Kreatiinin ''sivuvaikutukset''???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei, siinä oli vain kolme eri ainetta, kreatiinin lisäksi epo ja jokin muu. Oli kyllä sen verran vanha luultavasti ettei silloin tuollaista tunnettukaan :D

JSmith sanoi:
Siksi että bodauksessa on liikkeellä ihan uskomaton määrä mutua?

Toisaalta myös se on erittäin tarpeellista. Auktoriteettiperustelu ei ole välttämättä sen parempi...

Ja joo, teho pysyy yllä ilmankin taukoja. Toi "tauon jälkeen potkii" voi olla vaan sitä huomiota että kun suorituskyky hiljakseen laskee tauolla mutta nousee tankkauksen yhteydessä nopeasti, niin tuntuu että krea "toimii taas paremmin".

Voi olla noinkin. Minusta tuntuu yleensä paremmalta pitää toisinaan taukoa. En ole sitä teorioilla välttämättä perustellut, mutta kiinnostaisi tietää mitkä teoriat ovat ne paikkaansa pitävimmät. Jos joku yksi heppu (tässä tapauksessa sinä) sanoo jossain messulaudalla jotakin josta olen epävarma ja kutsuu sitä tieteelliseksi totuudeksi, haluaisin kyllä hieman viitemateriaalia tähän. Kukaan muu lautalainen ei ole virkkonut tähän asiaan mitään?

Eli lähdemateriaalia, kiitos. "Absoluuttinen subjektiivinen totuus" ei riitä, etenkään jos se tulee jonkun toisen perspektiivistä :rolleyes:

Testorage sanoi:
Eli lähdemateriaalia, kiitos. "Absoluuttinen subjektiivinen totuus" ei riitä, etenkään jos se tulee jonkun toisen perspektiivistä :rolleyes:

Katsotaan kun ehditään. Tää on vain niitä juttuja jotka on joskus aikanaan lukenut, vetänyt johtopäätökset ja sitten unohtanut kaiken muun (ml. Pubmed-abstraktit), paitsi käytännön sovellutuksen eli tässä tapauksessa sen että kreaa ei tarvis syklittää.

Jos nopeampaa vastausta haluat niin harkitse kyssärin postaamista ekspertti-palstalle.

Voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta kannattaisko mun ostaa palkkariks tuota Muscle+:aa, kun siinähän on kreaa jo valmiina? Onko siitä paljon hyötyä aloittelevalle treenaajalle? Tuo vähän mietityttää, kun jotkut sanoo, että naama alkaa kukkimaan ja en kyllä haluaisi lisää finnejä.

static sanoi:
noista munuaiskivistä.. eihän se mitenkään mahdotonta oo, ainakaan ihan "mutu" pohjalta ajeteltuna.. saattaahan se kreatiini suuremmissa määrissä kerääntyä johonki päin elimistöä ja sitä myötä muodostaa sakkaa tai "kiviä" siis jos se kaikki ei imeydy kehoon.. vaan enpä tiiä ku en asiantuntija ole, hyvää tavaraa se krea on:)
Yks jätkä oli tankannu kunnolla kreatiinia (noin 3*suositeltu annos). Ja oli ruvennu hengästymään tosi helposti, oli menny lääkäriin niin keuhkoissa oli ollu reilusti vettä. Sinne oli vesi kertyny. Johtu kreatiinistä sanoi lääkäri.

H.Ö.N.Ö. sanoi:
Yks jätkä oli tankannu kunnolla kreatiinia (noin 3*suositeltu annos). Ja oli ruvennu hengästymään tosi helposti, oli menny lääkäriin niin keuhkoissa oli ollu reilusti vettä. Sinne oli vesi kertyny. Johtu kreatiinistä sanoi lääkäri.
ei kaI nyt sentään, nuo oireethan viittaavat sydämen häiriöihin jos vettä kertyy keuhkoihin. Hengästyminen johtuu taas siitä kun nestettä kertyy paljon kroppaan.

M.U. sanoi:
Voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta kannattaisko mun ostaa palkkariks tuota Muscle+:aa, kun siinähän on kreaa jo valmiina? Onko siitä paljon hyötyä aloittelevalle treenaajalle? Tuo vähän mietityttää, kun jotkut sanoo, että naama alkaa kukkimaan ja en kyllä haluaisi lisää finnejä.
Niin ja se unohtui tuosta postista, että käykö kreatiinia ottaa näin nuorena?

M.U. sanoi:
Niin ja se unohtui tuosta postista, että käykö kreatiinia ottaa näin nuorena?

Kyllä kreatiinia voi jo 15-vuotiaana ottaa ja Muscle + on ihan hyvä palautumisjuomaksi. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Pva- sanoi:
Kyllä kreatiinia voi jo 15-vuotiaana ottaa ja Muscle + on ihan hyvä palautumisjuomaksi. :)
Kiitos tiedosta! Taidan tilata ensi kuussa, kun saan varmaan jonkun verran rahaa synttärilahjaksi. :)

mulla ainaki nestettä kertyy sen verran että häiritsee ihan nukkumista yöllä (kusella ravaaminen), joten saa mun kreatiinit kyllä jäädä kaappiin harmi kyllä mutta kunnon yöunista ei tingitä.

Sivuvaikutuksethan riippuu ihan ihmisestä. Kirjaan tähän nyt semmosia seikkoja mitä on mulla ilmennyt krean yhteudessä.

Eli tankkaus vaiheessa saattaa olla tarve poistaa nestettä kehosta n 30min välein.
usein myös tankkausvaiheessa tulee jatkuvasti semmosia pienehköjä suhareita jotka haisee normaaliapahemmalle :) Tankkauksen jälkeen voi huomata että painoa on tullut 2 - 3kg lisää (nestettä) Välillä on myös ollut aamulla pieni päänsärky (alkoholilla ei ole ollut osuutta tähän) Ja tietenkin Lihas/Voima on ollut sivuvaukutuksena, tosin ei negatiivisena. Kiitän

Ei ole tullut sivuvaikutuksia. Ei kyllä mitään muitakaan vaikutuksia. Hukkaan meni nekin rahat :)

rilliturpa sanoi:
Mulla tulee finnejä selkään...en tosin ole 100 %varma onko se tuon kreatiinin aiheuttamaa, mutta niitä alkoi kuitenkin tulla jo heti treenauksen alussa.

Joo mulla tuli jo ennen ku edes aloitin

käyttäkös kukaan

mul tuli kans se et piti juosta koko ajan kusella.
Olen sitä mieltä kyllä et se kyllä vaikuttaa siihen kestävyyteen aikalailla, ainakin mun osalla.
Elikkäs se tarkoittaa sitä että kohta taas ostamaan lisää. :worship:

ps. noi maha kipu jutut taitaa olla laktoosi asioita (siis jos jotkut sekoittavat protsku juomiin, jotka on tehty maitoon)

Back
Ylös Bottom