Konginkankaan rekkakuljettajalle syytteet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Alec sanoi:
älyttömät syytteet noi on mun mielestä...

ja sen enempää syyllistämättä,ajoko se bussikuski silmät kiinni vai mitä helvettiä se touhusi kun ei nähny tilannetta.ois ajanu pois tieltä hyvissä ajoin niin ajais vielä tänäänkin

Pimeätähän siellä tienpätkällä oli tuolloin. Linja-auton kuljettaja oli vaihtanut lyhyet päälle kohtaamisen ajaksi, minkä vuoksi hän havaitsi perävaunun aivan liian myöhään.

Muistakaa, että mikäli tahallisuutta epäiltäisiin, niin syytehän olisi silloin nostettu taposta, ei kuolemantuottamuksista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Amerikan Jeesus sanoi:
Huomaa tässä että tosiaan se ajoi niin lujaa kuin tiellä sai ajaa. Eli ei ottanut huomioon huonoa keliä ja täten ei ollut enää tuossa nopeudessa kyvykäs hallitsemaan ajokkiaan. Eli jos rajoitus on 80km/h niin ei tarkoita että sitä ajamalla olisi turvallista mennä kelillä kuin kelillä.
Näillä perusteilla saa panna puolet suomalaisista suoraan linnaan. Väitän edelleenkin, että kuski teki ihan oikein. Jos se olis ajellu 50km/h, niin joko:
a) äijän työura jäisi kovin lyhyeksi.
b) autoilijat olisi ohitelleet hiljaa ajanutta rekkaa ja aiheuttaneet jälleen uusia vaaratilanteita. :rolleyes:
 
rantapantteri sanoi:
Näillä perusteilla saa panna puolet suomalaisista suoraan linnaan. Väitän edelleenkin, että kuski teki ihan oikein. Jos se olis ajellu 50km/h, niin joko:
a) äijän työura jäisi kovin lyhyeksi.
b) autoilijat olisi ohitelleet hiljaa ajanutta rekkaa ja aiheuttaneet jälleen uusia vaaratilanteita. :rolleyes:

Harva suomalainen on tappanut ketään liikenteessä. Liikenteen vaarantamisesta moni voitaisiinkin tuomita, muttei kuolemantuottamuksista.
a)Työuran vuoksi kannattaa vaarantaa ihmisten henki?
b)Kuinka paljon muuta liikennettä veikkaat tuolla tieosuudella olleen kello 02.00 aikaan?
 
rantapantteri sanoi:
Väitän edelleenkin, että kuski teki ihan oikein.

Törkeästi kaappaan lauseen tuolta tekstin seasta. Kuski teki ihan oikein ja 23 kuoli? Kuka sitten teki väärin ja mitä? Ja tämänkö vuoksi sympatiat pitäisi antaa kuskille?
 
Muistakaa, että mikäli tahallisuutta epäiltäisiin, niin syytehän olisi silloin nostettu taposta, ei kuolemantuottamuksista.

Ai jaa.:eek:





Niinhän mäki ajattelin, et se kuski ihan tahallaan laittoi perän luisumaan päin bussia, ku sitä muuten vaan vitutti.:rolleyes:




:hyper: :hyper: :hyper: :whip:
 
ektomorfi sanoi:
Ai jaa.:eek:
Niinhän mäki ajattelin, et se kuski ihan tahallaan laittoi perän luisumaan päin bussia, ku sitä muuten vaan vitutti.:rolleyes:
:hyper: :hyper: :hyper: :whip:

Moni tässä threadissa tuntuu kuitenkin ajattelevan "kun eihän se tahallaan, niin ei voi syyttääkään". Lukaiseppa ketju läpi niin huomaat saman. Hyvä että sinulla leikkaa.
 
hyviä vääntöjä nää bodomit ja nyt tää konginkangas. molemmissa pistetään rahaa palamaan niin että pätkähtää, vaikka syyllisen löytäminen ei edes ole kovin mielekästä, saati sitten tärkeää tai teoriassakaan mahdollista.

kielletään seuraavaksi veden faasitransitiot. tai haastetaan ympäristöaktivistit oikeuteen, sillä nopeammalla ilmastonlämpenemisellä ois tääkin onnettomuus voitu ehkäistä!
 
Joo o ku kansa tahtoo syyllisiä ni niitä kans sitte aletaan taas osoittelemaan, ei sormella, vaan sanoisimpa että kaikki viisi sormea on pystyssä. Niihä se oli Bodominki jutussa että piti joku nyt laittaa syytetyn penkille, ettei vain jäisi ratkaisemattomaksi juttu, mutta toisin kävi
 
Moni tässä threadissa tuntuu kuitenkin ajattelevan "kun eihän se tahallaan, niin ei voi syyttääkään". Lukaiseppa ketju läpi niin huomaat saman. Hyvä että sinulla leikkaa.

Joo, mä oon nyt vähä pelleilytuulella vaan näköjään.

Iteki oon huomannu noiden perustelujen huteruuden kyllä.
 
Kyllä kuskia voi varmasti lain mukaan syyttää mutta mielestäni ainkain ko tieosuuden tiemestari pitää myöskin syyttää.
On kyllä hullua hommaa tuo rekan ajelu tänä päivänä,aikataulun mukaan pitää olla perillä satoi tai paistoi - - jos ei niin ........
Tielaitokset supistetaan enemmän ja enemmän tiehuolto on mitä on mutta kukaan ei välitä rekkamiehestä ja muut ammattiryhmät tien päällä kunhan vaan homma hoituu ja saadaan tavaraa kaupan hyllystä kuin halutaan ja taksi tulee oven eteen heti kun on soitettu.

Eli mielestäni ei ole oiken fiksua ruveta syyttämään kukaan tässä tapauksessa vaan pitäisi satsata rahat tutkimukseen miten tämä asia oikeasti on päässyt tapahtumaan ja miten voitaisi estää asia tapahtumasta uudestaan

On kyllä muutaman homma mitä olen ihmetellyt että kukaan Suomessa viittii tehdä mutta kaikki loppujen lopuksi tärkeitä meidän hyvinvointi yhteyskunnassa

Rekkamiehet : paha paha ajaa "huvikseen" kellon ympäri huonolla autolla ja tietysti ylikuormat on ainoastaan ahneuden takia,ja sehän on nyt selvä että se on rekkamiehen vikaa ettei ole tie kunnossa...................... mieti seurava kerta kuin käyt kaupassa miten ne tavarat on joutunut hyllylle

Poke : pitää lain mukaan suojella yleisön vaaroilta mutta kuin joku narkkis on riehunut baarissa ja ollut vaaraksi yleisölle ja kiinniotto hetkeellä saanut muutaman naarmun niin kyllä se poke on vaan niin syyllinen kuin ihminen voi olla tuomarin edessä - - narkkarillahan on ollut vaikea lapsuus jne jne

Poliisi : samat jutut kuin yllä - - oikeuteen vaan kuin on yritetty hoitaa homma mutta miten olisi jos niitä ei olisi ollenkaan ?
 
Minkä ihmeen takia ihmiset täällä riehuvat kun syyttäjä on päättänyt nostaa syytteen? Ei pitäisi olla kovinkaan vaikea asia ymmärtää, että syyte ei tarkoita samaa asiaa kuin tuomio.

Syyttäjä tekee virkansa puolesta sen mitä laki määrää hänet tekemään. Toki syyttäjä voisi jättää syytteen nostamatta ja vastata sitten omista tekemisistään käräjillä. Veikkaan, että perustelu "no ku musta ny tuntu siltä" ei vapauta syyttäjää vastuusta.

Että josko ei nyt tehtäisi syyttäjästä tai rekkakuskista syyllistä ennen kuin tuomio on lainvoimainen? Jooko?
 
Sumu sanoi:
Minkä ihmeen takia ihmiset täällä riehuvat kun syyttäjä on päättänyt nostaa syytteen? Ei pitäisi olla kovinkaan vaikea asia ymmärtää, että syyte ei tarkoita samaa asiaa kuin tuomio.

Joo olisi aika torspo syyttäjä jos se itse kelailisi koko projektin läpi mielessään ja päättäisi että kyseessä on pelkkä tapaturma. Parempi tällaisissa tapauksissa on syyttää mahdollisimman laajasti kaikkia osapuolia ja vielä mahdollisimman ankarasti. Oikeus sitten jättäkööt tarpeettomat lillukanvarret pois jos aihetta on.

Veikkaan muuten että KäO:n päätöksestä valitetaan HO:een ja KKO:een asti. Ei taida tieliikenteessä nimittäin olla ennakkotapausta tuossa mittakaavassa.
 
Sumu sanoi:
Minkä ihmeen takia ihmiset täällä riehuvat kun syyttäjä on päättänyt nostaa syytteen?

Koska tämä on keskutelufoorumi, jonka tässä osiossa voidaan spekuloida näitä asioita? Ja tämän väännön voittajat, jotka siis ratkeavat tuomion tultua, saavat rispektiä ihan vitusti.;)
 
Kun toi homma on käräjillä selvitetty kukaan ei varmaan edes muista koko hommaa enää. Eikös noissa yleensä oo mennyt ihan helvetin pitkään?
 
Oikeuden hommahan noi jutut on päättää. Täälläkin jollain jeesustelijoilla vaan asenne tuntuu VALMIIKS olevan sellanen, että rekkakuskihan siinä oli syyrin syyllinen 23 kuolemaan. Mitä tapahtuu sen jälkeen kun kuskille tulee tuomio jostain sinänsä mitättömästä liikennerikkomuksesta? Sen jälkeen jokainen on tääläkin palstalla asiantuntijana selittämässä mitä tulis tehdä, ettei tollasta tapahtuis enää ikinä...:david:

Toi juttu oli MONEN SATTUMAN SUMMA. Toivottavasti menee kaikilla jakeluun. Tommosia sattuu sillon tällön tehtiin mitä tahansa JÄRKEVIÄ jatkotoimenpiteitä. Monella tuntuu olevan käsitys, että rekkakuskit on helvetin vaarallisia kun ajaa ylipitkää päivää ja ylinopeuksia ym. Tollaset mielikuvat perustuu just siihen, että kun kolisee niin sillon se on useesti etusivun juttu.

Kertoo mun mielestä aika paljon rekkamiesten pelitaidoista, jos VAIN JOKA KYMMENESSÄ ONNETTOMUUDESSA, jossa toisena osapuolen on raskasajoneuvo, vika on RASKAASSA-AJONEUVOSSA. Kyllä IMHO rattijuopot, kaahaajat ym. ei-ammatisäätäjät on niitä suurimpia vaaratekijöitä tienpäällä.

Miksei syytteitä ole nostettu tiehoitokuntaa vastaan? En tiedä pykäliä, joku varmaan kertoo?

Oma pointti on vaan se, että koska tälläset erikoistilanteet kuohuttaa kansaa, niin ne jatkotoimenpiteet saa yleensä ihan naurettavia mittasuhteita. Mä oon nähny sen mm. siinä kun 11v pikkupoika jäi auton alle Tampereella jokunen vuosi sitten. Helvetin ikävä juttu kaikinpuolin, eikä kukaan voi lähellekään kuvitella perheen surua tossa asiassa.

Siinä nyt vaan kävi niin, että vaikka se oli MONEN SATTUMAN SUMMA niin suurin vika oli siinä pojassa. Ei ylittänyt suojatieltä, joka oli kyseisen mäen päällä vaan loikki sen nyppylän toiselta puolelta yli. Autoilija ajoi rajotusten mukaan eikä siinä paikalla ollu aikasemmin tapahtunu mitään vastaavia onnettomuuksia.

Mitkä oli toimenpiteet? 1.2 Miljoonan remontti. Laskettiin mäennyppylää, vedettiin kaidetta, laskettiin nopeuksia ja laitettiin liikennevalot paikalle. Noi vedettiin ihan tunnepohjalta, suurimmaks osaks siitä syystä, koska haluttiin näyttää, että tehdään jotain. Tollasia vaan sattuu kaikesta huolimatta. Ei noi valot ym. "parannuksetkaan" estä sitä, että jos joku yhtäkkiä hyppää auton eteen.

Joo tää nyt tuntuu joillekin varmaan raa'alta tollanen esimerkki kun kyse on kuitenkin pikkupojasta, mutta pointti on se, että ei liikenne ole ikinä 100% turvallista. Jenkithän on turvallisuuspelleilyn vieny kaikessa ihan uusille ulottuvuuksille. Ei sekään mikään ratkaisu ole. Kyllä esim. lasten kasvatus on IMHO suurin tekijä, millä tollasia onnettomuuksia estetään. Siitäkin tiestä pääsi aiemminkin ihan turvallisesti yli, koska suojatie oli parhaalla mahdollisella paikalla: mäenpäällä, näkyvyys hyvä kumpaankin suuntaan.
 
training_addict sanoi:
Sen jälkeen jokainen on tääläkin palstalla asiantuntijana selittämässä mitä tulis tehdä, ettei tollasta tapahtuis enää ikinä...:david:

Mikä helvetti siinä nyt niin mättää jos asiasta syntyy mielipiteitä suuntaan jos toiseen? Olisi aika kuivaa keskustelua täällä jos kukaan ei edes yrittäisi esittää omia ajatuksia asiasta ja kaikki vain myötäilisivät. Jos se noin tuntuu vaikealta lukea omista mielipiteistä eroavia tekstejä niin voi sen jättää väliinkin. Tiedätkö varmasti mikä tarkoitus keskustelupalstoilla on?
 
Amerikan Jeesus sanoi:
Koska tämä on keskutelufoorumi, jonka tässä osiossa voidaan spekuloida näitä asioita? Ja tämän väännön voittajat, jotka siis ratkeavat tuomion tultua, saavat rispektiä ihan vitusti.;)

No eihän tuo riehuminen varsinaisesti vielä siihen tuomioon liittynyt. Monelle tuntuu vaan olevan kovin vaikeaa ymmärtää, että syyte nostetaan jos siihen on aihetta ja sillä siisti. Se ei vielä ole sama asia kuin tuomio.

keskustelijat x ja y sanoi:
Öääääää! On se gauhian gamalaa ja gohtuutonta ku nostetaan tollasii syytteit! siis jotain rajaa kärsimykselle hei haloo!!1 Ei tuo syyte tuo ketää takas, kuski vaan kärsii hei vitun dille syyttäjä!:curs:

Olen puhunut. Ugh ja rauhaa.
 
Amerikan Jeesus sanoi:
Mikä helvetti siinä nyt niin mättää jos asiasta syntyy mielipiteitä suuntaan jos toiseen? Olisi aika kuivaa keskustelua täällä jos kukaan ei edes yrittäisi esittää omia ajatuksia asiasta ja kaikki vain myötäilisivät. Jos se noin tuntuu vaikealta lukea omista mielipiteistä eroavia tekstejä niin voi sen jättää väliinkin. Tiedätkö varmasti mikä tarkoitus keskustelupalstoilla on?

Missä mä oon sanonut, ettei täälä sais esittää omia mielipiteitään. Mun mielipide esim. sun kommenteista on just toi --->:david:

Amerikan Jeesus sanoi:
Tämä kaveri pilasi ties monenko kymmenen tai jopan sadan ihmisen elämän riistämällä omalla huolimattomuudellaan 23 ihmisen hengen. Ja nämä rekka kuskit on aina menneet niin lujaa kuin vain mahdollista, oli tilanne mikä tahansa, joten nyt kun se osui pahasti, niin pitäisikö päästää kaveri niinku kissa veräjästä? Ei! Linnaan tuollaiset kuuluu! Se on perkele otettava muut huomioon liikenteessä ja sitä tuo heppu ei tehnyt!!! Olkoon tämä vaikka rekkakuskeille opettava esimerkki jos ei muuta.

Näin on linnaan vaan. Turha niitä syytteitä on nostaa, suoraan linnaan vaan.

Amerikan Jeesus sanoi:
Mielestäni tämä heebo on väkisinkin ajanut liian lujaa tilanteeseen nähden. Tahtoo olla tapana näillä kavereilla luukuttaa rajoitinta vasten tilanteessa kuin tilanteessa. Ja olisiko se perä lähtenyt heittelemään tai ylipäätään mitään tapahtunut jos kaveri olisi vaikkapa 5 tai 10km/h pudottanut vauhtia? Luulen että se olisi ollut jo ihan tarpeeksi siihen että kuski olisi pystynyt edes jotenkin välttämään tapaturman. Nyt vauhtia oli siis niin paljon ettei kuskin taidot enää riittäneet, eli vika on mielestäni kuskissa.

Mihinköhän sä perustat, että jos kuski olis ajanu 5km/h vähemmän niin perä ei olis lähteny heittelehtiin? Ihan vaan kun susta tuntuu siltä? Oot ilmeisesti ajanut paljonkin yhdistelmiä? Tutkimuslautakunnan raportti ei merkkaa mitään? Sä oot selvittäny, että vika oli kuskissa...hyvä hyvä...joo se siis oli vaan sun mielipide tiedetään.

Amerikan Jesus sanoi:
Törkeästi kaappaan lauseen tuolta tekstin seasta. Kuski teki ihan oikein ja 23 kuoli? Kuka sitten teki väärin ja mitä? Ja tämänkö vuoksi sympatiat pitäisi antaa kuskille?

Toi on just sitä putkiaivo ajattelua mitä mä tarkotan. Sulla ei mahdu päähän muuta kun rekan kuski teki virheen -> 23 kuoli -> linnaan vaan koko kaveri.

Amerikan Jesus sanoi:
Koska tämä on keskutelufoorumi, jonka tässä osiossa voidaan spekuloida näitä asioita? Ja tämän väännön voittajat, jotka siis ratkeavat tuomion tultua, saavat rispektiä ihan vitusti.

Näin on...respektiähän täälä ollaan hakemassa. Noi sun kommentit + avatar (käy tsekkaan tää http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_laki ) kertoo kyllä kaiken olennaisen esim. teikäläisen suhteellisuuden tajusta. Siitä voi sitten vetää johtopäätöksiä mikä painoarvo noilla sun "mielipiteillä" on.

Mä tarkotin omalla mielipiteelläni just sun kaltasia :david: , jotka tuntuu tietävän asiasta kaiken ja vetää omalta osaltaan koko homman ihan läskiks. Tää siis vaan IMHO, jatkakaa keskustelua...
 
Onnettomuuden jälkeen Radio-Suomessa haastateltiin useita rekkakuskeja kaikki sanoivat että ainoa tapa saada yhdistelmä oikastua,on lisätä vauhtia jolloin se oikenee.No jos kuski ajaa jo valmiiksi talla pohjassa niin silloinhan tämä "ammattilainen"on omalla ajotavallaan syyllinen tapahtumaan.
Ammattikuski tuo lastin perille eikä makaile autoineen ojanpohjalla.Liikennetiedotuksia jos vaivautuu seuraamaan niin useimmiten sisältö on tämmöinen:Liikenne poikki raskas ajoneuvo ojassa poliisi ohjaa liikennettä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom