Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Kreatiini kuuluu talvireenikauteen. Tai ainakin täytyy hankkia poikaystävä :D
(Lue: kerää pari kg nestettä ja voi vaikutta ihoon.)

Jotenkin tässä kesähelteillä turhamaisuus vaan voitti. Tavallisesti lakto-ovo-vegenä otan koko ajan, ilman taukoja. Ja toimii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin ostamassa UFS wheyn, malton ja kreatiinin ja ajattelin aloittaa kreatiinin tankkauksen. Onko siitä mitään haittaa, jos on käyttänyt treenin jälkeen fastin muscle plussaa noin 3kk (sisältää kreatiiniä 5g / 100g)? Pitäiskö pitää taukoa jonkun aikaa kreatiinistä ja vetää pelkät wheyt ja maltot treenin jälkeen?

Itse olin vetänyt 3 kuukautta G-Mass jauhetta missä myös on samanverran niin itse en aloittanut tolla 20 gramman kuurilla vaan tolla 5 gramman päiväannoksella.

Jouhou, nyt on kaapissa pussi monoa odottamassa huomista treeniä. Mites kun olen nyt käyttänyt pyruvaattia pussillisen (tänään viimeinen satsi), tarviiko tankkausta monolla vai voinko suoraan siirtyä 5-10g/pv käyttöön?

CRP:tä yleensä tullu vedeltyä aamuin/ennen treeniä. Oliko mono tarkoitus ottaa pääsääntöisesti ennen ja jälkeen treenin?

Joo, treenipäivinä ennen ja jälkeen treenin, näin ainaki ite otan. Välipäivinä otan yleensä yhden annoksen joko aamulla tai ennen nukkumaanmenoa.

Itse lopetan ton käytön kun en kestä tota WC:ssä olemista ja sitten on munuaiset kipeät kun joutuu WC:ssä purjaamaan.

Kokeilin ottaa mehun kanssa mutta sama homma kun veden.

Ainoastaan ota tästä lähtien palautusjuomassa, siinä ei tule mitään sivuvaikutuksia.

Ite käyttäny jatkuvasti (lue: niin pitkään kun purkki riittänyt) 5g palautusjuomassa.

Joskus ekan kerran kun kreaa ostin, vedin tankkausjaksot yms ohjeiden mukaisesti mut sen jälkeen oikeestaan ainoastaan treenipäivinä palautusjuomassa toi 5g. En ite huomannu eroo tuloksissa noiden kahden tavan välillä.

Joonatani näytti viime kaudella turpoovan vähä joka puolelta.

Oon ostanu creatine complete extremeä 3 purkkia 500g (Itse asiassa fitnesstukku mokasi ja laittoi yhden liikaa :hyvä:) ja nyt on siis 1,5kg creaa varastossa. Aattelin vaan, että jos annos (30g) pitäisi ottaa ohjeen mukaisesti joka aamu ja ennen treeniä, yksi pakkaus kuluisi kahdeksassa päivässä, kun kuuri olisi 4 - 8 viikkoa ja sitten 3 vk tauko :wtf: Eli kolme purkkiani eivät riittäisi edes YHTEEN kuuriin!

"Sisältää annokselta (29,5 g)
Kcal 60
Hiilihydraatteja 15 g
Kreatiinimalaatti 2000 mg
Tauriini 2000 mg
Beta alaniini 1000 mg
B6-vitamiini 5 mg
Arginiini-AKG 2000 mg
Sitrulliinimalaatti 2000 mg
L-Leusiini 1500 mg
L-Valiini 750 mg
L-Isoleusiini 750 mg
L-Tyrosiini 250 mg
Kofeiini 200 mg"

Joissain muissa valmisteissa on ollut että 5-6g olis annos, että onkohan tää extreme joillekin hardcore kehonrakentajille?

Ite oon aloitteleva just 16 v täyttäny laiha teinipoika; Käyn kolmesti puntilla viikossa vetelmässä kevyitä painoja (Teen tätä painojen nostoa tyhjästä tangosta ohjelmaa ja pikkuhiljaa lisäten) sekä parkouraan melko aktiivisesti, että mikä olis sopiva annos kreaa ja monesti päivässä? Parempaa/halvempaa kreaa saa suositella ja vinkkejä käytöstä saa myös antaa, mutta kaipaan silti neuvoja juuri TÄMÄN valmisteen annostelusta, kiitos! :)

Perus kreatiinimonohydraattia vaan ostat vaikka P-Storesta, ennen ja jälkeen treenin 5g, välipäivinä kerran päivässä 5g. Mulla ainaki noin toiminu. 5-6vk käytön jälkeen 2-4vk tauko. Esim. se noin parikymppiä maksava 800g säkki riittää siis 160 annokseen. Tuossa sun jutussa näkyy olevan paljon muutaki ku kreatiinia, ja kaiken lisäksi itse kreatiinia (kreatiinimalaatti?) hirmu vähän/annos.

Perus kreatiinimonohydraattia vaan ostat vaikka P-Storesta, ennen ja jälkeen treenin 5g, välipäivinä kerran päivässä 5g. Mulla ainaki noin toiminu. 5-6vk käytön jälkeen 2-4vk tauko. Esim. se noin parikymppiä maksava 800g säkki riittää siis 160 annokseen. Tuossa sun jutussa näkyy olevan paljon muutaki ku kreatiinia, ja kaiken lisäksi itse kreatiinia (kreatiinimalaatti?) hirmu vähän/annos.
Perhana nyt kun mainitsit niin niinpä onkin :wtf: Yhessä annoksessa on joku 7% kreatiinia :( Stna mitä mä nyt teen, meni vähäiset säästöt tommoseen paskaan!

Omaan silmään näyttää koostumukseltaan enemmänkin joltain latausjuomalta tjsp, kokeile ottamalla vähän ennen treeniä jos vaikka saisit lisäpuhtia vääntämiseen.

Yhdessä kreatiinivalmisteessa (100% Kreaa) lukee, että pitää välttää kofeiinipitoisten juomien käyttöä kreatiinin aikana. Mistä tämä johtuu/voiko silti käyttää? Tänhetkisessä koktailissa on yhteensä 400mg kofeiinia/päivä.

Perhana nyt kun mainitsit niin niinpä onkin :wtf: Yhessä annoksessa on joku 7% kreatiinia :( Stna mitä mä nyt teen, meni vähäiset säästöt tommoseen paskaan!
Jos ei ole vielä 14vrk:n palautusaika mennyt umpeen (jos tuolla nyt mitään sellaista on, en jaksa tarkistaa), niin laita menemään takaisin. Ja jos sulta ei veloitettu mitään siitä kolmannesta purkista, niin pidä se ihmeessä itselläsi.

Yhdessä kreatiinivalmisteessa (100% Kreaa) lukee, että pitää välttää kofeiinipitoisten juomien käyttöä kreatiinin aikana. Mistä tämä johtuu/voiko silti käyttää? Tänhetkisessä koktailissa on yhteensä 400mg kofeiinia/päivä.
Eikös tuosta ole täällä jossain tredikin tehty ihan hiljan? Joka tapauksessa, ei tuosta pitäisi kovin paljon haittaa olla. Jos oikein muistan, niin kreatiini lisää nestettä elimistöön, kun taas kofeiini poistaa sitä aika tehokkaasti. Mutta kunhan juot kunnolla, ei tuosta pitäisi olla mitään haittaa.

Kofeiini "blokkaa" kreatiinin vaikutuksen. Kreatiini sitoo nestettä ja kofeiini poistaa sitä, näin olen asian ymmärtänyt.. Nakkaa mieluummin kofeiini ku kreatiini menemään, ellet sitten oikeasti kofeiinia tarvi.

Kofeiini "blokkaa" kreatiinin vaikutuksen. Kreatiini sitoo nestettä ja kofeiini poistaa sitä, näin olen asian ymmärtänyt.. Nakkaa mieluummin kofeiini ku kreatiini menemään, ellet sitten oikeasti kofeiinia tarvi.
Tässä se jännä juttu tuleekin, kun creatine complete extremessä on 30g-annoksessa 2000mg kreatiinia ja 200mg kofeiinia?

Ei se tuosta johdu. Nestettä poistaa myös vesi, monet vihannekset, ananas, kalium, sitruuna, magnesium jne. Kofeiinin nestettä poistava vaikutus on itseasiassa melko pieni.

Saako kreatiinia ottaa 10 grammaa kerralla päivässä vai aina jaksottaa se 2x / päivä? Ja mistä johtuu että tuoremehun kanssa ei imeydy kunnolla vaikka siinä on sokeria ja 20 grammaa hiilareita?

Kun en ymmärrä miten tyypit otette sen välttämällä tuon kauhean virtsankertymisen ilman palautusjuomaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom