Noita ovi ja ikkunamyyjän hommia näyttää riittävän. Toisaalta jos palkkaa koostuu provikasta niin on helpompaa ottaa porukkaa duuniin. Mulla on 10 vuoden kokemus lvi/ rakennustarvikemyyjänä ja olen hakenut uutta työpaikkaa. Yleensä päässyt haastatteluun mutta minusta tuntuu että tuo kokemus ei paina niin paljon kuin olin kuvitellut vaan otetaan se joka haastattelussa osaa valehdella parhaiten. Tuntuu oudolta että mä en kelpaamun kokemuksella, kerran jäi siitä kiinni että ei ollut tarpeeksi kokemusta asiakashankinnasta. Ymmärrän pointin mutta kestää vuosia ennen ymmärtää alasta mitään jos puhtaalta pöydältä aloitetaan.
Aika usein annetaan liian ruusuinen kuva työstä hakemusilmoituksessa esim nyt viimeksi niin sanottiin ensin että palkka on kiinteä mutta haastattelussa puhuttiin provisiopalkasta ja annettiin ymmärtää että vanhoja asiakkaita löytyy mutta haastattelussa selvisi että puhtaalta pöydältä lähdetään niitä etsimään. Ei hirveesti tuo provikka kiinnosta kun kenelläkään ei ole mitään hajua siitä paljon realistisesti pystyy myymään
Aika usein annetaan liian ruusuinen kuva työstä hakemusilmoituksessa esim nyt viimeksi niin sanottiin ensin että palkka on kiinteä mutta haastattelussa puhuttiin provisiopalkasta ja annettiin ymmärtää että vanhoja asiakkaita löytyy mutta haastattelussa selvisi että puhtaalta pöydältä lähdetään niitä etsimään. Ei hirveesti tuo provikka kiinnosta kun kenelläkään ei ole mitään hajua siitä paljon realistisesti pystyy myymään