Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Ymmärsinkö nyt oikein, että tuota Evolutionin CRP:tä pitäisi ohjeen mukaan vetää aamulla 10g ja ennen treeniä 10g. Eli treenipäivinä tulisi yhteensä 20g. Tuo kuulostaa jo aika paljolta minun korvaani. Onko tuo siis se paras tapa, vai onko jotain järkevämpää tapaa. Sen takia vain kysyin, kun Evolution kuulemma tykkää kusettaa vähän noiden tuotteidensa ominaisuuksillaan, niin täytyy nyt ne annostuksetkin varmistaa.

Ymmärsinkö nyt oikein, että tuota Evolutionin CRP:tä pitäisi ohjeen mukaan vetää aamulla 10g ja ennen treeniä 10g. Eli treenipäivinä tulisi yhteensä 20g. Tuo kuulostaa jo aika paljolta minun korvaani. Onko tuo siis se paras tapa, vai onko jotain järkevämpää tapaa. Sen takia vain kysyin, kun Evolution kuulemma tykkää kusettaa vähän noiden tuotteidensa ominaisuuksillaan, niin täytyy nyt ne annostuksetkin varmistaa.

Laitan lyhyesti ja ilman perusteluja. Vastaile jos niitä tarvitset.

Yleisenä käytäntö ollut, että ensimmäisten 5 päivän aikana kreatiinia otetaan yht 20g päivässä neljänä 5g annokksina. Voit ottaa myös aamulla tuon 10g annoksen ja illemmalla siten toisen 10g annoksen, koska kreatiini saattaa imeytyä jopa paremmin näin.

Nyt kreatiinivarastosi ovat täydet, kun olet ottanut sitä ~100g, jolloin saat kreatiinista sen tuoman hyödyn. Jatka nyt n. 4-6 viikkoa kreatiinikuuria ottamalla 5-10g kreatiinia joka päivä yhtenä annoksena. Treenipäivinä ota annos treenin jälkeen tai jaa annos kahteen pienempään annokseen, joista toisen otat ennen treeniä ja toisen treenin jälkeen.

Tästä seuraa sitten noin 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä.

itsehän käytän tota crp:tä niin että otan tuon 10g annokset puolituntia ennen treeniä enkä muuten päivän aikana koske siihen! :) kaikki tyylillään!

itsehän käytän tota crp:tä niin että otan tuon 10g annokset puolituntia ennen treeniä enkä muuten päivän aikana koske siihen! :) kaikki tyylillään!

Optimaalisempi ottaa mielummin treenin jälkeen. Ja latausjakson jälkeen se kannattaa yhtenä kertana päivässä melkein ottaa, tai sitten parin tunnin aikana parina anoksena, koska kreatiinia vastaanottavat reseptorit pystyvät tällöin olemaan aktiivisimmillan.

en oo ite noita tankkaus juttuja harrastanu tai että olisin ohjeen mukaan menny. Pistän aina tee lusikallisen palautusjuomaan. Kannattaako tosta muuten pitää joskus taukoa siis kreatiinin käytöstä

en oo ite noita tankkaus juttuja harrastanu tai että olisin ohjeen mukaan menny. Pistän aina tee lusikallisen palautusjuomaan. Kannattaako tosta muuten pitää joskus taukoa siis kreatiinin käytöstä

Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän tankkausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20 grammaa päivässä. Ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10 g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiinin vaikutus säilyy tauonkin aikana, koska ylläpitojakso on täyttänyt kreatiinivarastot. tos on käyttöohjeet samas mut 2-4 viikon tauko btw.. Niiku tossa lukee.;)

Sun sana VS. http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=91
uskon kuitenki ennemmin tuota jälkimmäistä!

No mun sanalla ei tosiaan paljoa painoarvoa ole, mutta noihan on kauppiaiden/valmistajan kehittämiä suosituksia, jotka eivät millään tasolla ole puolueettomia. Lisäksi kauppias, eikä myöskään valmistaja ole tässä tapauksessa tutkinut kreatiinin vaikutusta solutasolla, vaan tarkoituksena on ollut vain valmistaa laadukasta kreatiinimonohydraattia! (kaiken järjen mukaan) Lisäksi jokaisen valmistajan suositukset ovat toisistaan poikkeavia, vaikka kyseessä on sama aine. Esim. tuohon selostukseen on vain lätkitty ohjeeksi 10g annoskoko, ilman mitään perusteita. Koskeeko tämä annoskoko siis 50kg:sta hoikkaa naista vai 120kg:sta lihaksikasta miestä, jonka optimaalinen annoskoko voi olla jopa 3-4 nelinkertainen naiseen verrattuna.

Siispä:
http://www.harjoittelu.net/kreatiini-mita-missa-milloin/a/19

Ja väitettäni tukevat mm. seuraavat lähteet, joista voidaan päätellä edellinen
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kreatiini

noniin, nyt mä uskon sitte sua ;) mutta osaatkos neuvoa miten mun kannattaa tuota crp:tä sitten ottaa jos mä painan ~77kg ja treenaan 4-jakoisella ja pyrin tekemään ohjelman 7päivään?
onneksi täälä on myös teitä jotka pystyy vastata asiallisesti :rock:

no toivottavasti en oo mitää beta-alaniinii vetäny täs 4vko :D mulla on myös kokoajan kusihätä mut sehän taitaa olla kreatiinin takia?

Joo samaa huomattu, kun aloitin kreatiinin käytön palautusjuomassa.

noniin, nyt mä uskon sitte sua ;) mutta osaatkos neuvoa miten mun kannattaa tuota crp:tä sitten ottaa jos mä painan ~77kg ja treenaan 4-jakoisella ja pyrin tekemään ohjelman 7päivään?
onneksi täälä on myös teitä jotka pystyy vastata asiallisesti :rock:

Tulsoten kannalta suositeltava päiväannos olisi n. 0,05g-0,15g jokaista painokiloa kohden, eli sinulla (0,07g*77=5,4g ja 0,15g*77=11,5g) 5-12g eli hyvin voit vetää sen 10g, kuten siinä valmistajan suosituksessakin luki:) (Tyypillinen annostus on myös tuo 5g, jota moni käyttää. Jos mietitään sitten Eurooppalaisia suosituksia, niin niiden mukaan suositeltava annos on vain 3g. (kuka keksinytkin))
En tiedä, että miten käytät kreatiinia, mutta ideahanahan koko hommassa on, että kreatiinivarastot saataisiin täyteen, joten mikäli et tee latausjaksoa, niin kreatiinivarastojen täyttymisessä kestää jonkun aikaa.. Yleensä kreatiin otetaan myös välipäivinä, mutta en tiedä, että hajoaako kreatiini normaalia nopeammin, kun sitä on elimistössä suurimpina annoksina, joten onko sitä "järkeä" välipäivinä ottaa. Itse kuitenkin otan.

Vähän perusteluja tms voisi kyllä kertoa lisäksi kuin vain "ei ole" "ei varmasti ole", tai ainakin sitten pasteta jotain faktaa tiskiin.

No minä kommailen sen verran, että pyruvaateilla on todettu polttavan rasvaa reilusti ylipainoisilla ihmisillä. Kuitenkin "normaaleilla" (kehon rasvaprosentti ei ÄLYTTÖMÄN korkea) tämä hyöty jää niin mitättömäksi, että se ei ole mitenkään mainittavaa.. En jaksa nyt etsiä lähteitä tueksi väitteille:)

Back
Ylös Bottom