Kokemuksia myyntityöstä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun hakee vastuullisesta myyntitehtävästä (ei esimiesvastuuta hienosta tittelistä huolimatta) toiseen firmaan esimiestehtävään, niin mitä kaikkea on hyvä painottaa? Esimieskokemusta ei ole ja ikääkin on vasta 27 vuotta. Toki muutama vuosi löytyy kokemusta erittäin "kovasta" myyntityöstä. Ko. esimiestehtävä on varmasti haluttu ja erittäin haastava ja juuri siksi haenkin siihen. Tehtävässä johdetaan 4-6 myyjän myyntiä ja myydään siinä sivussa myös itse samoja tuotteita kuluttajille.

Onko niin, että tällaisen nuoren miehen uskottavuuden takia tällaisessa tilanteessa ei ainakaan kannata salata sitä, että on perheellinen, vaan päinvastoin; kotona parkuva mukula voi tässä kohtaa jopa nostaa uskottavuuspisteitä? Niin laskelmoivaa ja tylyä kuin tämä ajattelu onkin...:joulu5:

Mitä myyntitöitä on eniten tarjolla? Myyntitehtäviä, joissa myydään joko jotain IT-alaan liittyen tai sitten sähköisiä mainostoimistopalveluita... ja lisäksi erilaisia ovi- ja ikkunaremontteja kaupataan kovasti. Led-valojen myynti nostaa myös päätään paikka paikoin ja siitä onkin kysyttävä, että onko siitä mitään tietoa kellään? Aivan koiran hommaa imurikauppiastyyliin vai kuinka?

LED-alasta löytyy tietoa erittäinkin paljon. Perustin alalle yrityksen noin vuosi sitten ja tällä hetkellä ollaan aika hurjassa kasvussa. Mikäli tuota hommaa tekee kuluttajille ovelta ovelle periaattella on aivan varmasti koiran hommaa eikä ansiot nouse kovinkaan korkealle. Yrityspuoellla on sitten asiat hieman toisin.

Lehtimyyjänä tuli oltua 8 ja puoli kuukautta pari-kolme vuotta sitten. Pelkkä provikkapalkka oli homman nimi ja kuukaudessa tuli tienattua vain 600-800 euroa. Työaika klo 9-16. En maksanut silloin asumisestani mitään, joten sen takia pystyin olemaan siellä noin pitkään. Myös viihtyvyyden takia olin siellä aika kauan koska ilmapiiri oli hyvä ja työkaverit mukavia, vaikka vaihtuvuus olikin suurta. Maaliskuussa 2011 tosin otin lopputilin sillä tienasin maaliskuun aikana todella vähän, olisiko ollut hieman päälle 300 euroa. Kauhistuin tuosta niin paljon että lopetin paremman työpaikan toivossa. Ja kyllä kannatti. Nykyisessä työpaikassa yli 9 € tuntipalkka. Ja tuo entinen työpaikkani on mennyt jo konkurssiin :D

Kuinka heikkoon jamaan annatte työnantajan mennä, ennen kuin nostatte kytkintä? Nykyinen työnantaja on niin huonossa kunnossa, että laskut maksetaan myöhässä ja toimitukset myöhästyy pahimmillaan, kun edelliset laskut kuljetusyritykselle ja tavara toimittajille/alihankkijoille on myöhässä. Tämä siitäki huolimatta, että sijoitusyritys omistaa firman ja luulisi heillä olevan rahaa. He ovat jo ylintä johtoa meiltä irtisanoneet tässä alkuvuodesta.

Kaverit sanovat, että jos hyvä tarjous tulee, niin kannattaa lähteä. Uppoava laiva jne. Itseäni vaan ujostuttaa siinä mielessä, että työsuhteeni myyntialalla ovat olleet aika lyhyitä. Toimistotarvikkeiden luukutusta 2,5 vuotta, IT-alaa 7 kk ja tässä olen nyt ollut vuoden. Raiskaanko CV:n lopullisesti lähtemällä?

Eihän se CV:ssä toki hyvältä näytä, mutta onhan työsuhteet monesti myyntialalla lyhyitä. Ja toisaalta, jos hyvät perusteet vaihdoille on olemassa, niin en näkisi niin isoksi ongelmaksi.

Kuinka heikkoon jamaan annatte työnantajan mennä, ennen kuin nostatte kytkintä? Nykyinen työnantaja on niin huonossa kunnossa, että laskut maksetaan myöhässä ja toimitukset myöhästyy pahimmillaan, kun edelliset laskut kuljetusyritykselle ja tavara toimittajille/alihankkijoille on myöhässä. Tämä siitäki huolimatta, että sijoitusyritys omistaa firman ja luulisi heillä olevan rahaa. He ovat jo ylintä johtoa meiltä irtisanoneet tässä alkuvuodesta.

Kaverit sanovat, että jos hyvä tarjous tulee, niin kannattaa lähteä. Uppoava laiva jne. Itseäni vaan ujostuttaa siinä mielessä, että työsuhteeni myyntialalla ovat olleet aika lyhyitä. Toimistotarvikkeiden luukutusta 2,5 vuotta, IT-alaa 7 kk ja tässä olen nyt ollut vuoden. Raiskaanko CV:n lopullisesti lähtemällä?

Maksavatko kuitenkin sulle liksan oikein ja ajallaan niin, että voisit vielä jonkun aikaa olla siellä? Koska jos kyseessä on sijoitusyrityksen omistava firma, niin tossa voi myös olla sulle näytönpaikka ja mahdollisuus. Jos saat tehtyä kovia myyntejä ja loistaa siellä siitä huolimatta, että firma on menossa muuten nurin niin luulisi, että joku siellä isommassa lafkassa huomaa sut kun firma lopullisesti kaatuu ja sitten A) Tarjoaa sulle töitä toisessa paikassa B) Suosittelee sua toiseen paikkaan. Mutta tämä edellyttää, että erotut joukosta ja klousaat isoimmat kaupat.

Jos et kuitenkaan usko että voit enää saada millään tavalla menestystä työpaikallasi, niin lähde. Et raiskaa CV:täsi, koska voit aina perustella lähtösi. Paras työhaastatteluhan menee niin, että myyt itsesi niin hyvin sisään ettei pöydän toisella puolella istuvaa kaveria enää voisi vähempää kiinnostaa sun CV vaan haluaa sut töihin ja heti.

Maksavatko kuitenkin sulle liksan oikein ja ajallaan niin, että voisit vielä jonkun aikaa olla siellä? Koska jos kyseessä on sijoitusyrityksen omistava firma, niin tossa voi myös olla sulle näytönpaikka ja mahdollisuus. Jos saat tehtyä kovia myyntejä ja loistaa siellä siitä huolimatta, että firma on menossa muuten nurin niin luulisi, että joku siellä isommassa lafkassa huomaa sut kun firma lopullisesti kaatuu ja sitten A) Tarjoaa sulle töitä toisessa paikassa B) Suosittelee sua toiseen paikkaan. Mutta tämä edellyttää, että erotut joukosta ja klousaat isoimmat kaupat.

Jos et kuitenkaan usko että voit enää saada millään tavalla menestystä työpaikallasi, niin lähde. Et raiskaa CV:täsi, koska voit aina perustella lähtösi. Paras työhaastatteluhan menee niin, että myyt itsesi niin hyvin sisään ettei pöydän toisella puolella istuvaa kaveria enää voisi vähempää kiinnostaa sun CV vaan haluaa sut töihin ja heti.

Sijoitusyritys tykkää minusta paljon ja alunperin bongasi minut yritykseen. Ja palkat sentää tulevat ajallaan. Kerran tuotannon porukan palkat oli päivän myöhässä. Talousasioista vastaava väitti, että pankki on mokannut ja että ajallaan on maksettu, mutta itseäni alkoi epäilyttää...

Sijoitusyritys tykkää minusta paljon ja alunperin bongasi minut yritykseen. Ja palkat sentää tulevat ajallaan. Kerran tuotannon porukan palkat oli päivän myöhässä. Talousasioista vastaava väitti, että pankki on mokannut ja että ajallaan on maksettu, mutta itseäni alkoi epäilyttää...

Hyvä jos sijoitusyhtiö tykkää. Hyvälle myyjälle löytyy aina duunia, harvoin se myyntialalla CV:hen kaatuu. Ja jos kerran on mennyt palkat vituiksi niin sen yhden kerran varmaan voi vielä sormien läpi katsoa. Toisen kerran jälkeen tuskin enää mikään selitys kelpaa..

Hyvä jos sijoitusyhtiö tykkää. Hyvälle myyjälle löytyy aina duunia, harvoin se myyntialalla CV:hen kaatuu. Ja jos kerran on mennyt palkat vituiksi niin sen yhden kerran varmaan voi vielä sormien läpi katsoa. Toisen kerran jälkeen tuskin enää mikään selitys kelpaa..

Eli aika 50/50 tilanne. Puolensa molemmissa ratkaisuissa. Ehkä ainakin haen kepillä jäätä kokeillen jotain kiinnostavia paikkoja, jos sellaisia löytyy.

Kysymys niille, jotka palkkaavat myyjiä b2b -puolelle: Kuinka tärkeänä pidätte hakijan koulutusta siinä vaiheessa, kun huomaatte ettei sitä juurikaan ole, mutta hakija muuten vaikuttaa olevan kovan luokan myyntitykki?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysymys niille, jotka palkkaavat myyjiä b2b -puolelle: Kuinka tärkeänä pidätte hakijan koulutusta siinä vaiheessa, kun huomaatte ettei sitä juurikaan ole, mutta hakija muuten vaikuttaa olevan kovan luokan myyntitykki?

Riippuu hommasta. Toimistotarvikkeita voi luukuuttaa vaikka peuskoulupohjalta, mutta jos pitää myydä jotain joka vaatii ihan älliä ja osaamista, niin pelkkää elämänkoulun käynyttä en edes harkitsisi. On hommia joissa riittää "vain" myyntiosaaminen ja hommia joissa myyntiosaamisen LISÄKSI pitää olla yhtä jos toista osaamista.

Haastatteluissa katson todistukset aina. Ne kertoo siitä mitä hakijan voi olettaa osaavan ja mahdollisesti myös laiskuudesta tai tyhmyydestä. Sori, rumasti sanottu, mutta jos todistuksessa on vain välttäviä tai heikkoja arvosanoja, niin hälytyskellot alkaa soida ja ainakin minun kiinnostus lopahtaa. Vaikka ei mitään työtä todistuksilla tehdä, niin niistä saa jonkun mielikuvan hakijan kapasiteetistä. Myöskin jos hakija ei ole ottanut todistuksia haastatteluun mukaan...

Ihmeen moni myyntihommiin hakeva luottaa vain omaan viehätysvoimaansa ja tuntuu, että muita avuja ei ole tai niitä ei osata tuoda esille. Myyjäksi hakevan eritoten voisi olettaa osaavan myydä itsensä tulevalle työnantajalle. Ja se mainosmielessä puhuapulputtaminen ei ole se paras tapa ;)

Onko autoliikkeissä automyyjät ja myyntipäälliköt velvoitettuja ajamaan työsuhdeautolla? Joskus olen käsittänyt, että etenkin jos ko. liike edustaa jotain X merkkiä, niin kaikki ajavat tuon merkkisillä autoilla oli kyse sitten Ladasta tai Mossesta.

Entä oletteko kuulleet, että missään autoliikkeessä olisi kohtuu hyvät pohjapalkat? Entä mites tämä väite, että nykypäivän automyyjät työskentelevät ma-la 6 päiväistä viikkoa saamatta siitä mitään ihmeempää korvausta; jos kauppa käy, niin provikkaa toki tulee, mutta muuten tekevät ilmaiseksi pitkää viikkoa? Onko tämä provisiopalkkaista/myyntityötä kauhistelevien tietämättömien propagandaa vai ihan totta?

Onko autoliikkeissä automyyjät ja myyntipäälliköt velvoitettuja ajamaan työsuhdeautolla? Joskus olen käsittänyt, että etenkin jos ko. liike edustaa jotain X merkkiä, niin kaikki ajavat tuon merkkisillä autoilla oli kyse sitten Ladasta tai Mossesta.

Entä oletteko kuulleet, että missään autoliikkeessä olisi kohtuu hyvät pohjapalkat? Entä mites tämä väite, että nykypäivän automyyjät työskentelevät ma-la 6 päiväistä viikkoa saamatta siitä mitään ihmeempää korvausta; jos kauppa käy, niin provikkaa toki tulee, mutta muuten tekevät ilmaiseksi pitkää viikkoa? Onko tämä provisiopalkkaista/myyntityötä kauhistelevien tietämättömien propagandaa vai ihan totta?

Entinen työkaveri on ollut automyyjänä. N. 1,5 vuotta ja valittelee ettei kunnon liksoille pääse. Hyvä myyjä oli ainakin silloin kun samassa firmassa oltiin. Töissä hyvämaineisella premium-merkkejä myyvällä liikkeellä. Pohjapalkka on pieni. Provisio tuolla menee myytävän auton katteen mukaan, eli jos hyvität liikaa vaihtoautosta, eikä liikkeelle jää kunnon katetta, et saa siitä myynnistä provikkaa. Provikka maksetaan vasta, kun vaihtoketju on päättynyt ja tehdään laskelma liikkeen tekemästä katteesta. Suoralla kaupalla toki maksetaan aiemmin, mutta yleensä noihin kalliisiin autoihin on aina vaihdokki tulossa mukana. Vaikka itse teet kaupan hyvällä välirahalla, niin työkaveri voi kusta sun provikat myymällä sen auton eteenpäin huonolla välirahalla:D. Tämä luo varmaan oman jännitteensä porukan kesken. Työajathan on myös hanurista. Liikkeitä ja sopimuksia on monenlaisia ja tämä ylläoleva on toisen käden tietoa, joten en mene takuuseen sen oikeellisuudesta. Työsuhdeautoa hänellä ei ole, mutta saa ajella niillä liikkeen autoilla ilmeisesti tarvittaessa.

Selvittäisin provikkasopimusten lisäksi muiden myyjien vuositulot jos on joku tietty autoliike kiikarissa, niin saisi vähän paremman kuvan mitä siellä oikeasti tienaa, sillä liikkeen omistaja saattaa antaa turhan optimistisen kuvan tienesteistä.

Tälle jatkoa. Nyt menee kyllä ahdistuneissa tunnelmissa viikonloppu. Nuo firman rahahuolet ovat todella pahat ja lisäksi jo kesällä alkanut huono henki on pahentunut viimeisten parin viikon aikana lähes sietämättömälle tasolle. Nyt tuntuu siltä, että riskeistä huolimatta on tehtävä lähtöä. Hämmentyneet on fiilikset kun TAAS ollaan työnhaussa.

Tälle jatkoa. Nyt menee kyllä ahdistuneissa tunnelmissa viikonloppu. Nuo firman rahahuolet ovat todella pahat ja lisäksi jo kesällä alkanut huono henki on pahentunut viimeisten parin viikon aikana lähes sietämättömälle tasolle. Nyt tuntuu siltä, että riskeistä huolimatta on tehtävä lähtöä. Hämmentyneet on fiilikset kun TAAS ollaan työnhaussa.

Mitä tuotteita/minkä alan tuotteita kauppaat nykyisin ?

Mitä tuotteita/minkä alan tuotteita kauppaat nykyisin ?

Edustan suomalaista tehdasta, joka tekee metallista valmistuotteita sekä komponentteja. Asiakkainani ovat sekä loppuasiakkaat että jälleenmyyjät. Roolini ei ole kuitenkaan kovin tekninen tässä myynnissä; kaikki syventävät tekniset kysymykset ratkomme insinöörin kanssa yhdessä. Hän tuo tekniikan pöytään, minä myynnillisyyden.

Itse olen ollut nyt 4 kuukautta myyntitöissä b2b puolella. Ensimmäinen 1kk meni siinä, että juoksin esimiehen "laukunkantajana" ja varsinaista itsenäistä työrupeamaa olisi se 3kk takana. Varsinaisesti aikaisempaa myyntityön kokemusta ei ole, muutakuin jotain kokeiluja 2vk jaksoina. Koulutus on tradenomi IB-linjalta ihan ok papruin mut ei se näissä hommissa merkkaa mitään. Pohjana on 1k€ ja päälle 15% provikka katteesta. Eli aika nihkeetä tiliä ollut vimoset 4kk, kun myyntiäkään ei ole pahemmin vielä tullut. Tuotteena on IT-tarvikkeet, pääasiassa tulostusratkaisut. Sen on huomannut, että vaikke muita myyjiä hirveesti tunnu kentällä laukkaavaan niin on melko hankalaa myydä tuotetta joka lähes joka firmasta jo löytyy. Pääsääntöisesti siten olen kaupoille päässyt, että konkreettisesti on saatu säästöjä aikaan vuoden ajanjaksolla. Mutta varsinaisesti tuotteen ominaisuus ei auta yhtään kaupan saannissa.

Muutaman kerran olen jo meinannut lyödä hanskat tiskiin ja painella meneen mutta esimies jaksaa "kannustaa" sanoen, kuinka purot aukenee kun jaksaa min 6kk painaa... Edut on kyllä ok kun on firman auto ja lounarit mut tietty tota provikkaa pitäis saada hilailtua ylöspäin isommilla katteilla. Ajanvarausta olen tehnyt välillä soittelemalla esimiehen antamiin numeroihin ja välillä olen vain luukuttanut. Omalla kohdalla tuntunut että luukutus tuonut parhaiten tulosta.
Kaupan klousaaminen on itselle se hankalin kohta, siihen asti kaikki sujuu asiallisesti. Tilasinkin pari opusta tähän asiaan jos niistä sais apua tähän asiaan.

Koitan nyt jaksaa tässä pestissä ja ottaa useammasta tarjouksesta sen kaupan kotiin, jotta saisi sitä provikkaakin itselle. Esimies kyllä osaa kannustaa hyvin tässä asia eikä ns. hiillostamista ole. Välillä toki on motivaatio ihan hukassa eikä työnteko tunnu maistuvan yhtään mutta jotenkin sitä vain aina sinne raahautuu ja saa tapaamista tehtyä. Mutta kaupalla tässä pitäisi elää....

Ei ole velvoitettu (varmaa tietoa tosin vaan 2 myyjän kertomana). Mutta yleisesti ottaen työsuhdeauto kannattaa ottaa ja edustamansa merkin auto tulee kaikkien koukeroiden jälkeen halvimmaksi (kaveri kertoi että esim polttoaineita saa firman piikkiin kivasti).

Itse olen ollut nyt 4 kuukautta myyntitöissä b2b puolella. Ensimmäinen 1kk meni siinä, että juoksin esimiehen "laukunkantajana" ja varsinaista itsenäistä työrupeamaa olisi se 3kk takana. Varsinaisesti aikaisempaa myyntityön kokemusta ei ole, muutakuin jotain kokeiluja 2vk jaksoina. Koulutus on tradenomi IB-linjalta ihan ok papruin mut ei se näissä hommissa merkkaa mitään. Pohjana on 1k€ ja päälle 15% provikka katteesta. Eli aika nihkeetä tiliä ollut vimoset 4kk, kun myyntiäkään ei ole pahemmin vielä tullut. Tuotteena on IT-tarvikkeet, pääasiassa tulostusratkaisut. Sen on huomannut, että vaikke muita myyjiä hirveesti tunnu kentällä laukkaavaan niin on melko hankalaa myydä tuotetta joka lähes joka firmasta jo löytyy. Pääsääntöisesti siten olen kaupoille päässyt, että konkreettisesti on saatu säästöjä aikaan vuoden ajanjaksolla. Mutta varsinaisesti tuotteen ominaisuus ei auta yhtään kaupan saannissa.

Muutaman kerran olen jo meinannut lyödä hanskat tiskiin ja painella meneen mutta esimies jaksaa "kannustaa" sanoen, kuinka purot aukenee kun jaksaa min 6kk painaa... Edut on kyllä ok kun on firman auto ja lounarit mut tietty tota provikkaa pitäis saada hilailtua ylöspäin isommilla katteilla. Ajanvarausta olen tehnyt välillä soittelemalla esimiehen antamiin numeroihin ja välillä olen vain luukuttanut. Omalla kohdalla tuntunut että luukutus tuonut parhaiten tulosta.
Kaupan klousaaminen on itselle se hankalin kohta, siihen asti kaikki sujuu asiallisesti. Tilasinkin pari opusta tähän asiaan jos niistä sais apua tähän asiaan.

Koitan nyt jaksaa tässä pestissä ja ottaa useammasta tarjouksesta sen kaupan kotiin, jotta saisi sitä provikkaakin itselle. Esimies kyllä osaa kannustaa hyvin tässä asia eikä ns. hiillostamista ole. Välillä toki on motivaatio ihan hukassa eikä työnteko tunnu maistuvan yhtään mutta jotenkin sitä vain aina sinne raahautuu ja saa tapaamista tehtyä. Mutta kaupalla tässä pitäisi elää....

Jopa vuosi pitää toisinaan raataa, mutta lopulta ne alkaa tilaamaan. Kannattaa käydä kohtuu usein jollain verukkeella saman asiakkaan luona ja tunnustella, että alkaako lämpiämään. Esim. 3 kk välein... jotkut ei toki ikinä ala ostamaan, mutta jotkut ajan kanssa. Missä päin Suomea teet tätä duunia?

Itse olen ollut nyt 4 kuukautta myyntitöissä b2b puolella. Ensimmäinen 1kk meni siinä, että juoksin esimiehen "laukunkantajana" ja varsinaista itsenäistä työrupeamaa olisi se 3kk takana. Varsinaisesti aikaisempaa myyntityön kokemusta ei ole, muutakuin jotain kokeiluja 2vk jaksoina. Koulutus on tradenomi IB-linjalta ihan ok papruin mut ei se näissä hommissa merkkaa mitään. Pohjana on 1k€ ja päälle 15% provikka katteesta. Eli aika nihkeetä tiliä ollut vimoset 4kk, kun myyntiäkään ei ole pahemmin vielä.. Koitan nyt jaksaa tässä pestissä ja ottaa useammasta tarjouksesta sen kaupan kotiin, jotta saisi sitä provikkaakin itselle. Esimies kyllä osaa kannustaa hyvin tässä asia eikä ns. hiillostamista ole. Välillä toki on motivaatio ihan hukassa eikä työnteko tunnu maistuvan yhtään mutta jotenkin sitä vain aina sinne raahautuu ja saa tapaamista tehtyä. Mutta kaupalla tässä pitäisi elää....

Kuulostaa ihan minun omalta aloitukseltani myyntityössä. Tosin jostain ihmeestä sain jo alussa vedettyä yhden huippukuukauden ja olin firman toiseksi kovin myyjä jo toisella kuukaudellani. Muuten toki olin uutena kaverina lähinnä korkeintaan sellaista ylempää keskitasoa ensimmäisenä vuotenani.

Jokatapauksessa otat nyt sellaisen asenteen, että olet vielä ns "koulussa" opiskelemassa myyntityötä. Nämä pettymyksen ja epätoivonkin tunteet ovat todella tärkeitä sinulle tulevaisuutta varten. Opit toimimaan niistä huolimatta, analysoimaan tekemistäsi kovassa henkisessä paineessa ja tekemään oikeita päätöksiä vaikeissa paikoissa. Juuri näistä ominaisuuksista maksetaan yrityksissä ja paljon. Esimerkiksi itse olen vain tradenomi, mutta verotettava tulo on ollut viimeisen kolmen vuoden aikana 85-100t vuodessa. Ja tässä oli siis se vain se verollinen tulo. Ja myös minulle oli sillon alussa palkka tuota tonnin luokkaa huonoina kuukausina.

Sen verran voisin vinkkiä antaa, että ehkä nyt sinun kannattaisi selvittää asiakkaiden ostoprosessi mahdollisimman tarkasti. Jostainhan ne nykyiset tuotteet ovat sinne firmaan ilmestyneet? Vaikuttaisi sille, että et ehkä nyt keskustele niiden oikeiden ostajien kanssa tai ostajiin vaikuttaa jokin muu tekijä, jota et hahmota. Nykyään useassa yrityksessä ostoprosessi on paljon monimutkaisempi kuin ennen ja se vaatii enemmän perehtymistä ja pelkällä luukuttamalla ei päästä haluttuun tulokseen. Eli kun kävelet firmaan niin ota tavoitteeksesi selvittää, että miten se kilpailijan tuote on sinne hankittu. Kuka sen osti? Milloin? Miten? Ja älä laita itsellesi mitään jarruja sitten kaupan koon suhteen. Jos pystyt myymään firmaan koko Suomen tarpeet kerrralla, niin aloita vaan nämä neuvottelut ja valmistaudu siihen että useampi kk voi mennä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom