Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Sun sana VS. http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=91
uskon kuitenki ennemmin tuota jälkimmäistä!

No mun sanalla ei tosiaan paljoa painoarvoa ole, mutta noihan on kauppiaiden/valmistajan kehittämiä suosituksia, jotka eivät millään tasolla ole puolueettomia. Lisäksi kauppias, eikä myöskään valmistaja ole tässä tapauksessa tutkinut kreatiinin vaikutusta solutasolla, vaan tarkoituksena on ollut vain valmistaa laadukasta kreatiinimonohydraattia! (kaiken järjen mukaan) Lisäksi jokaisen valmistajan suositukset ovat toisistaan poikkeavia, vaikka kyseessä on sama aine. Esim. tuohon selostukseen on vain lätkitty ohjeeksi 10g annoskoko, ilman mitään perusteita. Koskeeko tämä annoskoko siis 50kg:sta hoikkaa naista vai 120kg:sta lihaksikasta miestä, jonka optimaalinen annoskoko voi olla jopa 3-4 nelinkertainen naiseen verrattuna.

Siispä:
http://www.harjoittelu.net/kreatiini-mita-missa-milloin/a/19

Ja väitettäni tukevat mm. seuraavat lähteet, joista voidaan päätellä edellinen
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kreatiini

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
noniin, nyt mä uskon sitte sua ;) mutta osaatkos neuvoa miten mun kannattaa tuota crp:tä sitten ottaa jos mä painan ~77kg ja treenaan 4-jakoisella ja pyrin tekemään ohjelman 7päivään?
onneksi täälä on myös teitä jotka pystyy vastata asiallisesti :rock:

no toivottavasti en oo mitää beta-alaniinii vetäny täs 4vko :D mulla on myös kokoajan kusihätä mut sehän taitaa olla kreatiinin takia?

Joo samaa huomattu, kun aloitin kreatiinin käytön palautusjuomassa.

noniin, nyt mä uskon sitte sua ;) mutta osaatkos neuvoa miten mun kannattaa tuota crp:tä sitten ottaa jos mä painan ~77kg ja treenaan 4-jakoisella ja pyrin tekemään ohjelman 7päivään?
onneksi täälä on myös teitä jotka pystyy vastata asiallisesti :rock:

Tulsoten kannalta suositeltava päiväannos olisi n. 0,05g-0,15g jokaista painokiloa kohden, eli sinulla (0,07g*77=5,4g ja 0,15g*77=11,5g) 5-12g eli hyvin voit vetää sen 10g, kuten siinä valmistajan suosituksessakin luki:) (Tyypillinen annostus on myös tuo 5g, jota moni käyttää. Jos mietitään sitten Eurooppalaisia suosituksia, niin niiden mukaan suositeltava annos on vain 3g. (kuka keksinytkin))
En tiedä, että miten käytät kreatiinia, mutta ideahanahan koko hommassa on, että kreatiinivarastot saataisiin täyteen, joten mikäli et tee latausjaksoa, niin kreatiinivarastojen täyttymisessä kestää jonkun aikaa.. Yleensä kreatiin otetaan myös välipäivinä, mutta en tiedä, että hajoaako kreatiini normaalia nopeammin, kun sitä on elimistössä suurimpina annoksina, joten onko sitä "järkeä" välipäivinä ottaa. Itse kuitenkin otan.

Oon ihan aloittelia että en kyllä tiä tarttenko tällä harjoittelu määrällä mitään lisäravintoa, mutta tuloksia olis mukava saada hiukan nopeempaa. teen joka arkipäivä töiden jälkeen etunojia, hauista, vatsalihaksia, ja hölkkäämisen olen ajatellut aloittaa. leukoja ja käsipainoja useamman sarjan päivässä, mutta etunojia ja vatsalihaksia 1 pitkä sarja molempia. Kertokaa jos näette että jostaki kreatiinistä voisi hyötyä olla, mutta mielellään jotaki sellasta mikä ei saa selkää ja naamaa kovin lujaa kukkimaan. Evolution crp ainakin mun silmään näyttäs hyvältä mutta sanokaa te jotka asiasta tiedätte.

Oon ihan aloittelia että en kyllä tiä tarttenko tällä harjoittelu määrällä mitään lisäravintoa, mutta tuloksia olis mukava saada hiukan nopeempaa. teen joka arkipäivä töiden jälkeen etunojia, hauista, vatsalihaksia, ja hölkkäämisen olen ajatellut aloittaa. leukoja ja käsipainoja useamman sarjan päivässä, mutta etunojia ja vatsalihaksia 1 pitkä sarja molempia. Kertokaa jos näette että jostaki kreatiinistä voisi hyötyä olla, mutta mielellään jotaki sellasta mikä ei saa selkää ja naamaa kovin lujaa kukkimaan. Evolution crp ainakin mun silmään näyttäs hyvältä mutta sanokaa te jotka asiasta tiedätte.

LYHYESTI: Et tarvitse. Oma mielipiteeni on, että Lisäravinteiden käyttöä voi alkaa harkitsemaan, kun on vähintään muutaman kuukauden tehnyt tavoitteellista saliharjoittelua. Eli jos teet omalla kehon painolla harjoituksia päivittäin, et mun mielestä tarvitse vielä mitään lisäravinteita. Tärkeintä on, että huolehdit riittävästä proteiinin saannista ihan tavallisesta ruoasta (esim. raejuusto, tonnikala, maitorahka, kananmuna, kana, kala, vähärasvainen liha jne.) ainakin jos tarkoitat tulosten saamisella lihasmassan kasvattamista.

Ja ennenkuin rupeat mitään crp:ta ostaan, niin käytä rahasi sitten mielummin vaikka perus heraproteiinin jos haluat jotakin lisäravinnetta välttämättä ostaa. Ja sanottakoon nyt vielä sekin, että jos tavoitteenasi todellakin on lihasmassan kasvatus, niin aika nopeasti siirtyisin noista omalla kehonpainolla kotona tehtävistä liikkeistä ihan oikean kuntosalin puolelle ja painoharjoittelun pariin.

krea

Onkos väite totta, että jos juo kahvia tai muuta kofeiinipitoista juomaa tunnin sisällä,
kun on ottanut krean niin vaikeuttaako/estääkö se krean imeytymisen?

Kreatiini ei kyllä saa naamaa kukkimaan

Kyllä ainakin mulle tulee välittömästi finnejä kasvoihin, kun jatkan kreatiinin vetämistä noiden taukojen jälkeen. Mutta ruumis tavallaan tottuu siihen, eli se "kukkiminen" kestää vain sen pari päivää.

Näin siis minun kohdallani.

Kyllä ainakin mulle tulee välittömästi finnejä kasvoihin, kun jatkan kreatiinin vetämistä noiden taukojen jälkeen. Mutta ruumis tavallaan tottuu siihen, eli se "kukkiminen" kestää vain sen pari päivää.

Näin siis minun kohdallani.

Itse asiassa itellä ainaki finnit katos naamasta melkein kokonaan, kun kreatiinin käytön aloitin. Voi tietenki johtua muustakin, mutta katotaan tuleeko ne takas kun lopetan käytön, jolloin tämän voisi ainakin jotenkin rinnastaa tuohon kreatiinin vaikutuksiin:)

Onkos väite totta, että jos juo kahvia tai muuta kofeiinipitoista juomaa tunnin sisällä,
kun on ottanut krean niin vaikeuttaako/estääkö se krean imeytymisen?

No enpä tosta tunnista tiedä, mutta jossain tutkimuksessa oli huomattu, että kreatiinista ei saatu mitään hyötyä kun vedettiin kofeiinia ja kreatiinia samaan aikaan, siis ennen reeniä.

Kreatiini kerää nestettä kehoon (lihaksiin), ja kofeiini poistaa nestettä kehosta.

Omat kokemukseni muutaman käyttökerran jälkeen (olen ottanut Fastin ohjeiden mukaisesti; latausjakso 5 pv (20g/pv) ja sitten 4-6 viikkoa 5g/pv (yleensä palkkarissa)):

- Latausjaksolla vatsa menee sekaisin, paskalla pitää käydä varmaan neljästi päivässä. Ongelma tasoittuu ylläpitojaksolla
- Finnejä tuppaa tulemaan naamaan, tosin kärsin yleensäkkin tästä vaikken tosin ole mikään "pizzanaama"
- Nestettä kertyy noin kilo viikossa, joten painonnousu on ollut jotain tämän tapaista: 74kg -> 80kg. Lähtee toki helposti pois kun lopettaa.

+ Toisaalta nesteenkertyminen "voitelee" niveliä niin esim. ranteet jotka monesti vihloisivat muuten voivat krea-kuurilla paremmin.
+ Kuuden viikon aikana olen saanut maksimissaan n. 10% korotuksia painoihin: esim. penkki 100kg -> 110kg ja mave 120 -> 135kg. Kuurin loputtua tosin tulokset jälleen laskevat mutteivat kuitenkaan alkuperäiselle tasolla. Esim. tuo penkkipunnerrus laski 105kg:oon.

onko tuolle finnien tulemiselle mitään todisteita, vai onko vaan paranoidien finninaamojen keksimä?

edit: siis kun monet väittää satavarmasti ettei mitään finnejä tule tuosta.

onko tuolle finnien tulemiselle mitään todisteita, vai onko vaan paranoidien finninaamojen keksimä?

No voit ite päätellä, että tuleeko siitä finnejä, kun otat selvää, että miten talirauhaset käyttäytyvät ja kertyykö niihin ylipäänsä vettä, jotta finnejä tulisi jne. Itellä nyt ei aikaa ottaa selvää, mutta omalla kohdalla ainakin melkein kaikki finnit kadonneet naamasta, kun aloitin kreatiinin käytön (käyttöjakso edelleen käynnissä). 4v aikana näin ei ole aikaisemmin käynyt..

Omat kokemukseni muutaman käyttökerran jälkeen (olen ottanut Fastin ohjeiden mukaisesti; latausjakso 5 pv (20g/pv) ja sitten 4-6 viikkoa 5g/pv (yleensä palkkarissa)):

- Latausjaksolla vatsa menee sekaisin, paskalla pitää käydä varmaan neljästi päivässä. Ongelma tasoittuu ylläpitojaksolla
- Finnejä tuppaa tulemaan naamaan, tosin kärsin yleensäkkin tästä vaikken tosin ole mikään "pizzanaama"
- Nestettä kertyy noin kilo viikossa, joten painonnousu on ollut jotain tämän tapaista: 74kg -> 80kg. Lähtee toki helposti pois kun lopettaa.

+ Toisaalta nesteenkertyminen "voitelee" niveliä niin esim. ranteet jotka monesti vihloisivat muuten voivat krea-kuurilla paremmin.
+ Kuuden viikon aikana olen saanut maksimissaan n. 10% korotuksia painoihin: esim. penkki 100kg -> 110kg ja mave 120 -> 135kg. Kuurin loputtua tosin tulokset jälleen laskevat mutteivat kuitenkaan alkuperäiselle tasolla. Esim. tuo penkkipunnerrus laski 105kg:oon.

Onkos jollain kokemuksen sanaa kuinkas nopeasti krean käytön jälkeen saa painon alas. Itellä tullut 5kg / 2kk, josta voisin luopua. Tietenkin järki sanoisi että hikoilemalla kiihdytän nesteen poistumista, mutta hupeeneeko tarvittaessa itsekseen?

Toisille tulee, toisille ei. ei kaikille vaan joillekin eikä jokaiselle:david:

Onkos jollain kokemuksen sanaa kuinkas nopeasti krean käytön jälkeen saa painon alas. Itellä tullut 5kg / 2kk, josta voisin luopua. Tietenkin järki sanoisi että hikoilemalla kiihdytän nesteen poistumista, mutta hupeeneeko tarvittaessa itsekseen?

Sanotaan, että puolessa kuukaudessa lähtis pois..

Onko kellään minkäänlaista kokemusta Evolution Crp:stä
Kovat on lupaukset :rolleyes:

* 70% jauheesta koostuu puhtaasta patentoidusta Creapure Pyruvate® raaka-aineesta
* 5 kertaa tehokkaampi kreatiinin lähde kuin kreatiinimonohydraatti
* 5 kertaa tehokkaampi pyruvaatin lähde kuin kalsiumpyruvaatti
* Tuotetta ei tarvitse lainkaan tankata, eikä se nosta lihassolun sisäisen nesteen määrää
* Lisää lihasmassaa
* Lisää maksimivoimaa ja parantaa sarjakestävyyttä
* Erinomainen rasvanpolttaja
* Sopii kaikkiin voimalajeihin, mutta suunniteltu erityisesti painoluokkalajeissa kilpaileville urheilijoille
* Tuote imeytyy suoraan ohutsuolesta verenkiertoon, eikä se tarvitse maksan jatkokäsittelyä
* Turvallinen käyttää

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/newreply.php?do=postreply&t=47537

Mutta onko kellään kokemusta, lähinnä tuosta että toimiiko lihasmassan lisäämiseen ja sarjakestävyyteen?

Eli kreatiini kerää nestettä kehoon. Se ihmetyttää että silti saa ravata kusella yhtä usein ku ois juonu kahvia sen 5-6 kuppia päivässä (kahvin juonnin lopettanut). Eikä muutenkaan ole tullut juotua litra kaupalla joka päivä... Siis luulis et vaikutus olis päinvastanen ku neste kerääntyy nii ei tarvis yhtenää kusta:rolleyes: Ja jos pystyy nukkuu yön yli ettei herää kuselle:zzzz:, nii aamul saa kusta sen 5 minuuttii putkee:D

Itsellä kuitenkin toiminut hyvin tuo Fastin Crea, painoa tullut lisää 5 kiloo reilus kuukaudes, sarjakestävyys ja sarjapainot noussu:dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom