Oikeuden hommahan noi jutut on päättää. Täälläkin jollain jeesustelijoilla vaan asenne tuntuu VALMIIKS olevan sellanen, että rekkakuskihan siinä oli syyrin syyllinen 23 kuolemaan. Mitä tapahtuu sen jälkeen kun kuskille tulee tuomio jostain sinänsä mitättömästä liikennerikkomuksesta? Sen jälkeen jokainen on tääläkin palstalla asiantuntijana selittämässä mitä tulis tehdä, ettei tollasta tapahtuis enää ikinä...
Toi juttu oli
MONEN SATTUMAN SUMMA. Toivottavasti menee kaikilla jakeluun. Tommosia sattuu sillon tällön tehtiin mitä tahansa
JÄRKEVIÄ jatkotoimenpiteitä. Monella tuntuu olevan käsitys, että rekkakuskit on helvetin vaarallisia kun ajaa ylipitkää päivää ja ylinopeuksia ym. Tollaset mielikuvat perustuu just siihen, että kun kolisee niin sillon se on useesti etusivun juttu.
Kertoo mun mielestä aika paljon rekkamiesten pelitaidoista, jos
VAIN JOKA KYMMENESSÄ ONNETTOMUUDESSA, jossa toisena osapuolen on raskasajoneuvo, vika on
RASKAASSA-AJONEUVOSSA. Kyllä IMHO rattijuopot, kaahaajat ym. ei-ammatisäätäjät on niitä suurimpia vaaratekijöitä tienpäällä.
Miksei syytteitä ole nostettu tiehoitokuntaa vastaan? En tiedä pykäliä, joku varmaan kertoo?
Oma pointti on vaan se, että koska tälläset erikoistilanteet kuohuttaa kansaa, niin ne jatkotoimenpiteet saa yleensä ihan naurettavia mittasuhteita. Mä oon nähny sen mm. siinä kun 11v pikkupoika jäi auton alle Tampereella jokunen vuosi sitten. Helvetin ikävä juttu kaikinpuolin, eikä kukaan voi lähellekään kuvitella perheen surua tossa asiassa.
Siinä nyt vaan kävi niin, että vaikka se oli
MONEN SATTUMAN SUMMA niin suurin vika oli siinä pojassa. Ei ylittänyt suojatieltä, joka oli kyseisen mäen päällä vaan loikki sen nyppylän toiselta puolelta yli. Autoilija ajoi rajotusten mukaan eikä siinä paikalla ollu aikasemmin tapahtunu mitään vastaavia onnettomuuksia.
Mitkä oli toimenpiteet? 1.2 Miljoonan remontti. Laskettiin mäennyppylää, vedettiin kaidetta, laskettiin nopeuksia ja laitettiin liikennevalot paikalle. Noi vedettiin ihan tunnepohjalta, suurimmaks osaks siitä syystä, koska haluttiin näyttää, että tehdään jotain. Tollasia vaan sattuu kaikesta huolimatta. Ei noi valot ym. "parannuksetkaan" estä sitä, että jos joku yhtäkkiä hyppää auton eteen.
Joo tää nyt tuntuu joillekin varmaan raa'alta tollanen esimerkki kun kyse on kuitenkin pikkupojasta, mutta pointti on se, että ei liikenne ole ikinä 100% turvallista. Jenkithän on turvallisuuspelleilyn vieny kaikessa ihan uusille ulottuvuuksille. Ei sekään mikään ratkaisu ole. Kyllä esim. lasten kasvatus on IMHO suurin tekijä, millä tollasia onnettomuuksia estetään. Siitäkin tiestä pääsi aiemminkin ihan turvallisesti yli, koska suojatie oli parhaalla mahdollisella paikalla: mäenpäällä, näkyvyys hyvä kumpaankin suuntaan.