Kootut selitykset punttisalilta

n00kie sanoi:
kyll ehram hyvin nostaa esim penkistä...

Tässä selvä esimerkki.

Jos olet uimari, anna neuvoa jollekin haluavalle, joka tietää siitä vähemmän. Jos olet jänis, älä anna neuvoa uimisesta vaikka olisit lukenut kirjan uimisesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehrmann sanoi:
Tässä selvä esimerkki.

Jos olet uimari, anna neuvoa jollekin haluavalle, joka tietää siitä vähemmän. Jos olet jänis, älä anna neuvoa uimisesta vaikka olisit lukenut kirjan uimisesta.
Eli valmentajat on turhia? :rolleyes:

Ehrmann sanoi:
Tässä selvä esimerkki.

Hehe.. Alkaa logiikka olemaan jo aika vieras käsite kun näitä argumentteja mietitään.

Voinee olla totta, että kenties väärin treenavan ei kuuluisi neuvoa, mutta tämä threadi on salien selittelyille, mitä tämä 110 kiloinen karju on selitellyt? Miten hänen neuvonsa liittyy tähän threadiin.

Sulla on melkoinen asennevamma, jos toisten huonot tulokset sinua huvittaa.

PS: Mun sigussa ei ole mitään vikaa, se on virallinen quottaus art atwoodin sanoista

Ei ole kukaan moista väittänytkään, mutta tajuatko mitä se Art Atwoodin lausahdus edes tarkoittaa? Useimmissa tapauksissa kehittymättömyys ei johdu väärästä harjoittelusta vaan väärästä ravinnosta ja levosta.

o_virta sanoi:
Ei ole kukaan moista väittänytkään, mutta tajuatko mitä se Art Atwoodin lausahdus edes tarkoittaa? Useimmissa tapauksissa kehittymättömyys ei johdu väärästä harjoittelusta vaan väärästä ravinnosta ja levosta.

Kyllä on väittänyt, eräs henkilö kauhisteli mun sigua miten tyhmä se on.

Anyway, Sen idea tarkoittaa sitä, että vaikka hän treenaakin joitain lihasryhmiä 3 kertaa viikossa ja käy salilla 6 kertaa viikossa, niin siinä ei tule ylitreenailtua jos syö tarpeeksi ja nukkuu tarpeeksi.

frs sanoi:
Eli valmentajat on turhia? :rolleyes:

Eivät ole.
Mutta se kyseinen äijä ei ole mikään valmentaja, vaan tavallinen salillakävijä. Oikealta valmentajalta otan ilomielin neuvoja vastaan.

Ehrmann sanoi:
Ei. Sen sanat tarkottavat sitä, että vaikak hän treenaakin joitain lihasryhmiä 3 kertaa viikossa ja käy salilla 6 kertaa viikossa, niin siinä ei tule ylitreenailtua jos syö tarpeeksi ja nukkuu tarpeeksi.

Taitaapa sun listasta hänen kohdallaan vielä uupua puuro isolla voisilmällä.

Ehrmann rahka ON hyvää, mutta samaista nimimerkkiä käyttävän kaverin kirjoitukset saavat kyllä ainakin täällä hymyn huulille :D

Raven sanoi:
Taitaa pa sun listasta hänen kohdallaan vielä uupua puuro isolla voisilmällä.

Totta KAI jos mäkin käyttäisin steroideja, hormooneja, insuliinipiikkejä, jne, mäkin pääsisin olympiaan

:rolleyes:

Raven sanoi:
En edes ihmettele, että et tajunnut pointtia.

Mä ihmettelen. Mikäköhän se pointti oli.

Ehrmann sanoi:
Totta KAI jos mäkin käyttäisin steroideja, hormooneja, insuliinipiikkejä, jne, mäkin pääsisin olympiaan

:rolleyes:

Mistä vitusta sä puhut, Ravenhan puhui siitä, miten tuollaisesta intensiivisesta treenaamisesta palautuminen vaatisi reilua lääkkeiden käyttöä noiden mainitsemiesi nukkumisen ja syömisen lisäksi. Eli tässä tapauksessa yhdeksän kymmenestä henkilöstä ei ole roinannut tarpeeksi.

Ehrmann sanoi:
Jos olet uimari, anna neuvoa jollekin haluavalle, joka tietää siitä vähemmän. Jos olet jänis, älä anna neuvoa uimisesta vaikka olisit lukenut kirjan uimisesta
Ehrmann sanoi:
Ehrmann sanoi:
Mä ihmettelen. Mikäköhän se pointti oli.
:jahas:

No niin. Pakkotoiston patologiset väärinymmärtäjät kokoontuvat jälleen. Ottakaa nyt ne päänne pois perseistä!

Ehrmann tarkoitti, ettei kannata alkaa neuvomaan, jos omat tulokset ja kehitys ovat aivan luokkaa phaaska.

gnut sanoi:
No niin. Pakkotoiston patologiset väärinymmärtäjät kokoontuvat jälleen. Ottakaa nyt ne päänne pois perseistä!

Ehrmann tarkoitti, ettei kannata alkaa neuvomaan, jos omat tulokset ja kehitys ovat aivan luokkaa phaaska.

Ootko lukenut nuo kaikki Ehrmann:in kommentit? Sieltä on tullut sellaista läppää, että jos vähän tulee kakkia niskaan niin saattaapi olla itseaiheutettua.

gnut sanoi:

Tulokset ja neuvon antaminen eivät kulje käsi kädessä. Itse olen saanut todella hyviä neuvoja ihmisiltä, joilla tulokset ovat varsin surkeat.

Kun kerran ketju on jo off-topicin puolella, ei haitanne, vaikka minäkin siihen liityn.

Siis Ehrmannin logiikka on: Treenitulokset = Treenitietämys

Tällä logiikalla Ronnie Coleman varmaan tietää treenistä kaikkein eniten maailmassa. :jahas: En väitä, etteikö tuloksilla ja tietämyksellä olisi korrelaatiota, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö vähemmän penkkaava voisi tietää treenistä enemmän kuin enemmän penkkaava.

Toisen tietämyksen vähättely treenitulosten perusteella osoittaa kyllä aikamoista henkistä pienuutta.

Ehrmannille siitä kolme kunniamerkkiä: :david: :david: :david:

Omskakas sanoi:
Kun kerran ketju on jo off-topicin puolella, ei haitanne, vaikka minäkin siihen liityn.

Siis Ehrmannin logiikka on: Treenitulokset = Treenitietämys

Tällä logiikalla Ronnie Coleman varmaan tietää treenistä kaikkein eniten maailmassa. :jahas: En väitä, etteikö tuloksilla ja tietämyksellä olisi korrelaatiota, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö vähemmän penkkaava voisi tietää treenistä enemmän kuin enemmän penkkaava.

Toisen tietämyksen vähättely treenitulosten perusteella osoittaa kyllä aikamoista henkistä pienuutta.

Ehrmannille siitä kolme kunniamerkkiä: :david: :david: :david:

Niinpä...
jos lähtisi Ehrmannin kannalta asiaa ajattelemaan niin esim. allekirjoittanut ei tietäisi treenaamisesta mitään, mutta omasta mielestäni omaan jo melko paljon tietämystä ja lisää tulee kokoajan. (ei vähiten Pakkotoiston ansiosta)

Sellaiset tyypit joilla tulosten saanti on vaikeaa, tietävät usein melko paljon treenaamisesta. Joillakin tosiaan kasvaa patti, kun treenailee miten sattuu. Miksipä sellainen tyyppi edes välittäisi ottaa mistään selvää.

Itse tahkosin vuosikaudet ilman suurempia tuloksia, kunnes aloin pikkuhiljaa kiinnittämään enemmän ravintoon ja jätin esim. viikottaiset ryyppäilyt pois.
Tuli kyllä aika hyvin opiskeltua kaiken näköisiä treenimetodeja.

Ehrmann sanoi:
Kyllä on väittänyt, eräs henkilö kauhisteli mun sigua miten tyhmä se on.

Missä? Jos sitä minun quottausta tarkoitat niin olet todellakin uskomattoman yksinkertainen.

o_virta sanoi:
Sellaiset tyypit joilla tulosten saanti on vaikeaa, tietävät usein melko paljon treenaamisesta. Joillakin tosiaan kasvaa patti, kun treenailee miten sattuu. Miksipä sellainen tyyppi edes välittäisi ottaa mistään selvää.

Itse tahkosin vuosikaudet ilman suurempia tuloksia, kunnes aloin pikkuhiljaa kiinnittämään enemmän ravintoon ja jätin esim. viikottaiset ryyppäilyt pois.
Tuli kyllä aika hyvin opiskeltua kaiken näköisiä treenimetodeja.

Missä? Jos sitä minun quottausta tarkoitat niin olet todellakin uskomattoman yksinkertainen.

En ole yksinkertainen, koska sitä sun kommenttia ei oikein suoranaisesti voi ymmärtää millään muulla tavalla.

Ja siis, sä rupesit keskittyymään syömiseen ja treenimetodien opiskeluun? Eli onko ne sitten toiminut käytännössä? Kannattaa ottaa selvää, mikä treeni toimii käytännössä eikä ainoastaan teoreettisesti, vaikka kuinka hienolta ja moderniselta se teoreettinen versio kuulostaisikin.

Ehrmann sanoi:
En ole yksinkertainen, koska sitä sun kommenttia ei oikein suoranaisesti voi ymmärtää millään muulla tavalla.

Raven sanoi:
En edes ihmettele, että et tajunnut pointtia.

En minäkään

Ja siis, sä rupesit keskittyymään syömiseen ja treenimetodien opiskeluun? Eli onko ne sitten toiminut käytännössä? Kannattaa ottaa selvää, mikä treeni toimii käytännössä eikä ainoastaan teoreettisesti, vaikka kuinka hienolta ja moderniselta se teoreettinen versio kuulostaisikin.

TREENI KÄYTÄNNÖSSÄ JA TEORIASSA

Aloitellessani saliharjoittelua katsoin järkevimmäksi tutustua alan kirjallisuuteen, jotta välttyisin salilla treenaamasta väärin. Eli täten opiskelin teoriaa. Ilman teoriaa en olisi osannut käytäntöä. Vieläkö pysyt perässä?
Tulosta tuli ja ohjelma kuin ohjelma toimi, mutta sitten kuharruskuukauteni saliharjoittelun kanssa päättyi. Tulokset eivät enää nousseet. Opiskelin lisää ja taas lisää, mutta tulokset eivät vain nousseet. Käytössäni oli eri asiantuntijoiden ja kehonrakentajien ohjelmia, mutta mikään ei vain tuntunut toimivan, vaikka tein kaiken salilla niin oikein kuin vain osasin, ja todellakin vika ei ollut treeneissä.

RAVINTO JA LEPO

Tokihan opiskellessani harjoittelun teoriaa, opin samalla teoriaa ravinnosta, mutta käytäntö oli jotain ihan muuta. Viitseliäisyys päivittäiseen ravinnon tarkkailuun oli ankeata eikä kiinnostusta siihen riittänyt. Meni vuosia ennenkuin aloin oikeasti kiinnittämään kunnolla huomiota ravintoon ja nyt olen tajunnut, ettei vika ollutkaan treeneissäni, vaan ravinnon ja levon riittämättömässä määrässä. Tulosta on taas pitkästä aikaa tullut ja toivottavasti tulee jatkossakin.

YHTEENVETO
Eli siis voit treenata paremmin kuin Ronnie, mutta kehityt kuin :david: jos ruokailu ja lepo on perseellään. Tätä ajattelin Art Atwoodinkin sanoillaan tarkoittavan, eli en ole hänen sanomisiaan haukkunut. Tajusitko nyt? Vai pitääkö vielä vääntää.

Eiköhän toi riitä tosta aiheesta. Lisää niitä koottuja selityksiä. Kiitos! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom