Kootut selitykset punttisalilta

Omia hyviä tekosyitä aikoinaan:
- Ei kehtaa mennä salille kun on niin pieni (-> käy silloin kun sali on tyhjä)
- En voi tehdä kyykkyä kun on niin heikot polvet
- En uskalla tehdä maastavetoa, ettei selkä hajoa

Kaikkea paskaa sitä on joskus keksinyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Salilta kuultua:
Iso (lihavahko) mies nostaa 130 kiloa suurin vaivoin yhden kerran ja saman tien alkaa huuto:
-VIIKON PIDIN TAUKOA JA VOIMAT ON MENNY! VIIMEKSI MENI 160! VOIMAT ON MENNY! sitten se jatko hiljempaa kavereilleen todella surkeana. -Ei kannata pitää taukoja ku voimat lähtee. Säikähdin aivan helvetisti sitä huutoa. Se ei todellakaan ollut mitään vähän tavallista kovempaa puhetta vaan ihan oikea tuskaisen sielun avunhuuto.

OMAT SELITYKSET:
-Kiristelen sitten kun painan 95... 100... 110.

Ja tosiaan. Kesän jälkeen sattu kyykätessä ranteeseen, kun oli unohtunut jo se hyvä kyykkäysasento.

Kaveri on oikein selityksien maailmanmestari. Salilla en sen kanssa käy kun treenaan ite autotallissa, mutta vakioselityksiä saa kuulla esim jos otetaan leuanveto/kädenvääntö/punnerrus/ihan mitä vaan voimia vaativia kilpailuja. "No sulla on toi tekniikka hallusa, mulla ois voimaa mut en osaa tekniikkaa."

Tämä siis selittää sen ettei punnerruksia mene puhtaasti kuin 2-3 ja leukojakaan ei irtoa yhtään.... voimaa kyllä löytyis. :lol2: :david:

ja antaa vielä ymmärtää että ite tekisin tulokset pelkän hyvän tekniikan ansiosta. :curs:

Eräs kaveri väitti vetävänsä ainakin 25 leukaa. Tuli sitten eräänä päivänä leuanvetotanko vastaan, niin siinä ei saanut kahta enempää. Kuulemma väärän paksuinen, ettei saa otetta kunnolla.

rafael30 sanoi:
Eräs kaveri väitti vetävänsä ainakin 25 leukaa. Tuli sitten eräänä päivänä leuanvetotanko vastaan, niin siinä ei saanut kahta enempää. Kuulemma väärän paksuinen, ettei saa otetta kunnolla.
Juu, ei sen noin paljon pitäs vaikuttaa, mutta yllättävän vittumaista kaksmetriselle vetää leukoja sellases mehupillissä, joka on rinnan korkuudella... Sais saleilla olla paremmat tangot.. Tai ehkä se on vaan tän salin vika.

Korovski sanoi:
-- Ei pysty kyykkäämään kun kädet ei taivu tankoon.

Omalla kohdalla tämä on ihan totta. Kädet ei todellakaan taivu tangon alle. Toinen olkapää on leikattu, eikä liikerata ole palautunut ihan täysin. Ennen leikkausta pystyin kyykkäämään just ja just, vaati aina kunnon venyttelyn, että pääsi tangon alle. Omistan uskomattoman hyvän liikkuvuuden ;)
Ja kyseessä siis voimanostokyykky.

leoko sanoi:
Omalla kohdalla tämä on ihan totta. Kädet ei todellakaan taivu tangon alle. .
Itse tiedän kans yhden tosi ison ukon joka ei voi kyykätä kun käet ei taivu tangon alle, liekkö sitten kovalla penkkaamisella ja venyttämättömyydellä ollut syynsä siihen, se on kyllä muutenkin aivan saakelin jäykkä ukko, autoon istuminen ja sieltä ylösnouseminenkin on jo niin vaikeen näköstä :D

dreamer - jos on polvensa loukannut niin varmaan on kyykky vaikeeta.
ja että taljat on vaarallisia ku on katkennut ketju, meidän kylän salille kun tulis sen kokonen mies että vetelis ylätaljaa 130kg:lla niin varmaan pettäis joku osa siitä vehkeestä.
ei o meinaa ihan uusinta uutta se vahje..

Korovski sanoi:
- Ei voi ottaa täysillä ilman rannesiteitä.

Ei tämä ole välttämättä mikään turha selitys. Jos itsellä jää rannesiteet kotiin, niin siitä kerrasta tulee kevyt ja en edes lähde yrittämään kovaa.

alwhifi sanoi:
"Ranne sattuu jalkakyykyssä."

Jos itse pistän kunnolla itseni pakettiin ilman siteitä, niin joskus käy sama.

Ite en voi kyykätä ilman ranne siteitä ollenkaan ku oon sen veeran jäykkä ja molemmat ranteet niin rustottuneet ja hajalla. Kipu on ihan hirvee jos yrittää ilman.

-Mulla on kevyt viikko menossa..... (Yleensä 7 viikko putkeen)

yks tuttu(treenannu varmaan 1,5v ja paino yli 100kg) joka ei jaksa vetää yhtään leukaa eikä saa yhtään dippiä ja kyykkää myös noin 40kg:llä kertoo aina hyviä
"ei voi tehä leukoja ku olkapäät ei kestä" siis tämän keksi sen jälkeen ku bodauksessa tai bk:ssa oli juttua et raskaat kehonrakentajat ei sen takia vedä leukoja
"nää penkkien välissä tehdyt dipit on huomattavasti tehokkaampia ku normaalit" oli myös tämän juuri lukenut lehdestä kuullema
"ei voi kyykätä ku on pitkät reidet ja perse vaa paleltuu" ne ketkä on lukenu viikingin voimaoppaan tietää mistä tää on otettu suoraan ; )

edit: siis luonnollisesti minkään liikkeen pois jättäminen ei johdu siitä ettei voisi myöntää olevansa heikko

Laatu thread :p ensinnäkin :worship: :kippis1:

noh, tällaisia mä oon kuullu:

- Mä en oikee tykkää kyykystä, ku se ei ota yhtää jalkoihin, jalkaprässi ottaa mulla parhaiten jalkoihin

- mä en pysty tekee dippejä, se ottaa olkapäihin

- On ollu puoltoista vuotta taukoo nyt jalkatreenistä, on varmaan tullu voimaa nyt lisää (ei vittu..... :rolleyes: .....)

- Tein 20 dippiä lämppäriksi rintatreenipäivänä, sit kuuluu takaa; "älä hyvä ihminen tee noin syviä dippejä, ei mitään hyötyy, menee vaan olkapäät rikki".

- "kannattaa treenata vain tunti kerralla ja lepää enemmän, se on toimunu mulle parhaiten" - Sanoo äijä joka painaa 110kg ja kyykkää 105kg 6 toistoo hyväähuomenta tyyliin, ja penkkaa oman painon 9 kertaa, leikkii heinätalkoota 15kg käsipainoilla......... :rolleyes:

Ehrmann sanoi:

no kylläpäs on ihme selitys. itsekään en viitsi tehdä dippejä, tosi epäterveelliseltä tuntuu olkapäissä.

Ehrmann sanoi:

- Tein 20 dippiä lämppäriksi rintatreenipäivänä, sit kuuluu takaa; "älä hyvä ihminen tee noin syviä dippejä, ei mitään hyötyy, menee vaan olkapäät rikki".

Eipä paljon dippailla meikäläisenkään olkapäillä, varmaan tekosyy vaan. :rolleyes:

Ja syvät dipit on todellakin paha homma olkapäille, eli ihan järkevä neuvo.

Korovski sanoi:
- Teen kotona loput.

Tuo oli mielestäni toivottomin :arvi: :lol2:

Timba79 sanoi:
Eipä paljon dippailla meikäläisenkään olkapäillä, varmaan tekosyy vaan. :rolleyes:

Ja syvät dipit on todellakin paha homma olkapäille, eli ihan järkevä neuvo.

teidän kaltaiset ihmiset ei halu muiden onnistuvan siinä missä itse epäonnistuvat.

Piste.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom