin olemme täällä sitä varten, että tahdomme muokata sitä omaa vartaloamme parempaan suuntaan, mitä se nyt itse kullekkin sitten tarkoittaa.

Joskus voi tietysti mennä hieman yli hilseen, kun tulee helposti paineita hoitaa ruokavalio mahd. täydellisesti, ja yrittää treenata mahd. kovasti, jotta pääsee tavoitteeseensa. Luulen, että tämän harrastuksen parissa jonkinasteista ortoreksiaa sairastaa monikin...

Vaikkakin olen moniin muihin palstalaisiin verrattuna kokematon näissä ympyröissä, entisenä syömishäiriöisenä voisin sanoa, että terveyden kannalta on hyvä pitää kiinni kunnon ruokavaliosta, mutta liiallisuuksiin ei kuitenkaan kannata mennä. Se, että herkuttelee kerran vuodessa, ja sen jälkeen täytyy "kurittaa" itseään urheilemalla tavallista enemmän, ei ole normaalia. Otetaan nyt huomioon että varmasti kaikki tällä palstalla kuitenkin harrastavat moninkertaisen määrän liikuntaa verrattuna siihen, että KTL:n suositus oli muistaakseni puoli tuntia päivässä.

Nopeat hiilihydraatit ja sokeri eivät ole myrkkyä, jos niitä ei joka päivä nauti suuremmissa määrin... Kaikkihan sen tiedämme.

Välillä, kun kalorien ja makroravinteiden laskeskelu tuntuu hieman uuduttavalta, tulee aina ajateltua niitä miljoonia ihmisiä, jotka syövät miten sattuu, ja ovat silti elossa. Monilla ei ole hajuakaan, mitä esim. täysjyvätuotteet ovat.

Mieleeni muistuu aina englantilainen ohjelma, jossa perheille opeteltiin terveellisempiä elämäntapoja. Kyseisessä ohjelmassa äiti leikkasi kesäkurpitsan halki, ja ihmetteli, kun se olikin valkeaa sisältä... Eipä ollut ennen vastaavaa nähnyt. Mielestämme voisimme siis olla onnellisia, että syömme sentään terveellisemmin kuin suurin osa niistä tällä maapallolla, joilla on varaa valita oma ruokansa. Sekin on sentään jotain.

Haluaisin tähän loppuun lisätä, että varmasti monet ovat erimieltä asioista, joten jos on kommentoitavaa, niin saa kommetoida. Mielipidehän tämä vain oli.:)

Yhtä#Hauista sanoi:
Samoilla linjoilla muiden kanssa. Kun on nähnyt NGV:n livenä, ei voi muuta kun suositella paaaaaaljon ravintoa ja kovaa treeniä (maltillisesti ja viisaasti suoritettuna) Eikä mitään kiristelyjä.:) Lihasta pitää tahkota ennenku aletaan tirisemään! Oma veikkani on hyvä esimerkki miten junnu kehittyy, jätkä täyttää loppuvuodesta vasta 18 ja on ollut jo kaks vuotta karvan alle 100kg;) ja kova on syömään ja eteki treenaamaan :thumbs:terveisiä vaan Pavetille :haart:

Tuota noin, jos söisin tästä enemmän, niin pojat olisin lihava alta aika yksikön.:lol2:
Siis ihan totta, tämän hetkiset kalorini ovat noin tuolta 2000-2600 kaloria päivässä riipuen siitä kuinka paljon teen aerobisia. Siis noilla kaloreilla paino nuosee tasaiseen tahtiin noin 0,2kg-0,3kg per viikko ja eikö tuo muka riitä!?:confused:
Pitääkö mukava bulkata ittensän ihan pyöreeks ja aloitella sieltä +20% rasvoista? Itse olen vaan sitä mieltä, että paremmin kasvaa, kun bulkaa rauhassa ja näin vältyn turhalta läskin saannilta. Tosin olin sen verran tyhmä aikoinaan, että dietasin niin alhaisilla kaloreilla, eikä toi mun aineenvaihdunta oikein tykännyt siitä, joten pitää lisäillä noita kaloreita sen mukaan miten tuo aineenvaihdunta kiihtyy.
Varmasti sinun valmentajasi tietää todella paljon näistä asioista, kun kokemustakin löytyy about melkein kolmelta vuosikymmeneltä, joten kyllä tuossa ajassa kerkee jo jotain oppiakin. .:rolleyes:
Niin ja kyllä mä relaan, aina kun saan turpaani palautusjuomaa, tai jotain proteiinipatukkaa :kuola:

B.O.S.S. sanoi:
"Anoreksian, bulimian ja BED:n rinnalle on ilmestynyt uusi syömishäiriö nimeltä orthorexia nervosa. Tämän häiriön taustalla on halu syödä mahdollisimman terveellisesti. Sana orthorexia tulee kreikan sanoista ortho (oikeaa) ja orexia (syöminen). Häiriöstä voidaan ajatella olevan kyse kun terveellisen ruokavalion tavoittelemisessa mennään siis niin pitkälle, että muodostuu pakkomielle syödä terveellistä ruokaa."
Tuota eikös tuo ole hyvä asia bodarille?:rolleyes:
Ääh ei vainenkaan, kyllä mullakin bulkilla muutama synti on esim. en voi vastustaa nutri-plussan Pro MEAL patukkaa, se on niin hyvää!!:kuola: :kuola:

Leelucky sanoi:
Boogie Mustonen syö bulkilla täytekakkua,dieetilläkin pullaa. Reijo Rasaselle maistuu offilla olut (ja molemmat ovat kehonrakennuksen suomenmestareita ) Isolla Arnoldilla oli treenin jälkeisenä ateriana rasvaista lihaa ja olutta. Leelin ja Yhtä#Hauiksen suurta herkkua taasen ovat proteiinipatukat promeal Yhtä#Hauista osti vasta tälle kisadieetilleen ruoka-ainevaa'an ja jos katsot viimevuotisia kisakuvia niin huomaat että kunto oli todella vähärasvainen vaikkei niitä grammoja ruoasta punnittukaan.
Hmm, tuota ei noita voi verrata tavalliseen harrastajaan. Sillä kavereiden kropat ovat niin kovia kalorin poltto uuneja ja varsinkin bulkilla niitä kaloreita tarvittavan. Ja olen samaa mieltä nuo ProMeal patukat ovat ,niin taivaallisen hyviä ja niitä aina silloin tällöin ostelen bulkilla ollessani, viimeksi vedin yhden lauantaina aerobisen jälkeen.. :kuola::kuola:

Leelucky sanoi:
Uskoisit meitä "vanhoja" jarruja. Se "kultainen keskitie".......
Tuo sinun kultainen keskitiesi on high way to hell. .:rolleyes:
Siis nuo Rasasen kaljat ym... Ja BTW, sitä litkua en tule juomaan, sillä mieluummin syön saman määrän kaloreita vakka karkista, koska eikös kaljasta kroppa pääse kataboliaan? Ja muutenkin semmoista syntistä juomaa en tule juomaan. .:D

Tosin onko sitä vaikeata ymmärtää, että minua ei ole siunattu hyvällä aineenvaihdunnalla. Kokeilin tässä 5 kuukautta sitten bulkata kaksi viikkoa ilman vaakaa, niin tulos oli todella surkea. Paino nousi ylös 2 kilolla, eli läskiä tule aika mukavasti.. :rolleyes: :itku:

NGV sanoi:
Siis nuo Rasasen kaljat ym... Ja BTW, sitä litkua en tule juomaan, sillä mieluummin syön saman määrän kaloreita vakka karkista, koska eikös kaljasta kroppa pääse kataboliaan? Ja muutenkin semmoista syntistä juomaa en tule juomaan. .:D
:offtopic:

Karhun nelosta kaipaa!!!

NGV sanoi:
Tosin onko sitä vaikeata ymmärtää, että minua ei ole siunattu hyvällä aineenvaihdunnalla.

Älä hermostu turhaan, tuut useasti elämässä huomaamaan että muut tietää paremmin mikä sulle on hyvästä. Joskus he ovat väärässä, joskus oikeassa...

NGV sanoi:
Kokeilin tässä 5 kuukautta sitten bulkata kaksi viikkoa ilman vaakaa, niin tulos oli todella surkea. Paino nousi ylös 2 kilolla, eli läskiä tule aika mukavasti.. :rolleyes: :itku:

eiköhän siitä ollu 1.5kg ainakin nestettä, tai sitten elit suklaalla tuon ajan. ;)

Mä taas rakastan kaikkii ihanii kermalikööreitä:kuola: Niit vois kyl vetää ihan pullotolkulla!:hyper: Tuolakin kaapissa odottais yks Vana Tallinn-pullo sekä puolikas Pisang Ambon!

Tuo Vana Tallinn on muuten varsinaista herkkua, laivalta mukaan tarttui. Menee sellaisenaan jääkylmänä ja sitten colan kanssa :)

Pyranha sanoi:
Tuo Vana Tallinn on muuten varsinaista herkkua, laivalta mukaan tarttui. Menee sellaisenaan jääkylmänä ja sitten colan kanssa :)

Joo-o;) Tai sitten maidon ja jäiden kanssa...........:kuola:

Pyranha sanoi:
eiköhän siitä ollu 1.5kg ainakin nestettä, tai sitten elit suklaalla tuon ajan. ;)
Jaa no silloin jos olisin suklaata vetänyt, niin silloin en valittaisikaan.;)
Söin ihan samaa kamaa, kuin nytkin ja dietillä olessani..

Eihän tossa muuta mahdollisuutta jää kun se että söit vaan yksinkertaisesti enemmän. Ja eihän sitä painoa kuulu joka päivä tuijottaakaan. Paino voi heitellä muutaman kilon päivässä, riippuen esim. kuinka paljon olet juonut.

NGV sanoi:
Tuo sinun kultainen keskitiesi on high way to hell. .:rolleyes:

Tosin onko sitä vaikeata ymmärtää, että minua ei ole siunattu hyvällä aineenvaihdunnalla. Kokeilin tässä 5 kuukautta sitten bulkata kaksi viikkoa ilman vaakaa, niin tulos oli todella surkea. Paino nousi ylös 2 kilolla, eli läskiä tule aika mukavasti.. :rolleyes: :itku:

Heh,sullekin eksy tuo mun tekemä kirjoitusvirhe "Rasanen" tekstiin. Kysehän oli siis Reijo Pasasesta :) Kultainen keskitie niissä olusissakin. Ei sitä olutta muutkaan kisabodarit taida offilla sairaalloisesti vältellä. Reijo vaan jäi mieleen viime exposta,kisaamassa ei ollut mutta kunto on jatkuvasti sitä luokkaa,että rintakarvat tarvii ajella ja mies on valmis lavalle :)

Jokainen tavallaan noiden ravinto yms. juttujen kanssa. Kenenkään kuntoa eikä kehitystä kaada toisten tekemiset. Tarkoitus oli vaan neuvoa ettet tekisi samoja virheitä kuin allekirjoittanut. Tässä on joutunut oppimaan kaikki itse kantapään kautta niin treenaamisessa kuin myös ravintojutuissa.

-edit- (arviolta rapiat 1500 salitreeniä takana ja käytännön kokemusta ravintojutuista 11v ajalta) omasta mielestäni voin jo sanoa että nuo neuvot tuli kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Vielä Voimaton sanoi:
Mielestäni monet ovat postanneet tähän threadiin täyttä asiaa... Kaikkihan nimittäin olemme täällä sitä varten, että tahdomme muokata sitä omaa vartaloamme parempaan suuntaan, mitä se nyt itse kullekkin sitten tarkoittaa.

Joskus voi tietysti mennä hieman yli hilseen, kun tulee helposti paineita hoitaa ruokavalio mahd. täydellisesti, ja yrittää treenata mahd. kovasti, jotta pääsee tavoitteeseensa. Luulen, että tämän harrastuksen parissa jonkinasteista ortoreksiaa sairastaa monikin...

Vaikkakin olen moniin muihin palstalaisiin verrattuna kokematon näissä ympyröissä, entisenä syömishäiriöisenä voisin sanoa, että terveyden kannalta on hyvä pitää kiinni kunnon ruokavaliosta, mutta liiallisuuksiin ei kuitenkaan kannata mennä. Se, että herkuttelee kerran vuodessa, ja sen jälkeen täytyy "kurittaa" itseään urheilemalla tavallista enemmän, ei ole normaalia. Otetaan nyt huomioon että varmasti kaikki tällä palstalla kuitenkin harrastavat moninkertaisen määrän liikuntaa verrattuna siihen, että KTL:n suositus oli muistaakseni puoli tuntia päivässä.

Nopeat hiilihydraatit ja sokeri eivät ole myrkkyä, jos niitä ei joka päivä nauti suuremmissa määrin... Kaikkihan sen tiedämme.

Välillä, kun kalorien ja makroravinteiden laskeskelu tuntuu hieman uuduttavalta, tulee aina ajateltua niitä miljoonia ihmisiä, jotka syövät miten sattuu, ja ovat silti elossa. Monilla ei ole hajuakaan, mitä esim. täysjyvätuotteet ovat.

Mieleeni muistuu aina englantilainen ohjelma, jossa perheille opeteltiin terveellisempiä elämäntapoja. Kyseisessä ohjelmassa äiti leikkasi kesäkurpitsan halki, ja ihmetteli, kun se olikin valkeaa sisältä... Eipä ollut ennen vastaavaa nähnyt. Mielestämme voisimme siis olla onnellisia, että syömme sentään terveellisemmin kuin suurin osa niistä tällä maapallolla, joilla on varaa valita oma ruokansa. Sekin on sentään jotain.

Haluaisin tähän loppuun lisätä, että varmasti monet ovat erimieltä asioista, joten jos on kommentoitavaa, niin saa kommetoida. Mielipidehän tämä vain oli.:)
Tässä postissa on kyllä niin paljon asiaa ja fiksuja päätelmiä,että ei uskois kirjoittajan olevan vasta 17v.Ei sitä pidä mennä äärimmäisyyksiin,jos ei ole tarkoitus nousta lavalle.Ja ei välttämättä sittenkään.

Musta leski sanoi:
Tässä postissa on kyllä niin paljon asiaa ja fiksuja päätelmiä,että ei uskois kirjoittajan olevan vasta 17v.Ei sitä pidä mennä äärimmäisyyksiin,jos ei ole tarkoitus nousta lavalle.Ja ei välttämättä sittenkään.

Juuri näin. Fiksua tekstiä!:thumbs:

Pitääpä munkin nyt sit kirjottaa jotain mitä tuli noista NGV:een kirjotuksista mieleen.. :rolleyes: Mulla on itellä kokemusta just siitä ku mennään hieman yli tuossa fanaattisuudessa ja asialle omistautumisessa. Vahva itsekuri, motivaatio ja tahto ovat tärkeitä seikkoja kun tähdätään omiin tavoitteisiin. Se on hyvä muistaa ja pitää siitä kiinni. Tämä on ykkösasia, joka sinua vie eteenpäin. Mutta se toinen seikka onkin sitten se, joka useimmiten opitaan kantapään kautta... :rolleyes: Eli tietty rentous. Täytyy oppia tekemään vakavissaan, mutta pilke silmäkulmassa. Liika neuroottisuus ei pidemmän päälle mitään muuta kuin tuhoa nuo kaikki edellä mainitut kehittymisen elementit, joten usko NGV niitä, joilla asiasta on kokemuksia! Ettei sinun tarvitsisi tehdä niitä samoja virheitä..

Tuo mitä tuohon edelle kirjoitin perustuu hyvin pitkälti omaan kokemukseen, enkä todellakaan väitä, että se on mikään ehdoton totuus, mutta tähän tulokseen olen itse tullut. Vaikka minäkin olen vasta 16, niin tällä tavoin aikaisin aloittaneena voin sanoa, että se on pitkä tie tuolta fanaattisuudesta kultaiselle keskitielle.

Noin kolme vuotta sitten oli minullakin ne hetket jossa tavoitin aallonpohjan omassa fanaattisuudessani. Minulla on sellainen pieni heikkous, että en osaa oikein pysyä kohtuudessa oli kyse sitten mistä vaan... :jahas: Tuona aikana treenini kuuluivat mm. joka aamuiset n. 2h kestävät juoksulenkit, joille lähdettiin klo 5 aamulla, 5 salia+joiden päälle luonnollisesti aerobista + tähän vielä muuta aerobista päälle jos vaan sattui vuorokaudessa tunnit riittämään. Ruokavalion suhteen olin erittäin tarkka. Olin ollut suhteellisen tarkka jo siihenkin asti (varmaan about lähtien 2.luokalta.. :rolleyes: ), mutta siinä kohtaan aloin aivan hysteerisen tarkaksi. Tätä menoa jatkui suhteellisen pitkäänkin. Jossain vaiheessa aloin tajuta homman menneen, ehkä hieman "överiksi". Lopullisia herätyksiä olivat, ehkä ne muutamat kerrat kun meinasin pyörtyä aamulenkin jälkeen sekä se kun tajusin etten yksinkertaisesti kykene syömään mitään muuta kuin itse itselleni sallituiksi määrittämiäni ruokia. Ja kun yhden kerran erehdyin syömään muutaman karkin oli morkkis aivan valtava ja seuraavan aamun lenkki luonnollisesti pitempi.. :lol2:
Tämän jälkeen on kestänyt pitkään saada omaa kehoa ja omaa suhtautumista ruokaan ja treenaamiseen takaisin terveille raiteille ja löytää todella se kultainen keskitie. Nyt kun siellä pikku hiljalleen alan olemaan voin todellakin sanoa, että sen löytäminen on ollut parasta koko tällä "fitnessuralla".

Se, mitä tällä kaikella sepustuksella nyt ehkäpä halusin sanoa on se , että kannattaa opetella päästämään irti turhasta neuroottisuudesta ja pakkomielteisyydestä, koska vaikka siellä takana olisi tonneittain motivaatiota ja rautaista itsekuria niin loppuen lopuksi se kaikki kääntyy itseä vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom