Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

okey malto6 on tullut otettua mukana mutta se myös ilman vettä.
Auttaako se neste ollenkaan tässä tapauksessa kun otan kumminkin hiilareita mukana?

Kyllähän sitä nestettä on hyvä aina vetää nassuun ja ainakin ite saan paremmin alas noi jauhot kun on nesteeseen sekotettu mut jos tuntuu siltä että on kiva vetää kuivaa jauhoo nassuun ni ei kai siinä mitään ongelmaa :) Tietty vois olettaa että imeytyminen vähän nopeutuu kun on neste jo mukana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riittääkö että ottaa ennen reeniä aina? Vai pitääkö välipäivinäkin ottaa?

Otat myös välipäivinä ja sitte joskus 7vko jälkee pidät tauon.

Kreatiinin käyttö kannattaa jaksottaa siten, että kolmen kuukauden säännöllisen käytön jälkeen pidetään yhden kuukauden tauko ja sen jälkeen aloitetaan uusi käyttöjakso. Kreatiinia kuljettavat soluihin eräät välittäjäproteiinit, jotka näyttävät kuitenkin sulkevan kreatiinin kulun, kun kreatiinia on jatkuvasti tarjolla elimistölle epätavallisen korkea määrä. Kuukauden tauko lisäkreatiinin saannissa avaa taas tämän väylän.

Tosta varmaan jotkut on eri mieltä.

Riittääkö että ottaa ennen reeniä aina? Vai pitääkö välipäivinäkin ottaa?

Riittää ennen treeniä, tai ennen treeniä ja treenin jälkeen 5g kumpanakin kertana. Jotkut tekevät latausvaiheen jolloin 4pv ajan otetaan 20g per päivä mutta itse en näe sitä tarpeelliseksi. Välipäivinä ei siis tarvitse ottaa.

e. Heti löytyi eriäviä mielipiteitä :D Eikös kreatiini vaikuta pitkällä tähtäimellä, eli se ei poistu välipäivän aikana kehosta. Voihan sitä toki välipäivänäkin ottaa jos on rahaa.

Riittää ennen treeniä, tai ennen treeniä ja treenin jälkeen 5g kumpanakin kertana. Jotkut tekevät latausvaiheen jolloin 4pv ajan otetaan 20g per päivä mutta itse en näe sitä tarpeelliseksi. Välipäivinä ei siis tarvitse ottaa.

e. Heti löytyi eriäviä mielipiteitä :D Eikös kreatiini vaikuta pitkällä tähtäimellä, eli se ei poistu välipäivän aikana kehosta. Voihan sitä toki välipäivänäkin ottaa jos on rahaa.

Suomessa kreatiinimonohydraatin suositusannostus on 2 g/vrk. Tällä annoksella kreatiinimäärä elimistössä nousee maksimiin 2-3 viikossa riippuen lähtökohtatilanteesta. Monissa muissa maissa suositellaan ensimmäisen 3-5 päivän aikana suurempaa alkuannosta. Monien tutkimusten mukaan tästä ei kuitenkaan ole vastaavaa hyötyä, vaan 2 g:n päiväannoksella kreatiinitason nousu on aivan yhtä nopeaa ja tällä jatkuvalla annostuksella kreatiinitaso myös pysyy korkealla.

Tutkimuksiahan on varmaan kreatiinista pilvin pimein, ite olen ainakin vedellyt joka pvä ja ei se juurikaan lompakkoa kutista kun kreatiinia saa nykyään niin halvalla.

Kreatiini nyt vaikuttaa aika lyhyellä tähtäimellä silleen, että tulokset ovat nopeita ja välittömiä. Kehossahan on jo ennestään n. 120 g kreatiinia, että ei ne mihkään 'häviä' :). Parasta olisi kuitenkin, ottaa ennen ja jälkeen treenin ja välipäivinäkin myös kerran. Mitä isommalla hiilariaterialla ottaa, niin sen parempi.

Kreatiini nyt vaikuttaa aika lyhyellä tähtäimellä silleen, että tulokset ovat nopeita ja välittömiä. Kehossahan on jo ennestään n. 120 g kreatiinia, että ei ne mihkään 'häviä' :). Parasta olisi kuitenkin, ottaa ennen ja jälkeen treenin ja välipäivinäkin myös kerran. Mitä isommalla hiilariaterialla ottaa, niin sen parempi.

Ei mutta tarkoitin sitä maksimaalista kreatiinin varastointia, mistä Grugikin puhui, eli paras hyöty saadaan 2-3vk jälkeen ja silloin ei ole enää niin tarkkaa kunhan tasaisesti sitä vetelee ääntä kohti. Mutta sovitaankos niin että välipäivinä 5g ja 10g niin ompahan ainakin sitten kreatiinia paikat täynnä :D Eihän tuo kreatiini näköjään maksakkaan paljoa, itse tilaan aina pari kertaa vuodessa kaikki kamat kerralla niin tuntunut vaan aina kalliilta kun menee se 500e kertarysäyksellä, siinä kerkeä hintoja erittelemään. :rolleyes:

Otan 5 päivän latausjakson 20 g päivässä ja sitten ylläpito aikana 10 g päivässä. Mitä mieltä ootte? 300 g paketti kuluu 25 päivässä, mutta kulukoot...

Latausjaksoa ei välttämättä tarvitse. Mutta jos on aiemmin käyttänyt, eikä ole huomannut mitään hyötyä, niin se saattaa tuoda sellasta pientä lisäboostia.

Ei oo tullu yhtään normaalia enemmän finnejä.:) No ei o kun viikko vasta takana ja oon vetäny 5g/päivä. Alkaako niitä heti tuleen vai kestääkö vähän aikaa. Toivottavasti ei alkais tulee. :S

mää kans alottelin krean käytön tossa reilu viikko sit ja heittelen sitä vaan palkkariin sen 7-8 grammaa.. mitenkähän nopeesti tämmosessä tapauksessa alettas huomata kreatiinin vaikutus? oon ny mukamas syöny vähä alle tai +- 0 kaloreita ja silti paino nousi n.1kg onko toi nyt sit kreatiinin tuomaa nestettä.. salilla oon jaksanu viikon treenit vetää kovemmalla intesniteetillä ja tuntuu et uutta sarjaa voi vetää nopeemmin toisen perään. Kuitenkin mietin että jotenkin sellanan kunnon tuntuma treenistä on jääny puuttumaan, ku oon käyttäny niitä painoja mitä ennen kreatiinin käyttöä oon nostellu ja tienny olevan kyseiseen toisto määrään passelit, niin nyt sit on jääny vähän niinku sarjat kesken ku ei ookkaan painot niin hapottanu vaikka painaski?! onkohan nää ny krean tuomia tuntemuksia? ihan mielenkiinnosta mietin tollasia että vaikuttaako tosiaan noin nopeesti jos ja kun yleensäkään vaikuttaa?

Juurikin tuo ettei painot vedä samalla tavalla hapoille on kreatiinin vaikutusta ja juuri noin se vaikuttaa. Lihakset pystyy tekemään pidempään kovaa töitä eikä voimat lopu. Supermiehen voimia ei kreatiinilla saa. Voit liikuttaa hieman enemmän rautaa ja saat näin hieman kovemman rasitteen lihaksille. Nestettähän se kerää ja turvottaa lihaksia. Suosittelisin kyl syömää plussia kreajaksolla. Jotenki tuntuu et meneehä se vähä hukkaa vetää kreatiinia jos ei lihaskasvu ole ravintopuolelta tuettu.

jeps, kiitos infosta! juu siis kyllä tässä plussilla pääsääntösesti vedelläänki aina vyoden loppuun asti:), tässä oli vaan tällänen pääsiäisen jälkeinen suklaamunien sulattelu.. ny toki siis plussilla mennään etiäpäin

Noniin itsekkin sitten menin ostamaan Fastin "Creatine 100%monohydraten" ensimmäisen annoksen otin mehun kanssa noin 10g. Noin tunti oton jälkeen tuli vähän "pöhnänen" olo tai outo fiilis. Varmaankin harhaluuloja tai sitten eilinen krapula vielä painaa päälle :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom