Kolmoismurhaaja Valjakkala armahdettava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu
Mä ku luin tota Pertsa85:n viestiä ni ajattelin, että voi p.. ku on tyhmä mielipide, mutta sitten tajusin, että se on ironiaa. :D Vai mitä, että se oli?

Miten joku voi väittää, ettei Valjakkalasta saada yhteiskuntakelpoista tuntematta koko ihmistä muuta kuin lööppien perusteella? Ja ei tietenkään voi, kun ei anneta mahdollisuutta! Mun mielestä jokaiselle tulisi antaa mahdollisuus tehdä parannus elämässään ja katua pahoja tekoaan. Tämän takia mä en kannata kuolemanrangaistustakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tapauskohtaisesti Valjakkala on sekä helppo että vaikea tapaus ratkaista. Valjakkala oli parikymppinen ja piripäissään murhatessaan ruotsalaisperheen ja väittäisin vuosien sekä vankilassa annetun hoidon poistaneen pahimman murhanhimon, joten alkuperäisen tuomion takia turhaa enään pitää purkissa. Toisaalta hän on ollut lähes koko aikuisikänsä laitoksissa, on todistetusti "hiukan" epävakaa luonne ja taipuvainen manipuloimaan ihmisiä.

Tavallista kerrostaloeläjää ei taida Valjakkalasta saada enään millään, mutta nimenomaan avovankila, jonne pääsee hyvällä käytöksellä, on tuollaisille tapauksille oikea paikka - mikäli ne saataisiin pysymään niissä.

Mä en ymmärrä kun kaikki täällä jankuttaa ettei valjakkala tuu koskaan olemaan yhteiskuntakelpoinen. Hammeri oli ja on "pikkasen" eri kaliiberin miehiä, viran vanhanliiton ukko ja sekin lusi yhtäsoittoa 18 vuotta. Nyt on ollut lähes 2 vuotta irti ja mies viettää normaalia perhe-elämää.
Joten mä ainakin uskon, että jopa Valjakkalasta voi tulla yhteiskuntakelpoinen. Onhan toi prosentillisesti aika pieni mahdollisuus, mutta silti...

Mä en ymmärrä kun kaikki täällä jankuttaa ettei valjakkala tuu koskaan olemaan yhteiskuntakelpoinen. Hammeri oli ja on "pikkasen" eri kaliiberin miehiä, viran vanhanliiton ukko ja sekin lusi yhtäsoittoa 18 vuotta. Nyt on ollut lähes 2 vuotta irti ja mies viettää normaalia perhe-elämää.
Joten mä ainakin uskon, että jopa Valjakkalasta voi tulla yhteiskuntakelpoinen. Onhan toi prosentillisesti aika pieni mahdollisuus, mutta silti...

Älkää pojat lukeko sitten liikaa Alibia pimessä peiton alla, taskulampun valossa. Voi pilata teidän nuoret silmät moinen touhu :)

Valjakkala pakenee naisystävän kanssa

Iltasanomat 30.11 2006:"Ilta-Sanomien ja Aftonbladetin selvityksen mukaan naisella on pitkä ja värikäs menneisyys rikollispiirien parissa.

Kehonrakennusta nuorempana harrastanut nainen on tiettävästi itsekin istunut kiven sisässä vuosia sitten."
Kukahan tämä ex-bodari on :eek:

Miten joku voi väittää, ettei Valjakkalasta saada yhteiskuntakelpoista tuntematta koko ihmistä muuta kuin lööppien perusteella? Ja ei tietenkään voi, kun ei anneta mahdollisuutta! Mun mielestä jokaiselle tulisi antaa mahdollisuus tehdä parannus elämässään ja katua pahoja tekoaan. Tämän takia mä en kannata kuolemanrangaistustakaan.

Onhan se Valjakkala tosi hyvä aina välillä päästää haukkaamaan raitista ilmaa, hyvä aina välillä kokeilla että josko se nyt olisi rauhoittunut.

Sitten jos ei ole, ja ruumiita tulee lisää, Nor voi pitää hautajaisissa puheen, ja korostaa sitä, että tärkeintä on, että hän nyt sai mahdollisuuden tehdä parannuksen ja katua.
Olkaa iloisia, että hän sai tämän mahdollisuuden, mikä nyt tuolta arkussa makaavalta vähän jäi saamatta.
Kokeilemme 12 vuoden päästä uudestaan.

Kuinkahan sosiopaatti ihmisen pitää olla, ennen kuin hän tavjoille todistaa, että häntä ei pidä päästää yhteiskuntaan?
Entäs se Skotlannissa muutaman kymmenen päiväkotilasta kylmäksi pistänyt juissi, hänhän ei ollu piripäissään sitä tehdessään, mutta oli paha mieli ja ahisti.
Jos hänellä nyt on parempi mieli, ja vakuuttaa katuvansa, niin hänetkin voitaneen laskea vapaaksi. Jos edes ihan koeluontoisesti.

Valkkari tappoi kolme tyyten tavallista sivullista. Tästä kiinnijääminen pakotti hänet katsomaan itseään peiliin ja miettimään: mitä voisin tehdä toisin, oliko tuo nyt viisasta? No eihän se ollut, kyllä nyt kaduttaa.
Näin Valkkari sai asiat selvitettyä, ja hän voi palata kadulle uudistuneena miehenä, kolme ihmishenkeä näin hienosta ja onnistuneesta itsensätutkiskelusta on pieni hinta, melkeinpä mitätön.

Onhan se Muranenkin vapaalla jalalla eikä sen kolttosista niin pitkä aika ole. Olikohan se mennyt jo naimisiinkin.

Samoin sillä naisella joka hesassa ampui ne miehet siellä ampuma klubilla pyyhkii hyvin. Sillä on parisuhde ja avovankilaan se on siirretty jo aika päivät sitten. Varmaan on vapautunut jo.

Myös Eveliina Lappalaisen murhaaja on vapautettu jo aika päivät sitten.

Miksi siis Valjakan pitäisi vielä lusia. Ymmärtäähän sen, että mies haluaa pois kun kukaan ei muista leimata hänen vapauttamis päätöstään.

Nuo puolenkymmentä pakoa, joista yhdessä panttivangin otto ei kyllä IMHO kerro parannuksen teosta, katumuksesta tai halusta aloittaa uudestaan velkansa yhteiskunnalle maksaneena. Vai meneekö se niin että elinkautisen ekat 12 vuotta saa tehdä mitä haluaa ja sitten kun alkaa olla "aika täynnä" voi katua ja tulisi automaattisesti vapauttaa.

SerialLoser sanoi:
Kuinkahan sosiopaatti ihmisen pitää olla, ennen kuin hän tavjoille todistaa, että häntä ei pidä päästää yhteiskuntaan?
Tässähän aika pitkälti se perimmäinen kysymys meikäläisen rangaistuskäytännön nykytilasta piilee. Toisinaanhan lainmuutokset lähtevät siitä ettei vallitseva käytäntö vastaa "kansalaisten vallitsevaa oikeustajua".

Kermit sanoi:
Onhan se Muranenkin vapaalla jalalla eikä sen kolttosista niin pitkä aika ole. Olikohan se mennyt jo naimisiinkin.

Samoin sillä naisella joka hesassa ampui ne miehet siellä ampuma klubilla pyyhkii hyvin. Sillä on parisuhde ja avovankilaan se on siirretty jo aika päivät sitten. Varmaan on vapautunut jo.

Myös Eveliina Lappalaisen murhaaja on vapautettu jo aika päivät sitten.
Wikipedia taas väittää Murasen istuvan avolaitoksessa elinkautista edelleen. Anonut armahdusta, mutta ei ole hyväksytty. Käsittääkseni suht. moitteeton vanki ollut ja noin 12 vuotta jo istunut.

Eveliina Lappalaisen surmaaja tuomittiin taposta eli juridisesti ei ole syytä puhua murhasta ja rangaistusta on turha verrata murhasta tuomittuihin. Kyseessä oli lisäksi ensikertalainen vailla rikoshistoriaa, toisin kuin Valjakkala tai Muranen. Eli kyseessä on ehdonalaiseen päässyt vanki joka tuomittiin taposta, ei murhaaja eikä armahdettu.

.
milloin muranen on vapautettu?

edit. vässy näköjään jo olikin kommentoinut.
Nuo puolenkymmentä pakoa, joista yhdessä panttivangin otto ei kyllä IMHO kerro parannuksen teosta, katumuksesta tai halusta aloittaa uudestaan velkansa yhteiskunnalle maksaneena. .

taitaa tuosta panttivanki jutustakin olla jo 10-12v aikaa.

Niin taisi ollakkin. Lomalle mies kuitenkin oli jo päässyt eli kyllä se kohta vapautetaan.

Niin taisi ollakkin. Lomalle mies kuitenkin oli jo päässyt eli kyllä se kohta vapautetaan.

Sillä pääseekö joku elinkautista vankeusrangaistusta suorittava henkilö lomalle, ei ole mitään tekemistä sen kanssa koska hän pääsee vapaaksi..
Elinkautista suorittava henkilö voi päästä lomalle suoritettuaan 12 vuodesta kaksi kolmasosaa eli yhdeksän vuotta. Erittäin tärkeästä syystä vieläkin aiemmin on mahdollista päästä lomalle..:thumbs:

perkele, nyt se on jo saatu kiinni:(

voivoi kun poliisi olisi vahingossa liioitellut voimakeinojen kanssa.. ainakin sen verran että valjakkala olisi halvaantunut kaulasta alaspäin. sen jälkeen sen paskiaisen vois vaikka armahtaakin, toki ilman minkäänlaista mahdollisuutta yhteiskunnan tukemaan hoitoon :haart:

edit: ei mitään henkilökohtaista valjakkalaa vastaan, mun puolesta noi muraset ja martikaiset sais kaikki duunata pois pilaamasta maailmaa yhtään enempää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom