Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Mites tätä kreatiinia vedetään ja kuinka paljon?

5g/pv oon nyt lukenu, mutta onko sitten kehon painolla mitään merkitystä?

Tarviiko tätä mitenkään "kuuritella" eli just pitää välillä mitään taukoa?

Tätäkin varmaan kysytty miljoona kertaa, mutta nää perusjutut katoaa näiden muiden juttujen sekaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli, kun mulla on palkkarissa n. 4g kreaa, niin blokkaako kahvi krean vaikutukset jos juon aamulla n. 12.00 aikaan noin 4kuppia kahvia (kahvinkeittimen mitan mukaan) ja treenaan tossa 16.00, jonka jälkeen juon palkkarin?

Mites tätä kreatiinia vedetään ja kuinka paljon?

5g/pv oon nyt lukenu, mutta onko sitten kehon painolla mitään merkitystä?

Tarviiko tätä mitenkään "kuuritella" eli just pitää välillä mitään taukoa?

Tätäkin varmaan kysytty miljoona kertaa, mutta nää perusjutut katoaa näiden muiden juttujen sekaan.
5-6 vko käyttöä ja 2-4 vko taukoa. Itse olen pitänyt vain 2vko taukoa. 5g on ihan hyvä suht kevyelle, itse painan reilut 60kg ja otan treenipäivinä vajaat 5g ennen ja jälkeen treenin ja välipäivinä reilut 5g. On toiminut hyvin.

Ite huitasin puolihuolimattomasti 2kg kreatiinia sen 5-10g päivässä. Niin kauan kuin tavaraa riitti. Ei taukoja, eikä mitään viikkon latausta. En huomannut mitään haittavaikutuksia.

Ite huitasin puolihuolimattomasti 2kg kreatiinia sen 5-10g päivässä. Niin kauan kuin tavaraa riitti. Ei taukoja, eikä mitään viikkon latausta. En huomannut mitään haittavaikutuksia.

Huomasitkos sitten mitään positiivisia vaikutuksia? :)

Kyllä ainakin treenit kulki...empä muuta positiivista huomannu. Sit kun purkki loppu niin meni n.2kk ja painoa tippu sen 5-6kg. Tuon jälkeen pidin sen ½v taukoa kokonaan kreatiinista. Meikällä vaan se kerää niin pirusti nestettä kroppaa.

Alla tekstiä kreatiinin käytöstä. Ilmeisesti tauolle ei ole suurta tarvetta, ja pienikin annostus riittää varsin pitkälle. Linkin takana sitten paljon enemmän asiaa.

Suomessa kreatiinimonohydraatin suositusannostus on yleensä 2 g/vrk [Elintarvikeviraston vanha ohjeistus. AM:n huom.]. Tällä annoksella kreatiinimäärä elimistössä nousee maksimiin noin kolmessa viikossa riippuen lähtökohtatilanteesta. Lihasten vapaa kreatiini nousee noin 20 % ”kuurin” käynnistyessä. Monissa muissa maissa suositellaan ensimmäisen 3-5 päivän aikana suurempaa alkuannosta (20-30 g/vrk), suosittelevatpa jotkut jatkuvaa isoa annostusta. Eräiden tutkimusten mukaan tästä ei kuitenkaan ole vastaavaa hyötyä, vaan 2 g:n päiväannoksella kreatiinitason nousu on melkein yhtä nopeaa ja tällä jatkuvalla annostuksella kreatiinitaso myös pysyy korkealla.

"Joidenkin asiantuntijoiden mukaan kreatiinia kuuluisi ottaa korkeintaan 8-10 viikkoa minkä jälkeen pidetään noin kuukauden tauko. Kuukauden sisällä kreatiinitasot lihaksessa laskevat perustasolle. Tauko pidetään lähinnä sen takia, että jotkut urheilijat kertovat kreatiinin menettävän osan tehostaan pitkäaikaisessa käytössä. Kreatiini pitäisi nauttia yhdessä hiilihydraattipitoisen ravinnon kanssa, sillä kohonnut insuliinitaso lisää kreatiinilisän siirtymistä lihakseen. "

"Kreatiini kannattaa ottaa ainakin harjoitusta edeltävän ruokailun yhteydessä, sillä yhdessä tutkimuksessa liikunnan todettiin lisäävän kreatiinilisän siirtymistä lihakseen."

http://manninen-nutraceuticals.blogspot.com/search?q=kreatiini+tauko

Kreatiini ja G-mass proteiini juoma

Moro!

Semmosta asiaa kyselisin, että kun juon tuota massanlisääjää noin 3 krt viikossa treenin jälkeen palarina ja se sisältää sen 5g jonkinlaista kreatiinia per annos niin voinko vedellä ihan surutta tuota kreatiinimonohydraattia siihen päälle päivittäin ja jos niin mimmosella annostuksella?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom