Kotisali

Käsipainoja rupesin tekemään kun tuli sorvi hommattua kesällä.
Koe vedos 10-20kg kahden kilon välein.
Pyörötangosta sahalla kiekkoja ja sorvilla tarkkaan mittaan. Teen vielä kierteet päihin niin saa laittaa välikilon tarvittaessa.

Haluaisi oikein siistit niin sinertäisi, mutta taidan vaan vetää mattamustalla :)

Liitteet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On muuten todella nätit kässärit!

Itse en maalaisi millään sillä tykkään puhtaasta teräspinnasta ja tuleva mahdollinen korroosio tuo HC vaikutelmaa. :)

On kyllä hienot käsipainot, tässähän tulee ihan kateelliseksi.

Osaatko muuten sanoa paljonko tuolle setille tuli hintaa? Ei olis ihan halvimmasta päästä tuollainen paketti jos kaupasta hakisi.

Mitenkähän toimis, jos ne kuorruttais semmosella ruiskutettavalla polyuretaanihässäkällä. Tulisi ainakin kestävä pinta, mikä suojais lattiaa samalla. Jenkeissä tuo tunnetaan truck bedliner-nimellä.

On kyllä hienot käsipainot, tässähän tulee ihan kateelliseksi.

Osaatko muuten sanoa paljonko tuolle setille tuli hintaa? Ei olis ihan halvimmasta päästä tuollainen paketti jos kaupasta hakisi.

Mitenkähän toimis, jos ne kuorruttais semmosella ruiskutettavalla polyuretaanihässäkällä. Tulisi ainakin kestävä pinta, mikä suojais lattiaa samalla. Jenkeissä tuo tunnetaan truck bedliner-nimellä.

Vähän miten laskee, materiaaliin meni n.300€ (sorvi 2500€) mutta sorvia nyt ei kumminkaan ihan vaan näitä varten tullut hankittua :D.

Tarkoituksena on tehdä 50kg asti tuo setti.

Pitää vielä tuumata mitä tekee tuon pinnoittamisen kanssa.

Noilla säädettävillä kässäritangoilla tuo on aikamoinen miinus kun tanko tulee levyjen läpi niin huonompi laittaa reiden päälle ja siitä aloitusasentoon penkkipunnerruksissa. Ja muutenkin huonompi käsitellä vs tuollaiset tasapäätyiset. On noilla kuitenkin pärjäilty.

Noilla säädettävillä kässäritangoilla tuo on aikamoinen miinus kun tanko tulee levyjen läpi niin huonompi laittaa reiden päälle ja siitä aloitusasentoon penkkipunnerruksissa. Ja muutenkin huonompi käsitellä vs tuollaiset tasapäätyiset. On noilla kuitenkin pärjäilty.
Itse hankkinut Power Hooksit niin niillä pärjää asteen verran paremmin.

power-hooks---monitoimikoukut_prpage.png

20171014_135408.jpg
20171014_135645.jpg

siinä ois mun kämpästä kuva.. vaatimaton verrattuna teidän muiden omiin mutta hyvin tuola on tullu vuosia nosteltua. rakensin autotallin perälle n. 10m2 ja myös räkki on ite tehty omiin tarpeisiin jota on myös helppo muokata. koelastauksen tein 300 kilolla eli riittää aika pitkälle. antakaa ny ees yks tykkäys ku kuvaa varten siivosin ja laitoin painot telineeseen :D

Onko kukaan nähnyt missään myytävän ohuempia Fat Bar adaptereita/kahvoja. Itse olen huomannut että omaan kouraan ihan paras tangon paksuus on about 40 mm. 50 mm on jo hieman epämiellyttävämpi saati sitten siitä paksummat. Menee hyvin forkkupainotteiseksi.

Yleisesti ohuin tuppaa olemaan 2 tuumainen (~50 mm). Fit Gripsillä löytyy 1.75" (44mm), mutta postikulut 21 € ja yhteensä 37 € tuntuu pahalta hinnalta nykyään kun on tuhlannut pitkälti yli satasen yhteensä noihin kahvoihin. Löytyy Iron Bull T-Grip 2.0, Manus Grips 2" ja Strengthshop thick grips. Sitten olen myynyt alkuperäiset Fat Gripzit ja Grip4orcet. :D

Kun on pitkään tehnyt punnerrukset Strength Shopin 40 mm akselilla niin normi 28-29 mm tanko tuntuu ihan tulitikulta ja itseasiassa aika huonolta kädessä punnerruksissa. Kaupalliset Body-Solidin kässärikahvat on 25mm kahvalla ja tuntuu huonolta. Samoin mutkatanko on 25 mm. Niihin tulee aina käytettyä noita kahvan paksuntajia. Jos nyt olisin ostamassa niin hommaisin nuo kässärikahvat ja mutkatangon 28 mm paksuilla otteella mitä esim. Gofitness myy.

