Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Hurdur, itselläni ehkä muutama ylimääräinen toisto tullu, mutta finnejä tosiaan on helvetisti. Ovat naamassa ja selässä lisääntynyt helvetisti ja jopa käsistä olen huomannut jo kolme pienehköä, yksi forkussa ja molempien hauisten päällä. Taitaa jäädä viimeiseksi kerraksi, onneksi oli ilmaista. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei oo juurikaan haittavaikutuksia ollut, ihan aluks vaan tuntu että saa kokoajan laukata kusella (johtukohan edes kreatiinista?).. Niin ja aina ku pidän tauon käytöstä niin ohimoille tulee muutama pieni finni, jossaki vaiheessa tuli pari myös muualle kroppaan, äkkiä ne aina lähtee pois kuitenki ku en oo luonnostani mikää pitsanaama.. Hyötyä on kyllä ollut, ainakin siinä mielessä että mulla on tosi huonot polvet, jalkaprässikin teki tosi kipeää, kreatiinin käytön aikana ei sitä vaivaa ole ollut, joskus ku pitää breikin sen käytöstä niin saattaa ruveta taas vaivaamaan.. En siitä kyllä tiedä että onko se suorituksia parantanu, onhan kehitystä tullu mutta ei se välttämättä ole kreatiinin ansiota.

Mites on ei kai kreatiinin käytöstä ole haittaa jos syö isotretinoin actavista 40mg/päivässä? Voiko maksa-arvot nousta kreatiinia syötyä kun maksa on muutenkin kovilla tuon aknelääkkeen vuoksi?

Minkäs verran se 5g kreatiiniä on millilitroissa? Kun ohjeessa sanotaan että se on kukkurallinen teelusikallinen, joka taas on aika epämääräinen käsite.

Minkäs verran se 5g kreatiiniä on millilitroissa? Kun ohjeessa sanotaan että se on kukkurallinen teelusikallinen, joka taas on aika epämääräinen käsite.
Teelusikallinen on kylläkin hyvin määritelty ruokamitta, se on tasan 5 ml, kunhan viitsiii vähän googlettaa :rolleyes:

PS. Ei se kreatiinin käyttö ole mitään rakettitiedettä

No ihan tarpeeksi tarkkaan sen saa mitattua ku nakkaa sen kukkurallisen teelusikallisen, eli niin paljon ku lusikassa pysyy. Mittayksikkönä tl on 5ml, yleensä noihin mittalusikoihin menee vähän enemmän tavaraa kuin ateriointiin käytettävissä lusikoissa. Mutta niinkuin sanoin, ei sillä nyt oo niin gramman päälle väliä..

Lähteekö joku vähän sponssaamaan mua, ostan satsin kreatiinia ja jos mulle tulee taas finnejä niin ostaa sen satsin pois? pari vuotta sitten ainakin pukkas hirveesti finnejä naamaan, mutta se puoli on muutenkin rauhottunut, joten mieli tekis kokeilla taas. En vaa viittis ostaa kauheeta pönikkää jossen kuitenkaa voi käyttää sitä :)
Täytyy ettii pienen mahdollinen pakkaus.

Kisat ois viikon päästä ja omaan sarjaan on n. 1kg ylimäärästä.
Tällä hetkellä on kreatiinikuuri päällä ja funtsin et irtoisko nesteet paremmin
jos jättäsin kreat pois viikoksi. Vai onko tuolla nyt niin väliä? Kilo irtoaa parilla
lenkillä ja saunalla, mutta oisko tuo hyvä vetää varman päälle? Takana reilu 5vk
painon pudottelua ja pienet paineet niskassa vaikka tuo ei oo iso pudotus enää :D
Nestettä kuitenkin ihan reippaasti kehossa :P

Kisat ois viikon päästä ja omaan sarjaan on n. 1kg ylimäärästä.
Tällä hetkellä on kreatiinikuuri päällä ja funtsin et irtoisko nesteet paremmin
jos jättäsin kreat pois viikoksi. Vai onko tuolla nyt niin väliä? Kilo irtoaa parilla
lenkillä ja saunalla, mutta oisko tuo hyvä vetää varman päälle? Takana reilu 5vk
painon pudottelua ja pienet paineet niskassa vaikka tuo ei oo iso pudotus enää :D
Nestettä kuitenkin ihan reippaasti kehossa :P

Hiilarit ja krea pois niin putoaa varmasti. No idea mikä laji, mutta punnituksen jälkeen sitten tankkausta vaan.

Hiilarit ja krea pois niin putoaa varmasti. No idea mikä laji, mutta punnituksen jälkeen sitten tankkausta vaan.

Lajeista paskin tuon tankkauksen takia eli brassijujutsu, punnitus just ennen ekaa matsia :(

No joo ens viikolla siiten krea ja leipä veke niin päästään kisaluokkaan ^^
Tänks!

Lajeista paskin tuon tankkauksen takia eli brassijujutsu, punnitus just ennen ekaa matsia :(

No joo ens viikolla siiten krea ja leipä veke niin päästään kisaluokkaan ^^
Tänks!

Syö kurkkua, sitruunaa ja ananasta, niin paino putoaa :). Hyviä diureetteja. Samoin kofeiini, kahvi, vihreä tee... Ja prodet ylös.

Siis mitä meinaat tuossa yhteydessä kuurilla? Kuuriluonteisestihan sitä yleensä käytetään.. Itse otin aluksi 20g/päivä 5 päivän ajan (latausjakso) ja nykyään otan 5g päivässä paitsi treenipäivinä 5g ennen treeniä ja sama määrä palkkarissa. Hyvin on toiminu tuolla tavalla. Oon sen verran pieni että 5g tuntuu riittävän hyvin.

E: 5 viikkoa käyttöä jonka jälkeen 2 viikkoa taukoa, näin olen tehnyt.

Joku 5g välipäivänä ja treenipäivänä se 5g ennen ja jälkeen reenin on varmasti passeli.

Ja taitaapi olla semmonen kukkurallinen teelusikallinen aika lähellä tuota 5grammaa.

E.Hitas

Mut jos 4g:sta saa jo max hyödyn ni miks pitää ottaa ennen JA jälkeen treenin ~teelusikallinen?

Ja samaten et miks jotkut ottaa 20g tankkausjaksolla jos kroppa kerran pystyy käyttää sen 4g lisäravinteena?

ku noi pitäis siis ottaa eri aikaa, nii kumpi aikasemmin? esim jos treeni tänää 19:00, nii monelta ensimmäinen ja kumpi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom