Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
Itse herkuttelen kieltämättä aika usein. Välillä saattaa mennä 3-4 päivää ilman mitään herkkuja, mutta sitten taas joinakin päivinä herkkuja saattaa upota ihan kunnolla. Tästä ei kyllä mulle aiheutu pahoja ongelmia, sillä ennen kuin kävin edes salilla söin melkein joka päivä herkkuja enkä lihonut. Paino tuntuu nousevan tasaisesti, noin 1-2 kilon kuukausivauhtia, ilman mitään tarkempia ruokailusuunnitelmia.

Koska bodaus on mulle elämäntapa/harrastus eikä mikään kuolemanvakava asia, en jaksa pahemmin noita herkutteluja murehtia. Jos ollaan bulkilla niin silloin ollaan bulkilla ja jätetään turha kalorimittailu pois. Ikinä en ole syömisiäni millään lailla mittaillut ja silti kasvua on tapahtunut kiitettävästi. Ja diettailut aloitan sitten joskus myöhemmin, kasvuiässä sitä en ainakaan kannata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NGV sanoi:
. Ennen tuota syöntiä kävin treenaamassa selän ja vedin tunnin aerobista ennen tuota selkätreeniä, syönnin jälkeen tuli todella paha olo joten menin takaisin salille ja tein kolme tuntia aerobista kuntopyörällä, yhden päivän voi heittää vapaalle, kun maanantaina alkaa dietti..:D :whip:
Ja lajisi oli?Triathlon?Kilpapyöräily?No ei se ainakaan "Bodailu" voi olla,jos päivässä poletaan 4h pyörää...:lol2:
Ei millään pahalla,mutta ku on nuita ngv:n juttuja toisella silmällä tullu seurattua,ni alkaa mennä vaan entistä enemmän älyttömyyksiin.
ja mitenkähän se mannapuurokin on pahasta?itse syön sitä harva se aamu lasten kanssa:thumbs:
On kait terveellä narsismilla(jota itse edustan:D ) ja sairaalla narsismilla aika lailla eroa?

No itteäni nyt jo hiukan vituttaa ja syystäkin :

Aamupala : 2 reilua lautasellista Nesquik muroja

Heti perään lämmintä ruokaa urakalla

Sit kaupunkiin -> Heseen, kerrosateria KOLMELLA isolla pirtelöllä eli yhteesä 1,5 pirtelöö + iso juoma&isot ranskikset

Ja nyt illalla oon pullaa vetäny simona.

Eikä nyt viittis lähtee lenkille ku -30 astetta ulkona :jahas:

Kerran viikossa tai kahdessa tulee "herkuteltua kunnolla". Eilinen meni vähän niissä merkeissä ja saatananmoisen krapulan takia muuta ei tullut syötyä kuin pizzaa, herätessäni, "pääruuaksi" ja iltapalaksi.:urjo: Eipä näin bulkilla tule muutenkaan kovin tarkkaa katsottua, toki valkoinen leipä yms. ovat boikotissa.

Leeluckyltä tuli erinomainen postaus tähän aiheeseen liittyen. Eli ei todellakaan tartte hifistellä täysillä koko ajan, eikä edes kannata. On sitä dieetattu ihan SM lavallekin niin, että vähän on herkuteltukin välissä, eli ei todellakaan kannata noin kuolemanvakavasti noita herkkuja ottaa. Kohtuus kaikessa, myös herkuissa, ja varmasti hyvää tulee.

anticube sanoi:
Ennen selkätreeniä tunti aerobista? Samana päivänä 3h aerobista lisää? :D :hyper::lol2:

Jätkällä varmaan kehitys huimaa päätä.. :lol2:

PS: anteeksi hymiöiden määrä, oli vaan semmonen posti ettei voi olla repeilemättä :D
Tuota tuo oli vuosi sitten jolloin ei pahemmin kiinnostanut mikään muu kuin rasvan poltto, olin meinaan, niin törkeän lihava. Jopa KP Oruma jäisi line-upissa toiseksi rasvassa noihin aikoihin.

Leelucky sanoi:
Nuo diettailut jättäisin sinne vanhemmalle iälle kun on sitä lihasta päällä ja oikeastikin jotain dietattavaa. Vaikka laskisit ne kalorit 0.00001kcal tarkkuudella niin optimaalista kasvua ei tule tuossa iässä saamaan jos jatkuvasti on kiristeltävä ja oltava miinuksella.

toivottavasti ymmärrät pointin
Kuten sanoin jo tuolloin vähän välitin mistään lihaksesta kun halusin rasvan pois. Nyt on asia ihan eri, tuolloin kalorini oli about alle 1000 ja syön varmaa kolme ateriaa päivässä jos sitäkään. Ja nyt kaduttaa kun kukaan ei tullut neuvomaan alussa esim. proteiinin merkityksestä dietillä ja muuta sellaista. Tosin teisin hiilareista ja rasvasta, mutta proteiinin merkitystä en tajunnut. Nyt olen ollut jo marraskuulta asti bulkilla ja bulkaan tuonne huhtikuulle asti and so on.

Musta leski sanoi:
ja mitenkähän se mannapuurokin on pahasta?itse syön sitä harva se aamu lasten kanssa
MITÄH!? Mannapuuro=todella nopea hiilari=insuliini piikki=rasvaa!!! Ei tuu kesää, tosin hyväähän se on, mutta ei voi mitään. Ainut mikä on sallittua näin bulkilla on noi proteiini patukat ja ne on dietillä kielletyissä ruoka-aineissa.

Snoopie sanoi:
Tuo on jo sairasta. Kannattaisi puhua asiasta vanhempien kanssa ja hommata jonkun näköistä hoitoa, jos tuo menee tuosta vielä pahemmaksi. Tunnut muutenkin olevan koko ajan dieetillä, vaikka et ole edes lihava. Tämä täyttää aivan selvästi anoreksian tai jonkun muun syömishäiriön tunnusmerkit.
Olinhan minä aika sairas tuohon aikaan. Mutta varmaan olisit sinäkin jos olisit ollut semmoinen möhömaha melkein 70% elämästäsi? :jahas:
Mutta olen jo pitkän aikaa ollut "terve", eli jos aloitan dietin en mene alle kulutuksen kun max 500-800 kaloria päivässä ja joka toinen viikko voi pitää pienin lepopäivän aerobisesta ja treenistä, ettei ylikunto iske..:lol2:

Leelucky sanoi:
Bodyelämä ei ole pelkkää kieltäytymistä, ei noiden ns. epäterveellisten sapuskojen suhteen, ei myöskään muissakaan asioissa. Niistä herkuista ja muista löytää joskus sopivan palkinnon itselleen kun on jaksanut treenata kovaa ja pystynyt pitämään sen ruokavalion perusmallin hyvänä. Eli ne mistä olet kieltäytynyt voivat toimia palkintona siitä, että olet välttänyt kiusausta eikä ruokavalio ole ollut pelkkää herkunsyöntiä. Ihan turhia eivät ole puheet kultaisesta keskitiestä.
Jaa minulle riittää treeneistä palkkioksi palautusjuoman malto ja proteiini.:lol2:
IMO bodyelämässä ei olisi mitään haastetta jos niitä herkkuja voisi syödä, tämä tuo vaikeusastetta tähän harrastukseen. Kuten olet sanonut radikaaleilla teoilla radikaaleihin tuloksiin. :D

Muistahan NGV että tuo on sitten se sinun KÄSITYKSESI asioista, ettet lähde julistamaan niitä absoluuttisina totuuksina muille aloitteleville harrastajille. Kato me tavalliset pulliaiset ei pystytä ihan vastaavaan linjaan ruuan kanssa, eikä meidän tarviikaan....

NGV oikeasti, heitä tuollanen ylenpalttinen hifistely pois. Kasvaa sitä muutenkin kunhan syö kohtuu hyvin. Ei se mannapuuro sun kropalle kuolemaksi koidu. Sulla loppuu ennen pitkää into tuohon hommaan kun noin ehdottomasti pitää koko ajan elää. Minä en ainakaan jaksa stressata tyhjänpäiväsestä, on elämässä muutakin huolehdittavaa kuin tuollaiset. Turhan paljonkin on tullut viime aikoina herkuteltua, mutta ei se ole niin vakavaa.

Edit: Ei ole mitenkään tarkoitettu pelkästään NGV:lle, vaan ihan yleisesti. Hyvä että kiinnostaa kehon kunnossapito ja hyvinvointi, mutta ei mennä liiallisuuksiin.

NGV, sun kanssas vois olla kiva joskus vaikka istua rahkalle ja jutella hetki.

Ite olin vähä jotain tonne päin vielä n. kuukausi sitte. En ollu syöny herkkuja puoleen vuoteen, paitsi roskaruokaa vähän joskus kun oli pakko. Ei ollu mitää omatunnon ongelmia jos vähän lipsahti pakon edessä.

Semmosen haluaisin kysyä että miten sä meinaat kasvaa pituutta ja samalla kasvattaa lihasta ku oot kaikki nii vitun tarkkaa laskenu. Se että okei oot 500 plussalla (olettaen) menee lihaskasvuun jos reenaat kovaa (eikö) ni mistä sä meinaat kasvaa. IMO voisit jättää sen vitun vaa'an hinkkaamisen sikseen ja alkaa syömään. Kokeilisit mitä tapahtuis jos söisit vähä rennommi vaikka kuukauden ajan. En tarkota mitää herkuttelua, mutta jos nyt vaikka söisit sen optimimäärän yli vaikka ihan vaan lihaa ja perunaa.

Ite perustan oman hommani niitten perusjuttujen pohjalle ja ei oo niin tarkkaa. Hyvin on tuloksia tullu. Mä syön kokosekseni ja painosekseni ihan vitusti (en vaan itseni mielestä vaan ympärilläolijoidenkin) enkä lihoo mitenkään erityisesti, sen verran ku bulkilla kuuluuki. En edes liiku muutaku pyörällä salille ja takas ja koulumatkat fillarilla ja 2 tuntia liikuntaa koulussa. Kasvan pituutta pikku hiljaa kuten myös lihasta.

Kokeilisit edes. Tietty minä oon minä ja sinä oot sinä, mutta se että tota vaakaa kattoo koko ajan ja on dietillä paljon ei oo hyvä 16 vuotiaan kasvun kannalta (oletkjo eri mieltä vai etkö halua kasvaa.

En halua olla mitenkään provosoiva NGV:tä kohtaan vaikka saattaa sellaisen kuvan joku saadakin. On se hienoa että joku toinenkin on jaksanut näihin aisoihin perustua jo nuorempana.

pikku kirppu sanoi:
On se hienoa että joku toinenkin on jaksanut näihin aisoihin perustua jo nuorempana.

Paitsi, että jostain on saatu hiukan outoa informaatiota, ellei tämä lause ole sarkasmia.

NGV sanoi:
MITÄH!? Mannapuuro=todella nopea hiilari=insuliini piikki=rasvaa!!! Ei tuu kesää, tosin hyväähän se on, mutta ei voi mitään.

Herkuttelu on minusta hyvä asia ja ne herkutkin maistuvat paremmalle, kun niitä ei mätä joka päivä. Itse pidän huolen, että niillä herkkuaterioillakin (Lauantai on karkkipäivä....) tulee riittävästi proteiinia ja muuten ei ole niin väliä.

:offtopic:

Ihan kuin joitain vituttaisi NGV:n hyvä itsekuri :rolleyes:

Kyllä minäkin olen välillä ihmetellyt hänen kirjoituksiaan, mutta NGV:n viimesin postaus tähän ketjuun oikaisi käsityksiäni. Nykyäänhän vaikuttaa ihan fiksulta touhulta. Jos hänelle ei ole ongelma noudattaa tuota kurinalaista elämäntapaa, niin miksi se tuntuu olevan muille ongelma.. Minä en tuollaiseen usko pystyväni, enkä varmaan yritäkkään.

Aiheeseen: Herkuttelen tällä hetkellä päivittäin. Massakausi on meneillään ja paino ei muuten tahdo nousta ollenkaan. Eli normaalin ruokavalion päälle herkkuja mielin määrin. Hillittömän aineenvaihdunnan takia rasvaa ei paljoa kerry ja dieetillä ne kärähtää nopeasti pois.

Multivita sanoi:
:offtopic:

Tuskimpa tästä on kyse. Enneminkin ihmiset ovat hieman huolestuneita. Toisaalta tuossa iässä sitä helposti muuttuu fanaatikoksi kun löytää jonkin mieleisen harrastuksen. Itsellenikin hifi oli aikanaan suorastaan pakkomielle, puolet päivästä kului alan julkaisuja tavatessa yhä uudestaan ja uudestaan. Kunnes sitten into lopahti kokonaan, toivottavasti NGV:lle ei käy näin.

Jokainen saa toki tehdä niinkuin parhaaksi näkee, mutta vaarana on se että aloitteleva, uusi foorumin lukija ei välttämättä osaa sanoa milloin on kyse tärkeästä ns perusjutusta, milloin taas ultrahifistelystä. Eli toivotaan ettei kukaan jätä turhaan tämän ketjun jälkeen mannapuuroansa syömättä :)

Kyllähän touhu voi lähteä lapasesta ja muuttua pakkomielteeksi, mutta kuten jo kirjoitinkin, niin nykyisellään NGV:n touhu vaikuttaa ihan järkevältä. No lepopäiviä kannattaisi varmaan pitää useammin..

Kyllähän sitä iän mukana tulee varmasti muitakin intressejä ja kaikki energia ei kohdistu kehoiluun..

pikku kirppu sanoi:
Ite olin vähä jotain tonne päin vielä n. kuukausi sitte. En ollu syöny herkkuja puoleen vuoteen, paitsi roskaruokaa vähän joskus kun oli pakko. Ei ollu mitää omatunnon ongelmia jos vähän lipsahti pakon edessä.

Semmosen haluaisin kysyä että miten sä meinaat kasvaa pituutta ja samalla kasvattaa lihasta ku oot kaikki nii vitun tarkkaa laskenu. Se että okei oot 500 plussalla (olettaen) menee lihaskasvuun jos reenaat kovaa (eikö) ni mistä sä meinaat kasvaa. IMO voisit jättää sen vitun vaa'an hinkkaamisen sikseen ja alkaa syömään. Kokeilisit mitä tapahtuis jos söisit vähä rennommi vaikka kuukauden ajan. En tarkota mitää herkuttelua, mutta jos nyt vaikka söisit sen optimimäärän yli vaikka ihan vaan lihaa ja perunaa.

Ite perustan oman hommani niitten perusjuttujen pohjalle ja ei oo niin tarkkaa. Hyvin on tuloksia tullu. Mä syön kokosekseni ja painosekseni ihan vitusti (en vaan itseni mielestä vaan ympärilläolijoidenkin) enkä lihoo mitenkään erityisesti, sen verran ku bulkilla kuuluuki. En edes liiku muutaku pyörällä salille ja takas ja koulumatkat fillarilla ja 2 tuntia liikuntaa koulussa. Kasvan pituutta pikku hiljaa kuten myös lihasta.

Kokeilisit edes. Tietty minä oon minä ja sinä oot sinä, mutta se että tota vaakaa kattoo koko ajan ja on dietillä paljon ei oo hyvä 16 vuotiaan kasvun kannalta (oletkjo eri mieltä vai etkö halua kasvaa.

En halua olla mitenkään provosoiva NGV:tä kohtaan vaikka saattaa sellaisen kuvan joku saadakin. On se hienoa että joku toinenkin on jaksanut näihin aisoihin perustua jo nuorempana.
Tuu hyvä mies vaan tänne Lahteen meille, niin keitän kavveet ja tarjolla olisi vaika ehramia/prostku patukaa/heraa. Meinaan en oo ikinä tavannut toista minun ikäistäni joka olisi samanlainen. Tuota hmm, ai kasvaa pituutta, enpä ole moista ajatellut. Tosin mitä enemmän pituutta sitä enemmän lihaa pitää olla, jos haluat massiiviselta näyttää. :rolleyes:
En minä vaikka söisinkin, en kasvaisi tästä edes 5cm:ää enempää, kun toinen vanhemista on ihan kohtalaisen pitkä ja toinen niin lyhyt, että oksat pois. Kyllähän se vaa'an voisi heittää menemään, mutta en voi mitään se vaan on mukava kapistus.:lol2:

Multivita sanoi:

Kyllä minäkin olen välillä ihmetellyt hänen kirjoituksiaan, mutta NGV:n viimesin postaus tähän ketjuun oikaisi käsityksiäni. Nykyäänhän vaikuttaa ihan fiksulta touhulta. Jos hänelle ei ole ongelma noudattaa tuota kurinalaista elämäntapaa, niin miksi se tuntuu olevan muille ongelma.. Minä en tuollaiseen usko pystyväni, enkä varmaan yritäkkään.
Mitäh, voiko joku olla kateelinen näin surkealle itsekurille!?:confused:
Siis en mäkään ihan mr.perfect oo bulkilla kerran viikossa uppoo jonkin näkönen proteiini patukka ja niissä on nopeeta hiilaria..:kuola: Ei voi mitään ainut jota sallin bulkilla on proteiini patukat, tosin nekin voisi heittää menee, mutta on ne niin hyviä ja niissä on sentää proteiinia ja hyvänlaatuisia..:rolleyes:

Tahvo Tohveli sanoi:
Herkuttelu on minusta hyvä asia ja ne herkutkin maistuvat paremmalle, kun niitä ei mätä joka päivä. Itse pidän huolen, että niillä herkkuaterioillakin (Lauantai on karkkipäivä....) tulee riittävästi proteiinia ja muuten ei ole niin väliä.
Onhan herkutelu ihan järkevääkin aina silloin tällöin, mutta multa on vaan mennyt herkuihin jotain myrkkyä, eikä uppoo.. Mutta joulu on sitten asia erikseen, ne on kaksi ainutta päivää jolloin en käytä olenkaan vaakaa.. Eli 24 ja 25 päivä..:D

No hohhoi. Turhaa ressiä. Kuhan kattoo et proteiinia tulee tarpeeksi ja paino nousee sopivaa tahtia nii riittää iha varmana. Ei kyl vaa'an kanssa pelleileminen kiinnosta yhtään, dieetillä asiaa vois harkita. :rolleyes:

Nii ja oonpa itekin syönyt karkkia viimeisen 7kk aikana ehkä kolme kertaa.. Joulumätötkin jäi lähinnä kinkkuun ja muuhun oikeaan ruokaan. Pullaa ei mene ollenkaan. Onko mulla nyt siis ihan älyttömän hyvä itsekuri? paskat.. Se on ihan et mihin on tottunut. Minä oon tottunut noista sokerimössöistä pois niin ei tee niitä mielikään.Tulee sit syötyä ruokaa senki edestä. Sillon ku ei oo nälkä, ei tarvi herkutella.

Ainii.. no oonhan mä jäätelöä joskus syönyt. On mussaki jonku verran herkkupersettä. <3

Jos mieli tekee ni siitä vain. Itse olen toista viikkoa dieetillä ja oon syöny tänään suklaata, jätskiä, turkinpippureita ja äsken meni pitsa maidon kanssa. :evil: Mun mielestä ei pidä pitää LIIAN tiukkaa itsekuria, muuten menee koko hommasta hohto. Jos ei salli hyveitä itselleen, kelle sitten?

NGV sanoi:
Jaa minulle riittää treeneistä palkkioksi palautusjuoman malto ja proteiini.:lol2:
IMO bodyelämässä ei olisi mitään haastetta jos niitä herkkuja voisi syödä, tämä tuo vaikeusastetta tähän harrastukseen. Kuten olet sanonut radikaaleilla teoilla radikaaleihin tuloksiin. :D

Ne haasteet tuossa bodyelämässä tulee kyllä jostain muualta kuin siitä että kieltää itseltään kaikki nautinnot IMO. Itsekuria on se,että osaa nauttia kohtuudella. Totaalinen kieltäytyminen ei ainakaan minulle tunnu kovinkaan vaikealta kun sitä tarpeeksi kauan on jatkanut. Olen kyllä koittanut (ikävuodet 14v-19v pyhitettiin treenaamiselle. Jäi niin sanotusti nuoruus kokematta, eikä kavereitakaan ollu kun liian fanaattisena aiheutin kateutta ikäisissäni.)
Ja kehityksen kannalta se ajoittainen irtiotto tiukasta ruokavaliosta on enemmän kuin paikallaan. Oli se sitten sitä, että vedetään esim. kerran-kaksi kuussa yhtenä päivänä niitä juttuja mitä muuten kartetaan tai, että otetaan alkoholia ja ollaan ns. "naamat" muutaman kerran vuodessa. Niistä paskoistakin hiilareista saa hurjan potkaisun aineenvaihduntaan,myös psyykkinen puoli saa lepoa;)

Boogie Mustonen syö bulkilla täytekakkua,dieetilläkin pullaa. Reijo Rasaselle maistuu offilla olut;) (ja molemmat ovat kehonrakennuksen suomenmestareita:thumbs: ) Isolla Arnoldilla oli treenin jälkeisenä ateriana rasvaista lihaa ja olutta. Leelin ja Yhtä#Hauiksen suurta herkkua taasen ovat proteiinipatukat :kuola:promeal :kuola: Yhtä#Hauista osti vasta tälle kisadieetilleen ruoka-ainevaa'an ja jos katsot viimevuotisia kisakuvia niin huomaat että kunto oli todella vähärasvainen vaikkei niitä grammoja ruoasta punnittukaan.

Uskoisit meitä "vanhoja" jarruja. Se "kultainen keskitie"....... :kippis1:

Timba79 sanoi:
No jos ei dieetillä ole, niin eipä tyyliin pulla päivässä mitään ihmeitä tee suuntaan eikä toiseen. Toki pitää kokonaiskaloreissa ottaa huomioon tuokin.

Totta, mutta moni tietämätön arvioi ne sokerimunkit ja viinerit alakanttiin ja näin saattaa vetästä päivän kokonaiskalorit helposti v*turalleen ja se on tietty "pois" hyvästä safkasta. Niissä pikkuperkeleissä on yllättävän paljon kaloreita.

Cassyput sanoi:
Voit olla oikeassa mutta onko sitten hyva olo kun on syonyt 10tonnin kaloreita yhdessa paivassa?
On. Ite en tosin ole ikinä oikeesti laskenu, mutta pahimmat liippaa läheltä 10k varmaankin... On tosin joskus tullu paha olo, mutta yleensä ei. Taitolaji? :lol2:

Vastausta tuohon kysymykseen, että uppooko ne kalorit samaan tapaan jos ne vetää saman päivän aikana vai jaoteltuna pidemmälle aikavälille ei oo selvinny, tuota on mun mielestä useamminkin käsitelty täällä, mm. nimim. Faidra joka melko paljon käsitykseni mukaan aiheesta tietää, oli sitä mieltä, että viikottaisella mässypäivällä voi vetää koko viikon miinukset v*turalleen.

Itse haluisin olla toista mieltä, mutta faktaa mulla ei ole. Sen mässypäivän aineenvaihduntaa kiihdyttävä vaikutuskin on hieman kiistanalainen, tosin oma empiirinen kokemus on, että mäsäpäivä kiihdyttää aineenvaihduntaa, voitelee suoliston, täyttää lihakset ja tyhjentää pään "stressipartikkeleista".

Timba79 sanoi:
Leeluckyltä tuli erinomainen postaus tähän aiheeseen liittyen.
Loistavat postaukset tosiaan. :kippis1:

NGV sanoi:
Leelucky sano todella hyvin, kannattais miettiä, vaikka tuo viimeisin postauksesi selitti jonkin verran asioita, niin on tuossa sun muun kirjottelun perusteella aika paljon ortoreksian piirteitä. (mm. jossain ketjussa vertasit jonkun herkun syömistä syntiin jumalaa vastaan)

"Anoreksian, bulimian ja BED:n rinnalle on ilmestynyt uusi syömishäiriö nimeltä orthorexia nervosa. Tämän häiriön taustalla on halu syödä mahdollisimman terveellisesti. Sana orthorexia tulee kreikan sanoista ortho (oikeaa) ja orexia (syöminen). Häiriöstä voidaan ajatella olevan kyse kun terveellisen ruokavalion tavoittelemisessa mennään siis niin pitkälle, että muodostuu pakkomielle syödä terveellistä ruokaa."

Leelucky sanoi:
Ne haasteet tuossa bodyelämässä tulee kyllä jostain muualta kuin siitä että kieltää itseltään kaikki nautinnot IMO. Itsekuria on se,että osaa nauttia kohtuudella.
Loistavasti sanottu. :worship:

pikku kirppu sanoi:
pikku kirpulta hyvää settiä. :)

NGV?????
olisikohan järkevämpää murrosiässä käyttää kaikki omat hormoonituotannot kasvamiseen???Sen sijaan, että laihdutat, bulkkaat, laihdutat jne???
Kerkeät varmasti laihdutella isompanakin...
Nyt kannattaisi oikeasti käyttää ne omat horpata kasvamiseen, tämä nyt ei sitä tarkoita, että pitäisi kaikki itsekurilliset asiat unohtaa.
On hyvä, että itsekuria löytyy, mutta....
Kaikki on sanottu jo moneen kertaan, joten lähen tästä mukisemasta....

sillon herkutellaan kun herkututtaa,ja sillon dietataan kun on dietin aika(eli kahden viikon päästä alotetaan sitä osastoa)

nimimerkillä:ikinä en oo kaloreita laskenu(tai siis,ekan kerran laskin kun tein tota diettiruokailuohjelmaa itselleni.on aika nostaa rvaaka pois kaapista pölyttymästä)

E:NGV:tä pidän vähitäänkin outona,mutta kun mulle sanottiin että "jos ei ymmärrä niin miksi ottaa kantaa" niin ei siitä sen enempää

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom