Kotisali

Kuinka hyvin tuommonen ER kumimatto tms. vaimentaa iskuja? Voiko pudottaa esim. levytangon painoineen suorilta käsiltä? Autotallin betonilattian päälle aattelin laittaa. Ois hieman helpompi liikutella kuin nostolavaa.

Edit. Jos treenaa painonnostoa nii kannattaako hommata samankokosia kiekkoja? Onko väliä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eksyin tänää paikalliselle uusiokeskukselle ja sieltähän löyty painokiekkoja niin maan perkeleesti!
Otin sitten sieltä 2 kpl 10kg kiekkoja omalle kotisalille ja hintaa tuli 4e... No täytyy heti maanantaina käydä noutamassa loput kiekot pois ja tais siellä joku tankoki olla. Mutta ei tosiaankaa ollu pahan hintasia :)

Moi.

Puhkaistaan immenkalvo tällä foorumilla kysymällä seuraavaan settiin kommentteja, kotisalia kun puuhaan 210 cm korkeaan autotalliin:

- Bodycraft F430 räkki
- F431 talja
- F602 penkki
- F670 selkälaite (kaipa tuolla vatsatkin voi tehdä...)

Näitä myy ainakin www.vuoripex.fi, mahtaakohan joku muukin myydä?

Levytanko ja painot löytyy jo vanhastaan. Hieman vaan hirvittää tuo kallis hinta koko setille, joten vastaavista kokoonpanoista otetaan kiitollisuudella ehdotuksia vastaan! Ainoana rajoitteena siis tuo korkeus 210 cm.

Vuoripexiltä kannattaa kysyä tarjous tohon pakettiin. Voi olla että hinta on sopivampi sen jälkeen. Oma paketti tuli periaatteessa ilman postikuluja ja vielä senkin jälkeen halvempaan hintaan.

Korkeudesta sen verran, että en nyt muista minkä korkunen tuo mun kellari on, mutta räkki piti koota melko valmiiks maassa, eli ne ylhäältä pujotettavat stopparit ja muut ei menny huonekorkeuden takia. Eli oikee ja vasen puoli kasaan maassa stoppareiden ja tanko telineiden kanssa, sitten alaosaan kiinni pystyyn ja yläpalkit sen jälkeen. Oisko 210-220cm toi kellarin korkeus kanssa. Taljasta en tiä, että tuleeko moinen yli ton räkin korkeudelle, mutta pystyssa se mulla mahtuu hyvin oleen ja kasaankin sen sain kohtuu helposti, kun vaimo vähän jelppi yläpalkkien kiinnityksessä.

Miten nopeasti kamat tuli perille tuolta bodysolid.de? Mites tuo Megafitnessistä tilaaminen toimii, kun tilauskaavakkeessa ei ole Suomea valittavana?

Bodysolid.de:stä tulivat vajaassa 2 viikossa.Megafitness shopista tulivat 3 viikossa.Sähköpostilla otin yhteyttä ja sieltä sain tilausohjeet.

Ite oon täs tehny kotona tällästä.

3x max. leuanveto myötäotteella
3x10 ranskalainenpunnerrus käsipainoilla
3x20 olankohautukset
3x6-8 hauiskäännöt käsipainoilla
3x10-15 forkut, eli siis hauiskääntö vastaotteella.
3x20 istumaanousu (jos jaksaa, ei oikein vatsoja aina jaksa :jahas:)

Noin 1,5 kk reenasin tälleen noin 2-4 krt viikossa ja haba kasvo 2,5 cm ja forkut 1,5 cm. Olkapäihin ja selkään tullut lihaa myös vähän.
En tiedä onko tämä mitenkään optimaalinen kotireeni, mutta paremman puutteessa.

Jalkoja ei oo oikein voinu reenata mitenkään :(

Onneks keskiviikkona pääsee salille reenaa sit.

Nyt jos suunnittelette levytankosarjan ostoa niin Kärkkäisellä on tarjouksessa, 140kg setti laakeroidulla tangolla 149e, ei paha :)

Tekis kyllä itelläki mieli mutta ei ole ylimääräistä rahaa eikä enää tilaa, voi että ku isäukko myis tuon vanhan penkin painoineen pois nii vois tilalle hommata kunnon penkin ja jonku tuollasen levytankosetin..

159 euroa näyttäisi ainakin webbisivujen mukaan olevan. Ei kyllä edelleenkään paha hinta, itse ostin muutama vuosi sitten intersportin alesta 199e ja se oli suurinpiirtein satasen halvempi kuin missään muualla.

Eilen eksyin taas paikalliselle uusiokeskukselle tarkoituksena hakea viimeksi näkemäni painot pois. Noh päivää ennen minua venäläiset olivat pakettiautolla hakeneet lähes kaikki painot pois! Löytyhän sieltä kuitenkin 2,5kg painoja 2kpl jotka ostin pois...
Samalla huomasin siellä yhdessä nurkassa sellasen monitoimipenkin jossa on reisien ojentaja ja koukistaja härpäke, pyysin hintaa ja kympillä sain sen:)

Tällä hetkellä autotallista löytyy Alastaron metallipajalla teetetty penkki, (jonka saa tasa ja vinopenkiksi), Tanko, lukot ja noin 140kg painoja. Muutamat säädettävät käsipainot (1-16kg ja 1-35kg).Tulossa se monitoimipenkki jolla voi jumppailla reisiä ja penkin voi säätää pystysuoraksi.
Lisäksi myös muuta pientä härpäkettä(kuten voimapyörä, sormipuristimia yms...)

Hankinnassa on vielä kunnollinen kyykkyteline tai räkki (tolla penkillä pystyy tekemään kyykkyäkin, mutta on hieman hankala), leuanvetotanko ja lisää levypainoja.

Tällä hetkellä laitteille tullut hintaa noin 100e (penkki+tanko+125kg painoja+ isommat käsipainot yhteensä 50e käytettynä).
Pienemmät käsipainot noin 20e ja loput painot 6e.

Ite oon käyny paikallisella salilla vain noin puolenkymmentä kertaa, koska kotoa löytyy kaikki mitä itse tarvin. Eli:
- penkki + 140 kg painoja (säädettävä vinopenkki). Penkissä myös laite pohkeiden treeniin.
- lyhyempi suora tanko esim. hauiskääntöjä varten
- itse kyhätty teline jalkakyykyille
- leuanvetotanko
- vatsalihaslaite
- lattia, jossa voi tehä etunojapunnerruksia
- lisäksi löytyy vielä ns. vääntökone (tuskin yleinen nimitys laitteelle)

Iteltäkin löytyy kotoa kaikki mitä 1- tai 2-jakoiseen tarvitsee

-Kyykkyteline (150cm) jonka saa säädettyä penkkipunnerruskorkeuteen.
-Erillinen penkkipunnerruspenkki, jonka saa alaviistoon, yläviistoon ja tasapenkiksi.
-Levytanko (7.5kg) ja painoja 100kg
-Säädettävät käsipainot (1.5kg) joissa käytetään edellä mainittuja levypainoja, kapasiteetti siis 1,5-41,5kg
-Leuanvetotanko, tosin ei kuntosalirakennuksessa.

Sitten on vielä joku ihme härveli jossa on reidenojennus, peckdeck, maailmanpaskinylätalja ja laite penkkipunnerrukseen istuen. Tämä siis ihan paska rakkine, en periaatteen vuoksi suostu käyttämään.

Jouluun mennessä aion hankkia vatsapenkin ja kattoon kiinnitettävän leuanvetorekin.
*Myöhemmissä haaveissa on myydä aiemmin mainittu paskahärveli, ja ostaa tilalle yhdistetty ala- ja ylätalja.

*Tarkoittaa sitä kun pääsen vanhempien kanssa yhteisymmärrykseen asiasta

Ite tehty penkki, dippiteline ja painoille oma teline. Penkkiin saa kyykkytelineen viritettyy.
levytanko ja 2 säädettävää käsipainoa. Kaiken saa reenattua =)

Salilla ite käyn kyllä, mutta jos enolla käy, niin siellä on penkki+ paljon painoja, en muista paljonko ja 25kg säädettävät kässärit. Njooh, noilla voi joskus jotain tehä, kun käy siellä, tosin salilla just pääsääntösesti käy, niin saa kaiken tehtyä.

Noi ihme härvelit joissa on yhdistetty sitä sun tätä, on kyl naurettavia. :D

Itellä on itsetehty penkki (20kg tanko ja painoja yhteensä 70kg), mutkatanko, ladattavat käsipainot, vatsalihaslaite ja leuanvetotanko. Kyykkyteline nyt olisi suunnitteilla. Kaikki on tallissa paitsi leuanvetotanko.

Vuoripexiltä kannattaa kysyä tarjous tohon pakettiin. Voi olla että hinta on sopivampi sen jälkeen. Oma paketti tuli periaatteessa ilman postikuluja ja vielä senkin jälkeen halvempaan hintaan.

Korkeudesta sen verran, että en nyt muista minkä korkunen tuo mun kellari on, mutta räkki piti koota melko valmiiks maassa, eli ne ylhäältä pujotettavat stopparit ja muut ei menny huonekorkeuden takia. Eli oikee ja vasen puoli kasaan maassa stoppareiden ja tanko telineiden kanssa, sitten alaosaan kiinni pystyyn ja yläpalkit sen jälkeen. Oisko 210-220cm toi kellarin korkeus kanssa. Taljasta en tiä, että tuleeko moinen yli ton räkin korkeudelle, mutta pystyssa se mulla mahtuu hyvin oleen ja kasaankin sen sain kohtuu helposti, kun vaimo vähän jelppi yläpalkkien kiinnityksessä.

Täytyy sanoa, että olihan se meinaan millintarkkaa touhua jotta saatiin räkki sopimaan autotalliin... Mutta sopihan se kuitenkin ja tosiaan, tarjouksen pyysin Vuoripexiltä ja postikulujen verran tuli mullekin alennusta. Hyvä, jämäkkä setti ja varmasti kestää ne painot, mitä minä tulen koskaan nostamaan. Ainoa miinus tulee siitä, että ei pääse tässä vetämään leukoja kun räkin yläosa on käytännössä ihan katossa kiinni, mutta sekin johtuu vain siitä että tilaa ei ole, ei räkistä itsestään.

Levypainot ja tangon tilasin harjoittelu.net:sta (tri-grip sarjan) ja kävin hakemassa suoraan varastolta, niin ei tarvinnut maksaa postimaksuja. Kiekot on hemmetin hyvät, tanko menettelee. Vielä pitäisi löytää hyvä vatsa/selkäpenkki, niin sitten olisi kaikki tarvittava kasassa, kun hommasin vielä kunnon voimistelurenkaat joiden korkeutta voi helposti säätää.

Olisko suosituksia selkä/vatsapenkiksi? Jätin siis tuon Bodycraftin ostamatta... Tällainen näyttäisi ihan hyvältä:

http://www.sport-tiedje.com/fi/hoist/bauchtrainer/hf4263_pl.htm

ja tämä olisi sitten jo ihan luksusta:

http://www.sport-tiedje.com/fi/nautilus/kraftsport/nt1120.htm

Näyttäisi Englannista tulevan tuo jälkimmäinen dolphinfitnessiltä 414 euroon kotiin kannettuna. On se vaan silti niin saakelin kallis...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom