Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Ethän sie ees vastannu miun kysymykseen :hyvä:

No siis...? Oisit nyt jonkin jatkokysymyksen heittäny, jos edellinen viestini ei avautunut sulle..

Eli treenipäivänä ennen saliharjoittelua yksi annos kreatiinia (otan n. 45min ennen treeniä). Harjoituksen jälkeen palautusjuomassa yksi annos kreatiinia.

Välipäivänä yksi annos kreatiinia. Itse tykkään ottaa heti aamusta heräämisen jälkeen. Tai jos välipäivänä jotain aerobista harrastan, saatan tehdä pikku palkkarin myös aerobiseen, ja tähän sitte lisään kreatiinin.

Yksi annos tarkoittaa itselläni 5 grammaa kreatiinia. Oon kyl tosin nyt alkanu miettiin, että onko hyötyä ottaa ennen treeniä 5g, vai olisiko riittävästi vain muutama gramma..?

edit: ja suosittelen ostamaan niitä muovisia ruoka-ainemittoja. Maksaa noin euron, löytyy hyvin varustelluista ruokakaupoista. Saa helpommin mitattua tarvittavan määrän ravintoainelisiä.

mittalusikat.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaahas. Kiireinen, työntäyttämä viikko takana ja huomena pitää taas kunnon unien jälkeen suunnata salille uuden ohjelman kans. Edellisen kerran kerkesin käymään tiistaina. :( Alotan huomenna taas kreatiinin vetelemisen ja tällä kertaa ihan ohjeen mukasena kuurina, toivottavasti tulee taas uutta potkua reeniin. :puntti:

Varmasti kysytty jo sen tuhatjamiljoona kertaa, mutta pistetään se tuhannesmiljoonasensimmäinen: Mitä kreatiini hyödyttää? Huomaako käytännössä mitään etua?

Mulla on noussu paino n.4kg, jos olen tehny sen tankkauksen. Siks en nykyään enää viiti tankata kreatiinia vaan otan sitä pelkästään palkkarissa. Nykyään paino nousee hieman, mutta ei noin paljon.

Mitä mieltä kannattaisiko tankkauksen jälkeen vetää kreaa vaan se 5 grammaa treenin jälkeen (3x viikkoon), kuin että vetäisi välipäivinäkin 5 grammaa?
Aattelin vaan että noin riittäis pitempään :D

Mitä mieltä kannattaisiko tankkauksen jälkeen vetää kreaa vaan se 5 grammaa treenin jälkeen (3x viikkoon), kuin että vetäisi välipäivinäkin 5 grammaa?
Aattelin vaan että noin riittäis pitempään :D

itel menee se 10-15g reenipäivinä ja välipäivinä 5-10g. 1kg 17,5e eli eipä tuu edes kalliiks ja kilo riittää piiitkäks aikaa.

Heitin tänään mäkeen ton kreatiini pussin... siitä pukkas finniä naamaan niin perkeleesti ja sitä en halua. Onko muilla ilmennny tätä ?

Jees elikkä itte alotin Star Nutrition kreatiini setin käyttämisen tos 3vko sitten. Ohjeitten mukaan vetelin, ensimmäiset 5 päivää tankkaust 4 annost päiväs ja sen jälkee 1annos päiväs.

Haittavaikutuksia ei oo ilmenny.

Potkua tuli toistoihin, tosin vaikea loppujen lopuks sanoa ku edistystä muutenkin tullu aika jees tahtia.
Koen, että on auttanut ja varsinkin tankkauksen aikana huomas.

Painoa ei ole tullut lisää, mitä ihmettelen ku muutenki suht koht pieni 65kg. Iha hyvää tahtii toi 500g säkki tyhjenee kyl.

Heitin tänään mäkeen ton kreatiini pussin... siitä pukkas finniä naamaan niin perkeleesti ja sitä en halua. Onko muilla ilmennny tätä ?
Tää vastaus löytyy palstalta varmaan tuhat kertaa, mutta kreatiini pitää nauttia heti kun siihen on lisätty neste. Jos se lilluu siel vedessä niin menee lyhyesti sanottuna pahaksi ja aiheuttaa niitä näppylöitä eikä potki niin kunnolla.

Tää vastaus löytyy palstalta varmaan tuhat kertaa, mutta kreatiini pitää nauttia heti kun siihen on lisätty neste. Jos se lilluu siel vedessä niin menee lyhyesti sanottuna pahaksi ja aiheuttaa niitä näppylöitä eikä potki niin kunnolla.
Tää oli mulle uus tieto, mutta olen kyllä juonut sen heti sen jälkeen kun nesteen kaatanu siihen

Ootko varma että su finnit tullu kreasta?
Ettei vaan olisi se eilinen suklaalevy minkä varastit äitiltäsi :david:

Kahvin ryypiskelijät, miten pitkiä taukoja ootte oottanu kahvinjuonnin jälkeen, ennen kreatiinin syömistä? Luin että on turhaa popsia kreaa jos on vasta kahvia juonu...
Kun ei viittis nakata rahoja kankkulan kaivoon, niin oisko vaikkapa 3h kahvinjuonnin jälkeen sopiva aika?

Ostin wrangen 190kpl kreatiinipuriste pönikän, ja sellaista kysyisin, että onko 6kpl oikee määrä päivässä? (pakkauksen etiketin mukaan on). Kun tässäkin threadissa moni on ilmoittanut vetävänsä kreatiinia ainakin 10g, ja yhdessä tabletissa on kreatiinia 0,5g :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom