Kokemuksia myyntityöstä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmmm. Ollaankos me tuttuja, erehdyttävän tutut on kirjaimet.

Ei olla tuttuja sentään:) Mulla on vahvat liitokset belttoniin ja erityisesti
ranan suuntaan.

Ei olla tuttuja sentään:) Mulla on vahvat liitokset belttoniin ja erityisesti
ranan suuntaan.

:offtopic: antakaas palautetta sinne että se finnkinoissa pyörinyt kaskilahtimainos oli aika syvältä......

:offtopic: antakaas palautetta sinne että se finnkinoissa pyörinyt kaskilahtimainos oli aika syvältä......

Ok, välitän eteenpäin.

Nostetaas vanha keskustelu ylös.

Minkä tuotteiden myynnillä, ja minkä tyyppisellä myynnillä tienaa hyvin, ja millaiseen myyntityöhön pääsee ilman alan koulutusta?

Puhelimella tapahtuvaa myyntiäkin on vissiin monenlaista, ettei pelkästään esim. lehtien myynti?

b2b-mediamyynti _hyvissä_ yrityksissä on kohtuullisen hyvin palkattua puuhaa. Kokemus ei välttämätöntä, mutta soveltuvuustestit ja myynnillisyys pitää olla hyvää luokkaa sitten muuten. Pelkkä pohjapalkka tuollaisissa huitelee 1500e molemmin puolin, ja keskitason myyjät tienaa siitä 2000e ylöspäin. Osaavan kaverin vuosipalkka on noin 40´000e. Mutta mihinkään 3-hengen pajoihin ei kannata mennä....

b2b-mediamyynti _hyvissä_ yrityksissä on kohtuullisen hyvin palkattua puuhaa. Kokemus ei välttämätöntä, mutta soveltuvuustestit ja myynnillisyys pitää olla hyvää luokkaa sitten muuten. Pelkkä pohjapalkka tuollaisissa huitelee 1500e molemmin puolin, ja keskitason myyjät tienaa siitä 2000e ylöspäin. Osaavan kaverin vuosipalkka on noin 40´000e. Mutta mihinkään 3-hengen pajoihin ei kannata mennä....

Aika huonot kokemukset (tai tiedot) sulla on mediamyynnistä.
Pääkaupunki seudulla tuohon ilmoittamaasi hintaan ei saa yhtään media-alalle soveltuva myyjää. Keskitason myyjä ei todellakaan saa mitään 2k€ palkaa vaan aivan jotain muuta.Pohja varmaan huitelee siellä HUONOIMILLAAN about 2k€, mutta osaavat (lue tulosta tekevät) mediamyyjät tekee about 70-120k tiliä/vuosi.Jos media myynniksi luetaan lehtien puhelimessa kaupittelu niin sitten arviot tietysti ihan toiset.
Oma kohtaista kokemusta alasta n.10 vuotta.

Ja nimenomaan kannattaa mennä hyvällä % provisio sopparilla pikkupajoihin, ne kasvaa ja samalla myyjien palkat. Onhan hienoa olla vaikkapa SubTv:n myyjä mutta ei ne suuret mediatalot todellakaan ole parhaita liksan maksajia, päinvastoin.

Kyl mä allekirjoitan Wondadogin näkemyksen 40.000eur vuosituloista mediamyynnissä nimenomaan puhelinmyynnin puolella, toi on aika lähelle keskiarvoa, onko keskiverto sitten "osaava kaveri", tiedä häntä.

Mediamyyntiin kentälle pääkaupunkiseudulla tuskin mikään talo ehdottelee alta 2500eur pohjaa, provikat erikseen.

Ja nimenomaan kannattaa mennä hyvällä % provisio sopparilla pikkupajoihin, ne kasvaa ja samalla myyjien palkat. Onhan hienoa olla vaikkapa SubTv:n myyjä mutta ei ne suuret mediatalot todellakaan ole parhaita liksan maksajia, päinvastoin.

Totta tämäkin, eri asia on sitten haluatko myydä bannerin 020202.fihin ja ottaa siitä 3% itselle vai suurtaulun www.suomenmelkeinkusenkeltaisimatsivut.orgiin ja raapasta siitä 27%...

Tässä alkaa pikkuhiljaa epätoivo iskeä näiden kesätöiden kanssa eli jostain pitäisi jotain saada ja aika salamana. Täällä on tuostapahan lehtimyynnistä sen verran puhuttu, että ajattelin vähän kysellä. Jos siis nyt jonnekin aikakauslehtiä kaupittelevaan firmaan menee, niin voiko siellä joku noob tehdä mitenkään siedettävää tiliä ihan alusta asti vai vaatiiko homma kuukausien totuttelua? Eräät lupailevat vähän alta kymmenen euron keskituntipalkkoja, onko tämä realistinen palkka uudelle naamalle? Ai niin, ja onko tiedossa selviä kusetusfirmoja? Ajattelin vain, että ei tuo mitään maailman vaikeinta hommaa voi olla, kun minullekin välillä soittaa sen luokan apinanaamoja, että huhhuh. Ovat varmaan sitten näitä, jotka lopettavat päivän jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaaditaanko näihin hyvä palkkaisiin töihin aina koulutusta?

Eli onko mitään mahdollista esim.suoraan lukion jälkeen yrittää , jos luuleen
pärjäävänsä?

Kyl mä allekirjoitan Wondadogin näkemyksen 40.000eur vuosituloista mediamyynnissä nimenomaan puhelinmyynnin puolella, toi on aika lähelle keskiarvoa, onko keskiverto sitten "osaava kaveri", tiedä häntä.

Mediamyyntiin kentälle pääkaupunkiseudulla tuskin mikään talo ehdottelee alta 2500eur pohjaa, provikat erikseen.

Joops, käytin huonoa termiä. Tarkoitin että se 2000e on melkein se alaraja, sekin on jo yleensä kannattamaton myyjä. Noin 3000-3500e ja siitä ylöspäin on budjettinsa tekevän palkka, ainakin yrityksissä mistä minulla on varmaa tietoa.
Nimim muutaman vuoden alalla esimiehenäkin ollut... Ja siis puhelinmyynnistä kyse.

Koulutus ei välttämätön, osaavat persoonallisuudet välillä yllättää. On niitä nähty kokeneita myyntialan tykkejä jotka onkin ollut ihan hukassa, ja taas täysin vihreitä 18v janttuja jotka käärii isoa tiliä...

Aika huonot kokemukset (tai tiedot) sulla on mediamyynnistä.
Pääkaupunki seudulla tuohon ilmoittamaasi hintaan ei saa yhtään media-alalle soveltuva myyjää. Keskitason myyjä ei todellakaan saa mitään 2k€ palkaa vaan aivan jotain muuta.Pohja varmaan huitelee siellä HUONOIMILLAAN about 2k€, mutta osaavat (lue tulosta tekevät) mediamyyjät tekee about 70-120k tiliä/vuosi.Jos media myynniksi luetaan lehtien puhelimessa kaupittelu niin sitten arviot tietysti ihan toiset.
Oma kohtaista kokemusta alasta n.10 vuotta.

Pystytkö ottaa muhun yhteyttä? tero@pakkotoisto.com

Tähän keskusteluun liittyen kaipaisin lisää vinkkejä hyvästä kirjallisuudesta myyntiin ja markkinointiin liittyen. Mainittuja Frank Bettgerin kirja, sekä Sarasvuon myynnin korkeajännitys. Olisiko lisää ehdotuksia?

Joko osaamaton myyjä, tai sitten kyseenalainen firma. Molempia löytyy... Tietyillä aloilla puhelinmyynti on ammattimainen, rehellinen laji. Sen arvostus on kohtuupientä, mutta niinkuin sanottu, ainoita aloja joilla kyvykäs jannu voi ilman koulutusta tienata 35´000-50´000e 8-16 työajalla.

Tähän keskusteluun liittyen kaipaisin lisää vinkkejä hyvästä kirjallisuudesta myyntiin ja markkinointiin liittyen. Mainittuja Frank Bettgerin kirja, sekä Sarasvuon myynnin korkeajännitys. Olisiko lisää ehdotuksia?

Pakko vastata jälkeenpäin itse itselleen :)

Tuo Bettgerin kirja on kiistatta paras ja parhaiten käytäntöön sovellettava kirja. Pölyallergisena olen 1983 painettua pölystä nidettä silmät punaisena nokka vuotaen lukenut, mutta on se ollut sen arvoistakin.

Sarasvuon kirja on lähinnä samoja asioita, mutta ei yhtä hyvin käytäntöön sovellettavassa muodossa. Lisäksi sarasvuon kirjan oppeja ei tahdo muistaa jälkikäteen, kun taas Bettgerin kirjan esimerkit suorastaan syöpyy mieleen.

Sama ongelma muissa teoksissa mitä olen selaillut. Vaikeasti muistettavaa tekstiä, vaikeasti käytäntöön sovellettavaa, tärkeimmät pointit ei iskostu mieleen.

Mä en tiedä myyntityöstä oikeastaan mitään,mutta viime viikolla luin hiukan tätä foorumia ja mietiskelin miten voisin myydä omaa tuotettani ja soitin potentiaalisille asiakkaille. Pitää näköjään johtajana ja yrityksen omistajana hoitaa myyntityötä alussa koska ei ole vielä varaa palkata myyntihenkilökuntaa. Tulos reilun viikon myyntityöstä varsin palitseva. Ei hullumpaa hommaa :). Potentiaalisia asiakkaita on vielä monia ja iloisella ilmeellä ja positiivisella asenteella pääse pitkälle. Tietenkin tuotteenkin pitää olla hyvä. Melkein meinas mennä jo toivo omaan osaamiseen kun alussa kukaan ei tiennyt tuotteesta oikein mitään. Kova työ palkitaan aina ja tästä on hyvä jatkaa. Kiitoksia monille hyvistä vinkeistä. Täytyy alkaa kehittämään myyjäpersoonaani uusiin sfääreihin. Itseluottamus on ainakin nyt kohdillaan. Myyntityö ei ole kuitenkaan hirveän helppoa, jossei ole varma myymästään tuotteesta. Itse olen ollut 110%:n varma, että tuote on erinomainen. Ainoastaan asiakkaitten pitää se myös huomata, jotta rahaa tulee taloon. Hitto jos tää alkaa sujumaan niin voi kohta laittaa palkkariin jo heraa kanamunavalkuaisten sijaan :thumbs:.

Hauska homma tuossa noiden kirjojen lukemisessa on se, että luulin ennen lukemista osaavani kaiken oleellisen myyntityöstä, mutta sitten kun alkoi lukemaan, niin yksi toisensa perään tulee myyntitekniikoita vastaan josta et ole ikinä kuullutkaan, mutta et voi muuta kun todeta että tekniikat ovat toimivia ja en hallitse niistä käytännössä yhtäkään. Opiskeltavaa ainakin riittää. Vielä on matkaa siihen että osaisin kaikki tekniikat ulkoa ja siitä vielä pitkä matka siihen että osaisin soveltaa niitä käytännössä edes välttävästi.

Pakko on niin ikään myöntää etten ole vielä myynyt kenellekkään mitään sanan varsinaisessa merkityksessä. Olen myynyt kaiken ihmisille jotka ovat tarvinneet tuotetta ja tiedostaneet tämän tarpeen. He ovat ikään kuin odottaneet että joku soittaa ja tarjoaa tuotetta jota he tarvitsevat.

Sitten voin varmaan todeta kehittyneeni, kun saan ensimmäisen kerran vastahankaisen asiakkaan tajuamaan että hän tarvitsee myymääni tuotetta, kun hän alunperin on ollut varma ettei sille ole käyttöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom