Kokemuksia myyntityöstä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muutama asia vaivaa!

1.) miksi kukaan duuninsa paskaksi kokeva kehuisi
sitä täällä ja valehtelisi vielä tulonsa ihan yläkanttiin?

2.) miksi ei voisi tienata hyvin konttoritarvikkeilla?
minunkin pienessä yrityksessä kuluu paljon rahaa
konttoritarvikkeisiin esim. tulostimet syö sikana rahaa.

3.) noi suuret tienestit selittyy varmaan sillä että huonotuloiseksi
itsensä kokeva tuskin jaksaa tänne naputella.

:thumbs: kaikille myyntityötä tekeville!

Verkostomarkkinointiin ei kannata lähteä mun mielestä mukaan lainkaan, ellei itse ole verkostoston alkupäässä. Itse joskus tehneenä tätä hommaa huomasin, että sillä ei tienaa, kuin ne jotka todella ovat siellä verkoston yläpäässä.
Konttori ja keittiökalusteiden myynti kuulostaa kyllä varsin hyvältä..:rolleyes:

Minun näkemys siittä, kuinka paljon myyntimiehet tienaavat.

Uskon että 50 - 70% niistä, jotka aloittavat myyntihommat lopettavat 6kk sisällä.
Niistä, jotka jäävät jäljelle, 70% tienaa 800 - 3000€/kk.
25% 3000 - 5000€/kk.
5% 5000€+.

Provikalla toimiva myyjä pystyy tienaamaan siis yli 5000€/kk. Tuommosiin palkkoihin suomessa pääsevät jotku 50v+ ylilääkärit ja suurehkot pomot muissa organisaatioissa.
Noihin tuloihin myyntihommat on lähes ainoa mahdollisuus jos ei ole aikaa odotella 50 vuotiaaksi asti.
Ts. Jos on myyntiorientoitunut ja tietää että osaa hommansa, niin kannattaa etsiä asiallinen firma, joka pystyy tarjoamaan tuotteet, joiden myynnillä tienaa tuon suurusluokan palkkoja.
Noihin palkkoihin pääsee siis jo esim 22 vuotiaana.
Muissa hommissa 22 vuotiaana ei juuri pääse tienaamaan kunnon summia.

Jos siis tuota jotenkin arvioi, niin n. 1.5% niistä jotka aloittavat myyntihommat yltävät noihin +5000€/kk tuloihin.

Tuo näyttää karulta, mutta mielestäni suurin syy siihen on se, että monet myyntialalle lähetävät eivät tiedä millaista on olla kentällä sekä suomessa toimivat myyntiorganisaatioit eivät osaa tarjota myyjilleen ammattitaitoista myyntikoulutusta.

Originally posted by saarnamies
Minun näkemys siittä, kuinka paljon myyntimiehet tienaavat.

Provikalla toimiva myyjä pystyy tienaamaan siis yli 5000€/kk. Tuommosiin palkkoihin suomessa pääsevät jotku 50v+ ylilääkärit ja suurehkot pomot muissa organisaatioissa.
Noihin tuloihin myyntihommat on lähes ainoa mahdollisuus jos ei ole aikaa odotella 50 vuotiaaksi asti.

Ei sentään ihan noin.
Kyllä valuutta/osake/ym-kaupassa johtajistoa alemmat perusdiilerit/meklarit/ym. tienaavat usein kevyesti tuon summan ja hyvät merkittävästi enemmän - hyvinkin nuorena jos intoa ja edellytyksiä riittää.
Niihin hommiin ei toki pääse ihan ilman koulutusta, mutta harvemmin myöskään esim. ylilääkäriksi.

Jos puhuit ilman koulutusta saatavista hommista, on myyntihommat (joihin voinee tässä laskea myös automyynnin/kiineteistövälityksen jne, jotka eivät vaadi varsinaista koulutusta ja joihin firmat itse yleensä kouluttavat joka tapauksessa) sieltä parhaasta päästä saavutettavissa olevilla tuloilla mitattuna - tiettyjä yksilökohtaisia poikkeuksia lukuunottamatta.

Originally posted by veturi
Muutama asia vaivaa!

1.) miksi kukaan duuninsa paskaksi kokeva kehuisi
sitä täällä ja valehtelisi vielä tulonsa ihan yläkanttiin?

2.) miksi ei voisi tienata hyvin konttoritarvikkeilla?
minunkin pienessä yrityksessä kuluu paljon rahaa
konttoritarvikkeisiin esim. tulostimet syö sikana rahaa.

3.) noi suuret tienestit selittyy varmaan sillä että huonotuloiseksi
itsensä kokeva tuskin jaksaa tänne naputella.

:thumbs: kaikille myyntityötä tekeville!

Veturi ei millään pahalla mutta jos lukisist viestini uudestaan kiitos;)
Jos tuo siis oli vastaus postiini
syystä että
1) Jotkut ihmiset nyt vaan tekevät sellaista että kehuvat palkkansa suuremmiksi ja tuppaavat liiottelemaan asioita tai heille on joku valehdellut ja he tätä tietoa laittavat eteenpäin oikeaksi uskottuaan

2) en äittänyt ettei silllä voisi tienata!

3) juuri tästä syystä kysyin jos joku voisi laittaa tarkempia jopa faktoihin perustuvaa tietoa että saisin/saisimme tietoa keskitason palkasta kyseisellä konttoritarvike myyjien alalla

ja kiitos saarnamiehelle omasta arviosta asian suhteen:thumbs:

Originally posted by Treenaaja
Tuntuu siltä et on tääkin palsta jo melko täynnä (provo) ERITTÄIN rikkaita konttori tarvike myyjiä jos tulot pyörii tuolla sanotaan 3-5 tuhannen euron paikkeilla ja jopa joskus 10tuhatta euroakin kuussa saadaan:thumbs:
En nyt väitä ettei joku hyvin asiakkaita itselleen pitkällä työllä saanut tälläiseen jopa pystyisi, mutta vähän realiteetttia peliin ku jollekkin alaa harkitsevalle suositellaan. Eli tuskin alan (konttori tarvike myyjät) sisällä tuo keskiansio taso todellakaan mitään 4000euroa/kk tasoa on, jos on niin laittakaapa mulle ja muille jotain infoa faktan muodossa. Se että joku 16-20vuotias kaveri täälä toitottaa suurien tulojen ja rahan virtauksen määrää ei oikein riitä vakuuttamaan mua varsinkaan ku tää on luultavasti kuultu jonkun suusta että mun sedän kaimakin sano tienaavansa näin ja näin paljon ja ajelee uudella mersulla jne.(provo)
Ja jälleen toivotan iloista ja rauhaisaa joulun odotusta kaikille Pakkotoistoa lukeville:joulu3:

Pakko oli provosoitua hieman. Kertomani tienistit koskevat vain ja ainoastaan yhtä yritys. Muiden yritysten palkoista/provikoista minulla ei ole pienintäkään hajua. Sedänsaunajamuutryppykaverit voidaan jättää lähdelistalta pois. Ihan duunissa olen siellä ollut.

Hyvää joulua sinullekkin:joulu8:

Mites vakuutusmyyjät? Näkyy keskipalkka olevan 3000 ?, onko hyvää hommaa? Mitkä muuten ovat noin yleisesti ajatellen parhaita tuotteita? Tai tuotteita joita ei myydä "luukuttamalla"?

On jotenkin huvittavaa kun soittaa johonkin jo nimeltään hämärään myyntityötä tarjoavaan firmaan ja heti ensimmäisenä hehkutetaan miten meillä keskitason myyjäkin tienaa muutman tuniin työpanoksella päivässä sen 2000€ ja ne huiput +5000€, ettei ois vaan kusetusta pelissä...

Kyllä noilla lehtimyyntihommillakin tienaa jotkut todella hyvin (isällä oli menneinä vuosina pm-yritys), mutta tahtoo vaan olla että monetkin noista puh. myyntifirmoista tahtoo kyllä kusettaa niitä myyjiään, on kaikenmaailman provikkataulukoita, pitää saada aika kasa myytyä ilman että saa ees jotakin palkkaa, ne huiput sitten saakin jo kunnolla, mutta menee yleensä kuukausia että saa edes sen 1000€ / kk täyteen mutta yritys otaa siitä kaupasta ihan saman hinnan mitä se ottaa kokeneeltakin huippumyyjältä.

jep... kyllä myynnissä voi tienata 5000 e/kk ja 10000 e/kk. Sitä en markkinoinnissa itse työskentelevänä epäile ollenkaan.

Mutta konttoritarvikkeita myymällä 10000 e/kk/netto ansiot... Tuo nyt on suunnilleen tuplat Vanhasen liksaan, Euroopan keskuspankin johtaja vetää suunnilleen tuon. Nokialla täytyy olla jo kohtalaisen iso dirikka että saa tuon. Meillä ei varmaan muut kuin konsernin hallituksen jäsenet.. mutta enpä jaksa kinastella ;)

Pimeänä tai ei niin helvetinmoinen liksa väripanoksista yms. Hatun nosto sille joka tuon tekee! Tuli ilmeisesti valittua väärä ala ja liian iso talo...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Calle
Mitäs tuo sitten olis suomen veroprosenteilla? n.20000 brutto, mikäli verotettas ansiotulona..
:thumbs:

Paljonkos tuo nyt paska on... joka jätkähän täällä tienaa 1,5 miljoonaa mummoa konttoritarvikkeilla :D

Mun setä myi vessapaperia kontista ja se sai enemmänkin. Nyt 24 vuotiaana ikuiselta tuntuneen 5 vuotisen myyntiuransa jälkeen, miljoonansa tienanneena se muutti floridaan uittamaan varpaitaan sydämenmuotoisessa uima-altaassaan samalla kun se pieni neekeripoika heiluttelee palmunlehvää ettei tulisi liian kuuma.

Uravalinnoista kaikki on kiinni ;)

Nostetaas vanha keskustelu ylös.

Minkä tuotteiden myynnillä, ja minkä tyyppisellä myynnillä tienaa hyvin, ja millaiseen myyntityöhön pääsee ilman alan koulutusta?

Puhelimella tapahtuvaa myyntiäkin on vissiin monenlaista, ettei pelkästään esim. lehtien myynti?

Mitä myyntityötä voi tehdä kotoa käsin?

Tarkoitus olisi mahdollisesti siirtyä myyntialalle, mutta en oikein tiedä millaiseen firmaan kannattaisi ottaa yhteyttä.

No lehtialasta voin sanoa rehellisen mielipiteen, että elä mee.

Aika rankkaa on todellakin, ja itse en kauaa tehnyt, tosin korvaus on vähintääkin kohtuullinen:) Eli ihan ilman nettilisiä, keskimäärin mun palkka pyöri siinä 10euron pinnassa/tunti, parhaana iltana taisin saada 15.1e/tunnilta.
Ainoa vaan että em. firmassa sain myydä vain 4.5tuntia illassa, mikä ei ole kauhean paljon, eikä koviin palkkoihin pääse oikein millään. Sanotaan että kyllä sen 40 euroo repii melkein joka ilta, muttei sen hirveesti sen enempiä.

Homma tuntuu itsestä aika huijaukselta, ja kaikenmaailman uhkailuja saa kuunnella ihan riittävästi..

Vieläkin on huono omatunto kun varattomalle opiskelijatytölle puoliväkisin sain myytyä jonkun pilipalifitnesslehden minkä jutut ol tyyliin 3 omenaa päivässä ja pilatesliikkeita 15minuuttia tekee susta unelmafitnesskissan..

Mutta näin siis puhelinmyynnissä.. Hauskaa oli että mä olin siellä joskus 05-vuonna, ja nyt viime talvena sen pomo soitteli kovasti mua takaisin sinne, kun olin kuulemma niin hyvä myyjä:hyper:
Kertoo siitä ettei se oikein ole kenenkään itseäänarvostavan hommia;)
Kassaduuni kaupassa on sitten toinen tarinansa, rehellisesti sanon kyllä että kesäduunina menee, mutta vituttaisi kyllä kuin oravaa olla siinä duunissa 30vuotiaana, ja kattella kun ikätoverit painaa BMW.llä pihalle ostoksille:)

Mutta jokatapauksessa, onnea, jos puhelimenvarteen lähdet

edit palkka siis siinä mielessä kova, että kaupankassalla saat vissiin aika kauan olla ollut, että samoihin tuntipalkkoihin pääset kuin lehtimyynnillä, koska ainakin itse sain sen 7euroo tunti..

Itse tein jotain hienolta kuulostavaa b2b kauppaa tasan päivän.. Meitä oli 5 soittelemassa siinä jonkun 5 tuntia kahden tunnin "koulutuksen" jälkeen. Pari taisi olla "konkareita" jotka olivat olleet pidemmän aikaa talossa. Seuraavana aamuna kyllä soitin että en ole tulossa enää ja kävelin työkkäriin ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi. Vaatii tosiaan tietynlaista luonnetta ja karismaa että jaksaa soitella ihmisille tuotteista joita ne ei edes tunne ja vielä itse uskoo siihen.

ot: Mutta lähtikö Krusifiksi myyntihommiin?

ot: Mutta lähtikö Krusifiksi myyntihommiin?

Toki. Helmikuussa 04 puustellille, olin siellä vajaa 2 kk, kolme keittiötä myin mutta vanhempi (21 v rasittava juippi) myyjä ei tullu minun kanssa toimeen joten sain lähteä. Perjantaina sain potkut ja 1,5 viikon päästä kirjoittelin sopparin nykyisen työnantajani kanssa (eräs Beltton-yhtiöiden tytäryhtiö). Samana iltapäivänä puustellin myyntipäällikkö soitti ja kyseli josko muuttaisin Kajaaniin keittiöitä myymään, päätin kuitenkin kokeilla konttoritarvikkeiden myyntiä.

Nyt on takana reilut 3 vuotta ja alan vaihto ei ole käynyt mielessä(ekan puolen vuoden jälkeen). Konttoritarvikkeiden myynti on ensimmäisen 6 kk yhtä helvettiä, provikkapalkka kummittelee mielessä ja varsinkin hotelliyöt oli levottomia. Tuli ravattua pahimmallaan 17 paikkaa päivän aikana ja oli hiukkasen takki tyhjä. No nuo ajat on jääny taakse ja osa palkastakin on kiinteänä(oman auton käyttökorvaus, koulutuspäivärahat ja aluemyyntipäällikön korvaukset+fiasko kuukautta varten oma summa).

Sehän tässä hommassa on hyvää, että työpaikkaa on tarjolla jos firman vaihto kiinnostaa, suomeksi=irtisanoutuminen kerran vuoden tuo lisää liksaa.

Nykyään ongelmana on oma laiskuus. Maanantait ja perjantait ovat max. 5 asiakaskäynnin päiviä ja jos ekasta paikasta saa tonnin kaupan niin ei toiseen jaksa vaivautua.

Ja toki välillä tulee päiviä jolloin ei kauppa käy, silloin on vähän pinna kireällä. Toisinaan taas mäjähtää päivässä viikon saldot läjään ja on fiilis korkealla.

Minkä tuotteiden myynnillä, ja minkä tyyppisellä myynnillä tienaa hyvin, ja millaiseen myyntityöhön pääsee ilman alan koulutusta?

Konttoritarvikkeilla tienaa paremmin kuin minkään tavaran puhelinmyynnillä. Ala on alkuun aika rankka ja vaatii vitusti työtä. Takuupalkan saa ainakin meidän puulaakissa ja jos naisten naurattaminen kiinnostaa, voit ottaa vaikka privalla yhteyttä.

Perjantaina sain potkut ja 1,5 viikon päästä kirjoittelin sopparin nykyisen työnantajani kanssa (eräs Beltton-yhtiöiden tytäryhtiö). Samana iltapäivänä puustellin myyntipäällikkö soitti ja kyseli josko muuttaisin Kajaaniin keittiöitä myymään, päätin kuitenkin kokeilla konttoritarvikkeiden myyntiä.

Sattuisko sun nimikirjaimet olemaan M.R?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom