Kokemuksia myyntityöstä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä ne palkat sit selviää työhaastattelussa. Ite ainakin kyselin yhdessä haastiksessa noista provikoista ym. ja seuraavalla viikolla olin toisessa paikassa haastattelussa vertailun vuoksi ja kyllä kuule yllätyin paljon eroa noilla paikoilla oli provikan suhteen! Kannattaa ottaa mahdollisimman hyvin selvää noista jutuista tai no selviäähän se sit ekassa tilissäkin. Jos tulee paskaa tiliä vaikka kauppa käy niin vaihdat vaan virmaa. Noi haastattelijat puhuu kaikkee muuta kun suomen kieltä niistä palkka asioista kun kiertelevät ja kaartelevat niitä. Kannattaa käyttää omaakin järkeä nois hommis :)

Kerro Kurkulis ihmeessä miten kävi!
Itse olin melko lähellä aloittaa myyntityön, mutta sain kiinteäliksaisen suunnitteluduunin niin jäi toistakseksi vielä tulevaisuuteen.

Juu, no vielä odotellaan vastausta... 15. päivä tätä kuuta pitäis haun loppua, että kaitpa ne sillon viimestään ottaa yhteyttä jos töihin pääsen. Epäilyttää vaan, että saisin paikkaa, mut toivossa on hyvä elää. :)

Harmi vaan sinänsä jos en tuota paikkaa saa, kun täällä Hangon suunnalla ei vaikuta paljoakaan noita myyntitöitä olevan, kun on sen verta pieni kyläpahanen. Jospa sitä kävis vartijan kurssin ja tekis niitä hommia sitten niin pitkään kunnes jotain muuta hommaa löytyy.

täytyy kyllä sanoa kun olin hiljattain myyntimiehen mukana pikareissulla (to aamu-pe alkuilta) keksi-euroopassa(vajaa 4000km yhteensä), että vaatii kyllä aika kovasti kanttia moinen työ. Matkustus ei ole mitään kevyintä hommaa verrattuna 8-16 toimistopäivään vaikka ainut mitä tekee on istuu paikoillaan.

Harmi vaan sinänsä jos en tuota paikkaa saa, kun täällä Hangon suunnalla ei vaikuta paljoakaan noita myyntitöitä olevan, kun on sen verta pieni kyläpahanen.

Myyntialuehan on aivan eri asia kuin asuinkunta. Eihän sulla ole kuin reilu sata Hkiin ja esim. Lohjalle 80. Jo Helsinki riittää myyjälle vallan mainiosti, mm. Beltton on jakanut sen muistaakseni kolmeksi myyntialueeksi.

Suosittelen muutenkin ottaan yhteyttä Belttoniin, vaikken enää olekaan konsernin palkkalistoilla. Siellä on paikkoja ja salkut kapeita=vähän tuotteita, mutta jos sillä teet elantosi, pystyt neuvottelemaan huomattavista eduista pienempien firmojen kanssa(mm. meidän kanssa ;) ). Lisäksi Beltton maksaa palkat ajallaan ja takuupalkka on oikea palkka, joka ei edellytä minimimyyntejä. Ei sillä ettei pienet firmat maksaisi palkkaa ajallaan, myyjä on pidettävä tyytyväisenä tai sitä ei enää ole. Mutta ainahan on mahdollista että joku valopää keksii vähennellä omiaan liksasta.

Kapea salkku on aloittelevalle konttoritarvikemyyjälle siitä hyvä että osaa tuotteet vaikka unissaan. Samoin jokainen konttorituote vaatii oman myyntitekniikkansa, joten liian laaja valikoima periaattessa aluksi jopa haittaa myyntiä.

Myyntialuehan on aivan eri asia kuin asuinkunta. Eihän sulla ole kuin reilu sata Hkiin ja esim. Lohjalle 80. Jo Helsinki riittää myyjälle vallan mainiosti, mm. Beltton on jakanut sen muistaakseni kolmeksi myyntialueeksi.

Suosittelen muutenkin ottaan yhteyttä Belttoniin, vaikken enää olekaan konsernin palkkalistoilla. Siellä on paikkoja ja salkut kapeita=vähän tuotteita, mutta jos sillä teet elantosi, pystyt neuvottelemaan huomattavista eduista pienempien firmojen kanssa(mm. meidän kanssa ;) ). Lisäksi Beltton maksaa palkat ajallaan ja takuupalkka on oikea palkka, joka ei edellytä minimimyyntejä. Ei sillä ettei pienet firmat maksaisi palkkaa ajallaan, myyjä on pidettävä tyytyväisenä tai sitä ei enää ole. Mutta ainahan on mahdollista että joku valopää keksii vähennellä omiaan liksasta.

Kapea salkku on aloittelevalle konttoritarvikemyyjälle siitä hyvä että osaa tuotteet vaikka unissaan. Samoin jokainen konttorituote vaatii oman myyntitekniikkansa, joten liian laaja valikoima periaattessa aluksi jopa haittaa myyntiä.

Juu no tottahan toikin on, kattelin tossa äskettäin, että Salossakin olis aika paljon myyntiedustajan paikkoja vapaana. Pitääpi vähän kattella, että mitä sitä tekis...

Silleen olis mukavampaa kun sais täällä omalla paikkakunnalla tai ainakin tässä lähialueella tehdä hommia, mutta eihän sitä tietty kaikkea aina voi saada. :)

Ja ossipena, toi onkin sit ihan eri homma jos lähetään ihan ulkomaille asti myymään, siihen ei kyllä pitemmän päälle meikäläisen pää riittäis varmaankaan, toisaalta voi olla, että tollasella myyjällä on sitten palkkakin vähän eri luokkaa, joka taas motivoi enemmän. :D

Juu no tottahan toikin on, kattelin tossa äskettäin, että Salossakin olis aika paljon myyntiedustajan paikkoja vapaana. Pitääpi vähän kattella, että mitä sitä tekis...

Silleen olis mukavampaa kun sais täällä omalla paikkakunnalla tai ainakin tässä lähialueella tehdä hommia, mutta eihän sitä tietty kaikkea aina voi saada. :)

Ja ossipena, toi onkin sit ihan eri homma jos lähetään ihan ulkomaille asti myymään, siihen ei kyllä pitemmän päälle meikäläisen pää riittäis varmaankaan, toisaalta voi olla, että tollasella myyjällä on sitten palkkakin vähän eri luokkaa, joka taas motivoi enemmän. :D

Meinaatko mopolla vai bussilla kulkea kaupoilla? Vai onko sulla joku erikoislupa ajokorttin 17-vuotiaana?

Suosittelen muutenkin ottaan yhteyttä Belttoniin, vaikken enää olekaan konsernin palkkalistoilla. Siellä on paikkoja ja salkut kapeita=vähän tuotteita, mutta jos sillä teet elantosi, pystyt neuvottelemaan huomattavista eduista pienempien firmojen kanssa(mm. meidän kanssa ;) ).

Nykyäänhän Beltton on Wulff nimeltään. Itsekin siellä aloitin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai niin. Onhan mulla itelläki Wulff-paita, ei vain meinaa muistua kun tuo Beltton ehti juurtua selkäytimeen.

Millä osastolla?

B1. Onhan tuosta jo monta vuotta aikaa kun siellä olin. Aloittelevalle myyjälle kyllä tosi hyvä paikka olla hommissa, sillä siellä oppii ja paikka tunnetaan eli CV:ssä pari vuotta Belttonilla on kyllä hyvä lisä.

Missä itse olit?

Kerro Kurkulis ihmeessä miten kävi!
Itse olin melko lähellä aloittaa myyntityön, mutta sain kiinteäliksaisen suunnitteluduunin niin jäi toistakseksi vielä tulevaisuuteen.

Itse tuli tehtyä koulun aikaan ja loppumisesta tovi eteenpäin suunnitteluhommia. Omistajan sairauden takia alkoi olla töitä vähemmän ja siirryin provikkapalkkaiseen myynti-inssin hommaan.

Palkkaero oli todella tuntuva. Alkuun oli budjetoitu pienemmänt myynnit, mutta omalla kohdalla pääsin ensinmäiseltä kuukaudelta heti samaan myyntibudjettiin, kuin "vanhat" tekijät.

Jostain syystä hairahduin tutun pyynnöstä projekti-inssin hommaan..

Nyt olisi kuitenkin siirtyminen hyvin varmasti myyntityöhön kiinteällä palkalla ja taas tutun kautta. Homma odotuttaa viellä toki sitä, että mikä on nykyisen työnantajan vastatarjous, mutta jotenkin kummasti yskähtelivät, kun 1000€:n palkan korotusta kysäisin, joka siis palkkauksen ero.

Pidemmäksi aikaa tuossa pitäisi työtä olla ja etenemisenkin olettaisi onnistuvan, etenkin jos on kuuntelematta kavereita, jotka haluavat heille töihin..

Itse kävin joskus 19-vuotiaana kokeilemassa kiinteistövälitystä ja se kaatui ihan puhtaasti uskottavuusongelmaan, vaikka olin kyllä ikäistäni vanhemman näköinen parran ja 90kg painon kanssa. :) Tai ehkä se ongelma oli enemmänkin oman pään sisässä ja ei ollut uskoa, että pärjäisin siinä hommassa. Aika raskasta on tehdä pari kuukautta duunia ilman mitään korvausta, paitsi jos on tietenkin uskoa siihen omaan tekemiseen. Ehkä se homma olisi palkinnut sitten ensimmäisten kauppojen myötä..?

Muutama vuosi myöhemmin tuli kokeiltua turvalaitemyyntiä/asennusta ja työhaastattelussa luvattiin kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Itse työ olikin ovelta ovelle luukuttamista ja en tykännyt siitä sitten yhtään. Siellä tein heti toka työpäivänä 145e tilin ja olisin kyllä sillä duunilla saanut kohtuullisen elannon itselleni, mutta ei se ole kivaa, jos vituttaa lähteä aina töihin..

Nykyään sitten teen parin kuntosalin jäsenmyyntiä oman firman kautta ja homma on aika bueno. :) Mukava työympäristö ja asialliset yhteistyökumppanit. Uskon todellakin itse tuotteeseen ja ei ole hankalaa myydä tätä ihmisille. Ollaan palkattu promotytöt erikseen ja homma on enemmänkin buukkaamista, esittelyä ja kauppojen klousaamista. Trendikäs tuote ja kohtuulliset hinnat. Tätä pystyy tekemään rennolla asenteella ja kauppaa tulee kuitenkin päivittäin, niin elanto on aika turvattu. Kehittelen lisäksi koko ajan uusia ideoita liikunta-alaan liittyen mitä pystyisin tekeen oman firman kautta ja se pitää tämän homman kiinnostavana. :)

Perinteistä jäsenmyyntiä kuntosalien palkkalistoilla en ole tehnyt päivääkään, niin en osaa sanoa miten niillä lyö leiville. Yks kaveri on tehnyt niitä ainakin neljä vuotta ja tietääkseni sillä pyöri brutto 1,5k-4k riippuen vuodenajasta. Mutta hän on todella kova myyntimies ja supliikkimiehiä.

Itse kävin joskus 19-vuotiaana kokeilemassa kiinteistövälitystä ja se kaatui ihan puhtaasti uskottavuusongelmaan, vaikka olin kyllä ikäistäni vanhemman näköinen parran ja 90kg painon kanssa. :) Tai ehkä se ongelma oli enemmänkin oman pään sisässä ja ei ollut uskoa, että pärjäisin siinä hommassa. Aika raskasta on tehdä pari kuukautta duunia ilman mitään korvausta, paitsi jos on tietenkin uskoa siihen omaan tekemiseen. Ehkä se homma olisi palkinnut sitten ensimmäisten kauppojen myötä..?

Muutama vuosi myöhemmin tuli kokeiltua turvalaitemyyntiä/asennusta ja työhaastattelussa luvattiin kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Itse työ olikin ovelta ovelle luukuttamista ja en tykännyt siitä sitten yhtään. Siellä tein heti toka työpäivänä 145e tilin ja olisin kyllä sillä duunilla saanut kohtuullisen elannon itselleni, mutta ei se ole kivaa, jos vituttaa lähteä aina töihin..

Nykyään sitten teen parin kuntosalin jäsenmyyntiä oman firman kautta ja homma on aika bueno. :) Mukava työympäristö ja asialliset yhteistyökumppanit. Uskon todellakin itse tuotteeseen ja ei ole hankalaa myydä tätä ihmisille. Ollaan palkattu promotytöt erikseen ja homma on enemmänkin buukkaamista, esittelyä ja kauppojen klousaamista. Trendikäs tuote ja kohtuulliset hinnat. Tätä pystyy tekemään rennolla asenteella ja kauppaa tulee kuitenkin päivittäin, niin elanto on aika turvattu. Kehittelen lisäksi koko ajan uusia ideoita liikunta-alaan liittyen mitä pystyisin tekeen oman firman kautta ja se pitää tämän homman kiinnostavana. :)

Perinteistä jäsenmyyntiä kuntosalien palkkalistoilla en ole tehnyt päivääkään, niin en osaa sanoa miten niillä lyö leiville. Yks kaveri on tehnyt niitä ainakin neljä vuotta ja tietääkseni sillä pyöri brutto 1,5k-4k riippuen vuodenajasta. Mutta hän on todella kova myyntimies ja supliikkimiehiä.

Sulla on aika ihannetilanne, hyvä tuote mihin itsekkin uskoo ja kohtuullinen korvaus menetetystä vapaa-ajasta. :thumbs:

Frendi on (ei myyntiala) töissä eräässä firmassa jossa työkaverit mättää. On nyt käynyt sit työhaastattelussa joissa palkka on ollu suht sama tai alempi. Kun kuuntelin sen vuodatusta nykyisestä duunipaikasta, niin yritin konkretisoida sen "palkkaeron merkityksen" kysymällä "mikä on sun vitutuksen hinta?".
Vaikka oon itse ollut myyntipuolella yrittäjä vasta n pari vuotta, niin ei näitä 12-14 tuntisia päiviä jaksais ellei tykkäis tästä hommasta. Ja onneksi nää päivät rupeaa lyhenemään kun tässä on verkostoitunut tarpeeksi ja asiakkaat alkaa luottamaan.

Onko kukaan muu myyntityötä tehnyt huomannut kokevansa käsittämätöntä vitutusta, kun asiakas sanoo "me soitellaan sitte". Itse arvostaisin suuresti, jos saisin suoran vastauksen "ei osteta", mutta toi "me soitellaan" on kyllä niin vittuilua ettei mitään rajaa. Tiedän kuitenkin hyvin sen prosentin millä nämä sitten soittelevat.

Onko kukaan muu myyntityötä tehnyt huomannut kokevansa käsittämätöntä vitutusta, kun asiakas sanoo "me soitellaan sitte".

LOL! Menee samaan kategoriaan kuin "hyvä tietää" ja "onko sulla esitettä?"`. :D Pitäis alkaa myymään esitteitä 10 e kipale riiseittäin, kun kaikki tuntuu niitä haluavan...

Suositut

Back
Ylös Bottom