Onko kukaan nähnyt missään myytävän ohuempia Fat Bar adaptereita/kahvoja. Itse olen huomannut että omaan kouraan ihan paras tangon paksuus on about 40 mm. 50 mm on jo hieman epämiellyttävämpi saati sitten siitä paksummat. Menee hyvin forkkupainotteiseksi.

Yleisesti ohuin tuppaa olemaan 2 tuumainen (~50 mm). Fit Gripsillä löytyy 1.75" (44mm), mutta postikulut 21 € ja yhteensä 37 € tuntuu pahalta hinnalta nykyään kun on tuhlannut pitkälti yli satasen yhteensä noihin kahvoihin. Löytyy Iron Bull T-Grip 2.0, Manus Grips 2" ja Strengthshop thick grips. Sitten olen myynyt alkuperäiset Fat Gripzit ja Grip4orcet. :D

Kun on pitkään tehnyt punnerrukset Strength Shopin 40 mm akselilla niin normi 28-29 mm tanko tuntuu ihan tulitikulta ja itseasiassa aika huonolta kädessä punnerruksissa. Kaupalliset Body-Solidin kässärikahvat on 25mm kahvalla ja tuntuu huonolta. Samoin mutkatanko on 25 mm. Niihin tulee aina käytettyä noita kahvan paksuntajia. Jos nyt olisin ostamassa niin hommaisin nuo kässärikahvat ja mutkatangon 28 mm paksuilla otteella mitä esim. Gofitness myy.

Gorilla Sportsin paksut otekahvat selkeästi sinisiä fatzeja ohuemmat. Itsellä on ne, ja tiedän verrata, kun olen joskus kaverin välineitä kokeillut. Aika forkkureeniä niille nostelu silti on.

Gorilla Sportsin paksut otekahvat selkeästi sinisiä fatzeja ohuemmat. Itsellä on ne, ja tiedän verrata, kun olen joskus kaverin välineitä kokeillut. Aika forkkureeniä niille nostelu silti on.

50 milliset näyttäisi olevan. Noita 50mm minulla löytyy jo Manukset sekä Iron Bull T-Grip.

Onneksi tuli hommattua Strength Shopista 40 mm akseli joku vuosi sitten. Täys musta oksidi käsittely ja ok karhennukset. On kyllä täysin päällikkö tuntuma penkata ja muutenkin punnertaa tuolla. Jos tulee joskus vielä myyntiin niin suosittelen poistamaan välittömästi omalle salille. Tosin akseli on niin helppo valmistaa että paikallinen ammattiopisto voi sen tehdä suht halvalla. Ei tarvitse muuta tehdä kuin sorvilla karhennukset ja hitsata kaulukset mitä vasten painolevyt tulee. Itse kävin juuri vähän aikaa sitten teettämässä kässärikahvat 40 mm kahvalla aikuisopiston metallipuolella.

50 milliset näyttäisi olevan. Noita 50mm minulla löytyy jo Manukset sekä Iron Bull T-Grip.

Onneksi tuli hommattua Strength Shopista 40 mm akseli joku vuosi sitten. Täys musta oksidi käsittely ja ok karhennukset. On kyllä täysin päällikkö tuntuma penkata ja muutenkin punnertaa tuolla. Jos tulee joskus vielä myyntiin niin suosittelen poistamaan välittömästi omalle salille. Tosin akseli on niin helppo valmistaa että paikallinen ammattiopisto voi sen tehdä suht halvalla. Ei tarvitse muuta tehdä kuin sorvilla karhennukset ja hitsata kaulukset mitä vasten painolevyt tulee. Itse kävin juuri vähän aikaa sitten teettämässä kässärikahvat 40 mm kahvalla aikuisopiston metallipuolella.

Niin näyttää olevan 50 millisiä noi, kun fatgripzit on 57 milliset. Pitääpä alkaa kokeilla noita punnerteluissa enemmän. Olen lähinnä pitänyt noita leuanvetotangossa kiinni, ja roikkunut paljon. Huomaa, että tuo peukalon koukistajalihas kasvaa noilla hyvin. :D

Päivitettyä kuvaa nyt kun kumimatot ja painoteline saapuivat. Enää puuttuu taljat, peilit ja kuvat seinältä.

Hyviä treenejä on saanut kotisalilla aikaiseksi, nuo vastuskumit etenkin monipuolistavat treeniä tosi hyvin.

Laittaisin jonkun levyn tuohon niin, että peittää ikkunan alaosasta puolet... koska levypainojen tiet ovat joskus hieman arvaamattomia :D

Joo. Tuli tilattua 205cm suora tanko t-kulmasoutuun ja kiinteitä käsipainoja ettei tarvi niin paljon säätää. Ssb-tanko pitää vielä hommata, ja ketjuja ja boksi.

Itselle tuli tuo hommattua ja alkaa hieman joustamaan jo sadan kilon päälle mennessä.

Mutta onhan tuo asiansa ajanut ja kulmat tuntuvat hyvälle ainakin itselläni.

Mie en oo huomannu kyllä. Tai sit se on kumminkin niin minimaalita että en oo vaan kiinnittäny huomiota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom