- Liittynyt
- 28.10.2002
- Viestejä
- 8 220
Pikkuhiljaa alkaa koulumaailmassa väistymään ulkoa opeteltavan nippelitiedon kulttuuri. Meidän opinnoissa jo oli havaittavissa suuntausta, jossa tenttien vaihtoehtona oli usein essee tai tenttejä tehtiin ryhmässä/pareittain, jolloin tenttitilanne toimi myös oppimistarkoituksessa. Opettajille on paljon helpompi arvioida koetta/tenttiä, jossa kysymykseen on selkeä vastaus.
Ainakin peruskoulun arvioinnissa korostetaan sitä, että todistusnumero ei enää koostu pelkistä koenumeroista, vaan arviointiin vaikuttaa useampi eri osa-alue.
Joku päivä näkyy ehkä siellä korkeammalla asteella
Tuo Alyssan kuvaama opiskelumalli kuulostaa tosi hyvältä. Käytännön tarpeista sen opiskelun pitäisi lähteäkin.
Ainakin peruskoulun arvioinnissa korostetaan sitä, että todistusnumero ei enää koostu pelkistä koenumeroista, vaan arviointiin vaikuttaa useampi eri osa-alue.
Joku päivä näkyy ehkä siellä korkeammalla asteella
Tuo Alyssan kuvaama opiskelumalli kuulostaa tosi hyvältä. Käytännön tarpeista sen opiskelun pitäisi lähteäkin.