Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Nyt nopeaa vastausta kaipaava kysymys.. Pitääkö kreatiinin aloitusjaksolla (5pv) ottaa se 20 g , vaikka ei treenaisi kyseisenä päivänä? 2 päivää olen nyt ottanut sen 20g (aamulla, ennen treeniä, treenin jälkeen, ja illalla (FAST:in omat ohjeet ) ) Mutta nyt on välipäivä treenaamisessa.. joten otanko tänäänkin, vai vasta seuraavana treenipäivänä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vetelin kreaa about 2kk, tuntu ettei ollut sitten yhtikäs mitään vaikutusta. Treenipainot nousi mutta ei mitään ihmeellistä tahtia, sama kehitys olis varmaan tullut ilman kreatiiniakin.

Sitten on ollut juttua että krea keräis nestettä sen verta että pari kolme kiloo tulis nestepöhöstä lisää painoa. En havainnut edes tätä ilmiötä. Vaa'an neula ei värähtänyt milliäkään käytön lopettamisen jälkeen alas eikä myöskään aloittaessa ylös.

Vielä olis puoli purkkia käyttämättä, kai sen vois popsia pois jossai vaiheessa ettei vanhene. :down:

Niin että tällainen kysymys yleisesti.

Käytän reco2 palautusjuomaa ja siihen ruukaan sekoittaa kreaatiinia, että mitä suosittelisitte velä kreatiini lisäksi? jotai ¨proteiinimömmöä¨ mutta mitä?

Miksi et ota suoraan Muscle+ -palautusjuomaa kun se on valmis palautusjuoma nimenomaan voimaharjoittelijoille?

määristä

kertookaas vaa'attomalle kuinka paljo tollane reilu t-lusikallinen kreaa painaa? ja onko hyvä/riittävä/liikaa jos sellasen päivittäin ottaa palkkarin kans ilman mitää latausjaksoja?

En tiedä onko tosi kaukaa haettua, mutta itsellä JOKAISELLA kreatiinin latausjaksolla on imusolmukerauhanen turvonnut ja yhden kerran melkoisesti. Yksi rauhanen on leikattu pois kainalon alta, koska sille tuli kokoa niin paljon että se näkyi ihon läpi. Tutkittuaan asiaa lääkärit sanoivat etteivät osaa selittää, että noi vaan tulee joskus ja rauhanen oli sinäänsä aivan vaaraton. En kanssa keksi itse mitää selitystä asialle kunnes tosiaan aloin kelaamaan, että olen huomannut nämä turvonneet imusolmukkeet AINA lautauskuurin lopulla. Ja niitä latauskuureja on ollu vissii 4. Eli alottelevalle kannatan kyllä alottamaan sen kreatiinin käyttöä ilman latausjaksoa.

En tiedä onko tosi kaukaa haettua, mutta itsellä JOKAISELLA kreatiinin latausjaksolla on imusolmukerauhanen turvonnut ja yhden kerran melkoisesti. Yksi rauhanen on leikattu pois kainalon alta, koska sille tuli kokoa niin paljon että se näkyi ihon läpi. Tutkittuaan asiaa lääkärit sanoivat etteivät osaa selittää, että noi vaan tulee joskus ja rauhanen oli sinäänsä aivan vaaraton. En kanssa keksi itse mitää selitystä asialle kunnes tosiaan aloin kelaamaan, että olen huomannut nämä turvonneet imusolmukkeet AINA lautauskuurin lopulla. Ja niitä latauskuureja on ollu vissii 4. Eli alottelevalle kannatan kyllä alottamaan sen kreatiinin käyttöä ilman latausjaksoa.

Samapa se käyttääkö latausjakson kanssa, tai ilman. Jos sinulla on tuommoisia oireita, niin ei se tarkoita että muilla on :) Eka kerta muuten, kun kuulin tällaisesta. Mutta molempi parempi.

Joo, en sitä väitäkkään enkä ole varma liittyykö tuo edes kreaan. Itse olen käyttänyt kreaa melko aloittelijasta (jota olen melkoisen paljon vieläkin) asti latausjakson kanssa, joten pistää vähän ajattelee moinen.

Wanha ketju ylös, kun en jaksa aloittaa uuttakaan.
Onko kenelläkään samanlaista kokemusta:
Kreatiini aiheuttaa pahan/ huonon olon.
Palkkarin kun kiskasen ja jos se on sellaista, missä on kreatiini mukana, niin huh huh. Aikoinaan yritin pelkkää kreatiiniakin, mutta sama juttu. Tunnin pari kestää ja sitten alkaa helpottamaan.
EN tyydy nyt mihinkään naiviin "älä ota", vaan itsellä kun on vain kreatiinin kohdalla kokemusta FAST- tuoteperheestä, niin jos jollakulla on ollut sama ja tuotteen vaihto on helpottanut...tms
Muut palkkarit on uponnu ja toiminutkin ihan ookoo, mutta kun niitä on vetänyt..paljon, niin aina on oikeastaan pakko vaihtaa, koska maut yms alkaa tympimään.

tackochadjö
-r3-

Wanha ketju ylös, kun en jaksa aloittaa uuttakaan.
Onko kenelläkään samanlaista kokemusta:
Kreatiini aiheuttaa pahan/ huonon olon.
Palkkarin kun kiskasen ja jos se on sellaista, missä on kreatiini mukana, niin huh huh. Aikoinaan yritin pelkkää kreatiiniakin, mutta sama juttu. Tunnin pari kestää ja sitten alkaa helpottamaan.
EN tyydy nyt mihinkään naiviin "älä ota", vaan itsellä kun on vain kreatiinin kohdalla kokemusta FAST- tuoteperheestä, niin jos jollakulla on ollut sama ja tuotteen vaihto on helpottanut...tms
Muut palkkarit on uponnu ja toiminutkin ihan ookoo, mutta kun niitä on vetänyt..paljon, niin aina on oikeastaan pakko vaihtaa, koska maut yms alkaa tympimään.

tackochadjö
-r3-

Omalla kohdalla epäilin eka heraa, mutta kun eilen otin palkkarin ilman kreaa niin heti oli huono olo poissa. Fastin kreatiinia olen käyttänyt myös, mutta pitää kattella vaihtaakko tässä tosiaan eka merkkiä vai jättääkö koko kreatiini pois. On meinaa ruokahalukin pois pari tuntia tuon palkkarin jälkeen, mikä ei ennen kreatiinin käyttöönottoa ollut mikään ongelma..

Itse kävin asiasta vähän aikaa sitten jo verikokeissa ym. mut sit tajusin et latausjaksolla ne aina ne imusolmukkeet turvonnu et ei mitää hätää. Testasin sitä sit viel et lopetin kreatiinin käytön pariksi viikoksi ja imusolmukkeet häipyivät tuolloin. Sinä aikanu kun en käyttänyt kreaa niin: Nivelet alkoivat lonksumaan, treenipainot tippuivat, yleisesti heikompi tunne, palautuminen heikentyi jne. Eli oli taaas viisasta aloittaa käyttö ja homma taas toimii. Mut tuo laittaa kyl aina vähä naaman kukkimaa ja muuta mut ku treenit kulkee nii muulla ei väliä :).

Kreatiini ja TTT

Nyt häätyy kysyä vähä jelppiä!

Eli siis ostin FASTin kreatiinipurkin ja Dextro hiilarijauhetta pussin.
Näitä sitten sekoitan keskenään, niinkuin pitääkin.

Aiemmin olen käyttänyt aina reenin päätteeksi MASS2:sta palautusjuomana ja olen nyt ajatellut siis aloittaa TTT:n.

Kysymys kuuluukin että miten nyt otan näitä juomia?
ja pitääkö minun aloittaa se latausjakso kreatiinin käytössä?

Itse kävin asiasta vähän aikaa sitten jo verikokeissa ym. mut sit tajusin et latausjaksolla ne aina ne imusolmukkeet turvonnu et ei mitää hätää. Testasin sitä sit viel et lopetin kreatiinin käytön pariksi viikoksi ja imusolmukkeet häipyivät tuolloin. Sinä aikanu kun en käyttänyt kreaa niin: Nivelet alkoivat lonksumaan, treenipainot tippuivat, yleisesti heikompi tunne, palautuminen heikentyi jne. Eli oli taaas viisasta aloittaa käyttö ja homma taas toimii. Mut tuo laittaa kyl aina vähä naaman kukkimaa ja muuta mut ku treenit kulkee nii muulla ei väliä :).

itellä turvonnut kanssa nivusista vasemmanpuoleinen imusolmuke kun rupesin vetelemään ufsin kökkökreaa pitkästä aikaa. kosketusherkkä mutta muuta ongelmaa ei ole ilmennyt. eli ei kannata lopettaa käyttöä.

Nyt kun vedin latausjakson loppuun nii ilmeni sit muutamia ongelmia. Treenit kyl sujuu hyvin, mut toi hikoileminen. Heti ku oli vähä lämpimämpi päivä (15-20 astetta), nii olemisesta ei tuu mitään. Bussissa hikoilee ku sika ja yleensä sisätiloissaki. Pää on se kovin hikoilemaan, mut muu kroppa ei niinkää. Mitenhä tuota pään hikoilua vois rauhottaa muuten ku että laskis vaa yksinkertasesti nesteitä? Sit ku nesteitä laskee nii nivelet lonksuu ja tuntuu et paikat hajoo. Onko tähän olemassa mitään hyvää ratkaisua?

En jaksa kaikkia näitä kreaketjuja kahlata läpi. Tänään tarttu mukaan tollanen 300g krea-purkki. Lisääkä krea mitenkään hikoilua, eli kun ois tanssi-tunti 3 kertaa viikossa ja muutenkin hikoilee kuin mikäkin sika muihin verrattuna...:rolleyes:

Ite kyllä hikoilen kovasti, ainaki nykyään ja krea otettu käyttöön 3 viikkoa sitten.
Emmä usko että se kreatiinistä johtuu, mutta kun searchia käytin ni jotku niin väitti, että kreatiinin myötä tullu hikoiltua.

niin ja postissa #336 jotain.

Olen nyt kreatiinia käyttänyt semmoiset 44 päivää ja alkuaikoina tuli vain vatsa veteläksi, mutta sitten viikon päästä ei minkäänlaisia huonoja sivuvaikutuksia.

Sitten tuosta hikoilemisesta en suoranaisesti osaa sanoa sen kummempaa, muutakuin, että ainakin nukkuessa oon hikoillut aika paljon, tosin se voi olla ihan yksilöllistä joka tuskin johtuu kreasta.

Finneistä sen verran, että ei ainakaan itselleni ole sen vertaa enempää niitä pömpähtänyt pinnalle kuin aikaisemmin.

Hyvinä puolena olen tähän mennessä huomannut, että tuo krea on antanut ihan hyvin lisäpotkua reenaukseen ja varmaan myös voimaan tosin huomenna alkaa 2-4 viikon tauko tuon käytöstä jolloin täytyy varmaan sitten tauon jälkeen aloittaa uusi kierros tai siirtyä johonkin toiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom