Kootut selitykset punttisalilta

Ehrmann sanoi:
teidän kaltaiset ihmiset ei halu muiden onnistuvan siinä missä itse epäonnistuvat.

Piste.
Mitä helvettiä nää taas lässytät, kyllä tuo dipin tekeminen on todella monelle tuskaa olkapää kipujen takia, silloin sitä ei ole JÄRKEÄ TEHDÄ!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehrmann sanoi:
teidän kaltaiset ihmiset ei halu muiden onnistuvan siinä missä itse epäonnistuvat.

Piste.

:lol2: Tämä oli kyllä päivän paras, jos nyt oikein tulkitsin, niin et siis usko Timban jaksavan tehdä dippejä ja että hän sen takia ei kehota sitä muidenkaan tekevän? Ei jumalauta.

:lol2:

Ehrmann sanoi:
- "kannattaa treenata vain tunti kerralla ja lepää enemmän, se on toimunu mulle parhaiten" - Sanoo äijä joka painaa 110kg ja kyykkää 105kg 6 toistoo hyväähuomenta tyyliin, ja penkkaa oman painon 9 kertaa, leikkii heinätalkoota 15kg käsipainoilla......... :rolleyes:

Eikös tuo ole ihan yleinen ohje? Ainakin hyvä tavoite.

Ei se voi olla hyvä ohje kun sen on antanut joku tyyppi joka painaa 110kg ja kyykkää 105kg 6 toistoo hyväähuomenta tyyliin, ja penkkaa oman painon 9 kertaa, leikkii heinätalkoota 15kg käsipainoilla......... Pistäisin vielä jonku hymiön perään, mutten viitti ku ottaa päähän

Aika monessa puntti-oppaassa on maininta, miten treenin teho alkaa laskea n. tunnin jälkeen.. ????

o_virta - sil äijäl o varmaa vahva selkä ku tekee hyvää huomenta 105kg:lla.

yks tyyppi sano: - mä en tykkää käydä puntil ko siellä käy sellasia pullistelijoita. mä en aio ikinä mennä salille.

Mniska sanoi:
o_virta - sil äijäl o varmaa vahva selkä ku tekee hyvää huomenta 105kg:lla.

Onhan sillä. Älyttömän vahva. Mutta kysymykseni ehramannille kuuluukin, että tarviiko meidän tietää sitä, jos kyseisen selän omistaja on antanut neuvon olla korkeintaan tunnin salilla? Kuuluuko hyvän neuvon antajan (ei siis neuvonantajan) todistaa neuvonsa teho tuloksillaan?
Miksei pikajuoksuvalmentajat juokse itse satasta alle kymmeneen sekuntiin, kun muka niin paljon tietävät?
:thumbs:

:offtopic: Mieleen on jäänyt Marja-Liisa Kirvesniemen tokaisu huonosti sujuneen kympin jälkeen: "Kyl mie oisin hiihtänyt mut silmä jääty."

Ehrmann sanoi:

Piste.

Voi elämä. :itku:

Onko sulla toi tyhmyys luonnonlahja vai opittu ominaisuus? :david:

Dippiä menee omalla painolla ihan mukava toistomäärä, mutta olapää ei tykkää liikkeestä yhtään. Missä kohtaa mä en tässä halua esim. sinun onnistuvan dipeissäsi? Haluan varoittaa niitä jotka kärsii olkapäävaivoista eikä ehkä ole ajatellut että voi vaikka johtua niistä dipeistä.

leoko sanoi:
Omalla kohdalla tämä on ihan totta. Kädet ei todellakaan taivu tangon alle. ...
Ja kyseessä siis voimanostokyykky.

Jep, minullakaan ei taivu. Hack ja muut variaatiot menee etukyykkyä myöden, muttei normaali niskan takaa. Nyt on kokoaika ollu pientä yritystä, että saisin tuon olkapään kuntoon, niin pääsisi tekemään kyykkyjä.

o_virta sanoi:
Onhan sillä. Älyttömän vahva. Mutta kysymykseni ehramannille kuuluukin, että tarviiko meidän tietää sitä, jos kyseisen selän omistaja on antanut neuvon olla korkeintaan tunnin salilla? Kuuluuko hyvän neuvon antajan (ei siis neuvonantajan) todistaa neuvonsa teho tuloksillaan?
Miksei pikajuoksuvalmentajat juokse itse satasta alle kymmeneen sekuntiin, kun muka niin paljon tietävät?
:thumbs:

yli satakilonen äijä, tuollainen kyykky tulos = paska.

Ja kyllä niillä neuvon antajan tuloksilla on väliä, varsinkin kun kyseinen neuvonantaja käy itse säännöllisesti salilla "kehitys" tavoitteena, ja jos toi sen kyykky tulos on paras mitä sen muutaman vuoden aikana on tullut ja penkki, niin shut the fuck up vaan.
Ajalla salilla ei ole paskaakaan väliä vaan mitä sä teet. Laatu korvaa määrän, olkoot määrä mikä vaan, jos se on laadukasta ja kehittävää.

ESIM: itse en kysy steroidi tohtoreilta miten rakentaa 24" kädet, vaan kysyn 24" kädet omaavalta ihmiseltä miten ne rakennetaan. Täysin loogista.

Ehrmann sanoi:
ESIM: itse en kysy steroidi tohtoreilta miten rakentaa 24" kädet, vaan kysyn 24" kädet omaavalta ihmiseltä miten ne rakennetaan. Täysin loogista.

Täysin syvältä, et kai oikeasti ole tosissasi? 24" hanskat omistavalla on 24" hanskat muutaman asian yhteensattumana: a) treeni on osunut juuri kohdalleen b) vanhemmat on valittu oikein ja todennäköisesti c) lääkeaineet on valittu oikein.

Miten ihmeessä voit päätellä ihmisen tietojen kattavuuden ulkonäön perusteella lajissa, jossa merkittävä osuus mahdollisista saavutuksista määritetään hedelmöityksen hetkellä?

Olen sanonut tämän ennenkin; neuvoja ottaisin itse kaikkein mieluiten vastaan siltä kaverilta joka ei ole lahjakas mutta on silti treenannut itsensä natukunnon ylärajoille. Mieluiten vielä hankalimman kautta eli montaa menetelmää kokeilleena ja niihin perehtyneenä.

Ehrmann sanoi:
yli satakilonen äijä, tuollainen kyykky tulos = paska.

Ja kyllä niillä neuvon antajan tuloksilla on väliä, varsinkin kun kyseinen neuvonantaja käy itse säännöllisesti salilla "kehitys" tavoitteena, ja jos toi sen kyykky tulos on paras mitä sen muutaman vuoden aikana on tullut ja penkki, niin shut the fuck up vaan.
Ajalla salilla ei ole paskaakaan väliä vaan mitä sä teet. Laatu korvaa määrän, olkoot määrä mikä vaan, jos se on laadukasta ja kehittävää.

As said before, treeniä noin tunti kerrallaan on ihan yleinen suositus. Kysy vaikka keneltä! Kysy vaikka siltä 24" käsien omistajalta. Haha!
Voisiko kyseisen henkilön huonoon kyykky- ja penkkitulokseen olla syynä joku muu kuin vääränlainen harjoittelu? Voisiko syy olla ravinnossa tai levossa tai jopa geeneissä? Mä voisin noiden sun juttujen perusteella jo sanoa, että luultavasti se tietää sinua enemmän treenaamisesta.
Eli shut the fuck up vain itsellesi ;)

Ehrmann sanoi:
Voi lollo, nyt kyllä häpäset ittes lopullisesti :david:

Kaverilta kuultua:

Minä: Moi, mitäs äijä, ooks käyny salil?
Kaveri: En mä nyt oo...en viiti ku jään kuitenki koukkuun...Enkä halua riippuvuuksia.

Selevä.

o_virta sanoi:
As said before, treeniä noin tunti kerrallaan on ihan yleinen suositus. Kysy vaikka keneltä! Kysy vaikka siltä 24" käsien omistajalta. Haha!
Voisiko kyseisen henkilön huonoon kyykky- ja penkkitulokseen olla syynä joku muu kuin vääränlainen harjoittelu? Voisiko syy olla ravinnossa tai levossa tai jopa geeneissä? Mä voisin noiden sun juttujen perusteella jo sanoa, että luultavasti se tietää sinua enemmän treenaamisesta.
Eli shut the fuck up vain itsellesi ;)

ööömm....en ole kieltänyt tunnista mitään, olen sen kannalla.

Eli, lueppa uudestaan, kaikella kunnioituksella.

jos yli satakiloinen äijä kyykkää epäpuhtaasti lyhyitä sarjoja 105kg'lla (ei selkävikoja), se ei todellakaan ole treenannut oikein, jos muutaman vuoden on käynyt salilla. Samoin sen penkkitulos, aika itkettävä yli satakiloiselta äijältä, kuka on treenannut muutaman vuoden.

Kuten sanoin, laatu korvaa määrän, vaikka olisitkin optimaalisesti oikean tunnin siellä.

neutraali sanoi:
Voi lollo, nyt kyllä häpäset ittes lopullisesti

Itse asiassa, sulla ei ole varaa sanoa tuota. Ja muutenkin on totta, että kannattaa kysyä kokeneelta veteraanilta miten sotaa käydään, eikä joltain helvetin silmälasipäiseltä, arvittomalta t-t-t-tietokone-ne-nerolta.
Olen keskustellut aiheesta toisillakin fitness foorumeilla, kuten bodybuildingissa, ja 100% ihmisistä olivat sitä mieltä, että vaikka johonkin pisteeseen saakka kyse olisikin geneettisestä lahjasta, niin kannattaa kysyä mestarilta mitä tehdä, koska häneltä saa parhaiten selville sen basic faktan, ja sitten näkee kehittyykö samaan tahtiin itse.

Ehrmann sanoi:
ööömm....en ole kieltänyt tunnista mitään, olen sen kannalla.

No kerropa meille mikä seuraavassa on pointtina?

"kannattaa treenata vain tunti kerralla ja lepää enemmän, se on toimunu mulle parhaiten" - Sanoo äijä joka painaa 110kg ja kyykkää 105kg 6 toistoo hyväähuomenta tyyliin, ja penkkaa oman painon 9 kertaa, leikkii heinätalkoota 15kg käsipainoilla......... :rolleyes:

Ja sitten helvetin typerä kärjistys

Ja muutenkin on totta, että kannattaa kysyä kokeneelta veteraanilta miten sotaa käydään, eikä joltain helvetin silmälasipäiseltä, arvittomalta t-t-t-tietokone-ne-nerolta.

Tietenkin veteraani tietää sodankäynnistä enemmän kuin tietokonenero. Mutta onkin eri asia tietääkö veteraani välttämättä enemmän sodankäynnistä kuin sodankäyntiin perehtynyt asiantuntija? Veteraani saattaa osata hyvin oman aselajinsa, mutta yleinen sotataktiikka saattaa olla hyvinkin vierasta.

Ehrmann sanoi:
Itse asiassa, sulla ei ole varaa sanoa tuota. Ja muutenkin on totta, että kannattaa kysyä kokeneelta veteraanilta miten sotaa käydään, eikä joltain helvetin silmälasipäiseltä, arvittomalta t-t-t-tietokone-ne-nerolta.
.
On vara sanoa ja itse asiassa veteraanit ei tiedä tän päivän sodankäynnistä varmasti niin paljoa mitä nää nerot jotka niitä töikseen tutkii ja tekee anlyyseja ym. Sodankäynti 40 luvulla ja 2000-luvulla on kuitenkin hiukka erillaista. Väheksymättä silti veteraaneja :rock:
Ehrmann sanoi:
.
Olen keskustellut aiheesta toisillakin fitness foorumeilla, kuten bodybuildingissa, ja 100% ihmisistä olivat sitä mieltä, että vaikka johonkin pisteeseen saakka kyse olisikin geneettisestä lahjasta, niin kannattaa kysyä mestarilta mitä tehdä, koska häneltä saa parhaiten selville sen basic faktan, ja sitten näkee kehittyykö samaan tahtiin itse.
Ei, sulle ei sovi välttämättä samat liikkeet kuin sille mestarille, soveltavuus on kaiken a ja o. Genetiikkaa määrää helvetisti kehonrakennuksessa, joidenkin tutkimusten mukaan muistaakseni jopa n,50% olisi geenien "ansiota" ja loput tulee ravinnosta, reenistä, mahdollisesti roinasta ja levosta.

neutraali sanoi:
On vara sanoa ja itse asiassa veteraanit ei tiedä tän päivän sodankäynnistä varmasti niin paljoa mitä nää nerot jotka niitä töikseen tutkii ja tekee anlyyseja ym. Sodankäynti 40 luvulla ja 2000-luvulla on kuitenkin hiukka erillaista. Väheksymättä silti veteraaneja :rock:

Ei, sulle ei sovi välttämättä samat liikkeet kuin sille mestarille, soveltavuus on kaiken a ja o. Genetiikkaa määrää helvetisti kehonrakennuksessa, joidenkin tutkimusten mukaan muistaakseni jopa n,50% olisi geenien "ansiota" ja loput tulee ravinnosta, reenistä, mahdollisesti roinasta ja levosta.

No, siis toi sotaveteraani esimerkki: Sanotaan, äijä on sotinut 2v rintamalla, alokas tulee samaan joukkoon, todennäköisesti veteraani sanoo alokkaalle; "älä poika helvetti noin tee, ei tää mikään kouluts ole".
Mutta siis se olikin VAIN ja ainoastaan esimerkki.

Ja totta, tuo kehityksen syy 50/50 geeneistä ja loput ravinnosta ja treenistä sun muusta on myöskin totta, en väitäkään vastaan.
Kuitenkin, esim. viimevuoden syyskuun B&K lehdessä Janne Käyhty antaa neuvona muille kysymään vinkkejä kokeneilta karjuilta. Pistää miettimään, että ei tee välttämättä pahaa treenata samalla tyylillä, koska kerran kyse on puolet geeneistä ja puolet ravinteista, niin todennäköisesti kehittyy paremmin kuin mitä ennen treenivinkkiä, eri asia kehittyyykö yhtä nopeasti, kuin mestari.

o_virta sanoi:
Ja sitten helvetin typerä kärjistys .

Käytähän nyt järkees. "toiminu mulle parhaiten...."... Mitä helvettiä?! Sä painat 110 kiloa, pystyt tekemään epäpuhtaasti kyykkyjä 105 kilolla, olet treenannut "tunnin verran mikä toimii sulle parhaiten" muutaman vuoden.

kamoon, seriously!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom