Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
Hiilihydraatin muutos rasvaksi on rajatapauksia (jättimäiset hiilarimäärät) lukuunottamatta hyvin vähäistä, se ei siis ole syy vältellä hiilareita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Leelucky sanoi:
varastoituvat ne ylimääräiset hiilihydraatit rasvakudokseksi jne. Niille kun ei suoranaista käyttökohdetta ole ihmisen nukkuessa.

Perusaineenvaihdunta kyllä toimii myös yöllä ja hiilihydraattien syönti lisää niiden käyttöä energiaksi. Ja tuo, että aamulla glykogeenivarastoissa ovat vajausta (koskee siis maksaa) jo itsessään tarkoittaa, että jokuhan sitä glukoosia siellä yön aikanakin kuluttaa.

JSmith sanoi:
En tässä ole sanomassa että joku teini-ikä olisi ainoa vaikuttava tekijä kun tuskinpa sitä tiedetään mikä tarkka osuus on perimällä ja ympäristöllä. Mutta joka tapauksessa kyseessä näyttäisi olevan peruuttamaton tapahtuma siinä mielessä että en missään ole törmännyt väitteeseen että tuo "set point" säätyisi myöhemmin alaspäin vaikka matalampia rasvoja pidettäisiin kiukulla yllä pitkäänkin.

Omassa harjoittelufysiologian kirjassani sanotaan, että tuon set pointin alaspäin siirtämiseen voi olla toivoa vaikuttaa säännöllisellä harjoittelulla. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Onkohan kyseessä todellinen, hormonaalisen säätöjärjestelmän tasolla tapahtuva siirtymä? Sehän on tiedossa (mm. jostain jenkkirekisteristä) että onnistuneimmin painoa ison pudotuksen jälkeen hallitsevat ihmiset ovat niitä jotka myös liikkuvat säännöllisesti. Tuossa on se iso ero että jos set point säätyisi alaspäin niin uusi paino pysyisi yllä itsekseen eikä kalorien polton ja tietoisen rajottamisen kautta. Tuo toki on muutenkin hämärää aluetta, koska painon ylläpito todellisuudessa on sekoitus sekä kehon omaa säätöä mutta myös omaksuttuja elämäntapoja.

JSmith sanoi:
Onkohan kyseessä todellinen, hormonaalisen säätöjärjestelmän tasolla tapahtuva siirtymä? Sehän on tiedossa (mm. jostain jenkkirekisteristä) että onnistuneimmin painoa ison pudotuksen jälkeen hallitsevat ihmiset ovat niitä jotka myös liikkuvat säännöllisesti. Tuossa on se iso ero että jos set point säätyisi alaspäin niin uusi paino pysyisi yllä itsekseen eikä kalorien polton ja tietoisen rajottamisen kautta. Tuo toki on muutenkin hämärää aluetta, koska painon ylläpito todellisuudessa on sekoitus sekä kehon omaa säätöä mutta myös omaksuttuja elämäntapoja.

En tiedä. Kirja käyttää sana muotoa "may lower the set point level". :D Tuo rekisteri mistä puhut on NWCR (National Weight Control Registry) ja sen jäsenet tosiaan liikkuvat keskimäärin 2800 kcal edestä viikossa.

OutOfShape sanoi:
jäsenet tosiaan liikkuvat keskimäärin 2800 kcal edestä viikossa.

...joka muuten on paljon jos tuossa seurataan vain ylimääräistä kuntoliikuntaa. 500 kcal tunnissa on jo tosi kova kulutus (huonokuntoiselta saavutus edes ylläpitää tuota tehoa tunnin ajan), rauhallisemmassa kuntokävelyssä puhutaan ehkä jostain 300 kcalista tunnissa eli melkein kymmenestä tunnista kävelyä per viikko.

NGV Juu tiedän tämän kyseisen henkilön tältä foorumilta ja olen nähnyt kuvat ja iso on siitä ei voi kiistellä sanoi:
Tää nyt pisti vähän silmään. Ei hyvin mee jos luulet että nuihin kuntoihin tarvii roinaa. Tappaa motivaatiota aika hyvin nimittäin.

NGV sanoi:
Juu tiedän tämän kyseisen henkilön tältä foorumilta ja olen nähnyt kuvat ja iso on siitä ei voi kiistellä, mutta itse uskon melkein 60% varmuudella, että äijä on muutaman roinakuurin ottanut, mutta mitä sitten. Ei sitä vältämättä tarvitse hiffistellä, mutta onko kaloreiden laskeminen muka hiffistelyä? Jos on niin aika moni tältäkin foorumilta olisivat tuommoisia kovan luokan hiffistely dudeja.

Se on todella hienoa, että sulla on melkein 60% usko tässä asiassa:)
Jos luulet, ettei tuollaisia tuloksia voi saada puhtaanakin, kun on omat hormonitasot taivaissa, niin voi elämä... imo imo:D Ehkä sitten parikymppisenä huomaat, että olisi voinut tehdä toisinkin.
En nyt jaksa enempää saarnata, kun kuulet sitä tarpeeksi muutenkin. Mutta pilaat vain parhaan kasvukautesi... Kun voisi ottaa kaiken hyödyn siitä. Liika fanaattisuus ei ole hyväksi, vaikka yleistä onkin nuoremmilla aloittelijoilla.

NGV sanoi:
Juu tiedän tämän kyseisen henkilön tältä foorumilta ja olen nähnyt kuvat ja iso on siitä ei voi kiistellä, mutta itse uskon melkein 60% varmuudella, että äijä on muutaman roinakuurin ottanut, mutta mitä sitten.

Hohhoijaa...Tämän kommentti kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa.Ihanko 60%:n varmuudella ajattelet noin?Melko fiksua muutenkin ruveta täällä heittelemään roina epäilyjä muita käyttäjiä kohtaan.
Ei se NGV sitä tarkoita,etteikö joku muu saa tuloksia aikaan jos sinä et kaikista hifistelyistäsi huolimatta saa.On se kyllä ihmeellistä,ku ajattelee että sun palkkarisikin taisi olla jotain kunnon hifistelyä.Menikö se niin,että siinä yksi osa imeytyi heti,toinen osa tunnin päästä,ja kolmas osa 2tunnin päästä?Uskomatonta:anssi:

<käy aggressiiviselle kannalle>

Hifistelyt hiuksista helvettiin ja ruokaa napaan, luulis tajuuvan nyt perkele.

</aggro>

äää mua ärsyttää ku kokoaika tää otsikko "kuinka usein saa herkutella"-tulee näkyviin Ja tiedän et meil on pakastin täynnä jäätelöä!!:wall:

Musta leski sanoi:
Hohhoijaa...Tämän kommentti kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa.Ihanko 60%:n varmuudella ajattelet noin?Melko fiksua muutenkin ruveta täällä heittelemään roina epäilyjä muita käyttäjiä kohtaan.
Ei se NGV sitä tarkoita, etteikö joku muu saa tuloksia aikaan jos sinä et kaikista hifistelyistäsi huolimatta saa.On se kyllä ihmeellistä, ku ajattelee että sun palkkarisikin taisi olla jotain kunnon hifistelyä.Menikö se niin,että siinä yksi osa imeytyi heti,toinen osa tunnin päästä,ja kolmas osa 2tunnin päästä?Uskomatonta:anssi:
Hmm, väitätkö, että kaikki tutkimukset herakonseraatista, isolaatista ja hydrosoloiudusta proteiinista on muka :anssi: ????
En minä noin paljon hiffistele bulkilla, sillä bulkilla riittää konseraatti,isolaatti sekoitus esim. SportLife Nutrionin Whey+ tai ABB:n Pure Pro ja vaikka FAST:ilta Whey3 tai sitten sekoittaa SportLife Nutrionin recover+:saa 50g ja Evoluutionin Phase3 40g, niin saa oivan palkkarin. Hmm, en minä nyt tosissaan alkanut epäilemään ketään roinaamisesta, vaikka niin kirjoitinkin, sillä eikös tämä kyseinen henkilö ole alle kaksi kymppinen? Ja en minä yhtään epäile etteikö tuloksia voisi saada ilman hiffistelyjä, mutta onko ruokavaa'an käyttäminen muka hiffistelyä? :confused:
Kyllähän minäkin saan jonkin näköistä tulosta aikaan ja en minä ole kellekään kateellinen tai muuta vastaavaa vaikka jollakin olisi minun iässä lihasta 100kg ja pituutta 180cm ja rasvat alle 10% ja vielä natuna, niin ajattelisin vau äijällä on geenejä, tosin silloin tuo epäily prosentti nousisi.. :rolleyes:

tikkuniska sanoi:
Tää nyt pisti vähän silmään. Ei hyvin mee jos luulet että nuihin kuntoihin tarvii roinaa. Tappaa motivaatiota aika hyvin nimittäin.
Itse asiassa heitin puoli läpällä tuonkin, mutta nyt näköjään otin opiksi, että ei missään nimessä kannata heitätä minkään näköistä vitsiä roinasta pakkiksella sitä vartenhan VIP:eillä on roina osio erikseen.. Juu juu, otin opikseni.

Totuuden nimissä NGV ei tollasesta konsentraattien ja isolaattien sekottamisesta ole MITÄÄN iloa sulle. Jollekin Colemanille voi olla, muttei hänellekään enempää kuin 20 grammaa lihaa vuodessa. Halpahera ajaisi täysin saman asian.

Uskon täysin siihen, että parhaan tuloksen saisit jos söisit tasaisesti perusruokaa, ja lisäravinteina olisi ainoastaan palkkari halpaherasta ja maltosta sekä vitamiinit aamuisin. Loput tasaisesti ilman bulkkia ja dieettiä perusruuista. Ei läskiksi päästämistä, muttei erillisiä dieettejäkään. Reilusti aktiviteettia ja netti sulki 2 vuodeksi. sitten ZeiZein kokoisena uudelleen 2 vuoden päästä kirjottelemaan.

Kerran kuussa kännit ja pillun vonkaaminen viikoittain ei sekään tuloksia laskisi ja kuuluisi mielestäni myös tohon ikään, muta se ei tähän liity. Offiksi menee, mutta toi sun touhu on oikeasti huolestuttavaa, siksi lähinnä että sä teet niin paljon turhaa työtä, samat tulokset saisit helpomminkin. Kyllä mä ymmärrän että sä nautit tästä touhusta, muttei kukaan voi sanoa että tekee jotain asiaa kaikkein mieluiten ellei ole kokeillut muutakaan.

Sun ei ole mikään velvollisuus täällä vastailla tekemisistäsi, mutta funteeraa mitä mä sanon, ja lue ajatuksella.

Ei hemmetti...mähän tuun hulluks kun luen ton NGVn kommentteja:D Miten joku jaksaa laskee kaiken ja vähän enemmänkin mitä syö...Mulle riittää et maha on täynnä ja kylläinen olo. Mut mun tavotteena ei olekaan mikään nollarasva vartalo vaan pikkasen leveempi ja isompi olemus:lol2: Mutta kaikella kunnioituksella NGVtä kohtaan kun jaksaa tosissaan tohon ravinto hommaan paneutua;)

RRKalle sanoi:
Totuuden nimissä NGV ei tollasesta konsentraattien ja isolaattien sekottamisesta ole MITÄÄN iloa sulle. Jollekin Colemanille voi olla, muttei hänellekään enempää kuin 20 grammaa lihaa vuodessa. Halpahera ajaisi täysin saman asian.

Uskon täysin siihen, että parhaan tuloksen saisit jos söisit tasaisesti perusruokaa, ja lisäravinteina olisi ainoastaan palkkari halpaherasta ja maltosta sekä vitamiinit aamuisin. Loput tasaisesti ilman bulkkia ja dieettiä perusruuista. Ei läskiksi päästämistä, muttei erillisiä dieettejäkään. Reilusti aktiviteettia ja netti sulki 2 vuodeksi. sitten ZeiZein kokoisena uudelleen 2 vuoden päästä kirjottelemaan.

Loistavasti tiivistetty. Juuri näin. Noiden proteiinien ero imeytymisessä on kyllä niin marginaalista, että siitä ei todellakaan ole hyötyä "normaalille" punttaajalle.
Ja bulkki-dieetti-systeemin tosiaan voisit unohtaa ja keskittyä vaan syömään monipuolisesti ja treenaamaan kohtuudella (pituuskasvu!).
Salille näen todella useasti ikäisiäsi kavereita treenaamassa eikä kukaan heistä hifistele, mutta silti tulosta tulee ja läskiä en edes huomaa kertyvän. He nimittäin nauttivat nuoruudesta eli ovat luonnollisesti aktiivisia ja syövät kohtuudella, mutta silti tarpeeksi.

Vielä semmoinen kysymys, että miten sinulla on varaa noihin hifikamoihin? Et kai vain ole LIIAN hemmoteltu? Käsittääkseni sinulla on jopa PT. Kuulostaa jo liian uskomattomalta:rolleyes:

Luin vähän taakkepäin ja huomaan että moni muu on koittanut selvittää NGV:lle asioita, mutta ei näemmä men eperille niin enpä jaksa minäkään enempää koittaa valistaa. Parhaat tulokset vain saisi tekemällä hifistelyn kanssa kompromissin. tekisipä mieli melkeinmainita eräs 7-kertainen SM_kultamitalisti keholavoilta, joka ei konsentraatteja kumarra.

Ihmettelen vaan että mitä varten lukea palstoja jollei ota vinkeistä vaarin?

Eipä ainakaan mun kehitystä ole hidatanut vaikka ihan perusheraa vedetään palkkarissa, tai sitten valmis palkkari on Mass Blastia. Ja ihan yksi ja sama mulle jos joku gramma tulee toisella jauholla enemmä, lompakko köyhtyy samaan aikaan potenssiin 10.

Mun mielestä koko lisäravinnetuuba on ihan helvetin liioteltua sontaa. Ei sillä, varmasti niistä on hyötyä, mutta ne ei MISSÄÄN NIMESSÄ ole välttämätöntä, ja muutenkin kyseenalaistaisin niiden _todellisen_ hyödyn. Huomaako joku oikeesti eron optimaalisen palkkarin ja pakastepizzan välillä palautumisessa? :lol2: Kuhan nyt jotain ruokaa vaan saa treenin jälkeen niin sillä selvä. Lisäravinteiden tuomat hyödyt kuitenkin on jotain 0,5-2% kehityksestä, jos sitäkään alottelijalla.

Eli todellakin täyttä :anssi: noi palkkarihifistelyt. Naiivina, tyhmänä lapsena ite odotin jotain uutta kasvupyrähdystä lisäravinteiden oston jälkeen. :david: No eihän siitä mitään hyötyä ollu, kehitys vaan pysähty kun kokonaiskalorit laski. :lol2:

Ps. Olenko ainoa jonka mielestä käytän ehkä mahdollisesti liikaa hymiöitä? :lol2: :hyper: :jahas:

Habankorppu sanoi:
Mun mielestä koko lisäravinnetuuba on ihan helvetin liioteltua sontaa. Ei sillä, varmasti niistä on hyötyä, mutta ne ei MISSÄÄN NIMESSÄ ole välttämätöntä, ja muutenkin kyseenalaistaisin niiden _todellisen_ hyödyn. Huomaako joku oikeesti eron optimaalisen palkkarin ja pakastepizzan välillä palautumisessa? :lol2: Kuhan nyt jotain ruokaa vaan saa treenin jälkeen niin sillä selvä. Lisäravinteiden tuomat hyödyt kuitenkin on jotain 0,5-2% kehityksestä, jos sitäkään alottelijalla.

Eli todellakin täyttä :anssi: noi palkkarihifistelyt. Naiivina, tyhmänä lapsena ite odotin jotain uutta kasvupyrähdystä lisäravinteiden oston jälkeen. :david: No eihän siitä mitään hyötyä ollu, kehitys vaan pysähty kun kokonaiskalorit laski. :lol2:

Ps. Olenko ainoa jonka mielestä käytän ehkä mahdollisesti liikaa hymiöitä? :lol2: :hyper: :jahas:

Tää oli muuten lähes kuin mun kirjoittama. Olen totaalisesti samaa mieltä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom