Kreatiinin ''sivuvaikutukset''???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Wondadog sanoi:
Kiinanpalatsikoira peräsuolessa saattaa aiheuttaa ummetusta... :)
Niinhän ne kahvista, buranasta ja yskänlääkkeistäkin varoittelee mitä kauheemmilla sivareilla.

Enpä ylipäätään sivareista tiedä... itsellä ei ainakaan ole mitään ihmeempiä. YLeisin on kai pieni vatsan närästys, mutta minimoi se syömällä tukevasti ennen tankkausta.

Hih, tuli taas niin viisasta neuvoa tältä konkarilta.. :D

Perjantaipäivästä alkoi mulla vatsakivut. Parin tunnin välein ruvennut mahaa vääntään ja polttaan niin urakalla, että kaksinkerroin
vetää. Tänään vähän helpottanut, syynä saattaa olla myös vahingossa 7pv venähtänyt kreatiinitankkaus, purkissa suositeltiin vain 5pv..

Mielessä kävi kun meidän taapero oli torstaina monta tuntia mun veljenpojan kanssa tekemisissä, jolla taas torstai-iltana oli raju mahatauti. Eilen illalla muhun nousi kuume, voi toki olla tota tautia, mutta kukaan meidän perheestä ei ole oksentanut, joten vielä laitan krean piikkiin, tää kun on enemmän sellaista polttelua... Naapuri aloitti torstaina tankkaamisen ja valitteli vähän samanlaista... Nooh, seuraillaan tilannetta...

Vapaasielu sanoi:
Lainaanpa tätä threadii ja kysäsen et mitä kreaa käytätte? ja mikä ois näistä pakkiksen kreoista hinta/laatu suhteeltaan parasta?

parin viikon päästä alkais taas krea kuuri ja mielipiteitä tartteis.. ;)

Olen käyttänyt Fastin, Twinlabin ja Leaderin kreatiineja, kerran yhden satsin SF Proteinin kreatiinipyruvaattia joka vaikuttaa vähän eri tavalla. Mutu Twinlab oli noista parasta, mutta hintaakin sillä on; alennuskorista löysin. Sellaiseen kreatiiniin en ole törmännyt, joka ei olisi mulla toiminut niin kuin pitääkin.

Jos on epävarmuutta pyruvaatti- ja sitraattiyhdistelmien toimivuuden suhteen, varma perusvalinta on kreatiinimonohydraatti.

Mutu Suomessa ei kovin epäpuhtaita kreatiineja liiku (poikkeuksena parin vuoden takainen tapaus, jossa erään valmistajan kreatiinipyruvaattierästä oli löytynyt käytännössä merkityksettömän pieni määrä testoa!) mutta "maailmalla" saattaa olla humpuukiakin liikkeellä. :arvi:

XXL sanoi:
Kuurin alussa 4-5 pv kreatiinitankkauksessa tulee ainakin minulla huonosti uni. En tiedä onko psyykkistä vai mitä?

Oletko ottanut huomioon, että nesteen tarve lisääntyy kreatiinin käytön johdosta ja silloin pitäisi juoda vettä myös vastaavasti enemmän. Nestevaje vaikuttaa varmasti unen laatuun ja nukahtamisen helppouteen/vaikeuteen.

Janetti sanoi:
Eikö kaikki kreatiinin nimellä myytävä ole 100% kreatiinia.. miten toinen voi sitten olla parempaa, erilainen rakenne vai...? Entä auttaako tähän krean aihettamaan munuaisten rasitukseen glutamiini? Olen nyt koittanu koostaa kunnon lisäravinne pakettia, mut aika monimutkaista on....

Kreatiinin ei pitäisi ylirasittaa munuasia, jos siitä maltetaan pitää kausittain taukoa. Yleensä kuulen suositusta tankkausjakso+8 viikkoa käyttöä, sitten 4 viikon tauko. Jos ei pidä taukoja, elimistö tottuu kreatiinilisään ja annostuksia täytyy koko ajan nostaa että vaikutuksia olisi; ja sehän kyllä rasittaa munuaisia.

Energia sanoi:
En kuitenkaan suosittele 5 gramman ottamista esim. kilosta sianlihaa. Voi olla aika epäterveellistä ja kallista. Ehkä kreatiinijauho on kuitenkin kätevämpi? :D

Mitä vielä, kunnon joulukinkku palkkariksi mukaan salikassiin aina. Saat siitä kaiken tarvittavan palautumiseen :lol2: Viking power! :david: Huuhdotaan alas kolpakollisella kuohuvaa, perkeles, niin meilläpäin on ennenkin tehtynnä :urjo:

Testorage sanoi:
Kreatiinin ei pitäisi ylirasittaa munuasia, jos siitä maltetaan pitää kausittain taukoa. Yleensä kuulen suositusta tankkausjakso+8 viikkoa käyttöä, sitten 4 viikon tauko. Jos ei pidä taukoja, elimistö tottuu kreatiinilisään ja annostuksia täytyy koko ajan nostaa että vaikutuksia olisi; ja sehän kyllä rasittaa munuaisia.

Nyt tulee mutua niin että hirvittää.

Mniska sanoi:
kesällä oli jossain lehdessä joku pikkujuttu,että krea kiellettäisiin huippu-urheilussa.

en tiedä oliko pelkkä juttu vaan.

Voisin aika varmasti sanoa että pelkkä juttu vaan. Joutuisivat kieltämään lihansyönnin ja melkein kaiken muun syönnin samantien :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eicca sanoi:
Onko järkeä ottaa vain kreatiinia mm. palautukseen eli ei käytä mitään muita tuotteita ollenkaan.

Tottakai palkkariin pitää ottaa normaalisti hiilareita + proteiinia.
Itselläni suhteessa noin 50% + 50% ja kreaa sekaan.
Proteiinia lappaan 4 kukkurallista (ei mitään mount everestejä)
lusikallista ja sama määrä maltoa.

Sivuvaikutuksista:
Itse vasta yhden krea kuurin läpikäyneenä (fast) ei tuntunut olevan
mitään sivuvaikutuksia. Paino nousi sen pari kolme kiloa ja jaksoi
tosiaan vääntää sen yhden pari nostoa enemmän. Nyt alkoi
tankkauksella 5 minuuttia sitten toinen krea kuuri (HC) ja
katsotaan onko sivuvaikutuksia.

HC kreatiini menossa jo kolmatta päivää tankkauksella 15-20g päivä. Eikä mitään ongelmia. Janottaa vaan enemmän joka tietenkin on hyvä. Ihokin puhdistuu.

4. päivä menossa Fastin krean tankkausta. Muutama kusellakäyntikerta lisää päivässä, ei muuta.

katabolic - siinä oli jotain sellasta samankaltaista juttua kun esim hiihdossa on maximi hemoklobiini arvo, että jos on/olisi yli suuret arvot niin olis sillon kielletty.

lihastako muka saa saman määrän kreaa ku krean erikois valmisteista??? jos saa niin miksi kukaan käyttää kreaa???

Meikäläisellä tulee aivan megaluokan finnejä ainakin tankkauksen aikana. Aamulla pelottaa herätä ja mennä peilin eteen :D Mahassa kiertää ja pierut haisee pahemmalle kuin mädätetty silakka (tyttöystävän mukaan) :hyper: Siinäpä oikeestaan kaikki "negatiiviset" jutut kreasta.

Oon käyttänyt kreaa n. vuoden eikä mitään negatiivisia vaikutuksia ole ilmennyt. Ehkä noita finnejä tosiaan sillon tällöin, mutta niitä nyt voi olla muutenkin

Tankkauksen aloitin kolme päivää sitten, eikä sen kummempia sivuvaikutuksia. Mitä nyt eilen yöllä yllätti semmonen kusi hätä, et en ees heränny kunnolla. Sit hetken päästä ihmettelinkin, että mitä mä ulkona oon kusella :D

"Tutkimusnäyttöä kreatiinin haittavaikutusista terveydelle ei ole."
Lähde: Mero, Nummela, Keskinen, Häkkinen (2004) Urheiluvalmennus. s. 193.

Olen kokeillut kreatiinia aiemmin kuuriluontoisesti ja nyt jo hetken aikaa aina palkkarin osana. Ko. aine ei ole omasta mielestäni vaikuttanut millään lailla: ei voimaa enempää, ei selkeää painonnousua, ei turvotusta, eikä edes kuseta normaalia enemmän. Omituista. Joko ko. aine ei tehoa minuun, tai sitten tälle einarille myytiin perunajauhoa Fastin purkissa :lol2:

Back
Ylös Bottom