Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa olla aika paljon luonteestakin kiinni, kuinka paljon panostaa tähän hommaan. NGV on varmaan saman tyylinen ihminen, kuin minä kun jostain kunnolla kiinnostun. Sitten selvitetään suunnilleen kaikki mahdollinen tieto ja tehdään mitä vaan, että on viimesen päälle vekottimet (oli ne sitten hifilaitteet tmv.). Yks juttu minkä haluan sanoo on se, että liika intoilu vie pidemmän päälle innon mukavastakin harrastuksesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rku sanoi:
Taitaa olla aika paljon luonteestakin kiinni, kuinka paljon panostaa tähän hommaan. NGV on varmaan saman tyylinen ihminen, kuin minä kun jostain kunnolla kiinnostun. Sitten selvitetään suunnilleen kaikki mahdollinen tieto ja tehdään mitä vaan, että on viimesen päälle vekottimet (oli ne sitten hifilaitteet tmv.). Yks juttu minkä haluan sanoo on se, että liika intoilu vie pidemmän päälle innon mukavastakin harrastuksesta.
Ehkä ehkä, mutta tähän nyt vaan kuuluu tämmöinen suht tarkka ruokavalio ja minä rakastan sitä, en voi edes kuvitella millaista olisi elää ilman vaakaa, ainut ruoka mikä ei mene vaa'an kautta naamaa on kouluruokailu ja dietillä ei mee sekään..

Helga sanoi:
Oiskohan NGV:llä se kuuluisa säästöliekki? Jos on dieetannu 1000 kcal:n dieetillä kasan läskiä, on aineenvaihdunta varmasti jumissa. Se selittäisi kyllä sen miten paino nousee niinkin vähäisellä energiansaannilla 2000-2600 kcal/vrk. Ei kyllä auta NGV:n muuta kuin syödä ensi alkuun vaikka 2-4 vkoa 2500 kcal joka päivä ja sitten hilata vieläkin kaloreita ylöspäin PIKKU HILJAA.

Teet NGV elämäsi tyhmimmän teon, jos et nyt ala pian syömään enemmän. Sinun iässäsi testotasojen pitäisi olla huiman korkeita ja kehitys sitten kovinta mitä elämässäsi tulet natuna saamaan. Nuilla kalorioilla se ei vaan ole mahdollista... Nimimerkki dieetillä ja kalorit enemmän kuin sulla...
Helga olet todella viisas ihminen joka ymmärtää tämmöistä pientä ja erinlaista poikaa..:whip:

Siis aikoinaan kun en tajunnut dietauksesta mitään niin todellakin söin vähän päälle 1000 kaloria päivässä ja sen takia aineenvaihdunta meni aika huonoks, enkä silloin tajunnut mitä aineenvaihdunnalla tekee, kun aerobisellakin niitä kaloreita sai kulutettua ja sen takia ouduin tekemään aerobisia about tunnin päivässä. Nyt olen viisaampi ja osaan dietata oikein, paitsi nyt ei olla dietillä vähään aikaan. Itse ajattelin tässä bulkata 24.4 huhtikuuhun asti ja aloittaa dietin tuolloin joka kestää 10 viikkoa ja tuolla pääsisin vihdoin eroon tuosta möhömahasta.. :rolleyes:
Tosin tällä kertaa dietti tulee olemaan paljon erinlaisempi ja panostan lisäravinteisiin, eli aamuaerobisien jälkeen ajattelin laittaa heraisollaattia ja herankonseraattia 1:1 jotta ei olisi hirveetä katoboliaa ja yöllä voisi vetää vaikka 5g glutaa ja 5g leusiinia, näin estäisin sen pahimman katobolian. No katsotaan mitä tarjouksia siellä Boosman Grand Prixissä onkaan..:rolleyes:

NGV sanoi:
Hmm, tuota oletko itse vetänyt joskus aikoinaan 16-vuotiaana about 2000 kaloria plussalla or what?

Mulla oli vanhempien luona asuttaessa aika tarkat ruokailuajat ja jossei ollut ruoka-aikaan kotona niin sitten muutakaan ei syöty. Ruoka oli perinteistä vaihtelevaa kotiruokaa (mutsi ammatiltaan keittäjä) ja vedin yleensä niin paljon kuin vatsaan mahtui.Aamupalaksi mutsi keitti puuroa,paistoi munia ja ruisleipää maidon kanssa lisäksi. Kouluruokakin maistui ja suurinpiirtein kisattiin muiden kanssa siitä kuka syö eniten. Yhden kaverin kanssa,joka myöskin treenasi punttia istuttiin useasti koulun ruokalassa vielä muutama minuutti ennen sen kiinnimenoa ja ahdettiin viimeisiä haarukallisia naamaan. Joskus myöhästyttiin tunneiltakin syömisen takia. Kyllä,mulla oli kalorit helvetisti plussalla ja siltikään en lihonnut. Treenasin kovaa ja se jo muutaman kerran toitottamani nuoren miehen luonnollinen kasvu söi osansa ravinnosta. Olen kyllä ollut reilusti ylipainoinen ala-asteiässä ja vielä seiskaluokalle mentäessä joten tiedän mitä sekin on. Nopeasta aineenvaihdunnasta en siis voi puhuakaan kohdallani. Meillä ei ollut myöskään näitä nykypäivän "hifistely" lisäravinteita, maustamatonta soijaa oli joka ei sekoittunut mihinkään. Sitä vedettiin muutaman kerran päivässä ja treenin jälkeen sit yhdessä malton kanssa.

Hyvin tuli kehitystä vaikka tuossa ruokavaliossa ei hirveästi kaloreita laskettukaan. Pidettiin vaan huoli siitä että syötiin mahdollisimman paljon ja treenattiin säännöllisesti ja kovaa :D treenisysteemeistä ja ravinnon perusteista luin kaiken mahdollisen saatavilla olevan tiedon ja jo toisesta salikäynnistä lähtien olin treenannutkin kokokehon kattavalla jaetulla treeniohjelmalla. RHP treenaaja en siis ole ikinä ollut.

16vuotiaana olinkin jo kohtalaisen vahva ikäisekseni. Ammattikouluun mentäessä pituutta oli 170cm ja painoa 66kiloa packi näkyvissä. Kisasäännöillä merkistä tehdyt tulokset pp95/jk130/mv140,hauista treenailin 40kilon sarjapainoilla ja pystypunnerrustakin tein lyhyttä sarjaa jo 80kilolla. Tuohon aikaan muuten joku "haamu" kävi liimailemassa harvase päivä Dorianin kuvia mun kaapin oveen koulussa:lol2:

Pointtini tässä on se, että tossa iässä sen ruokavalion ei pidä olla hifisteltyä vaan reilusti ylimitoitettua,jotta oikeesti kasvetaan ja vahvistutaan. En mä jääny itkemään sitä että mutsi ei erotellu niitä keltuaisia siitä aamumunakkaasta,en myöskään sitä ettei käytössä ollu ultrasuodatettu heraa tai yöprotskua.

Harvemmin kuin kerran kuussa herkuttelinkin (en proteiinipatukoilla) vaan ihan kaikella mitä muutkin ikäiseni söivät. Myöskin tytöt alko kiinnostaa ja kaupungillakin kävin satunnaisina perjantai-iltoina, yleensä sillä lopputuloksella että seuraavana päivänä sain keksiä kotona tekosyitä miksi oon ns. "lumpeet mustana". Aina sain puolustaa itseeni kun johonkin lähdin ja kaikki siksi,että mä treenasin silloinkin kun muut ikäiseni olivat juomassa. Polkupyörän selästä iloisesti tervehdin salimatkoilla kun ne tuli kaljakassien kanssa vastaan.
Mä pidin siis kaikkien mielestä itseäni ylempiarvoisena kun en ollu niinkuin muut ja aina oli niitä jotka kysyivät ensin "mikä sä oot olevinas?" ja sen jälkeen tulivat porukalla päälle. Noh,sen jälkeen kun on vähintään kerran tapellu rakastamansa lajin puolesta voi jo kutsua itseään semibodariksi :evil:

