Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vastaan nyt vaikka tähän sinun viestiin, vaikka muiltakin tuli hyvää asiaa. Eli joo, ehkä olet sitten itse tilaston toiseta ääripäästä ja siksi sinun on helppo olla sitä mieltä, että saikuttelupäivät voi laittaa kokonaan palkattomaksi. Jos tarkemmin sinut tuntisi, niin varmasti sinustain löytyisi joku heikkous jonka piiriin voisi sitten kaavailla säästöjä ja sillä saisi sinut vastustamaan niitä. Ymmärrän pointtisi, mutta en laittaisi silti tätä saikkua palkattomaksi.
EDIT: Jos nyt ymmärsin Kodarin viestin yllä oikein, niin tuohan toimisi hyvin. Eli työantaja voisi tarjota hoitajaa kipeälle lapelle (työantaja maksaa hoitajan palkat) ja jos työntekijä ei siihen suostu niin sitten on omaan piikkiin kotona. Minusta tässä ei olisi mitään väärää kenellekään.
JOS tällainen järjestelmä kehitettäisiin, sen idea varmaankin olisi siinä, että työnantaja haluaa pitää työntekijät töissä eikä kotona tenavia hoitamassa. Minkä ihmeen takia työnantaja edes teoriassa järjestäisi niin paskan hoitopaikan että työntekijä jäisi kotiin kumminkin? Sijaisen hommaaminen on melko moneen hommaan varmasti vaikeampaa (usein kalliimpaakin) kun sen hoitajajärjestelmän luominen, ja jos taas sijaista ei tarvita niin miksi alunperinkään yrittää saada se työntekijä jäämään töihin eikä kotiin tenavia hoitamaan?Eikun siinähän se ongelma just olisikin. Työnantajan on kannattavaa tarjota niin paska hoito, ettei kukaan varmasti ottaisi sitä. Näin työntekijä olisi omaan piikkiinsä kotona. Eihän tällaista varmasti kaikissa tapauksissa tapahtuisi, mutta laissa pitää huomioida juurikin se huonoin tapaus. Koko ongelma on tietty teoreettinen, sillä tallaista velvoitetta ei varmasti saataisi läpi lainsäädännössä.
Jos sen lastenhoitajan kulut saa pois veroista ja maksaisi firmalle esim. 120€/päivä, ja työntekijän työstä firma saa vaikkapa 200€, niin firmahan jää voitolle siitä, että työntekijä on töissä.Eikun siinähän se ongelma just olisikin. Työnantajan on kannattavaa tarjota niin paska hoito, ettei kukaan varmasti ottaisi sitä. Näin työntekijä olisi omaan piikkiinsä kotona. Eihän tällaista varmasti kaikissa tapauksissa tapahtuisi, mutta laissa pitää huomioida juurikin se huonoin tapaus. Koko ongelma on tietty teoreettinen, sillä tallaista velvoitetta ei varmasti saataisi läpi lainsäädännössä.
Onneksi edes joku tajuaa, mitä yritystoiminta tarkoittaa, eikä automaattisesti pidä palkanmaksajaa riistäjänäJOS tällainen järjestelmä kehitettäisiin, sen idea varmaankin olisi siinä, että työnantaja haluaa pitää työntekijät töissä eikä kotona tenavia hoitamassa. Minkä ihmeen takia työnantaja edes teoriassa järjestäisi niin paskan hoitopaikan että työntekijä jäisi kotiin kumminkin? Sijaisen hommaaminen on melko moneen hommaan varmasti vaikeampaa (usein kalliimpaakin) kun sen hoitajajärjestelmän luominen, ja jos taas sijaista ei tarvita niin miksi alunperinkään yrittää saada se työntekijä jäämään töihin eikä kotiin tenavia hoitamaan?
.
Eiks jengillä ole nykyään enää isovanhempia jotka vois katsoa sairaan muksun perään? Ite ainakin olin aina hoidossa niillä jos oli kipeänä. Tietysti jos ne asuu 500km päässä ni ohan se mahdotonta sitten. Tuli vaan mieleen. Onneks mun lapsuudessa ukki ja mummi pysty aina hoitamaan jos piti.
Kyllä minä uskon, että valtio pärjäisi paremmin, jos Jutta Urpilainen pysyisi kotonaan eikä yrittäisi lapioida rahaa Kreikkaan :DIhan muistisääntönä kaikille että jos työntekijä on yritykselle kannattavampi ollessaan kotona palkattomana kuin ollessaan töissä palkalla, on työntekijä hyvin nopeasti entinen työntekijä :D
JOS tällainen järjestelmä kehitettäisiin, sen idea varmaankin olisi siinä, että työnantaja haluaa pitää työntekijät töissä eikä kotona tenavia hoitamassa. Minkä ihmeen takia työnantaja edes teoriassa järjestäisi niin paskan hoitopaikan että työntekijä jäisi kotiin kumminkin? Sijaisen hommaaminen on melko moneen hommaan varmasti vaikeampaa (usein kalliimpaakin) kun sen hoitajajärjestelmän luominen, ja jos taas sijaista ei tarvita niin miksi alunperinkään yrittää saada se työntekijä jäämään töihin eikä kotiin tenavia hoitamaan?
Vai meinasitko että työnantaja on vaan niin hirveä ****pää että siitä on kiva jättää yhden päivän palkka maksamatta (ja työllistää palkanlaskentaa), vaikka sitten sen uhalla menettääkin sen päivän työpanoksen? Tää ei oo nyt kettuilua, mä vaan ymmärsin tän koko keskustelun idean niin että ihmisiä yritetään pitää töissä, ei yritetä kikkailla niitä väkisin kotio.
Kyllä minä uskon, että valtio pärjäisi paremmin, jos Jutta Urpilainen pysyisi kotonaan eikä yrittäisi lapioida rahaa Kreikkaan :D
Kyllä minä uskon, että valtio pärjäisi paremmin, jos Jutta Urpilainen pysyisi kotonaan eikä yrittäisi lapioida rahaa Kreikkaan :D
Jopa puhallettava Ken voisi ajaa saman asian.
Tai sitten napsuteltaisiin vaikka lomapäiviä vekeen sitä tahtia kun sairastelee. Niitäkin kun Suomessa on jaossa varsin avokätisesti. Tai sanotaan nyt vaikka puolikas lomapäivä per ensimmäinen saikuteltu päivä. Siihenkin voisi laittaa toki jonkun maksimin ettei tarvitse viettää pahimmassa tapauksessa koko kesälomaa linjastolla.
Eläkekassasta vois napsia takaisin työnantajille niitä sairaspäiviä. Nostakoot palkkaa ihan rauhassa, mutta jokainen eka sairastuspäivä vähentäis eläkettä.
Ja jos teet lapsia, niin turha niitä on käyttää verukkeena missään, oma vika, ite tökit sitä pippeliä sinne reikään. Siitä mitään tulis, että himassa oltais kun pirpaliinalla vähän nokka vuotaa.