Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Sen verran vielä tarkennuksena, että tuo 3-teho kreatiini siis sisältää monohydraattia, puryvaattia ja sitraattia, vai mitkä niitten nimet siis olikaan. Purkissa siis lukee, ettei latausjaksoa tarvitse. Mutta vielä se, että tuota voi siis käyttää ihan vapaasti pitkiä aikoja putkeen, eli sii jotain noin 6kk , vai miten?

Ite olen käyttänyt kyseistä tuotetta aika pitkäänkin yhtäjaksoisesti. Eipä tuossa ongelmaa ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei ole päänsärkyä ollut, mutta viikko kreatiinin käytön jälkeen oma näkökyky alkoi myös heikentyä:O (En ole aikasemmin yhdistäny sitä kreatiiniin, mutta sulla ollu näköjää samoja oireaita ku mulla) Tai en ole varma muusta näön heikentymisestä, mutta pillarien kanssa en enää nähnyt lukea tekstiä kunnolla, ku teksti jotenki "säröyty". Koulussakaan en enää nähny kunnolla taululle ainakaan piilareilla jne. Ajattelin vaan, että piilareissa on varmaan valmistusvirhe.
Nyt 3vk menny ja piilareita en ole käyttäny sen takia, ettei niillä enää näe jonkun takia kunnolla.
Onks sulla itellä ollut piilolinssit käytössä?

Mulla ei näkökyky ole heikentynyt, mutta silmät alkaneet kutia paljon. Ja perjantaina kun tuli kaljaa juotua jonkin verran ja saunottua, niin seuraavana aamuna silmät oli todella turvonneet. Tämä silmien kutina alkoi melkein heti, kun otin kreatiinin palkkariin mukaan. Nyt lopetan sen ja katson, palaako silmät normiksi.

Kun alotin kreatiinin käytön särki päätä aluksi muutaman päivän, lisäksi unen saanti oli vaikeaa ja nukkuminen vähäistä reilun viikon ajan. Oireet hävisi ja sen jälkeen olen nukkunut hyvin jne. Nyt kreatiinin käyttöä 5 viikkoa takana ja parin viikon tauko alkanut. Katsotaan taas tauon jälkeen kun aloittaa kreatiinin käytön alkaako se taas samalla rumballa.

Mahtasko päänsärky johtua jonkin sorkin nestehukasta esim. sama oire kun krapulasta johtuva päänsärky???

Mulla ei näkökyky ole heikentynyt, mutta silmät alkaneet kutia paljon. Ja perjantaina kun tuli kaljaa juotua jonkin verran ja saunottua, niin seuraavana aamuna silmät oli todella turvonneet. Tämä silmien kutina alkoi melkein heti, kun otin kreatiinin palkkariin mukaan. Nyt lopetan sen ja katson, palaako silmät normiksi.

Jaa jätin ensiksi kuitenkin leusiinin pois ja silmät eivät kutia enää ollenkaan. Kreatiinia lisään normisti palautusjuomaan. Eli leusiini kielletty ravinne meikäläisellä.

Ensimmäistä kertaa eksyin tälle sivulle etsiessäni tietoa ihmisten kokemuksista kreatiinin suhteen...luettuani pari ketjua en voi muuta miettiä kun WTF??? Helkutin iso osa porukka näyttää käyttäneen kreatiiniä vuositolkulla, vailla MITÄÄN käsitystä kaman tomintaperiaatteesta (tai sitten ymmärrys on niin päin honkia että...). Todella järkkyä! Varsinkin, kun ottaa huomioon että n. 5 min. googlettamista riittää asian selvittämiseen! Itse en aio alkaa aiheesta pätemään tällä palstalla (vaikka päteminen hauskaa onkin...), mutta jotta ei muut vahingossa menisi uskomaan näitä joitain BS läppiä, niin tässä edes yx linkki oikeaan suuntaan: http://www.creatinemonohydrate.net/

Ensimmäistä kertaa eksyin tälle sivulle etsiessäni tietoa ihmisten kokemuksista kreatiinin suhteen...luettuani pari ketjua en voi muuta miettiä kun WTF??? Helkutin iso osa porukka näyttää käyttäneen kreatiiniä vuositolkulla, vailla MITÄÄN käsitystä kaman tomintaperiaatteesta (tai sitten ymmärrys on niin päin honkia että...). Todella järkkyä! Varsinkin, kun ottaa huomioon että n. 5 min. googlettamista riittää asian selvittämiseen! Itse en aio alkaa aiheesta pätemään tällä palstalla (vaikka päteminen hauskaa onkin...), mutta jotta ei muut vahingossa menisi uskomaan näitä joitain BS läppiä, niin tässä edes yx linkki oikeaan suuntaan: http://www.creatinemonohydrate.net/

Jaksatko itse sitten selittää ihan yleisesti parilla sanalla, että mihin sen vaikutus perustuu, niin saat samalla myös päteä?:)

Simply speaking, creatine (phosphocreatine) increases muscle energy availability. The cells of our body store their energy in the form of a molecule known as Adenosine TriPhohsphate, or ATP. The amount of work our muscles can perform is a direct consequence of the amount of ATP they have stored as well as the ease with which ATP is regenerated with the help of PCr during strenuous exercise.

No eihän kyseessä kuitenkaan ole mikään keinotekoinen myrkky. Itse kokeilin kreatiinia ensimmäisen kerran joskus '95. Tuloksia tuli ja luulin löytäneeni todellisen ihmeaineen. Anyways se sitten jäi kuitenkin pois ruokavaliosta jossain vaiheessa ja kun viimeksi pari vuotta sitten kokeilin yhdellä 500g purkilla, niin en oikein saanut muuta tulosta kuin päänsäryn, närästystä ja kukkivan naaman. En muista saaneeni mitään näistä kun "nuorena poikana" kreatiinia käytin. En tiedä mikä on, mutta nykyään en viitsi noiden "sivareiden" takia kreatiinia käyttää edes palautusjuomassa.

Jotta että...itsellä n. 7 kk salilla käymistä takana, ja vaikka alkuun oli asenne, että mitään muuta mömmöä en Suomalaisen makkaran ja keskikaljan lisäksi tarvitse lihaksen kasvattamiseen, tuli kuitenkin aika pian siirryttyä protskujuoman ja glutamaatin käyttöön. Nyttemmin on sitten alkanut tuo creatiinikin kiinnostamaan, ja siihempä sitten etsinkin posselta käyttökokemuksia. Elikä kysymys onkin että mikä on paras vaihtoehto: c. monohydraatti, c. pyruvaatti, vai c. etyyliesteri? Ja mikä paras merkki (jos niissä eroja on, kiinalaiset halpikset poislukien). Jotkut väittää, että etyyliest. ei toimi ollenkaan, toiset sanoo samaa tuosta pyruvaattiversiosta, ja kolmas taas väittää että esterit ja pyruvaatit on AINAKIN 5 kertaa tehokkaampia kun monohyd. (kuulostaa vähän markkinointipuheelta...). Onko tähän kysymykseen olemassa objektiivista vastausta, vai vaihteleeko teho ihmisestä toiseen, tuotteesta riippuen?

Imo et löydä objektiivista vastausta. Ite oon Käyttäny noin. vuoden monohydraattia, kohtapuolin kokeiluun pyruvaatti. Katotaanpa sitte miten eroaa toisistaan :).

Elikä kysymys onkin että mikä on paras vaihtoehto: c. monohydraatti, c. pyruvaatti, vai c. etyyliesteri?

Ite vaihdoin monohydraatin etyyliesteriin. Paino tippu sen pari 2kg 2vko ainaka, mutta voimissa en nyt ole huomannu pahemmin eroja. Paino nousi pikkuhiljaa samoihin lukemiin, kuin monohydraatin kanssa ja treeni kulkee ihan hyvin. Etyylisteriä otetaan tunti ennen treeniä ja maistuu aivan saatanan pahalta.

Mitä ihmeellisiä eroja en huomannut. Mutta piti nyt kokeilla.

Tuli tossa mieleen erästä toista ketjua lukiessa, että kreatiinihan on aina sitä samaa tavaraa valmistajasta riippumatta, mutta on onko sen olomuoto (huono ilmaisu) aina sama? Kun aikaisemmin olen vain finnmaxin kreaa syöny ja se on sellasta vähän kidemäistä ja yhtä hienoa kun suola. Nyt kun ostin fastin sitä american creatinee, niin se on sellaista tomumaista. Ajattelin vaan ettei ole väärää tavaraa mennyt purkkiin. Olen ottanut tuota vain palkkarissa, joten missään latausjaksoissa ei ole eroa huomannut, koska sellaisia ei ole ollut...

Guru Will Brink sanoo creatiinistä

Muistan ekan kerran aikoja sitten kun EAS tuli markkinoille tuon tunnetun Phosphagen crea tuotteella. No pitihän sitä purkillinen ostaa. Toimi järjettömän hyvin. Lihasten pumpit oli vallan mahtavaa. Paino nousi (neste) voima nousi ja into treeniin nousi. En ole vuosiin ottanut creaa mutta nyt viime vuonna ostin BSN cellmassaa pari purkkia. Ei mitään tapahtunut. Will Brinkin newsletterissä tuli eilen crea asiaa. Olen melkolailla hänen kanssa omien kokemuksien kautta samaa mieltä. Tästä eteenpäin jos käytän creaa, ostan perus kamaa ja juon sen mehun kanssa. Ainaskin niin kauan kun tulee kunnon tietoo uusista. Alla on vain osa artikkelista. Linkin kautta koko paketti.

:wtf:The Creatine Graveyard List::wtf:

Creatine ethyl ester (CEE)
creatine pyruvate
creatine taurinate
creatine ethyl ester malate
creatine ethyl carbonate ester
creatine gluconate
creatine malate
dicreatine malate
tricreatine malate
creatine citrate
tricreatine citrate
Kre-Alkalyn
creatine phosphate
creatine alpha-ketoglutarate
creatine-6,8-thioctic Acid-ketoisocaproic Acid Calcium (CREAKIC)
creatine pyroglutamate
“conjugated creatine” (Con-Cret)
magnesium creatine chelate
creatine anhydrous
dicreatine orotate
tricreatine orotate
creatine alpha-amino butyrate
creatine HMB
“titrated creatine”
“creatine serum”
“liquid creatine”

Also:
glycocyamine (precursor)
creatinol-o-phosphate (analog)

* = for the sake of an example. I have no idea if such a form is chemically possible, nor do I care.

http://www.brinkzone.com/blog/bodybuilding/the-creatine-grave-yard/

The Creatine Grave Yard
By Will Brink © 2009

Looks like another “high tech” form of creatine has got one foot planted firmly in the creatine grave yard. What is the creatine graveyard? It’s where forms of creatine - other then monohydrate - go when either science has shown them inferior to monohydrate, and or it’s life cycle of hype has come to and end.

I refer specifically to creatine ethyl ester (CEE). As with the many “high tech” forms of creatine before it, all manner of claims were/are made about how superior it is to creatine monohydrate (CM). It always starts the same. First the company will invent a long list of negatives about CM such as “poorly absorbed” or “causes bloat” or “is not stable” and then goes onto claim their form of creatine has solved all those invented negatives. The problem is, the data already shows CM does not suffer from virtually any of the negatives they invent, nor do they show their form “cures” those negatives. Sellers of CCE for example claimed CEE was better absorbed and utilized vs. CM, and that has been shown to be nonsense. There have been several in vitro (test tube) studies pointing to the fact CEE is inferior to CM, but a recent study done in humans puts a final nail in the coffin as far as I am concerned. This study is titled “The effects of creatine ethyl ester supplementation combined with heavy resistance training on body composition, muscle performance, and serum and muscle creatine levels” The full study is public access and can be read here:

Jaa jätin ensiksi kuitenkin leusiinin pois ja silmät eivät kutia enää ollenkaan. Kreatiinia lisään normisti palautusjuomaan. Eli leusiini kielletty ravinne meikäläisellä.

No prkl, niin se vaan on, että jos alkoholia käyttää, niin heti turpoo silmät. Jätetään siis krea pois kans.

Tuli tossa mieleen erästä toista ketjua lukiessa, että kreatiinihan on aina sitä samaa tavaraa valmistajasta riippumatta, mutta on onko sen olomuoto (huono ilmaisu) aina sama? Kun aikaisemmin olen vain finnmaxin kreaa syöny ja se on sellasta vähän kidemäistä ja yhtä hienoa kun suola. Nyt kun ostin fastin sitä american creatinee, niin se on sellaista tomumaista. Ajattelin vaan ettei ole väärää tavaraa mennyt purkkiin. Olen ottanut tuota vain palkkarissa, joten missään latausjaksoissa ei ole eroa huomannut, koska sellaisia ei ole ollut...

Voiko olla näin huono tuuri, ettei kukaan muista millasta toi american creatine on:lol2:

Voiko olla näin huono tuuri, ettei kukaan muista millasta toi american creatine on:lol2:

Oon syöny monen valmistajan kreatiinimonoa ja aina on muistaakseni ollu aika tomumaista, tosin on niissä aina ollu pientä eroa koostumuksessa mutta ennemmin tomua kuin kiteitä. Aina on toiminu tai ollu toimimatta samalla tavalla riippumatta tekstuurista, vaikia nuista on sanoa loppupeleissä:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom