Minkälaisia noi luennoitsijat muuten on teknillisissä yliopistoissa? Täällä meinaan ylivoimaisesti surkeimmat luennoitsijat on tulleet matikan laitokselta. Ihan käsittämätöntä touhua Olisin käynyt täällä huvikseni yhden optimoinnin kurssin pari vuotta sitten, jota järjestettiin kauppakorkeakoulun ja matikan laitoksen yhteistyössä, mutta ei mulla kestänyt hermo kahta luentoa pidempään sitä tyyppiä. En käsitä, mistä sinne on juurtunut mm. se ajatus, että luennoilla opitaan parhaiten niin, että kirjoitetaan niitä sepustuksia ylös. Niissä on vielä aina jotain kämmejä, mitä se luennoitsija sitten korjailee ja sekoilee taululla. Itse näkisin, että luennoilla on tarkoitus ymmärtää ne asiat, eikä kirjoittaa niitä käsi krampissa ylös.
Että ehkä pitää vähän ottaa takaisin kommentteja fiksuihin liittyvistä stereotypioista. Ei noi matikan laitoksen tyypit ainakaan opettaa osaa. Varmaan hyviä tyyppejä on sielläkin, mutta oon aika hyvin sitten missannut ne tässä suhteellisen pitkän opiskelutaipaleeni aikana.
Voin hyvin kuvitella. Olin juurikin avoimen yliopiston kurssilla jossa tilanne oli vähän samantyylinen, paitsi että kurssi oli kiinnostava. Olisin menettänyt hyvän kesksutelun ja asian miettimisen jos olisi ranne tohjona yrittänyt tehdä muistiinpanoja. Päätin että nyt nautin luennoista ja tentistä sitten vaan jotenkin läpi.