murhasta tulee elinkautinen ja siitä vapautuu vasta kun armahdetaan.
aina käy näin että mitä enemmän jengiä on jossakin asiasta keskustelemassa tai mielipidettään ilmaisemassa niin sitä rajoittunempaa ajattelu keskimäärin on. nytkin kyseessä on mielisairas tyyppi jonka kassit tulisi leikata irti koska varmasti tulee uusimaan tekonsa? justjoo.
ja kyllä toinen mahdollisuus on paska juttu... muttakun kerta teko on jo tapahtunut niin kukaan ei siitä loppupeleissä hyödy että teljetään tämä tekijä 10vuodeksi linnaan. jätkä vain eristyy yhteiskunnasta ja kasvaa vankilakulttuuriin sisään. mun mielestä rikoksen uusimisen tai muutenkin kynnys uusiin rikoksiin on tällöin paljon matalampi. huomioidaan myös suhteellisen suuret korvaukset suomen mittakaavassa.
itse tuomioon tai tähän tapahtumaan en hirveän tarkasti aio ottaa kantaa koska en siitä tiedä yhtään sen enempää kuin mitä oon paskalehdestä lukenut.
Suomen elinkautinen on 14 vuotta. Ensikertalaisten tuomiot puolitetaan. Korjatkaa jos oon väärässä, mutta niin olen kuullu.
Kuten ehkä huomasit, sanoin että tietyn pisteen jälkeen kaikki vankilatuomiot pitäis olla lopun elämän mittasia. Ja tämähän tietenkin kuulostaa barbaariselta liberaalihipeille, mutta on se parempi vaihtoehto kun että annetaan ehdollista vankeutta ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Pitää myös tajuta että ei se koskaan tule elämään normaalia elämää. Rekisteriin se kaikki kuitenkin jää.
Ja rangaistuksien "hyöty" on se että A: suurempi kynnys raiskata niitä pikkutyttöjä ja B) oikeus toteutuu. Jälkimmäinen ei jostain syystä tarkota enää mitään Suomessa. Pitää ihmetellä miksei...
Lyhyet tuomiot pakottaa ihmiset myös oman käden oikeuteen. Jos olisin sen pikkutytön isä niin olisin luultavimmin tehnyt juuri näin.
Tajuan kyllä että se on kiva aina ottaa se moraalinen yläasema ja haukkua muita tyhmiks mutta taitaa olla että et oo ajatellu tätä ihan loppuun asti.
ja pörrikselle: Jos tehtäisiin niinkun sanoin (eli tietyn rajan jälkeen loppu elämä vankeutta) niin oikeus toteutuis, kynnys tehdä rikoksia pienenis ja rikollisuuden määrä vähenis koska ne rikolliset ei enää pääsis takaisin kaduille. Ongelma ratkaistu.
(MUTTA KUKA AJATTELEE VANGIN IHMISOIKEUKSIA!??!?!.. niin no.. kuka käski tehä rikoksen :o)