Kreatiinin ''sivuvaikutukset''???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jamaha sanoi:
Olen kokeillut kreatiinia aiemmin kuuriluontoisesti ja nyt jo hetken aikaa aina palkkarin osana. Ko. aine ei ole omasta mielestäni vaikuttanut millään lailla: ei voimaa enempää, ei selkeää painonnousua, ei turvotusta, eikä edes kuseta normaalia enemmän. Omituista. Joko ko. aine ei tehoa minuun, tai sitten tälle einarille myytiin perunajauhoa Fastin purkissa :lol2:
Kokeile jotain muuta merkkiäkin varmuuden vuoksi, jos joku toinenkaan merkki ei toimi, niin silloin sinun ei kannata tukkia rahojasi kreaan.

Mulla tais tulla varpusparvi paskaa 2 ekaa päivää ja se oli sit siinä. Normaalia enemmän on jano ja hiki tulee, sekä kusettaa ehkä myös enemmän. Tehoja tuli reeniin mukaan.

Itsellä ekalla kerralla FAST tuntui toimivan. Nyt koitin jotain HC:n creatiinia joka ei kyllä tankkauksen aikana nostanut omaa painoa yhtään lisää, eikä kyllä tuntunut treenikään saaneen puhtia siitä. Täytynee vetää kuitenkin tämä nyt kunnolla loppuun ja ens kerralla sitten joskus kesällä taas FAST kokeiluun.

Kahta eri kreatiinia olen kokeillut eikä näin jälkikäteen mietittynä ole kummoistakaan vaikutusta ollut. On kokeiltu kuurinomaisesti ja siten, että aina vain treenin jälkeen kreatiinia. Voimaa tuli, mutta olen huomannut jälkeenpäin että sitä on tullut ilman kreatiiniakin. Ainoa mitä kreatiini itselläni lisäsi merkittävästi, tai siltä ainakin tuntuu, oli akne.

Tälläinen off-topic, mutta en raaskinut uuttakaan väsätä, jottei mene ihan kreatiinin-maailmaksi koko aloittelijoiden osio.

Niin. Tuli eilen kreatiini postista, ja mietin sellaista, että kuinka tarpeellista on tuo puntillakäynti tuon lataussession aikana. Kun on tälläinen hieman erilaisempi viikko taas edessä, että pääsen vain kerran, koska on kaksi tenttiä sijoitettuna vastakkaisiin päihin lukuviikkoa, eikä oikein ehdi.

Vai pitäisikö vaan odottaa suosiolla viikko, että pääsee normaaliin 3krt/vko-rytmiin?

Jamaha sanoi:
Olen kokeillut kreatiinia aiemmin kuuriluontoisesti ja nyt jo hetken aikaa aina palkkarin osana. Ko. aine ei ole omasta mielestäni vaikuttanut millään lailla: ei voimaa enempää, ei selkeää painonnousua, ei turvotusta, eikä edes kuseta normaalia enemmän. Omituista. Joko ko. aine ei tehoa minuun, tai sitten tälle einarille myytiin perunajauhoa Fastin purkissa :lol2:

Nosta määriä :evil: Ite edellisen kreakuurin lopulla oli jauhoja enää vähän jäljellä
ja aattelin "mikäs siinä!" ja triplasin annoksen. Vähä janotti taas ja alko pöhöttään :D viikon jaksoin sitä jauhoo syödä kunnes loppu. Vois alotella taas kuuria..

Ranskassa myynti ilmeisesti laitonta, koska siellä jonku tutkimuksen pohjalta on tehty päätelmiä, että kreatiini voisi edesauttaa syöpää.

itse en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Kokeile se kannatta ja tiedät mitä sulle tapahtuu.

Jos vatsa vihoittelee, niin kannattaa kokeilla maitohappobakteerikapseleita kreatiinin kanssa. Apteekista saa. Tasapainottavat vatsan, eivätkä tietääkseni kelpuuta kreatiinia ravinnokseen.

Ovat muuten hyviä ötököitä muutenkin.

Kysyin ohimennen eräältä ihotautilekurilta josko kreatiinista tulee sivuvaikutuksena finnejä, ja vastaus oli ei.

Mitenkäs krea LC-dieetin aikana?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mulla ainakaan ole ollu mitään sivuvaikutuksia.

tuli tämmönen asia mieleen, että kreatiinin kanssahan pitäisi juoda enemmän vettä. niin saattaa joillakin se finnien lisääntyminen johtua siitä, että eivät juo tarpeeksi vaan ?kuona-aineet? eivat poistu elimistöstä kunnolla.. tää oli nyt vaan ihan arvailua..

Testorage sanoi:
Kreatiinin ei pitäisi ylirasittaa munuasia, jos siitä maltetaan pitää kausittain taukoa. Yleensä kuulen suositusta tankkausjakso+8 viikkoa käyttöä, sitten 4 viikon tauko. Jos ei pidä taukoja, elimistö tottuu kreatiinilisään ja annostuksia täytyy koko ajan nostaa että vaikutuksia olisi; ja sehän kyllä rasittaa munuaisia.
JSmith sanoi:
Nyt tulee mutua niin että hirvittää.

Sanoin, että minulle on kerrottu (monessa luontaistuotekaupassa) tällaista suuntaa-antavaa. Älä irvaile, vaan kerro ennemmin, mikä vapaasti siteeraamassani väittämässä on pielessä. Tuollaisista kommenteista ei ole mitään hyötyä kenellekään.

Testorage sanoi:
Sanoin, että minulle on kerrottu (monessa luontaistuotekaupassa) tällaista suuntaa-antavaa. Älä irvaile, vaan kerro ennemmin, mikä vapaasti siteeraamassani väittämässä on pielessä. Tuollaisista kommenteista ei ole mitään hyötyä kenellekään.

Noku. Kreaa on tutkittu pitkillä koejaksoilla (vähintään luokkaa puoli vuotta) ja mitään munuaisten piiputtamista ei ole huomattu jatkuvalla kuurilla. Kreatiniiniarvot saattaa kohota mikä on no,shit! -tulos siihen nähden että se on kreatiinin metaboliatuote mutta se ei ole munuaisten hajoamisen merkki tässä tapauksessa. Noita tutkimuksia löytää vaikka kuinka paljon, krea on ihan sikaison mielenkiinnon kohteena.

Krea ei myöskään ole mikään aine joka "tukkisi" jotkut reseptorit ilman nousevaa annostusta siinä mielessä kuin esim. clen vetää beta-kakkoset tukkoon. Toki, reseptorit jotka kreaa siirtävät soluun reagoivat krean "yliannostukseen" alasreguloitumalla, mutta eivät ne mene sillä tavalla tukkoon että krean säännöllinen nauttiminen ei pitäisi kreafosfaattitasoja tapissa eli siitä ei saisi jatkuvaa hyötyä.

JSmith sanoi:
Krea ei myöskään ole mikään aine joka "tukkisi" jotkut reseptorit ilman nousevaa annostusta siinä mielessä kuin esim. clen vetää beta-kakkoset tukkoon. Toki, reseptorit jotka kreaa siirtävät soluun reagoivat krean "yliannostukseen" alasreguloitumalla, mutta eivät ne mene sillä tavalla tukkoon että krean säännöllinen nauttiminen ei pitäisi kreafosfaattitasoja tapissa eli siitä ei saisi jatkuvaa hyötyä.

Tarkoitatko, että kreatiinin vaikutusteho pysyy samana samoilla annoksilla, vaikka sen käytöstä ei pidettäisi taukoja?

Miksi olen sitten kuullut niin monen suosittelevan kausittaisia taukojaksoja?

Tässä threadissa on nyt jo muutama tuosta juomisesta maininnutkin, mutta tutkimusten perusteella se on ensiarvoisen tärkeää nimenomaan noiden "sivuvaikutusten" ehkäisyssä.
Faktaa löytyy täältä: http://www.abcbodybuilding.com/CreatineMeta-analysis.php
"The effectiveness and relative safety of creatine is dependent on water intake. While supplementing with creatine, an athlete should drink water constantly throughout the day to improve its effectiveness and to stave off possible ill-effects such as nausea, stomach cramps and dehydration. With proper water intake, these symptoms will be eliminated."

Eli te, joilla noita ongelmia on ollut, oletteko varmoja, että sitä vettä on tullut juotua riittävästi?

Testorage sanoi:
Miksi olen sitten kuullut niin monen suosittelevan kausittaisia taukojaksoja?

Siksi että bodauksessa on liikkeellä ihan uskomaton määrä mutua?

Ja joo, teho pysyy yllä ilmankin taukoja. Toi "tauon jälkeen potkii" voi olla vaan sitä huomiota että kun suorituskyky hiljakseen laskee tauolla mutta nousee tankkauksen yhteydessä nopeasti, niin tuntuu että krea "toimii taas paremmin". Eihän krea nyt mitään roinaa ole, ne hyödyt on aika pieniä loppujen lopuksi (mutta havaittavia kuitenkin).

En mä kyllä näistä sivuvaikutuksista paljo tiedä mutta...

Tässä taannoisella terveystiedontunnilla (lukio) meille näytettiin video dopingaineista ja niiden vaikutuksista, siinä tuli ensin kaikki epot ja hepot ja sitten kreatiini. Voisi luulla että sillä voi joillekkin olla jonkinlaisia sivuvaikutuksia. En muista mitä siitä kreatiinista siinä sitten puhuttiin ku en itse käytä niin ei ollut paljon kiinnostusta seurata. Video kyllä näytti että olis jostain 80-luvun loppupuolelta että on ne käsitykset voinu silloin vähän heittää. En tiedä sitten.

Back
Ylös Bottom