Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Säädettävä penkki olis jees :) Prkl, oon kyllä kateellinen kaikille joilla on kotona power rack, tekis niin mieli itekki myydä kaikki omat romut pois ja hommata kunnon kamat..

Tässä oma vastaus, voi olla että oon aikasemminki postata, ei voi muistaa..

- Monitoimilaite vapaille painoille, löytyy: säädettävä penkki/vinopenkki, reidenojennus, ylätalja, scott-penkki ja jotku täysin turhat jutut flyersejä varten. Sillä ei tee kyllä yhtään mitään, ylätaljaan ja ojennuslaitteeseen ei mahdu ku 2-3 kiekkoa eli max. 22kg rautaa näillä mun kiekoilla. Ylätalja kaukana tukevasta, ei sillä muutenkaa uskaltais tehdä. Penkki on niin kapea että sillä ei voi käytännössä tehdä ku kapeaa penkkiä, telineiden ulkopuoleltakaan ei voi ottaa kiinni ku painot tulee eteen ja painojen ulkopuolelle ei kuitenkaan yllä.
- 55kg edestä levypainoja
- 10kg suora laakeroimaton tanko (lievästi hajalla nii ei niitä viiti edes käyttää)
- 5kg laakeroimaton mutkatanko
- 15kg säädettävä käsipaino
- 5kg käsipaino (oli toinenki, hajos, eipä oo kyllä tosin viimevuosina ollut tarvettakaan sille)
- 2x10kg säädettävät käsipainot
- Leuanvetotanko

Eli tiivistettynä, ainoat millä kehtaa jotain tehdä on leuanvetotanko, sekin on oven karmien välissä eli ei voi leveällä otteella vetää, sitten scott-penkki jota ei kyllä tule käytettyä, käsipainot pienin varauksin, mutkatanko, kiekot ja penkissä voi kyllä kapealla otteella tehdä.

Säädettävä penkki olis jees :) Prkl, oon kyllä kateellinen kaikille joilla on kotona power rack, tekis niin mieli itekki myydä kaikki omat romut pois ja hommata kunnon kamat...

Kaikki on siis itse tehty puusta. Lähellä on kaupungin sali ja pääsymaksu on reilu euro, niin siellä voi vinopenkkiä käydä sillontällön tekemässä..

Olisko suosituksia selkä/vatsapenkiksi? Jätin siis tuon Bodycraftin ostamatta... Tällainen näyttäisi ihan hyvältä:

http://www.sport-tiedje.com/fi/hoist/bauchtrainer/hf4263_pl.htm

Tommosen sitten menin tilaamaan. Nettiä kahlaamalla löysin muutamia käyttäjäkommentteja ja ihan positiivista luettavaa olivat. Hieman tuota rakennetta epäilin, mutta Hoistin tehtaalta kertoivat, että kestää kuormaa 600 lb eli öpaut 300 kg, joten pitäisi olla ihan tukevaa tekoa. Ei sillä, että tarttis tommosia painoja tähän penkkiin lastata, mutta onhan se kiva tietää ettei tällaisen pikkupojan alle heti hajoa... Tai jos hajoaa niin nyt on ainakin mustaa valkoisella, jotta voi sitten haastaa äijät Jenkkilässä oikeuteen ja vaatia miljardin...öö... miljoonan vahingonkorvausta :D

BT 536 Power Cage

http://www.simpleproducts.de/produc...2/cPath/1_6/power-racks/bt536-power-cage.html

Tuollaisen ostin tuolta. Ja sitten on tietysti painoja ja tankoja. Edellisen telineen laitoin myyntiin satasella tänne pakkikselle ;)

Ottivat muuten toimituskuluja noin 87€, maksoin tilisiirrolla, toimitus kesti noin kolme viikkoa ja koti ovelle toivat.

Että yksinkertainen kotisali mulla, mutta ainahan sitä voi salilla käydä jos vaihtelua haluaa... eipä oo pahemmin tullu käytyä :puntti:

Oma kotisali valmistui juuri autotalliin. Räkin tein raksan ylijäämäpuutavarasta, metalliosat maksoi 32 e. Painosarjana Saken custom+ 177,5 kg. Treenit kyllä yksinkertaistuu entisestään, mikä ei välttämättä ole huono asia. Tai no ei iloita vielä, pitäähän tuo testata kunnon kyykkyraudoilla vielä :eek:

Liitteet

• räkki1.jpg
    räkki1.jpg
    90,5 KB · Katsottu: 3 392
  • räkki2.jpg
    räkki2.jpg
    85,8 KB · Katsottu: 2 312
  • räkki3.jpg
    räkki3.jpg
    72,7 KB · Katsottu: 2 539
Hyvällä säädettävällä penkillä jossa saa telineet kyykky korkeudelle ja mahdollisesti sisältää irroitettavan reiden koukistus ja suoristus vehkeen, riittävällä tilalla, säädettävillä käsipainoilla ja leuanveto tangolla + lisäpaino virityksillä, saa kyllä tehtyä halutessaan vaikka liiankin monipuolisen treenin.

Itse ainakin olen saanut treenattua huomattavasti tehokkaammin kotona kuin yleisella salilla. Muutama syy miksi:

1. Ei odotusta laitteisiin (pienellä salilla tärkein pointti)
2. Saa itse valita musiikin (ilman että on napit korvissa)
3. Voi kesällä treenata vaikka ilman paitaa
4. Ei huolta painoilla egoilusta, eikä häpeää pienistä :)
5. Halvempi pidemmän päälle

Tosin olettaen että tekniikka on kunnossa liikkeissä, ei tarvita avustajia teenissä.

Tietysti itsekkin kävin tosin ekat puoli vuotta julkisella ja sain apua esim. kyykyn tekniikkaan. Ja näin miten mikäkin toimii. Ja pitää kyllä olla varma että intoa riittää kun kummiskin rahaa palaa aluksi laitteisiin ja etenkin painoihin. Jos ekasta ½ vuodesta selviää, niin yleensä mennään pitkälle...

Jotain pohje vehjettä, ja ehkä scott hauiskääntöä tosin kaipaisin, ne tosin saisi parilla sadalla.

Hyvällä säädettävällä penkillä jossa saa telineet kyykky korkeudelle ja mahdollisesti sisältää irroitettavan reiden koukistus ja suoristus vehkeen, riittävällä tilalla, säädettävillä käsipainoilla ja leuanveto tangolla + lisäpaino virityksillä, saa kyllä tehtyä halutessaan vaikka liiankin monipuolisen treenin.

Itse ainakin olen saanut treenattua huomattavasti tehokkaammin kotona kuin yleisella salilla. Muutama syy miksi:

1. Ei odotusta laitteisiin (pienellä salilla tärkein pointti)
2. Saa itse valita musiikin (ilman että on napit korvissa)
3. Voi kesällä treenata vaikka ilman paitaa
4. Ei huolta painoilla egoilusta, eikä häpeää pienistä :)
5. Halvempi pidemmän päälle

Tosin olettaen että tekniikka on kunnossa liikkeissä, ei tarvita avustajia teenissä.

Tietysti itsekkin kävin tosin ekat puoli vuotta julkisella ja sain apua esim. kyykyn tekniikkaan. Ja näin miten mikäkin toimii. Ja pitää kyllä olla varma että intoa riittää kun kummiskin rahaa palaa aluksi laitteisiin ja etenkin painoihin. Jos ekasta ½ vuodesta selviää, niin yleensä mennään pitkälle...

Jotain pohje vehjettä, ja ehkä scott hauiskääntöä tosin kaipaisin, ne tosin saisi parilla sadalla.

Tuon hyvien puolien setin allekirjoitan täysin. Lisäisin siihen vielä omalta kohdalta sen, että vaimokin innostui taas punteista, kun nyt on helppo mennä ja tehdä. Ja hänellä aivan nuo samat perusteet, minkä takia on kiva treenata kotona - tosin paita on vielä pysynyt päällä (toistaiseksi) :D

Plus se, että matka salille ja takaisin kaikkine pukemisineen, odotteluineen, paskanjauhantoineen vie yhteensä varmaan tunnin ylimääräistä ja senkin voi käyttää johonkin muuhun.. Vaikka sitten rentoutumiseen.

http://www.simpleproducts.de/produc...2/cPath/1_6/power-racks/bt536-power-cage.html

Tuollaisen ostin tuolta. Ja sitten on tietysti painoja ja tankoja. Edellisen telineen laitoin myyntiin satasella tänne pakkikselle ;)

Ottivat muuten toimituskuluja noin 87€, maksoin tilisiirrolla, toimitus kesti noin kolme viikkoa ja koti ovelle toivat.

Että yksinkertainen kotisali mulla, mutta ainahan sitä voi salilla käydä jos vaihtelua haluaa... eipä oo pahemmin tullu käytyä :puntti:

Kuinka korkea häkki on? Näyttää ihan pätevältä laitteelta eikä hinta ainakaan huimaa...

Monella näyttää kotisalina olevan tuollainen perus Räkki-Penkki-Tanko yhdistelmä :rock:

Varmaan näin, ainakin jos on sopiva tila räkille. Ihan olohuoneeseen sitä ei voi ainakaan perheellinen laittaa, paitsi jos on todellinen HC-kaveri :D

Itse pidin tärkeänä räkin hankinnassa kolmea juttua: riittävän vahva rakenne, suht' edullinen hinta ja laajennettavuus eli että saa ainakin ylä- ja alataljan laitettua mukaan samaan kehikkoon.

Hieman tekisi mieli laajennella kotisalia. Oikeestaan kaikki perusvempeleet löytyy mukavasti mutta talja on hakusassa. Onko joku ostanut jostain edullisen ja hyvän taljan vai vielä parempaa, rakentanut toimivan. Tietysti mukava olisi jos samassa laitteessa olisi sekä ylä- että alatalja.

Minäkin ajattelin perustaa kellarissa punttisalli, ja halusin että muutkin asukkaat tulisivat, mutta ei kukaan ilmoittanut, kun talossa asuvat enim. vanhukset.
Ajattelin nostopenkkia, käsipainoja, soutolaitte mulla on jo, kuntopyörä jo on.

Ostin loppukesästä 16kg, 24kg ja 32kg kahvakuulat vielä lisukkeeksi kotisalilleni, halvalla sain vähän käytetyt moliskot. Olen vasta muutaman jumpan niillä tehnyt ja yhden kerran uskaltanut perusheilautusta isoimmalla kuulalla tehdä. Hyvin sillä tuli 14 toiston sarjat per puoli, mutta kahvakuulaheilautuksiin noi ovat lyhkäsiä sarjoja. Vaan jos pikkuhiljaa etenisi.

Etuheilautusten lisäksi olen tehnyt noilla yhden jalan maastanostoa (pirun rankkaa ja vaikeaa) ja 32kg kuulalla sivutaivutuksia. Siihen liikkeeseen toi painavin kuula on mulle just passeli.

Muuten olen sitä mieltä, että kahvakuulat ovat kotikuntoiluun hyvä väline, koska vievät vähän tilaa, ovat hiljaisia (ellei satu lähtemään ns. tangentiin suuntaan, eli irti näpeistä :D ), monipuolisia, kestäviä ja haastavia pallukoita. Eivät ne mikään taikasana ole, kuten niitä markkinoivat yhtiöt turhan usein hehkuttavat, mutta monessa suhteessa kumminkin järkevää reenivälineistöä erityisesti kotikäyttöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom