Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
RRKalle sanoi:
Offiksi menee, mutta toi sun touhu on oikeasti huolestuttavaa, siksi lähinnä että sä teet niin paljon turhaa työtä, samat tulokset saisit helpomminkin. Kyllä mä ymmärrän että sä nautit tästä touhusta, muttei kukaan voi sanoa että tekee jotain asiaa kaikkein mieluiten ellei ole kokeillut muutakaan.

Jatketaan offilla. Kehopiireissä (ml. harrastelijapiirit) on selkeä osaporukka jolle treenin pitää olla tuskaista ja ruoan maistua paskalta, riippumatta siitä onko se hyödyllistä vai ei. Ei sitä kannatakaan katsoa tai arvostella työmäärän tai hyödyn näkövinkkelistä, joillekin tuo kieltäytyminen ja ruoskiminen itsessään on se palkinto. Välillä tuntuu että se on myös vähän vapauttavaa, kun painetaan päätä tiiliseinän läpi kiukulla niin ei tarvi pysähtyä miettimään turhia eikä vaivata nuppiaan sillä että olisko treenissä sittenkin jotain vialla, ei voi olla kun paahdan sata lasissa eivoieivoieivoi...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erinomainen kommentti JSmithiltä. Juuri samaa olen miettinyt monesti.

Tulee mieleen taannoinen kirjoitus (muistaakseni) joltain fitnesmimmiltä. Ko mimmi oli syönyt kuiviltaan pelkkää kanaa ja riisiä, siis ilman mitään mausteita, jo pitempään ja ihmetteli, kun ei reenit suju, lihas kerry, eikä ei oikein enää ruoka maistu. Sitten kun tarkemmin kyseltiin, että mikäs ruoassa vikana, kävi ilmi tämä maustamattomuus. Kyseessähän oli 100% kurjuuden maksimointi, tai kova wonabiimeininki, et "Niinq seki jenkkikisaaja X vetää sen lehtiartikkeli Y:n mukaan VAIN kanaa ja riisiä ja on aina sikakovassa kunnossa, joten pakko semmosen meiningin on toimia!", koska mausteissa ei yleensä ole kaloreita. Ei järjen hiventäkään siis olla maustamatta ruokiaan kunnolla, oli sitten tavoitteena massan lisääminen tai läskin karistelu.

Muutenkin tuntuu hullulta syödä prikulleen justiin samaa, minkä Joku Guru on käskenyt syödä. Miksei voisi syödä jotain muutakin vaihtelun nimissä, jos pitää huolen, että makroravinnejakaumat ja määrät pysyvät samoina? Mikroravinteiden osalta väki luottaa kumminkin nappeihin, joten se ja sama niiden suhteen.

En ymmärrä minäkään miksi pitää elää jossain kurjuudessa tai muutenvain jotain "luostarielämää". Sitä kun voi hyvin maustaa ne safkat, salsakastike on loistava mauste riisille, vaikka sisältääkin jopa sokeriakin, määrät niin pienet ettei tunnu dieetilläkään missään.

Toisaalta ihmetyttää myös se älytön lihaskipujen hakeminen, mitä hyötyä siitäkään on? Haittaa vain normaalia elämää kohtuuttomasti.

Sitten on tuo väkinäinen absolutistin elämä, täysin järjetöntä sekin. Jos joku muuten tuntee ettei halua ottaa tipan tippaa, niin täysin ok. Mutta se ettei voi ottaa pisaraakaan kun lihakset suorastaan häviää ja kehitys pysähtyy on aivan älytöntä sekin.

Järki päähän tähänkin touhuun!

NGV sanoi:
Hmm, väitätkö, että kaikki tutkimukset herakonseraatista, isolaatista ja hydrosoloiudusta proteiinista on muka :anssi: ????
En minä noin paljon hiffistele bulkilla, sillä bulkilla riittää konseraatti,isolaatti sekoitus esim. SportLife Nutrionin Whey+ tai ABB:n Pure Pro ja vaikka FAST:ilta Whey3 tai sitten sekoittaa SportLife Nutrionin recover+:saa 50g ja Evoluutionin Phase3 40g, niin saa oivan palkkarin.

Pelkät bulkit riittäis ihan hyvin. Sä et tee noilla ahman vittua mun mielestä. (lähinnä vetoan tollasiin ihme säätö palkkarisekotus vääntöihin, joita sulla on)

Varsinkaan noilla hifijauhoilla.

:curs: :curs: :curs:

Mikähän siinä on että vaan bodarit hakee tätä maksimaalista kipua ja tuskaa? Vaikee kuvitella jotain koripalloilijaa hifistelemässä ruokansa kanssa ja nauttimassa lihaskivuista. :lol2: Kai se on joku itsetunto-ongelma bodareilla kun pitää näyttää maailmalle että "olen mä SITTENKIN parempi kun te muut!". ;) :piis:

JSmith sanoi:
Jatketaan offilla. Kehopiireissä (ml. harrastelijapiirit) on selkeä osaporukka jolle treenin pitää olla tuskaista ja ruoan maistua paskalta, riippumatta siitä onko se hyödyllistä vai ei. Ei sitä kannatakaan katsoa tai arvostella työmäärän tai hyödyn näkövinkkelistä, joillekin tuo kieltäytyminen ja ruoskiminen itsessään on se palkinto. Välillä tuntuu että se on myös vähän vapauttavaa, kun painetaan päätä tiiliseinän läpi kiukulla niin ei tarvi pysähtyä miettimään turhia eikä vaivata nuppiaan sillä että olisko treenissä sittenkin jotain vialla, ei voi olla kun paahdan sata lasissa eivoieivoieivoi...

Tässä on ehdottomasti yksi tämän ketjun osuvimmista kommenteista. :thumbs: Ja Timba79 ja iivili puhuvat myös asiaa.

Tuo "kurjuuden maksimointi" on siinäkin mielessä ikävä homma, että kun sitä on tarpeeksi monta vuotta tehty, iskee useimmille totaalikyllästyminen ---> lopetetaan punttailu (tai mistä nyt sitten onkin ollut kyse) tykkänään, ja vedetään mahdollisesti homma sinne toiseen ääripäähän - käytän nyt esimerkkinä alkoholia, eli jos monta vuotta on tosiaankin oltu pakkoabsolutisteja, niin vastaavasti mitan täyttyessä aletaankin dokata ja bailata oikein urakalla. Ja aivan samoin voi käydä myös esim. syömisten kanssa.

Olen joskus aiemmin kritisoinut joitakin kirjoittajia näiden aloittelijoiden mollaamisesta, mutta ei helkkari enää oikeen jaksa olla sanomatta mitään...

1.) on hyvin yleistä NGV, ettei nuorella iällä ota kokeneempien treenajien neuvvoja todesta..minäkin tein niin, kaduttaa.

2.) on hyvä seistä mielipiteidensä takana, mutta kun huomaa olevansa väärässä niin on myös tervettä antaa periksi..ehkä jopa nauraa itselleen.

3.) minäkin seurasin aikanaan kaikkia lisäravinne hifistelyjä, oli vaikka minkälaista heraa yms...rahat vain meni.

4.)Minä en koskaan ole mitannut vaaka kourassa, että onko kaurahiutaleita nyt 63, vai 64 grammaa, mutta tiedätkö mitä?Olen elänyt elämää(minulla siis on elämä) myös salin ulkopuolella.Minulla on hyviä ystäviä(esim:Musta Leski) ja ihan helkkarin kiva mimmi kainalossa JOKA yö kun alan nukkumaan.Mitä sinulla on? Vaaka ja Jay Cutlerin juliste?

5.) pyrit radikaaleilla teoilla radikaaleihin tuloksiin?Mitä se on käytännössä?Olet siis valmis jossain vaiheessa alkamaan roinauksen?Mutta kalja on esimerkiksi saatanasta?

6.)oikeasti: ala elämään elämää, vaikka kuinka jotkut jesuiitat niin väittävät, niin ei ole varmaa annetaanko meille toista mahdollisuutta.

7.)minäkin luin sinun ikäisenä kaikki ravinto/treeniartikkelit läpi, mutta tiedätkö mitä?Ei se tehnyt minusta asiantuntijaa, enkä neuvvonut ketään niissä asioissa.

8.) jos et tajunnut, niin soita Karpolle.:curs: :curs: :curs: :curs:

PS.koeta nyt tajuta, että me kaikki ainakin alunperin haluttiin vain auttaa sinua.

hunter killer sanoi:
Olen joskus aiemmin kritisoinut joitakin kirjoittajia näiden aloittelijoiden mollaamisesta, mutta ei helkkari enää oikeen jaksa olla sanomatta mitään...

1.) on hyvin yleistä NGV, ettei nuorella iällä ota kokeneempien treenajien neuvvoja todesta..minäkin tein niin, kaduttaa.

2.) on hyvä seistä mielipiteidensä takana, mutta kun huomaa olevansa väärässä niin on myös tervettä antaa periksi..ehkä jopa nauraa itselleen.

3.) minäkin seurasin aikanaan kaikkia lisäravinne hifistelyjä, oli vaikka minkälaista heraa yms...rahat vain meni.

4.)Minä en koskaan ole mitannut vaaka kourassa, että onko kaurahiutaleita nyt 63, vai 64 grammaa, mutta tiedätkö mitä?Olen elänyt elämää(minulla siis on elämä) myös salin ulkopuolella.Minulla on hyviä ystäviä(esim:Musta Leski) ja ihan helkkarin kiva mimmi kainalossa JOKA yö kun alan nukkumaan.Mitä sinulla on? Vaaka ja Jay Cutlerin juliste?

5.) pyrit radikaaleilla teoilla radikaaleihin tuloksiin?Mitä se on käytännössä?Olet siis valmis jossain vaiheessa alkamaan roinauksen?Mutta kalja on esimerkiksi saatanasta?

6.)oikeasti: ala elämään elämää, vaikka kuinka jotkut jesuiitat niin väittävät, niin ei ole varmaa annetaanko meille toista mahdollisuutta.

7.)minäkin luin sinun ikäisenä kaikki ravinto/treeniartikkelit läpi, mutta tiedätkö mitä?Ei se tehnyt minusta asiantuntijaa, enkä neuvvonut ketään niissä asioissa.

PS.koeta nyt tajuta, että me kaikki ainakin alunperin haluttiin vain auttaa sinua.

Tähänpä ei taida juuri lisättävää olla.Kyllä mua ainakin naurattaa nuo nuoruuden hifistelyt.Ei nyt ehkä mistään pahimmasta päästä,mutta joskus tulim tehosekoittimella sekoiteltua maitoproteiinia,ja hampaat irvessä sitä juotua ku sen piti räjäyttää lihakset kasvuun.No räjäytti se ainakin peräsuolen ja reikiä kalsareihin:lol2:
Mitä siitä muuta.No ainaskin sitä saatanan pahanmakuista amino aktiv liguidia tuli orjallisesti otettua ennen nukkumaan menoa jokunen vko.Nousihan se penkki vähän,mutta ois varmaan noussu ilmankin...:D
Kyllä ne ainoat toimivat asiat taitaa olla kahvikuppi ennen aamulenkkiä,ja palkkari treenin jälkeen.No tietty monivitskuja ja kreatiinia aina silloin tällöin unohtamatta:thumbs:
Eipä siitä paljon muuta tarte ,jos ruoka maistuu:kuola: ja maistuuhan se...

NGV sanoi:
En minä noin paljon hiffistele bulkilla, sillä bulkilla riittää konseraatti,isolaatti sekoitus esim. SportLife Nutrionin Whey+ tai ABB:n Pure Pro ja vaikka FAST:ilta Whey3 tai sitten sekoittaa SportLife Nutrionin recover+:saa 50g ja Evoluutionin Phase3 40g, niin saa oivan palkkarin.

Saanen kysyä että jos tuo ei ole mielestäsi hifistelyä niin mitä se sitten on. Ja kuinka paljon sitten hifistelet dietillä jos tuo on mielestäsi vähäistä hifistelyä. :lol2:

hunter killer sanoi:

Totta kai ymmärrän, että haluatte auttaa, en minä yhtään edes ajattele, että te haukuisitte minut pystyyn tai muuta sellaista.

1) Totta kai otan vastaan kokeneiden treenaajien neuvvot and so on, mutta pitää olla tarkkana, sillä esim. jollekin saattaa sopia 2-jakoinen treeni toiselle taas 4-jakoisella tulee kehitystä enemmän ja sama pätee kalori määrissä. En ikinä kopio toiselta, sillä ei voi ikinä tietää että sopiiko kyseinen ohjelma itselle.

2) Missä olin väärässä, kaloreissani vai missä? Siis onko ruokailuni ihan päin metsää jos kerta oma personal treiner aka. Riitta Koukari sanoi, että nou syömisesi ovat oikeita ja ajan kuluessa lisäät kaloreita sitä mukaan kun aineenvaihdunta nopeutuu. Toki nauran itselleni jos olen sanonut jotain joka on väärää, esim. ne viimevuotiset katumus aerobiset. Silloin en oikein ajatellut ja tuossa asiassa nauran itselleni ja otin opiksi, että ei ihan noin paljon aerobisia tarvii tehdä.

3) Jaa en mä hirveesti hiffistele, nytkin palkkarina on SportLife Nutirionin Reccover+ ja perus heraksi samalta valmistajalta Whey100 ja toiselta kilpailu kumpanilta Caseiinia ja glutamiinia sekä kreaa käytän, ei tuon ihmeempiä.

4) Mitä ihmettä oikein höpiset tyttöystävästäsi? Kyllä sitä kerkee dietailla ja mennä naimisiin ja etc sitten myöhemminkin elämässä. Itsekkin elän elämää mitä oikein tarkoitat. Mä oon jo tottunut tuohon ruokavaakaa, että se tuntuu jo normaalilta kun suunilleen kaikki ruuat paitsi kouluruuat menee sen kautta niin bulkilla ja dietillä. Elänhän minä elämääni 100% ei se ruokavaaka sitä elämää sorra, ei ainenkaan minun jos jotakin ärsyttää tuon vaa'an käyttö niin heitäköön roskiin vaakansa, mutta se on ihana laite ja paras lahja mikä isäni on ostanut mulle.

5) Tuohon kaljaan sen verran, että mulla on kaksi tai jopa kolmekin syytä olla juomatta. 1) se johtaa kataboliaan b) mulla on ollut jo pienestä pitäen hyvät suhteet tuon yläkerran Herran kanssa ja raamatussa kieletään humalahakuinen juonti c) olen alaikäinen ja jopa d) ei oo vanhemmat jounut about kolmeen vuosikymmeneen alkoholia paitsi ehtoolisella joten en ole oikein alkoholia edes kotona nähnyt, paitsi joskus isovanhemmilla käydessä vaari on vähän ottanutkin, mutta en ikinä ole nähnyt häntä humalassa ja hyvä niin. Ja ei noi mun teot ole mitään radikaaleja. Jos radikaaleihin tekoihin ryhtyisin, niin lopetaisin koulun ja etc, noi on vasta radikaaleja.

6) Ihmisillä on vain annettu yksi elämä. Ja elänhän minä ei minun elämäni pyöri pelkästään salin, kodin ja kirkon ympärillä kerkee sitä joskus kavereidenkin kanssa tekemään vaikka mitä. esim soittelemaan kitaraa ja ajella mopoilla ja muuta sellaista. En oo oikein tottunut bilettää, kun kaverit ovat olleet aikojen alusta nörttejä joten tehdään nörtejän juttuja. Pitää muuten mennä katsomaan kuvia, kun kaveri oli Deep Purplen konsertissa..:D

7) Olenko muka väittänyt, että olen asiantuntia? Siis se mikä erottaa ihmisen joka tietää asioista ja asiantuntija on kokemus ja asiantuntijalla on pitkä kokemusta asiasta. Ja kyllähän minä yritän kykyjeni mukaan auttaa muita jos pystyn, salilla olen aina joskus sanonut, että tees hitaammiin se negatiivinen vaihe ja muuta sellaista.

8) Anna puhelin numero niin soitan.:D

iivili sanoi:
Tulee mieleen taannoinen kirjoitus (muistaakseni) joltain fitnesmimmiltä. Ko mimmi oli syönyt kuiviltaan pelkkää kanaa ja riisiä, siis ilman mitään mausteita, jo pitempään ja ihmetteli, kun ei reenit suju, lihas kerry, eikä ei oikein enää ruoka maistu. Sitten kun tarkemmin kyseltiin, että mikäs ruoassa vikana, kävi ilmi tämä maustamattomuus. Kyseessähän oli 100% kurjuuden maksimointi, tai kova wonabiimeininki, et "Niinq seki jenkkikisaaja X vetää sen lehtiartikkeli Y:n mukaan VAIN kanaa ja riisiä ja on aina sikakovassa kunnossa, joten pakko semmosen meiningin on toimia!", koska mausteissa ei yleensä ole kaloreita. Ei järjen hiventäkään siis olla maustamatta ruokiaan kunnolla, oli sitten tavoitteena massan lisääminen tai läskin karistelu.
Jaa kyllä ne minun ruuat maistuu hyvältä ja maustan niitä esim. sweet and sour kastikeella, aromisuolalla, sinaapilla sekä ketsupilla ja hyvältä maistuu ja yleensä tuo äitee vielä maustaa nio ruuat. Oon tottunut tuliseen ja maustetuun ruokaan, kun olen viettänyt about 5 vuotta elämästäni Intiassa.

Timba79 sanoi:
En ymmärrä minäkään miksi pitää elää jossain kurjuudessa tai muutenvain jotain "luostarielämää". Sitä kun voi hyvin maustaa ne safkat, salsakastike on loistava mauste riisille, vaikka sisältääkin jopa sokeriakin, määrät niin pienet ettei tunnu dieetilläkään missään.
Hei ei mullakaan uppoo esim. riisi+tonnikala kompo ilman sweet and sour kastiketta tai ketsuppi+aromisuola kompoa. Eihän nuo määrät dietilläkään tunnu missään ja en minä mitään luostari elämää vietä ja kyllä minä ruuasta osaan iloita. En minä mikään nirso ole kaikki uppoo paitsi tuore tomaatti, kun tarhassa pakottivat syömään ja eivät uskoneet, että en ollut alerginen ketsupille vaan raa'alle tomaatille, ei tädit uskonut ja kyllä :urjo: lensi pitkin poikin. Sama juttu isälläni ei pysty syömään raakoja sipuleita, mutta paistettua voi.

Pelkät bulkit riittäis ihan hyvin. Sä et tee noilla ahman vittua mun mielestä. (lähinnä vetoan tollasiin ihme säätö palkkarisekotus vääntöihin, joita sulla on)

Varsinkaan noilla hifijauhoilla.
Muistaakseni jopa Matti "Guru" Halonen kirjoitti Body-lehteen, että palaustusjuoma on numero 1 lisäravinne ja se onkin. Se on ainut asia jossa vähäsen hiffistelen bulkilla muuten en oikein hiffistele. Ei se SportLife Nutironin Recover+ tai Optium Nutrionin After Max ole sen ihmeelisimpiä palkkareita.. Ja noi palkkarit oli dietti hiffistelyjä, unohdin varmaan mainita tai sanoin väärin.

En tarkottanut NGV sua tolla kurjuuden maksimointi ja luostarielämä kommentilla, ei mulla ole hajuakaan miten sinä ruokasi maustat. Eli ihan yleinen heitto se.

hunter killer sanoi:

Tämä kommentti on vain ilkeyttä, ja vaikka se ei "maaliin" osuisikaan, vähän rajaa noissa heitoissa voi pitää. Kyllä neuvoa voi, mutta varsinainen vittuilu pois, kiitos.

Ja yleisemminkin, toisen elämäntapaa ei tule leimata; "tuo on perseestä, tee niinkuin me muut." on väärin. Neuvoa voi.

anatoli^ sanoi:
Tämä kommentti on vain ilkeyttä, ja vaikka se ei "maaliin" osuisikaan, vähän rajaa noissa heitoissa voi pitää. Kyllä neuvoa voi, mutta varsinainen vittuilu pois, kiitos.

Ja yleisemminkin, toisen elämäntapaa ei tule leimata; "tuo on perseestä, tee niinkuin me muut." on väärin. Neuvoa voi.
:offtopic: Niimpä niin."Vittuilu" pois,mutta esim.Roina epäilyjä voi heitellä vapaasti muita nimimerkkejä kohtaan...:down: Kuten joku nimimerkki on täällä toisesta heitelly(ja ei anatoli.En tarkoita sinua)

Jos jollekin tarvii herätys saada, saa vittuilla, kunhan ei ole kohtuuton. Totuus on että se miten asiansa esittää on yhtä tärkeää kuin se mitä sanoo. Joskus tarvii olla karskikin. Tossa nyt ei ollu mitään. Eihän tänne vois paskaakaan kirjotella jos pitäis puhua ylinätisti ja korrektisti.

Musta leski sanoi:
:offtopic: Niimpä niin."Vittuilu" pois,mutta esim.Roina epäilyjä voi heitellä vapaasti muita nimimerkkejä kohtaan...:down: Kuten joku nimimerkki on täällä toisesta heitelly(ja ei anatoli.En tarkoita sinua)

Muistakaahan että jokainen on natu kunnes toisin testataan:) Todellakin turha alkaa ketään julkisesti syyllistämään moisesta.

3-4 viikon välein karkkia, roskaruokaa,jäätelöä. Limut jätin pois melkein kokonaan, välillä jotain light limua, nykyään enemmän vichyy.

Huomenna olisi ensimmäinen kunnon mässypäivä tänä vuonna. Mäkkäri, täältä tullaan, sekä irtokarkit voi jostain kaupasta olla loppu :evil:

Timba79 sanoi:
En tarkottanut NGV sua tolla kurjuuden maksimointi ja luostarielämä kommentilla, ei mulla ole hajuakaan miten sinä ruokasi maustat. Eli ihan yleinen heitto se.
Sama.

anatoli^ sanoi:

"voi kun maailmassa ei ois sotia ja kaikki hylkeet pelastuisi" Hohhoijjaa....
No voi lehmän perse sentään, jos sinun mielestä murkkuikäiselle kaverille riittää elämän sisällöksi pelkkä sali(uskontoa en mollaa se on jokaisen oma asia), niin oikeasti HALOO????

EDELLEENKIN:kenenkään kasvuikäisen ei tulisi olla miinus kaloreilla koskaan, ikinä.Tämän verran minäkin tiedän, vaikka en tajua mistään mitään.

Mutta perkele, jos ei halua ottaa kokeneempien neuvoista oppia, niin minun puolesta olkoon tuommoinen luuviulu koko ikänsä ja haukkukoon netissä toisia roinaajaksi nimimerkin takaa yms.

Ja NGV:lle sen verran, että tuskimpa R.Koukkarikaan on sua itse neuvvonut alkaa laihduttamaan?Oletkohan kenties itse kysynyt:KUINKA SAISIN LÄSKIT POIS? näinhän juuri itse mainitsit "olen ollut niin lihava aiemmin" tms...

Kukaan punttihommista vähänkään tietävä ei muuten suosittelisi KASVUIKÄISTÄ olemaan miinus kaloreilla, ikinä!(varsinkin, jos samaan aikaan haluat saada massaa).Jotku perkeleen 3kk:ta kestävät bulkit ei auta mitään, jos heti perään aletaan laihikselle.

Ja edelleenkään en haluaisi vittuilla, mutta rajansa nyt kaikella paskan kuuntelemisella on.
Olet kuitenkin vain 16v, treenaminen, syöminen yms ei ole niitä juttuja, jotka opitaan yhdessä yössä..EI, sillä ne on niitä juttuja, joita minä suosittelisin sinun juuri nyt elämääsi hakemaan.

Edelleenkin tämä palsta on maamme paras, täällä neuvoja saa niin aloittelija, kuin kokeneempikin.
Mutta etenkin jos YKSI aloittelija vänkää vastaan joka perkeleen asiassa, jotka koskee ravintoa, niin multa on ainakin ihan turha vongata jotain "molemmin puolista kunnioitusta".
Viiskytäkuustuhatta kertaa:curs:

RRKalle sanoi:
Jos jollekin tarvii herätys saada, saa vittuilla, kunhan ei ole kohtuuton. Totuus on että se miten asiansa esittää on yhtä tärkeää kuin se mitä sanoo. Joskus tarvii olla karskikin. Tossa nyt ei ollu mitään. Eihän tänne vois paskaakaan kirjotella jos pitäis puhua ylinätisti ja korrektisti.

Aamen:rock:

NGV sanoi:
Totta kai ymmärrän, että haluatte auttaa, en minä yhtään edes ajattele, että te haukuisitte minut pystyyn tai muuta sellaista.

......
....
...
.

Nonii olethan sinä oikein viisas miehenalku:) Yllätyin kun luin tämän postauksesi. Mutta kyllä hieman fanaattinen silti:lol2: myönnä pois;)

No, toivotaan että kehityt ja hiljaahan se hyvä tulee. Ainakin sulla on hyvä valmentaja joka aina tarvittaessa katsoo perään:thumbs: Ja hifejä nuo sinun palkkarisäätösi on, hih, mutta ehkäpä siihen kannattaa sit satsata. Kunhan muistat edelleen että perusruoka on se kaiken a ja o:love:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom