Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ray Lewis: Kyllä sitä kauppaa hyvin tulee. Tällä hetkellä ennätys kuukautta tekemässä. Hyvin vastaavat yritykset näin kesälläkin, kun ei kuulosta puhelinmyyjältä, joka meinaa olla kirosana alalla.
Olisko kellään suositella alaan liittyvää hyvää kirjallisuutta? Vois tässä vähän omatoimisesti opiskella myynnin alkeita, kun ei sitä paikkaa tosiaan vielä ole.
Minkälaista liksaa tällä kuvauksella pitäisi mielestänne REALISTISESTI nostaa?
Projektimyyntiä skandinaviassa, projektien kauppahinnat 100keur - 20meur
Titteli: myyntipäällikkö (koulutus ktm+amk inssi)
Esimiesvastuu: kolmen asiantuntijatyötä tekevän henkilön operatiivinen ja hallinnollinen esimies
Myyntivastuu(tavoite): 10Meur/vuosi
Muut vastuut:myynnintukeen liittyvän verkoston pyörittäminen (suunnittelutoimistoja, laitetoimittajia, jne...)
Matkustamista:pääasiassa lentäen / vuokra autolla n 70-100 päivää vuodessa
Työnantajan koko: liikevaihto 25-35meur, n 100 hlöä
Ei pohja kuulosta pahalta.
Myyntijohtaja tai myynnin esimies on ehkä firman tärkeimpiä rooleja ja myyntiä tehdään aina fiilispohjalta. Itse marssisin toimarin puheille ja kertoisin ongelmasta hyvin perustellen. Ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä.
^Paljonko kokemusta vastaavista tehtävistä? Tai millainen työtausta on muuten?
Olen itse teollisuudessa myyntijohtajana ja kuvailit aika hyvin omien alaisieni toimenkuvan ja vastuut. Palkkahaitari kyseisillä myyntipäälliköillä on n. 3500 euron ja 5500 euron välillä, erityisosaamisesta, kokemuksesta ja vastuualueesta riippuen. Joku neljän tonnin bruttopalkka on varmasti ihan perusteltu.
Alle 5 tonnin on kyllä pahasti alipalkattu noilla luvuilla ja vastuilla. 5-6k vois olla realistinen.
3,5 - 4k irtoaa (50/50 pohja + provikka) jo tavan hyvälle yritysmyyjällekin melkein firmassa kuin firmassa.