Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Raejuusto sanoi:Pitääkö kahden HST-kierron välissä pitää se kaksi viikkoa taulkoa, vai onko se vaan niille jotka ei ole ennen tehneet HST:tä?
Ehdotuksia jalkaliikkeiksi taka- ja etukyykyn tilalle?
Ihan ok kokonaisuutena. Ihkaekassa reenissä (viime pe) tuli heti puolessa välissä reeniä todella heikko ja kuvottava olo. Loppureenin ajan sai taistella ja salkkunostoissa oli pakko pitää pitempiä sarjataukoja, mitä HST:ssä saisi, venyi sinne 2-3 minuuttiin. Toinen ja kolmas reeni menivät aivan normaalisti, ei samanlaista kuvottavaa heikotusta.Juoppo sanoi:Iivili, mites on homma lähtenyt käyntiin? Vai ovatko suunnitelmat muutuneet?
Et. Kun pistät eka 30kg taljaan, ja sitten heität siihen taljan tapin ja pakan väliin 2.5 kg levypainon.Pforce sanoi:Semmonen itellä tuli mieleen jo on vaikka ojentajien taljassa (se alasveto) 15 toiston maksimi vaikka 40kg. Silloin 75% tästä on 30kg ja 80% 32kg (käytän siis prosentteja 75,80,85,90,95,100). Omalla salillani taljoissa on vain 5kg välein painoja eli miten toi pitäs ratkasta vedänkö 1 päivänä 15x30kg ja sitte seuraavana 15x35kg
Tee 15 toiston reenit vaikkapa 25kg, 25kg, 30kg, 30kg, 35kg, 35kg, 40kg. Ei se ihan _niin_ tarkkaa ole, kunhan selkeä progressio säilyy pitkällä tähtäimellä. Kahdessa peräkkäisessä reenissä voi aivan mainiosti käyttää samoja painoja.Pforce sanoi:Semmonen itellä tuli mieleen jo on vaikka ojentajien taljassa (se alasveto) 15 toiston maksimi vaikka 40kg. Silloin 75% tästä on 30kg ja 80% 32kg (käytän siis prosentteja 75,80,85,90,95,100). Omalla salillani taljoissa on vain 5kg välein painoja eli miten toi pitäs ratkasta vedänkö 1 päivänä 15x30kg ja sitte seuraavana 15x35kg? No en varmaan tee niinkään koska seuraavana päivänä tulisi sitte 15x35kg uudestaan (85% 40kg:stä = 34kg jonka pyöristäisin maalaisjärjelläni siihen 35kg) ja miten taas loput päivät?
Ei . Hifistellään. Pforce, saat tasan 32kg, kun laitat 20kg taljaan ja kaksi 6kg:n käsipainoa pakan päälle.Juoppo sanoi:EDIT: Tume, tapellaanko kumpi on oikeassa... :D
Kas prkl, osasin melkein laskea kuuteen.... Noh, idea tuli varmaan selväksi.Juoppo sanoi:Tee 15 toiston reenit vaikkapa 25kg, 25kg, 30kg, 30kg, 35kg, 35kg, 40kg.
Mun mielestä ei se ole niin hirveän tarkkaa. Itse käytän painoja laskiessa prosentteja vain ohjeellisesti, ja laitan lopulliset painot kussakin koneessa olevien porrastusten mukaiseksi. Varmaan tuo toistomäärällä kompensointi on aivan yhtä hyvä keino.iivili sanoi:Minä olen myös miettinyt tuota, että onko se niin kriittistä, jos ei esim. taljassa tai käsipainoilla saa prikulleen oikeaksi säädettyä painoa? Olen tullut siihen tulokseen, että tuskin. Jos esim. jää alakanttiin kilomäärä, niin puristan 16 tai 17 toistoa, jos yläkanttiin, niin vaikkapa 13 tai 14 toistoa, em. tietenkin 15 toistojen aikana. Mielipiteitä tuosta?
Auts. Mulla taitaisi jäädä tekemättä. Tuon selänojennuksen voisi mielestäni jättää pois.Nike sanoi:Tossa vähän mietityttää toi Kyykky, SJMV, selänojennus yhdistelmä.
Penkki tai vinopena pois. Hittolainen, tuollahan on vielä kapea penkki ja pystypunnerruksetkin.... Itse tekisin vain yhden punnerrusliikkeen rinnalle, yhden olkapäille, ja ojentajille jotain jossa olkapäät eivät rasitu. Ja yläselälle ehkä vain kaksi liikettä, sulla näyttää olevan tuolla kolme.Nike sanoi:Muutenkin tossa on ihan helvetisti eri liikkeitä, mitäköhän tosta vois karsia?
Juoppo sanoi:Auts. Mulla taitaisi jäädä tekemättä. Tuon selänojennuksen voisi mielestäni jättää pois.
Penkki tai vinopena pois. Hittolainen, tuollahan on vielä kapea penkki ja pystypunnerruksetkin.... Itse tekisin vain yhden punnerrusliikkeen rinnalle, yhden olkapäille, ja ojentajille jotain jossa olkapäät eivät rasitu. Ja yläselälle ehkä vain kaksi liikettä, sulla näyttää olevan tuolla kolme.
Tossa on kyllä tolkuton volyymi. Laskitko montako sarjaa (epäsuoraa+suoraa) tulisi esim olkapäille tai ojentajille viikossa?
Nyt tuo ohjelma näyttää aika samalta mun ohjelman kanssa, tiedä sitten onko se huono vai hyvä asia... ;)Nike sanoi:Toi vinopenkki on siellä salilla vittumainen, ei mee loivempaan kulmaan kuin 45 astetta.. Ja jotenkin sitä haluis tehä myös kapeen ylätaljan ton leveen ohella.
Jotenki niinku oot saanut väärän käsityksen. Defaulttiohjelmat menee 1 liike per lihasryhmä per kerta, 1-2 sarjaa tässäkin threadissa moneen kertaan toistetun kaavan mukaan ja peräkkäisissä treeneissä kahta eri liikettä vuorotellen.Pforce sanoi:Jotenki niinku oon saanu sen käsityksen että liikkeitä lihasryhmää kohti pitäs olla 1-2 aina joka reenissä. Mulla on nyt kaikkia 1 liike.