kauhea vuodatus taas mutta minkä sille mahtaa kun tulee muistoja mieleen:lol2: Pääasia että tuossa iässä syö kovasti ja treenaa kovasti, kuitenkin tietty pilke silmäkulmassa. Ei kaikkee tarvii ottaa niin vakavasti;) Kotoa pois muutettaessa sen viimeistään huomaa,että muihinkin juttuihin on panostettava elämässä eikä kaikki pyöri sen salikuvion ympärillä.

-edit- Anteeks NGV oli pakko laittaa :D

NGV sanoi:
aamuaerobisien jälkeen ajattelin laittaa heraisollaattia ja herankonseraattia 1:1 jotta ei olisi hirveetä katoboliaa ja yöllä voisi vetää vaikka 5g glutaa ja 5g leusiinia, näin estäisin sen pahimman katobolian.

Leelucky sanoi:
En mä jääny itkemään sitä että mutsi ei erotellu niitä keltuaisia siitä aamumunakkaasta,en myöskään sitä ettei käytössä ollu ultrasuodatettu heraa tai yöprotskua.

-edit- Anteeks NGV oli pakko laittaa :D

Helga sanoi:
Se selittäisi kyllä sen miten paino nousee niinkin vähäisellä energiansaannilla 2000-2600 kcal/vrk.

En ole 16-vuotias, mutta nyt suhteellisen hehkeässä iässä oleva mieshenkilö ja viime dieetin jälkeen nostin painoni 2600 kcal päiväenergiamäärillä 71 kilosta 83 kiloon. Elimistö oli varmasti laskenut kulutustaan 71 kiloisena, mutta siinä "säästöliekissäkin" on rajansa.
Eli taas kerran: se miten yksilön keho reagoi energianlisäykseen on yksilöllistä. Toisilla kulutus nousee paljon enemmän kuin toisilla "ylensyönnin" seurauksena ja nämä ovat sitten niitä, jotka kauhistelevat toisten syöntiä, että "MINÄKIN syön 5000 kcal päivässä ja läskiä ei juurikaan tule lisää." Millä ei tietenkään ole mitään merkitystä henkilölle, joka kerää läskiä 2500 kcal päivässä. Ilmeisesti tuo onkin jonkinlainen mainostus oman aineenvaihdunnan puolesta, eikä ole tarkoitettukaan auttavaksi kommentiksi.

Hmm, tuo oli dietti suunitelmani. Odota vaan kyllä säkin kohta hiffistelet samalla tavalla dietillä..:D

Niin ja Helga, ei se kehitys kato kaloreita vaan sitä, että ollaan plussalla kulutuksessa..:D

Tahvo Tohveli sanoi:
En ole 16-vuotias, mutta nyt suhteellisen hehkeässä iässä oleva mieshenkilö ja viime dieetin jälkeen nostin painoni 2600 kcal päiväenergiamäärillä 71 kilosta 83 kiloon. Elimistö oli varmasti laskenut kulutustaan 71 kiloisena, mutta siinä "säästöliekissäkin" on rajansa.
Eli taas kerran: se miten yksilön keho reagoi energianlisäykseen on yksilöllistä. Toisilla kulutus nousee paljon enemmän kuin toisilla "ylensyönnin" seurauksena ja nämä ovat sitten niitä, jotka kauhistelevat, että "MINÄKIN syön 5000 kcal päivässä ja läskiä ei juurikaan tule lisää." Millä ei tietenkään ole mitään merkitystä henkilölle, joka kerää läskiä 2500 kcal päivässä. Ilmeisesti tuo onkin jonkinlainen mainostus oman aineenvaihdunnan puolesta, eikä ole tarkoitettukaan auttavaksi kommentiksi.
NO niin asiaa! Tuosta sen näkee, että jos on yhtä surkea aineenvaihdunta kun mulla niin saa bulkattua pienimilläkin kaloreilla.:rock:

NGV sanoi:
Hmm, tuo oli dietti suunitelmani. Odota vaan kyllä säkin kohta hiffistelet samalla tavalla dietillä..:D
Hyvä,mihin sarjaan sä oot lähdössä kun meillä samanlaiset dieetit on? ;) eivai,minusta ei kunnon hifistelijää saa. Meen old school opeilla:evil:

Leelucky sanoi:
Hyvä,mihin sarjaan sä oot lähdössä kun meillä samanlaiset dieetit on? ;) eivai,minusta ei kunnon hifistelijää saa. Meen old school opeilla:evil:
Leelucky..:lol2: :lol2:
Ok, milloin on teidän syntärinne, niin voisi lähettää sulle vaikka syntymäpäivä lahjaksi muutaman kilon heraisolaattia siihen sun kisa dietiäs varten. .:D

NGV sanoi:
Leelucky..:lol2: :lol2:
Ok, milloin on teidän syntärinne, niin voisi lähettää sulle vaikka syntymäpäivä lahjaksi muutaman kilon heraisolaattia siihen sun kisa dietiäs varten. .:D

9.7 on synttärit, osoitteen voin laittaa sit lähempänä tuota ajankohtaa:hyper: Kiitos :evil:

rku sanoi:

Tuosta tuli mieleen yks mun vuodatus joka sopii kai tähänkin ketjuun, nyt kun tää on totaalisesti sössitty offtopiciks (toki ihan asialliseksi semmoiseksi).

B.O.S.S. jossain muussa ketjussa sanoi:
Tommonen "Yöks, ei kiitos karkkia (tms yms) minulle, olen boudari"-meininki liittyy yleensä ehdottomuuteen jossa kuvitellaan, että jos vetää mitä tahansa "väärää" treenin jälkeen ei kehity ollenkaan, (vrt. tuo palautusjuomakeskustelu), eli ei kannata reenatakkaan, tai jos ei ehtinytkään syödä kuin 4 kertaa, kahdeksan sijaan, niin sen päivän reenit oli täysin turhat ja kohtalona on lihaskato.

Tommosessa tilanteessa on vaikea ponnistaa sinne salille; sillon kun oikeasti ei pysty ylläpitämään "optimaalista" ruokavalion ja levon suhdetta -eli jos tuntuu siltä, että kaikki treeni menee hukkaan jos ei kaikki ruuat ja jauhot ole mennyt vaa'an kautta gramman tarkkuudella oikein. Jää siis usein menemättä ollenkaan sinne salille.

Optimaalinen tuossa lainausmerkeissä sen vuoksi, että mistä helevetistä sitä edes tietää mikä on pitkällä tähtäimellä se optimaalisin juuri sille yksilölle? Mitä jos joillekin esim. puolituntia kataboliaa reenin jälkeen, ilman palkkaria ;), olisi se paras ärsyke lihaskasvulle tai esim. juuri ja juuri se 2g per painokilo proteiinia olisi se paras vaihtoehto ylenmääräisen protskun vetämisen sijaan? Suurin osa tutkimuksista on kuitenkin muilla kuin painoilla treenaavilla "nuorilla" miehillä tai naisilla tehty, ite en ainakaan usko, että vanhukset ja rotat on samalla viivalla. Ylläolevat esimerkit oli tarkotuksella kärjistettyjä, mutta ite uskon enemmän monipuolisuuteen, kuin yksipuolisuuteen, vaikka se yksipuolinen oliskin "optimaalinen".

Leelucky kirjoittelee viksuja :kippis1:
(edit: en tarkoittanut paria viime postausta, vaan niitä edellisiä)

Meikällä on apaut kerran kuussa semmonen kunnon mässypäivä. Tosin joskus tulee ostettua vähän lakritsia vaikka ei mässypäivä olisikaan. Tänään on meikän mässypäivä:

1 Snickers patukka
300g irtokarkkia
2 leffaa
Ruokailu ulkona siipiravintolassa
1,5L Coca Colaa

Ihan hyvällä omatunnolla vedän noi. Kyllä sitä pitää silloin tällöin vähän repästä, että pysyy järki päässä.

Joutuuko NGV vetämään jauhoja noilla kalorimäärillä, käsitinkö oikein, kyllä tollaset pikkukalorit varmaan saa aika helposti ihan ruuasta, tietty jos haluaa ottaa osan proteiinistä jauhona niin mikäs siinä. Oletko kokeillut vetää noilla treenipäivän kaloreilla joka päivä, lähtikö homma muka ihan käsistä, olen myös sitä mieltä että lähtisit pikkuhiljaa nostamaan niitä kaloreita ylöspäin, ei vaan voi uskoa että saat parasta mahdollista lihaskasvua aikaiseksi tollaisella kalorimäärällä. Musta tuntuu että pelkäät liikaa sitä rasvan kertymistä, haluat näyttää tiukalta aina, jos kokeilisit vähän aikaa syödä kunnolla, ja katsoisit tasottuuko tilanne, vai tuleeko sitä fläsää niin hirveesti koko ajan.
btw, miten paljon noista sun kaloreista tulee rasvasta, oisko siinä lisäämisen sijaa?

Tästä(kin) threadista on näköjään tullut NGV threadi.
Anteeksi vaan,mutta ei 16v.Kaveri tarvitse mitään kreatiinia,glutamiinia,leusitiinia,heran kymmentä eri versiota ym ym....
Kunnon koti/kouluruokaa 3-4 krt/pvä ja tunti treeniä 4krt/vko.Se on siinä:thumbs:
Ku ei nuita kaiken maailman "mömmöjä" tarte välttämättä vanhempanakaan.Palautusjuoma riittää hyvin pitkälle.Näin se vaan on.Iteki kokeilin nuorempana kaiken maailman amino aktiv liquidit,glutamiinit,kreat ym.Skeidat.
Jälkiviisaana voin sanoa,että ei mitään hevonvitun merkitystä varsinkaan murkkuikäiselle.
Nyt näin "aikuisena" otan silloin tällöin monivitskua,treenin jälkeen palkkarin ja joskus krea kuurin.Mitä siihen muka muuta tarvitsee,jos syö muuten normaalisti?No ei sitten mitään.
Kyllä minä ainakin otan kalorit ruoasta,enkä mistään jauhoista.Onhan tuo syöminen nyt nuita arkielämän nautintoja:kuola:
Jos aamulla syö vaikka puuroa,päiivällä riisiä ja kanaa ja iltapäivästä lohta ja perunaa nuin karkeasti pikku lisukkeineen.Muutama ruispala/raejuusto purkki johonkin väliin,ni riittää vallan mainiosti.Iltapalaksi vetäsen yleensä ruispaloja mahan täydeltä ja puoli litaa kaakaota.Käyn 3krt/vko puntilla,ja 3krt/vko tunnin kävelyllä.

Musta leski sanoi:
Tästä(kin) threadista on näköjään tullut NGV threadi.
Anteeksi vaan,mutta ei 16v.Kaveri tarvitse mitään kreatiinia,glutamiinia,leusitiinia,heran kymmentä eri versiota ym ym....
Kunnon koti/kouluruokaa 3-4 krt/pvä ja tunti treeniä 4krt/vko.Se on siinä:thumbs:
Ku ei nuita kaiken maailman "mömmöjä" tarte välttämättä vanhempanakaan.Palautusjuoma riittää hyvin pitkälle.Näin se vaan on.Iteki kokeilin nuorempana kaiken maailman amino aktiv liquidit,glutamiinit,kreat ym.Skeidat.
Jälkiviisaana voin sanoa,että ei mitään hevonvitun merkitystä varsinkaan murkkuikäiselle.
Nyt näin "aikuisena" otan silloin tällöin monivitskua,treenin jälkeen palkkarin ja joskus krea kuurin.Mitä siihen muka muuta tarvitsee,jos syö muuten normaalisti?No ei sitten mitään.
Kyllä minä ainakin otan kalorit ruoasta,enkä mistään jauhoista.Onhan tuo syöminen nyt nuita arkielämän nautintoja:kuola:
Jos aamulla syö vaikka puuroa,päiivällä riisiä ja kanaa ja iltapäivästä lohta ja perunaa nuin karkeasti pikku lisukkeineen.Muutama ruispala/raejuusto purkki johonkin väliin,ni riittää vallan mainiosti.Iltapalaksi vetäsen yleensä ruispaloja mahan täydeltä ja puoli litaa kaakaota.Käyn 3krt/vko puntilla,ja 3krt/vko tunnin kävelyllä.
Itse en oikeastaan bulkilla käytä mitään muuta kuin palautusjuomaa sekä kreaa ja glutaa otan joka ilta 5g ja palkkarissa 5g. Leusiini ja noin nopeammin imeytyvät prodet ovat dietti hiffistelyjä jos et tajunnut. Niin ja BTW IMO noista jauhoista otettu proteiinit ovat kätevämpiä ja halvempia jos ottaa ne halpis herasta, itse en hirveästi käytä paitsi pakon edessä, meinaan aina ei ole kaapissa proteiini pitoista kamaa. Iltapala protskua en jätä, jossa itselläni on 30g kaseiinia ja 20g heraa sekä muutama ruokalusikallinen rypsi- tai oliiviöljyä. Tuota drinkkiä ei voita mikään, sillä esim. rahkassakin on aika paljon hiilareita, kun taas kaseiinissa 100g on about 0,2 ja herassa mitä itse käytän oli varmaan 4,2 ja otan siitä 20g. Joten en usko, että tuo on hirveästi hiilaria, sillä ei kukaan tee sillä hiilarilla yöllä mitään. Ja IMO glutamiini on mulla tehonnut sika hyvin, ennen kesti jalkapäivästäkin palautua normaaliin oloon about 4-6 päivää ja nyt kun vedä glutaa sen 5g vapaa päivinä ja 10g treenipäivinä niin palaudun about tuosta jalkapäivästäkin about 2 päivässä, so what's up with that?

themastodontti sanoi:
Joutuuko NGV vetämään jauhoja noilla kalorimäärillä, käsitinkö oikein, kyllä tollaset pikkukalorit varmaan saa aika helposti ihan ruuasta, tietty jos haluaa ottaa osan proteiinistä jauhona niin mikäs siinä. Oletko kokeillut vetää noilla treenipäivän kaloreilla joka päivä, lähtikö homma muka ihan käsistä, olen myös sitä mieltä että lähtisit pikkuhiljaa nostamaan niitä kaloreita ylöspäin, ei vaan voi uskoa että saat parasta mahdollista lihaskasvua aikaiseksi tollaisella kalorimäärällä. Musta tuntuu että pelkäät liikaa sitä rasvan kertymistä, haluat näyttää tiukalta aina, jos kokeilisit vähän aikaa syödä kunnolla, ja katsoisit tasottuuko tilanne, vai tuleeko sitä fläsää niin hirveesti koko ajan.
btw, miten paljon noista sun kaloreista tulee rasvasta, oisko siinä lisäämisen sijaa?
Kokeiltu on tuo treenipäivien kalorimäärän syönti vapaapäivinä ja tulos oli hurja paino nousi about 0,8kg viikossa..:eek:
Mutta tottakai tämä oma aineenvaihdunta tästä nopeutuu kun se tottuu noihin kaloreihin ja uskon, että tämän bulkin jälkeen joka loppuu 24.4 huhtikuuta niin saan nostettua tuota aineenvaihduntaa varmasti ehkä jopa 500 kalorilla..:rolleyes:

Leelucky sanoi:
Katsooko viiden vuoden päästä peilistä takaisin sama lapsenkasvoinen NGV jonka mä näin jyväskylässä? Onko 16v ikä jossa kehitys on pysähtynyt eikä esim. hartialinjaan tule enää leveyttä muussa kuin lihasmassan muodossa? Tuossa iässä vielä luihinkin tulee sitä paksuutta. Itselleni tuli painoa tuossa 16vuotiaana lähemmäksi 20kiloa,pituuden lisääntyessä vain muutamalla sentillä ja se lisäys ei todellakaan ollu läskiä. Ihminen kun ei elinkaarensa aikana kasva kokoajan ja tasaisesti.
Tässä taisi olla se olennaisin pointti, mikä NGV:n kannattaa vielä lukea pariin kertaan ja sisäistää. Tuo luuston kehitys on aika olennainen homma. Kapeet hartiat on vittumainen asia, kokemusta on. Varsinkin jos sattuu vielä omistamaan jonkinlaiset epäkkäät. Ei johtunut omassa tapauksessani vähäisestä syömisestä ainakaan. En nyt sano, että NGV:n pitäis syödä ehdottomasti aivan kaikki mitä vastaan tulee, mutta kannattaa kokeilla esim. se 2600kcal päivässä kuukauden ajan ja katsoa mitä tapahtuu. Saattaapi käydä niin että kroppa heräilee vähän tehokkaammin ja saat jatkaa tuolla, mutta paino ei lisäänny siltikään mahdottomasti. Kokeile. Kaikkea kannattaa kokeilla. Läskiä et tuollakaan määrällä tosiaankaan ehdi kerätä kuin jonkin 500g enemmän kuin muuten. Lisäksi vaikutukset muuten saattavat olla positiivisempia.
Tahvo Tohveli sanoi:
Eli taas kerran: se miten yksilön keho reagoi energianlisäykseen on yksilöllistä.
Täällä taas päinvastainen tapaus. Dieettailin 78 kilosta 68 kiloon neljässä kuukaudessa ja kalorit eivät käyneet 2500kcal alempana oikeastaan missään vaiheessa. Tuon jälkeen söin pari viikkoa n. 300kcal päivässä ja painoa tuli kilo tai pari, lähinnä nekin nesteitä. Tuon jälkeen paino ei enää noussut ja jouduin hilaamaan kalorit lähes 4000kcal paikkeille ennen kun sain painoa taas sen 1-1,5kg kuukaudessa. Tuosta se taas parin kuukauden jälkeen rauhoittui ja nykyisellään mennään varmaankin jossain +3500kcal kieppeillä ja painoa tulee hiljalleen kilo kuukaudessa. Outo on ihmiskroppa...

NGV: lueskelepa palstalta vielä sellaisen pikkuisen Bloo-nimisen jannun taustoja ja katso ne kuvat. Ikäluokka aloittaessa sama kuin sinulla. Katso mitä se syö ja miten treenaa. Ei hifistele liikaa ja kunto on aivan helvetin kova. Natukin ( :anssi: ) väittää vielä olevansa :D Ei herneitä kenellekään tästä. ZeiZei ja Battleaxe ovat myös pikkuisia teiniräpeltäjiä.

Monsi sanoi:
Nyt viimeset puoli vuotta on menty 4500-5000kcal päivässä, tietty rasvaa on tullu. Mut lähemmäs 400kg yh riittää mulle syyksi syödä paljon.
400kg yksinhuoltajaäiti? :jahas:

En kiistä Glutamiinin hyötyjä, mutta voi olla myös mahdollista, että jalkojen palautumisen nopeutuminen johtuu siitä, että ne ovat tottuneet siihen rasitukseen paremmin ajansaatossa...

NGV sanoi:
Kokeiltu on tuo treenipäivien kalorimäärän syönti vapaapäivinä ja tulos oli hurja paino nousi about 0,8kg viikossa..:eek:

Mites pitkään tuota koitit, jos vain tuon yhden viikon niin tuo ei välttämättä kerro vielä mitään mistään, paino voi heitellä jostain sellaisesta syystäkin, joka jää jonnekin hämärän peittoon...

Leelucky sanoi:
9.7 on synttärit, osoitteen voin laittaa sit lähempänä tuota ajankohtaa:hyper: Kiitos :evil:
No katsotaan nyt, taisin varmaan sanoa tuon vitsinä tai jos pääsen hyvään kesätyöpaikkaan käsiksi niin voisihan sitä kilon ostaakin.. :rolleyes:

maxi sanoi:
Mites pitkään tuota koitit, jos vain tuon yhden viikon niin tuo ei välttämättä kerro vielä mitään mistään, paino voi heitellä jostain sellaisesta syystäkin, joka jää jonnekin hämärän peittoon...
Kokeilin about muistaakseni 2 tai 3 viikkoa ja sen jälkeen läjin parin viikon dietille.
Joona sanoi:
Saattaapi käydä niin että kroppa heräilee vähän tehokkaammin ja saat jatkaa tuolla, mutta paino ei lisäänny siltikään mahdottomasti. Kokeile. Kaikkea kannattaa kokeilla. Läskiä et tuollakaan määrällä tosiaankaan ehdi kerätä kuin jonkin 500g enemmän kuin muuten. Lisäksi vaikutukset muuten saattavat olla positiivisempia.
Totta kai olen samaa mieltä, että kaikkea kannattaa kokeilla. Ja kyllä minä uskon kun tämä kroppani tottuu näihin kaloreihin niin joudun pakostakin hilaamaan kaloreita ylöspäin.

Joona sanoi:
NGV: lueskelepa palstalta vielä sellaisen pikkuisen Bloo-nimisen jannun taustoja ja katso ne kuvat. Ikäluokka aloittaessa sama kuin sinulla. Katso mitä se syö ja miten treenaa. Ei hifistele liikaa ja kunto on aivan helvetin kova. Natukin ( ) väittää vielä olevansa Ei herneitä kenellekään tästä. ZeiZei ja Battleaxe ovat myös pikkuisia teiniräpeltäjiä.
Juu tiedän tämän kyseisen henkilön tältä foorumilta ja olen nähnyt kuvat ja iso on siitä ei voi kiistellä, mutta itse uskon melkein 60% varmuudella, että äijä on muutaman roinakuurin ottanut, mutta mitä sitten. Ei sitä vältämättä tarvitse hiffistellä, mutta onko kaloreiden laskeminen muka hiffistelyä? Jos on niin aika moni tältäkin foorumilta olisivat tuommoisia kovan luokan hiffistely dudeja.

***Rautalanka*** Eli osa on ollut sitä mieltä, että sä NGV olet kasvuiässä. Sun luusto ja pituuskasvu ja lihaskasvukin kehittyy. Painoa tulee siis lisää joka tapauksessa. Jos syöt liian bulkin raja-arvoilla, se ei ole todellakaan lihaskasvun optimointia. Joku osa-alue siitä kärsii, melko varmasti kaikki. Eli ei se vain pituuskasvua haittaa. Dietatessa aina palaa lihasta. Eikö lopputulos eli päämäärä ole tärkeintä? Eli 9kk bulkkia 3kg lihasta, dieetti syö kilon pois. Tai ihme syklitys liian tarkoilla kaloreilla joka haittaa sun kehitystä. Lopputulos 1,5kg lihaksikkaampi... ***Rautalanka***

Eikös tuo syömishäiriöjuttu jo käsitelty. Toivottavasti pysyy hommat hanskassa. :thumbs:

Edit: Mä oon saanu 7kg 4 päivässä lisää aamupainoon. Kyse läskistä? Ei. Nestettä kehossa ja kusta päässä. Ja olo on sellainen, ettei kyllä treeni maistu. Mä lihoin joku 20kg puolessa vuodessa oikeaa läskiä, vaikken muuttanut mitenkään tottumuksia. Kaupanpäälle niveltulehduksia, kainaloon outoja luomia (leikattiin pois) yms. Kun aineenvaihdunta oikein kunnolla prakaa, niin sen kyllä huomaa :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom