koko keho 2 kertaa viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja conaa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
tässä on tullut "jo" pari vuotta treenailtua kroppa kerran viikossa, nyt tosin taukoa ollut pari kuukautta.
Ajattelin alkaa tekemään kehon läpi 2x viikossa, mahdollisuus käydä 3-4kertaa viikossa salilla.
Lähinnä kehonrakennustyyppistä treeniä tullut tehtyä, ei voimastakaan tosin haittaa olisi..

minkälaista ohjelmaa suosittelisitte?

Työntävät - vetävät
yläkroppa - alakroppa
reidet, kädet - Rinta, selkä, olka, pohje

siinä perinteisiä jakoja.

-Tee paljon isoja perusliikkeitä.
-vältä yleensä failurea.
-suunnittele progressiota.

eiköhän se noilla lähde alkuun.

e: esimerkki ohjelma jota allekirjoittanut käyttää:

työntävät:

penkki ( eri otteita )
vinopenkki kp / rintaprässi / vinopenkki tanko
kyykky / prässi
reisiojennus
viparit
joku ojentajaliike

vetävät:

mave / kulmasoutu + koukistus
leuat / ylätalja ( eri otteita )
joku takaolkapää liike
joku hauis liike
pohkeita
vatsaa

kiitos asiallisesta vastauksesta..

pistäisitkö vielä selvennykseksi että mitä teet minäkin päivänä, ja montako kertaa viikossa.. Ei ole näiden treeniohjelmien kanssa juuri tullut pelattua:nolo:.
Siitä sitten muokkaisin itselleni sopivan setin.

takaolkapäät ovat jääneet itselläni aika olemattomiksi sivu ja etulohkoihin verrattuna, joten niille voisi jotakin "speciaalia" keksiä..

hyvä on tehdä esim näin työntävät-lepo-vetävät-lepo-työntävät-lepo jne
tai sitten työntävät-vetävät-lepo-työntävät-vetävät-lepo-lepo ja alusta.

/ merkillä varustettu liike on vaihtoehto liike ja teen yleensä joka toinen kerta toista liikettä, jolloin treenit eivät ole aivan samanlaisia.

tuo auttoi jo paljon:)
mitenkäs sarjapituuksien vaihtelujen kanssa?

Itsekin siirtymässä kaksijakoiseen yksijakoisesta. Minnekäs Elasto laittaisit maastavedon tuohon sun ohjelmaan? Oliskohan kova tehdä se tiistaisin SJMV:n ja jalankoukistuksen tilalla? En viitsis mavesta luopua, kun olen siihen viimeaikoina niin kovasti tykästynyt.

Eikä toi bustedin ohjelmakaan huonolta vaikuta mun silmään...

Tattis!

Niin joo, tässä on varmaan syytä jättää sarjat hieman vajaiksi, että jaksaa ensi kerrallakin tehdä jotain?!?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eikä toi bustedin ohjelmakaan huonolta vaikuta mun silmään...

mulla on mave siinä sjmv tilalla koska jalat on jo valmiiksi vähän hassut suurien takareisien takia. painotusta pitää selvästi pistää etupuolelle.

eipä tossa mun ohjelmassa muutenkaan mitään eroo tohon "basic" 2-jakoseen ole, paitsi pystypunnerrusta en tee. olkapäät on ihan tarpeeks edellä muuta yläkroppaa muutenkin.

kiitokset kaikille vastanneille.
ensviikolla pitänee aloittaa.

Tossa on mun käyttämä 2-jakonen: http://elasto.org/2-jakoinen.txt

Voiskos tuota järkevästi muokata lyhyempiin sarjoihin päin ja näin painottaa voimapuolta?

Tuolla näyttää olevan toistot: vko1 12-15, vko2 8-12, vko3 6-8

Käviskö esim.
vko1 10-12, vko2 5-10 vko3 3-5
tai
vko1 10-12, vko3 8-10 vko2 5-8 vko4 3-5
tai
vko1-2 8-10 | vko3-4 5-8 | vko5-6 3-5
?

Minä olen myös aloittelemassa 2-jakoista ohjelmaa 4 kertaa viikossa ja sarja- ja toistomäärät on vielä mietinnän alla. Jos joskus haluaisin tehdä suuremmalla volyymilla treeniä eli enemmän sarjoja, miten se kannattaisi ajoittaa? Siis jos pohjana olisi tuo elaston esittämä toistomäärien vaihtelu viikottain. Voisiko tuo viikko1 eli 12-15 toistoa olla sellainen volyymiviikko että lisäisin myös sarjamääriä? Vai olisko parempi tehdä volyymiviikko ihan erikseen noiden lisäksi?

Tuon elaston ohjelman vois ottaa kokeiluun kun pääsee näistä 5*5-ohjelmista eroon. Näytti todella pätevältä perustreeniltä, joskin normi-maven ottaisin mukaan ohjelmaan.

Voiskos tuota järkevästi muokata lyhyempiin sarjoihin päin ja näin painottaa voimapuolta?

Tuolla näyttää olevan toistot: vko1 12-15, vko2 8-12, vko3 6-8

Käviskö esim.
vko1 10-12, vko2 5-10 vko3 3-5
tai
vko1 10-12, vko3 8-10 vko2 5-8 vko4 3-5
tai
vko1-2 8-10 | vko3-4 5-8 | vko5-6 3-5
?
Joo, eiköhän toi tollainkin toimi nimenomaan jos voimaa hakee enempi. Ite tykkään tehä keskimäärin vähän pidempää sarjaa ni oon ton tehny tolleen.
Tuon elaston ohjelman vois ottaa kokeiluun kun pääsee näistä 5*5-ohjelmista eroon. Näytti todella pätevältä perustreeniltä, joskin normi-maven ottaisin mukaan ohjelmaan.

Jep, mulla on toi normi mave ollu vaan jonkin aikaa bannissa alaselän loukkaantumisen takia, mutta otan sen mukaan ohjelmaan varmaankin toisen SJMV:n tilalle heti kun kroppaa antaa vaan myötä.

ite olen käyttänyt nyt jonkun ajan vähän muokattua kaksi jakoista. Kaikki paitsi selkä ja reidet teen kahdesti viikossa ja edellä mainitut kerran. Maanantaina: rinta,hauis ja pohkeet päälle vatsoja, tiistaina: ojentajat, olkapää ja etureidet. Ke: selkä ja vatsat. To: rinta, hauis ja takareidet. Pe: pohkeet, olkapäät ja ojentaja.

Oon itekki ajatellu siirtyä uudesta vuodesta kaksjakoseen, niin kysymys:

Kun esim tossa Elaston ohjelmassa lukee ekalle viikolle maanantai, penkkipunnerrus tanko 2x ja toistomäärä ois tarkotettu olevan 12-15, niin laitanko heti tankoon sen verran painoa, millä tuon haluan tehdä?

Vähän sekava kysymys, mutta kun olen neljakoista tahkonnut koko treenausurani ajan, niin on tottunut siihen että esim just penkissä nostelee eka tangolla, sitten 40-50:dellä kybällä jne..pikkuhiljaa painoja nostaen kohti sitä tavoitesarjaa.

Eli onko tuosta jätetty tarkoituksella ne lämmittelysarjat vain mainitsematta, vai onko ne tarkoitus skipata kokonaan?

Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5-pohjaiset ohjelmat sekä DFHT))

Tuolta katsasta "3: MATT REYNOLDS DUAL FACTOR HYPERTROPHY TRAINING - "kehompi" versio - suurin riski vetää överiksi (word-asiakirja)". Pyöräytin tuon läpi tovi sitten, ja sen voi kyllä sanoa, että todella tehokkaalta ohjelmalta vaikutti. Nuo Dual Factor -teorian mukaiset toistomäärien muutokset piti koko ajan rasituksen aika tapissa. Suosittelen ehdottomasti, jos on vaan aikaa ja jaksamista lukea tuo doc kokonaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom