- Ikä
- 49
Näinhän sitä luulisi, mutta kun ei ole. Toki jos nyt koulutus ja työelämässä pärjääminen on sama kuin valkokaulushommat, niin siinä tapauksessa ehkä.
En mä tiiä missä te elätte, jos ette ole tavanneet kolmekymppisiä kielitaidottomia ihmisiä, jotka kuintekin pärjää ihan ok elämässään. Siellä niitä on ihan insinööristä luokkahitsariin. Ja kyllä nämä hitsaritkin tuntuu tekevän koulutusta vastaavia mielekkäitä töitä.
me koko ajan tunnutaan lähtevän olettamuksesta, että koulutus ja pärjääminen on vähintään sitä korkeakoulua ja toimistohommia. Mä en kyllä ole ollenkaan samaa mieltä.
Oma parempi puolisko ei montaa sanaa vieraita kieliä puhu, vaikka jonkin verran ymmärtääkin. Sanaakaa ei ole työssään tarvinnut, eikä kyllä oikein osaisikaann. Elämässä menee kuitenkin ihan hyvin. Hyvä työpaikka ja parempi palkka kun mulla ;) Sanotaanko, että palkansaajien ylädesiilissä helposti... Ja ikää alle 40.
Itse käytän työkielenä käytännössä ainoastaan englantia. Kiinasta olisi kyllä välillä hyötyä. Muutama duunikaveri on Kiinaa opetellut ja sitä on kuulemma yllättävän helppoa oppia puhumaan.