Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
NGV sanoi:
Totta kai on, mitä enemmän alkoholia sitä pahempi katabolia. Tosin en mä voi ymmärtää miksi kukaan haluaa ryypätä ja tahallaan aiheuttaa kataboliaa, sillä sitä tulee muutenkin jo tarpeeksi, tosin omaa kokemusta ei ole humala tilasta, mutta ei krapulassa herääminen varmasti kivaa ole, jos sitä vaan vois juoda yhden tai kaksi, eikä kunnon kännejä. Milloinkohan keksitään bodareille oma kalja joka päästäisi kehon anaboliaan? :rolleyes:

Voe helevatan helevata:curs: Ei kyllä varmasti tavallisen "salibodarin" lihasmassaan vaikuta juuta eikä jaata,jos silloin tällöin vetäisee kännin päälle.
Voi olla ihan omaa mutua,mutta jos on treenit vaikeita(=tukkoisia),ni ei muuta kuin hyvässä porukassa paljon ruokaa ja keskikaljaa:kippis1: ja pari ylim.Lepopäivää siihen perään.Voi yllättyä seuraavalla kerralla iloisesti salilla,ku treeni kulkeekin ja olo on levännyt.
Joskus on jopa käynyt näin:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Musta leski sanoi:
Voi olla ihan omaa mutua,mutta jos on treenit vaikeita(=tukkoisia),ni ei muuta kuin hyvässä porukassa paljon ruokaa ja keskikaljaa:kippis1: ja pari ylim.Lepopäivää siihen perään.Voi yllättyä seuraavalla kerralla iloisesti salilla,ku treeni kulkeekin ja olo on levännyt.
Ite oon huomannu saman homman.

tikkuniska sanoi:
Ite oon huomannu saman homman.

Ja minä kans, Musta Leskihän muistaakseni mainitsi J.Virtasen SUOSITELLEEN pikku mykköröitä silloin tällöin.

Tottakai alkoholilla on negatiivinen vaikutus jos viikottain vedetään lärvit,eikä krapulassa pidäkään treenata..mutta esimerkiksi kerran kuussa, niin ei varmasti merkkaa hevonpaskanyhtäänmitäänyhtäänmissäänikinä.

Taas tämä taistelu... IMO ei kannata pidättäytyä viinasta pelkästään katabolian takia, voi mennä maku koko harrastuksesta jos todella haluaa välillä päästellä höyryjä. Toisaalta taas on tyhmää juoda sen takia että joku sitä suosittelisi lihaskasvun parantamiseksi, koska hyöty on varmaan lähinnä psyykkinen, eikä siis kannata juoda jos ei todellakaan kiinnosta se touhu :D

Olipa aimo annos mutuilua ja sekavuutta... :jahas:

hunter killer sanoi:
mutta esimerkiksi kerran kuussa, niin ei varmasti merkkaa hevonpaskanyhtäänmitäänyhtäänmissäänikinä.
No niinpä. Itse käytän tätä "perseet olalle kerran kuussa"-metodia, ja hyvin pelittää. Sitten vielä kunnon krapulamätöt, niin seuraavalla viikolla sitä suorastaan singahtaa silmät kiiluen raudan kimppuun! Ja kun krapulan muistokin on tuoreena vielä mielessä, niin ei kyllä ihan heti ole kiusaustakaan uudestaan ördäillä.

No joo, mutta nämä on näitä Pakkiksen ikuisuuskeskusteluja, ja eihän se niitä tosihifistejä vakuuta vaikka niille kuinka sanoisi että välillä voi löysätäkin. Ja toisaalta, kuka mä olen niitä kritisoimaan, ihailtavaahan tuollainen omistautuminen on. Siis nimenomaan jos ko. tyypit rehellisesti ovat sitä mieltä, ettei kaljoittelu yhtään kiinnosta, niin kaikki kunnia heille:)

Saa herkutella silloin kun itse haluaa;)

Ribee sanoi:
Taas tämä taistelu... IMO ei kannata pidättäytyä viinasta pelkästään katabolian takia, voi mennä maku koko harrastuksesta jos todella haluaa välillä päästellä höyryjä. Toisaalta taas on tyhmää juoda sen takia että joku sitä suosittelisi lihaskasvun parantamiseksi, koska hyöty on varmaan lähinnä psyykkinen, eikä siis kannata juoda jos ei todellakaan kiinnosta se touhu :D

Olipa aimo annos mutuilua ja sekavuutta... :jahas:

Ei Jarmo Virtanen puhunut mitenkään tyyliin "viinan juonti auttaa lihaskasvuun", vaan ettei siitä ole silloin tällöin mitään haittaakaan. Hermostokin rentoutuu ja varsinkin pääkoppa saa muutakin ajateltavaa ku raudat.

Ei näin NGV, ei näin. Kuka alottaa dieetin kun painaa hieman yli 60? Kannattais ehkä hakea "vähän" apua vaikka kouluterveydenhoitajalta.

Onkos se nyt sitte ihan hirveen väärin ku oon lukenu body for life kirjasta, että kerran viikossa voi aivan hyvin ns. herkutella...että silloin ei ole niin tarkkaa....ite oon tätä periaatetta noudattanut, eikä se ookropassa ainakaan vielä näkynyt millään tavalla...tottakai asia on ihan eri jos on vaikka ihan ammattilainen tai dieeillä muttä miten on??

Edit: ttu ku osaa enää kirjottaakaa:D

Musta leski sanoi:
Voe helevatan helevata:curs: Ei kyllä varmasti tavallisen "salibodarin" lihasmassaan vaikuta juuta eikä jaata,jos silloin tällöin vetäisee kännin päälle.

Voin kannattaa, tukea ja allekirjoittaa:D :kippis1:

nim. 80kg penkistä viime juhannuksen juhlimisen jälkeen:hyper: krapulaa seuraavana päivänä.

edit. niin ja, pakkismiitin jälkeen viime syksynä elämäni ensimmäiset (ja viimeiset) 12tunnin unet ja maanantaina helvetin hyvin kulkeneet jalkatreenit:thumbs:

Yhtä#Hauista sanoi:
Voin kannattaa, tukea ja allekirjoittaa:D :kippis1:

nim. 80kg penkistä viime juhannuksen juhlimisen jälkeen:hyper: krapulaa seuraavana päivänä.

edit. niin ja, pakkismiitin jälkeen viime syksynä elämäni ensimmäiset (ja viimeiset) 12tunnin unet ja maanantaina helvetin hyvin kulkeneet jalkatreenit:thumbs:
Yhtä#Hauis sua ei luokitella tavalliseksi ihmiseksi. Sun maksas hoitelee alkoholin muutamassa minuutissa pois kropasta, kun taas meillä muilla taviksilla kestää iät ja ajat..:rolleyes:

En minä sano, että eikö tuota voisi juoda, mutta en minä ainenkaan ajatellut ryypäileväni ja onhan se syntiäkin, mutta kukin ryyppää tai juo sivistyneesti, kukin tyylillään..:rolleyes:

Ribee sanoi:
Taas tämä taistelu... IMO ei kannata pidättäytyä viinasta pelkästään katabolian takia, voi mennä maku koko harrastuksesta jos todella haluaa välillä päästellä höyryjä.

Jep, tuskin se kohtuullinen alkoholin juonti vaikuttaa lihaksistoon. Toisaalta jos se katabolian pelko on motivaationa sille, että nuori mies ei koskaan edes aloita juomaan alkoholia, niin minusta se on ihan hyvä asia.

hunter killer sanoi:
Ei Jarmo Virtanen puhunut mitenkään tyyliin "viinan juonti auttaa lihaskasvuun", vaan ettei siitä ole silloin tällöin mitään haittaakaan. Hermostokin rentoutuu ja varsinkin pääkoppa saa muutakin ajateltavaa ku raudat.
No tavallaan joo.jarmon suositus meni aika tarkkaan niin,että kisoja/kovaa maksimi treeniä edeltävänä iltana "pikkumykkyrät",ni johan kulkee.Eli ei varsinaisesti kännejä suositellut rentoutumiseen,jos en ihan väärin muista:rolleyes:
Taas voi olla omaa mutua,mutta tuo "pikkumykkyrä" auttaa enemmän ns.lyhyeen maksimivoima treeniin/kisaan,eikä niinkään 1.5h kovaan bodytyylin jalkatreeniin:whip: .
Jotenkinhan Jarmo perusteli sitä testosteronitason stimuloinnilla.No jokainen mies varmasti tietää,että mikä on pystyssä krapula aamuna ennen itseä :hyper: :hyper: itse kyllä uskon,että tuossa asiassa jarmo on aikalailla oikeassa.

T.J.P sanoi:
Onkos se nyt sitte ihan hirveen väärin ku oon lukenu body for life kirjasta, että kerran viikossa voi aivan hyvin ns. herkutella...että silloin ei ole niin tarkkaa....ite oon tätä periaatetta noudattanut, eikä se ookropassa ainakaan vielä näkynyt millään tavalla...tottakai asia on ihan eri jos on vaikka ihan ammattilainen tai dieeillä muttä miten on??

Edit: ttu ku osaa enää kirjottaakaa:D

osaako joku vastaa pliis---:itku: :lol2:

T.J.P sanoi:
osaako joku vastaa pliis---:itku: :lol2:

Ei voi, kyllä se sinullekin aiheuttaa sen minkä meille muillekin, eli:kuolet viimeistään 125vuoden sisään.:hyper:
Itselläni on herkkupäivä kerran vkossa, silloin vedän ihan kaikkea mitä huvittaa ja just niin paljon kuin jaksan.

NGV sanoi:
En minä sano, että eikö tuota voisi juoda, mutta en minä ainenkaan ajatellut ryypäileväni ja onhan se syntiäkin, mutta kukin ryyppää tai juo sivistyneesti, kukin tyylillään..:rolleyes:
mutta joihan Jeesuskin viiniä.ja kun viini loppu niin muutti vielä vettä viiniksi.hirvee alkkis.

;)

Alec sanoi:
mutta joihan Jeesuskin viiniä.ja kun viini loppu niin muutti vielä vettä viiniksi.hirvee alkkis.

;)
Toki joi, mutta kertoiko Raamattu Jeesuksen olleen humalassa/krapulassa ei ainenkaan minun versioni Raamatusta, tosin mulla on se vanha kunnon versio vuodelta 1938 muistaakseni. Eli toki sitä viiniä/olutta/viinaa tai ihan mitä vaan alkoholia voi juoda, jos sitä juo kohtuudella. Kyllähän minäkin nyt ehtoollisen otan, enkä sano: "voi peeveli en voi juoda muistaakseni Jeesuksen kärsimystä, kun tuosta kroppa joutuu kataboliaan." Tosin ei sitä viiniä ole muin 0,1dl ei ehkä sitäkään...

mimu sanoi:
Mutta millainen herkuttelu on sallittua ja millainen ei? Koskee siis sekä makeita että suolaisia herkkuja. Kiitos jos jaksatte vastata!

En pysty vastaamaan huippu-urheilijoiden puolesta mutta tässä on hieman omaa laihduttajan näkökulmaa:

1.Yhtenä päivänä viikossa voi syödä reilusti yli normaalikulutuksen ettei aineenvaihdunta jumitu "säästöliekille".

2.Oman kokemuksen mukaan kannattaa välttää sokeria.

3.Liha, kala, kana ja juusto - myös reilusti suolatut versiot kuten savukala tms. - eivät juurikaan vaikuta painoon jos niitä syö reilusti normaalimäärää enemmän yhtenä mässypäivänä viikossa.

4.Joku aivan hillitön hiilihydraatin tankkaaminen pitsan ja hampurilaisten muodossa tekee turvotuksen pitemmäksi aikaa.

Alec sanoi:

;)

Jeesus ei ollut bodari (toim.huom)
Oikeastikin jos sanon suoraan, niin vaikka minun mielestäni tuo sinun juttu on hyvä...niin ei varmaan ole kovin järkevää alkaa vinoilemaan toisen uskonnosta?
Treeniasioista voidaan toki NGV:n kanssa väitellä vaikka yötä päivää.

NGV sanoi:
Totta kai on, mitä enemmän alkoholia sitä pahempi katabolia. Tosin en mä voi ymmärtää miksi kukaan haluaa ryypätä ja tahallaan aiheuttaa kataboliaa, sillä sitä tulee muutenkin jo tarpeeksi, tosin omaa kokemusta ei ole humala tilasta, mutta ei krapulassa herääminen varmasti kivaa ole, jos sitä vaan vois juoda yhden tai kaksi, eikä kunnon kännejä. Milloinkohan keksitään bodareille oma kalja joka päästäisi kehon anaboliaan? :rolleyes:

No huh, ammatti bodarit saavat miettiä tarkemmin sitä juoko kaljaa mutta ei luulisi tuommoisen taviksen siitä ottavan stressiä. Oikeasti ei tämä voi olla niin vakavaa, ethän sinä vielä edes näytä bodarilta. :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom